DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 277 z 308
  • 1
  • 275
  • 276
  • 277
  • 278
  • 279
  • 308
 #1074008  autor: kozien70
 13 cze 2019, 14:11
Pamiętaj, że T-mobile jest najmniejszym polskim operatorem. Orange jest parę mln większy.
 #1074010  autor: p2225
 13 cze 2019, 14:39
Tyle że T-mobile nie wlicza nieużywanych kart SIM przez ileś dni, a Orange podaje wszystkie.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1074045  autor: Kryniczanin
 13 cze 2019, 18:52
W T-Mobile korzysta z nich ok miliona klientów. To oczywiście w dużym stopni wynika z tego, że cały czas stosunkowo niewiele osób korzysta ze smartfonów kompatybilnych z tą technologią.
Jak się ma wyjątkowo kiepską infrastrukturę i boi się wpuścić pre-paid (czy tak kiepska infra wytrzyma?) to nie dziwota.
 #1074074  autor: WellDone
 13 cze 2019, 23:46
Kryniczanin, kiedy w końcu przestaniesz pisać swoje domysły jako fakty?
T-Mobile ma powody dla których tego nie robi i pomijając zasady grupy DT odnośnie prepaid to system na którym oparty jest prepaid w Polsce nie obsługuje możliwości wdrożenia IMS. Swoją drogą tak powinno być odgórnie u wszystkich opów. Karta dla budżetowców, a abo full wypas jako produkt premium.
Play za miesiąc, dwa praktycznie podwoi koszt prepaida i ciekawe jak wtedy będziecie narzekać na prepaida... Koniec z pakietami za 25zl...

Samsung Galaxy S20 - Plus
iPhone 12 mini - Orange Flex 5G eSIM / T-Mobile 5G SIM2
 #1074078  autor: Kryniczanin
 14 cze 2019, 05:48
Czym dla Ciebie jest VoLTE? Produktem premium? Przecież te same karty prepaid transmitują data w LTE, co to za różnica - czy to głos w formie data czy sama data.

Szeroki dostęp do VoLTE - szybsza zmiana przeznaczenia z GSM na 4G (Choćby w 900).

O ile w sprawie VoWIFI jestem w stanie się zgodzić całkowicie, że to może być usługa premium dla abonamentowców w celu obniżenia kosztów, ale VoLTE to poroniony pomysł - przecież to tylko głos w kraju.

Dlatego dla mnie jedynym logicznym wytłumaczeniem jeśli nie jest to głupota w najczystszej postaci to kiepska infra skoro T tak kurczowo trzyma się swojej decyzji.
 #1074089  autor: Pabloz
 14 cze 2019, 09:22
WellDone pisze:
13 cze 2019, 23:46
Swoją drogą tak powinno być odgórnie u wszystkich opów. Karta dla budżetowców, a abo full wypas jako produkt premium.
99,5% użytkowników nie ma zielonego pojęcia co to jest VoLTE czy VoWiFi - to nie jest dla nich żadna usługa premium. To operatorowi powinno zależeć na jak najszybszej migracji żeby zwolnić zasoby z 2G czy 3G.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
 #1074119  autor: WellDone
 14 cze 2019, 14:39
Ależ oczywiście co do usług IMS zgadzam się w pełni. Ale też wolę żeby operator wydawał kasę na rozwój sieci niż na rozwój usług głównie dla osób które jak sam napisałeś ich nie znają / wykorzysuja.
Broniłem bardziej kwestii limitu do 15 mbps

Samsung Galaxy S20 - Plus
iPhone 12 mini - Orange Flex 5G eSIM / T-Mobile 5G SIM2
 #1074142  autor: Kryniczanin
 14 cze 2019, 18:36
No i widzicie wszyscy nadajemy na jednych falach. Opowi powinno zależeć na migracji klientów z 2G i 3G do 4G w głosie.

Tylko ja się zastanawiam czy kwestia braku wjazdu do VoLTE to kwestia nonsensu w T-Mobile jakich pełno czy kwestia bardzo słabej infrastruktury.
 #1074156  autor: klaudia123
 14 cze 2019, 21:24
Orange/Play VoWiFi bardzo sprawnie działa w Kaliningradzie na hotelowym wifi - dziękuję wszystkim za pomoc w uruchomieniu na moim tel. Jakoś rozmów jak przez SIP/halonet, więc bardzo wysoka, a oszczędności znaczne :)
 #1074208  autor: piotrzet
 15 cze 2019, 17:52
Sony Xperia 1 J9110 DS działa VoLTE i VoWiFi w T-M. Soft brandowany

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1074211  autor: WellDone
 15 cze 2019, 19:02
Dobrze, że Sony wzięło się za flagowce i od razu działają z VoLte. Ostatnie modele bardzo przyzwoite. Daj znać jak wychodzą testy sieci na tym sprzęcie ;)

Samsung Galaxy S20 - Plus
iPhone 12 mini - Orange Flex 5G eSIM / T-Mobile 5G SIM2
 #1074212  autor: piotrzet
 15 cze 2019, 19:12
Testy sieci będą ale w następnym tygodniu jak będę miał etui. Może będzie jakieś porównanie Xperia 1 vs XZ3. Zastanawiam się też aby po testować sieć Play i T-M w tych samych lokalizacjach na tych telefonach.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1074234  autor: Marek_G
 15 cze 2019, 22:50
Zrobię trochę OT bo wątek jest o polskich sieciach a ja napiszę wam jak to wygląda w kilku innych krajach (miałem chwile czasu i sprawdziłem):
W Holandii wszyscy 4 operatorzy (T-Mobile, KPN, Vodafone, Tele2) oferują WiFi calling i VoLTE. Obie usługi są tylko dla abonamentowców i działają tylko na terenie Holandii.
W Rumunii 2 z 4 operatorów oferuje WiFi Calling (Digi Mobil i Orange). Obaj operatorzy zarówno w prepaidzie jak i abonamencie. WiFi Calling Orange działa tylko w kraju. VoLTE u obydwu jak u nas tylko w kraju. http://volteromania.blogspot.com/p/7.html
W Mołdawii jest tylko VoLTE i ma je jedynie Orange.
Oglądałem kiedyś filmik jakiegoś Ukraińca i mówił, że oni czegoś takiego jak WiFi calling nie mają.

Widać, że Polska ma dość dobrze rozwinięte te usługi. Wydaje się, że na zachodzie chcą zarabiać na tych usługach jako usługi premium tylko dla abonamentowców a na wschodzie chcieliby pozwolić klientom taniej dzwonić ale koszty wdrożenia są duże.
 #1074237  autor: spotify
 16 cze 2019, 00:39
Kryniczanin pisze:
13 cze 2019, 18:52
Jak się ma wyjątkowo kiepską infrastrukturę i boi się wpuścić pre-paid (czy tak kiepska infra wytrzyma?) to nie dziwota.
Co masz na myśli infrastruktura? System IT czyli ten badziew TM odnośnie platformy pre paid czy sieć?
Kryniczanin pisze:
14 cze 2019, 18:36
No i widzicie wszyscy nadajemy na jednych falach. Opowi powinno zależeć na migracji klientów z 2G i 3G do 4G w głosie.
Gó... prawda. W Polsce ludzie głównie kupują budżetowe telefony a te w większości nie mają wsparcia dla VoLTE.
Pre-paid to głównie dla ludzi oszczędzających i oni słuchawek premium nie kupują, co najwyżej jakiś promil
Więc wpuszczenie Janusza Kryniczanin i jego podobnych co zmieni? Przybędzie maks 100tys (piszę z wielkim zapasem) użytkowników?
Dlaczego zatem Play Next nie daje VOLTE a na prepaid dają?
To jest polityka każdej z firm.

Wina leży po stronie słuchawek. Im więcej będzie z obsługą VOLTE tym więcej będzie ludzi z tego korzystać. Podobnie wyglądało przejście z 3G na 4G.
 #1074239  autor: Kryniczanin
 16 cze 2019, 05:27
Co masz na myśli infrastruktura? System IT czyli ten badziew TM odnośnie platformy pre paid czy sieć?
Któryś z tych elementów
Gó... prawda. W Polsce ludzie głównie kupują budżetowe telefony a te w większości nie mają wsparcia dla VoLTE.
Nokia 8110 4G wsparcie T-Mobile cena 159pln, nokia 2.1 wsparcie T-Mobile cena 259pln i tak dalej i tak dalej to tylko dwa przykłady niebrandowanych słuchawek.
Przybędzie maks 100tys (piszę z wielkim zapasem) użytkowników?
Taaaaa może do ciebie Januszu wyliczeń dzwonili z Marynarskiej dzwonili już ha ha
 #1074520  autor: platinet
 21 cze 2019, 10:44
Napisałem do Play o rozwiązanie problemu z połączeniami Call WiFi, ponieważ zrywa wszystkie połączenia.
W odpowiedzi konsultant napisał cytuję "Chciałem poinformować, że usługa call WiFi nie jest zależna od operatora sieci komórkowej, ponieważ jak nazwa wskazuje połączenie jest realizowane przez siec WiFi."
To chyba nie tak coś, w końcu to operator udostępnia usługę .
Jakie jest Wasze zdanie?
 #1074521  autor: piotrzet
 21 cze 2019, 10:44
Żadna nowość w każdej sieci tak odpisują.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1074522  autor: Remington
 21 cze 2019, 11:24
platinet pisze:
21 cze 2019, 10:44
Napisałem do Play o rozwiązanie problemu z połączeniami Call WiFi, ponieważ zrywa wszystkie połączenia.
W odpowiedzi konsultant napisał cytuję "Chciałem poinformować, że usługa call WiFi nie jest zależna od operatora sieci komórkowej, ponieważ jak nazwa wskazuje połączenie jest realizowane przez siec WiFi."
To chyba nie tak coś, w końcu to operator udostępnia usługę .
Jakie jest Wasze zdanie?

Jeżeli problem występuje w różnych sieciach WiFi to jest sens walczyć.
 #1074523  autor: platinet
 21 cze 2019, 11:34
Remington pisze:
21 cze 2019, 11:24
platinet pisze:
21 cze 2019, 10:44
Napisałem do Play o rozwiązanie problemu z połączeniami Call WiFi, ponieważ zrywa wszystkie połączenia.
W odpowiedzi konsultant napisał cytuję "Chciałem poinformować, że usługa call WiFi nie jest zależna od operatora sieci komórkowej, ponieważ jak nazwa wskazuje połączenie jest realizowane przez siec WiFi."
To chyba nie tak coś, w końcu to operator udostępnia usługę .
Jakie jest Wasze zdanie?

Jeżeli problem występuje w różnych sieciach WiFi to jest sens walczyć.
W T-Mobile jak byłem poprzednio to nie zrywało tylko był inny problem mało kiedy była dostępna usługa VoWiFi, ale jak działała to trzymało i nie zrywało nigdy.
  • Strona 277 z 308
  • 1
  • 275
  • 276
  • 277
  • 278
  • 279
  • 308
  • 1
  • 275
  • 276
  • 277
  • 278
  • 279
  • 308