DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 274 z 308
  • 1
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 308
 #1072658  autor: majkelloo
 27 maja 2019, 12:05
Patrząc na zdjęcie to wydaje mi się, że jest to soft dedykowany ukraińskiej sieci Kyivstar (to by wyjaśniało cyrylicę podczas wstępnej konfiguracji)
 #1072666  autor: klaudia123
 27 maja 2019, 14:22
Nju odp. iż odświeżyło już konfigurację i nadal nic... Więc wychodzi iż telefon ma "nie to" oprogramowanie, choć jak pisze majkelloo, podejrzewamy jego wschodnie pochodzenie, mimo iż po instalacji zaraz znalazł Android 9... więc ma najnowsze :D
To co telefon sam znalazł, jest tu: https://samfrew.com/pl/model/SM-J415FN/region/XEO/
Więc pozostaje czekać, aż wyjdzie coś nowszego, gdzie konfiguracja Orange będzie zawarta.
A obecnie karta Play zachowuje się bardzo fajnie, nie muszę zarzynać baterii ich LTE, tylko GSM+WiFi i pięknie po kilu sekundach VoWifi, natomiast w automacie wyboru sieci przejście VoWifi/Volte jest płynne 2-3 sekundy.
I tak technicznie, zamiana kart w slotach sim nic nie da, aktywna karta Play/obie pojawia się guzik VoWifi, samo Nju znika.
Jakoś szczególnie ta opcja w Nju nie jest mi potrzeba, głownie i tak siedzę na WiFi, ale fajnie gdyby się udało to aktywować... Mogę chyba tylko podać wersję oprogramowania do BOK Nju i zobaczyć co odp.?

I pytanie do znawców. Skoro po wywaleniu oprogramowania Plusa (knox jest nadal) mam XEO i dalej aktualizacja do Android 9, to telefon sam wyszuka nowsze oprogramowanie? W sensie jest szansa iż kolejna aktualizacja przyniesie obsługę Orange. Czy nie i muszę szukać paczki oprogramowania Android 9 typowo na PL rynek?

"Dzień dobry,
sprawdziliśmy ponownie zgłoszenie odnośnie usługi VoLte/VoWiFi. Usługa została odświeżona w systemie po pierwszym zgłoszeniu. Prosimy o restart telefonu i sprawdzenie działania. W przypadku niepowodzenia prosimy o więcej szczegółów celem przekazania zgłoszenia do działu technicznego.
Jeśli problem dotyczy VoLte prosimy o wskazanie lokalizacji, siły sygnału LTE i komunikatu błędy jeśli się pojawi.
Pozdrawiamy,
Nju mobile"
 #1072681  autor: Wosiu96
 27 maja 2019, 21:29
klaudia123 pisze:
27 maja 2019, 14:22
Nju odp. iż odświeżyło już konfigurację i nadal nic... Więc wychodzi iż telefon ma "nie to" oprogramowanie, choć jak pisze majkelloo, podejrzewamy jego wschodnie pochodzenie, mimo iż po instalacji zaraz znalazł Android 9... więc ma najnowsze :D
To co telefon sam znalazł, jest tu: https://samfrew.com/pl/model/SM-J415FN/region/XEO/
Więc pozostaje czekać, aż wyjdzie coś nowszego, gdzie konfiguracja Orange będzie zawarta.
A obecnie karta Play zachowuje się bardzo fajnie, nie muszę zarzynać baterii ich LTE, tylko GSM+WiFi i pięknie po kilu sekundach VoWifi, natomiast w automacie wyboru sieci przejście VoWifi/Volte jest płynne 2-3 sekundy.
I tak technicznie, zamiana kart w slotach sim nic nie da, aktywna karta Play/obie pojawia się guzik VoWifi, samo Nju znika.
Jakoś szczególnie ta opcja w Nju nie jest mi potrzeba, głownie i tak siedzę na WiFi, ale fajnie gdyby się udało to aktywować... Mogę chyba tylko podać wersję oprogramowania do BOK Nju i zobaczyć co odp.?

I pytanie do znawców. Skoro po wywaleniu oprogramowania Plusa (knox jest nadal) mam XEO i dalej aktualizacja do Android 9, to telefon sam wyszuka nowsze oprogramowanie? W sensie jest szansa iż kolejna aktualizacja przyniesie obsługę Orange. Czy nie i muszę szukać paczki oprogramowania Android 9 typowo na PL rynek?

"Dzień dobry,
sprawdziliśmy ponownie zgłoszenie odnośnie usługi VoLte/VoWiFi. Usługa została odświeżona w systemie po pierwszym zgłoszeniu. Prosimy o restart telefonu i sprawdzenie działania. W przypadku niepowodzenia prosimy o więcej szczegółów celem przekazania zgłoszenia do działu technicznego.
Jeśli problem dotyczy VoLte prosimy o wskazanie lokalizacji, siły sygnału LTE i komunikatu błędy jeśli się pojawi.
Pozdrawiamy,
Nju mobile"

Debrand jest źle przeprowadzony. Co to za telefon wgl? Ja mam s10e i miałe dbt/xeo/xeo/pls i vowifi nie działało np. Zrobiłem debrand i mam xeo/xeo/xeo a vowifi działa. Karty nju podobno nie działają, musi być karta orange.
 #1072695  autor: kozien70
 28 maja 2019, 08:53
Owszem, na kartach nju zarówno VoLTE jak i VoWiFi działa bez problemu, ale chodzi o co innego. Software na niektórych telefonach zwłaszcza tych źle zdebrandowanych ma problem z wykryciem, że karta nju to tak naprawdę Orange. Wskutek tego nie włączają się w telefonie ustawienia VoLTE/VoWiFi dla tej sieci. Stąd była moja sugestia, by jeszcze sprawdzić telefon z oryginalną kartą Orange. Gdyby zadziałało, można dokonać podmiany karty z brandem nju na brandowaną Orange za pomocą metody SMSowo-starterowej.
https://www.orange.pl/omnibook/samodzie ... -karty-sim
 #1072703  autor: kwistas
 28 maja 2019, 13:12
Podmiana karty SIM z nju na Orange kodem SMS nie działa, próbowałem jaki czas temu ten sposób. 5zł za starter do kosza poszło :)
 #1072709  autor: kozien70
 28 maja 2019, 13:46
Czyli działa to tylko SIM Orange -> SIM Orange lub SIM nju -> SIM nju?
 #1072712  autor: muddy
 28 maja 2019, 14:10
kwistas pisze:
28 maja 2019, 13:12
Podmiana karty SIM z nju na Orange kodem SMS nie działa, próbowałem jaki czas temu ten sposób. 5zł za starter do kosza poszło :)
Robiłem tak z kilkoma kartami (karta nju podmieniana na starter Orange) - nie było problemu. Jesteś pewien że postąpiłeś zgodnie z procedurą? Za pierwszym razem zrobiłem błąd: nową kartę SIM wsadziłem wcześniej do telefonu, mimo iż nie była zarejestrowana to aktywowała się w sieci i nie mogła zostać użyta w procesie wymiany.

MM
 #1072718  autor: klaudia123
 28 maja 2019, 15:17
Odp. BOK NJU - wgraj Pani oprogramowanie odpłatnie w serwisie Samsung Polska... Czyli nic mi nie da posiadanie Android 9 + jego późniejsze aktualizacje, bo "ta" wersja XEO nie ma wsparcia dla VoLte/Wifi Orange?
Ewentualnie proszę o wskazanie "tego" XEO dla J4+ z Android 9 który działa z PL sieciami.
 #1072732  autor: muddy
 28 maja 2019, 18:12
Odpowiedź BOK to odpowiedź standardowa - tam nikt nie będzie sugerował samodzielnego wgrywania oprogramowania ani dywagował czy wersja ogólna będzie działać.
Poprawne wgranie oprogramowania XEO w serwisie Samsunga też pewnie rozwiązałoby problem.
Właśnie sprawdziłem: telefon J4+, czyli SM-J415FN, oprogramowanie J415FNXXU2BSDL XEO Android 9 zawiera poprawne ustawienia VoLTE i VoWiFi dla wszystkich polskich sieci - także Orange.

MM
 #1072733  autor: kwistas
 28 maja 2019, 18:23
muddy pisze:
kwistas pisze:
28 maja 2019, 13:12
Podmiana karty SIM z nju na Orange kodem SMS nie działa, próbowałem jaki czas temu ten sposób. 5zł za starter do kosza poszło :)
Robiłem tak z kilkoma kartami (karta nju podmieniana na starter Orange) - nie było problemu. Jesteś pewien że postąpiłeś zgodnie z procedurą? Za pierwszym razem zrobiłem błąd: nową kartę SIM wsadziłem wcześniej do telefonu, mimo iż nie była zarejestrowana to aktywowała się w sieci i nie mogła zostać użyta w procesie wymiany.
U mnie niestety nie dało rady, kupiłem starter Orange i nie zaskoczyło, robiłem wszystko wg. instrukcji na ich stronie, po długiej przerwie dostawałem SMS o nieprawidłowym numerze karty SIM, upewniałem się po kilka razy, ale bez skutku. Starter nie był nigdy aktywowany na starterze nju spokojnie zaskoczyło.
Oferta abonamentowa.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2019, 18:27 przez kwistas, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1072734  autor: klaudia123
 28 maja 2019, 18:25
czyli co niby poszło nie tak? odin nie zgłaszał błędów...

spróbuję tego:
PDA/AP Version J415FNXXU2BSDL
CSC Version J415FNOXM2BSDL
MODEM/CP Version J415FNXXU2BSDL
Region XEO — Poland
Build Date 2019-04-24
Changelist 15820665
 #1072741  autor: kozien70
 28 maja 2019, 19:30
Nie wiem, z jakiego źródła korzystasz, wgraj najlepiej stąd:
https://www.sammobile.com/firmwares/gal ... DL/271423/

Zrób tak: przed wgraniem zresetuj telefon z menu ustawień do ustawień fabrycznych.
Wyjmij kartę SIM.
Wgraj powyższy firmware koniecznie z plikiem PIT wyciągniętym z tego firmware no i z zaznaczoną opcją Re-partition.
Po wgraniu nie startuj od razu kreatora konfiguracji telefonu, tylko wyłącz telefon, następnie włącz z wejściem w menu bootloadera i wybierz Wipe Cache.
Potem na wyłączonym telefonie wsadź kartę SIM. Uruchom telefon. Jeśli na początku będzie Cię pytać o restart telefonu celem zastosowania nowych ustawień operatora, to go wykonaj.
Tyle. Robiłem ileś razy zawsze z sukcesem.
 #1072764  autor: kozien70
 29 maja 2019, 06:25
No to zajrzyj jeszcze w Odinie do pozostałych zakładek...
Tu jest dokladna instrukcja poprawnego debrandowania:
https://forum.android.com.pl/topic/2905 ... 7-s7-edge/

Nieważne, że instrukcja dla S7. Procedura Jest zawsze taka sama, różni się tylko tym, że w innych modelach inaczej wchodzi się do bootmenu no i oczywiście firmware trzeba pobrać dla konkretnego modelu i z tego firmware wygrzebywać PIT.
Pamiętaj też o operacji z kartami SIM, o czym wcześniej pisałem.
Nie znam tego serwera, który wskazujesz. Mam nadzieję, że soft na nim jest poprawny, bez backdoorów i innych "dodatków".
Ja korzystam zawsze z sammobile, to pewne i polecane źródło.
 #1072769  autor: muddy
 29 maja 2019, 08:46
Jeszcze jedna uwaga: w większości nowych Samsungów oprogramowanie niebrandowane jest IDENTYCZNE na wiele rynków - tzw. multi csc. W przypadku J4+ oprogramowanie XEO, SEK, XEU, XEZ, XEH i dla wielu innych jest DOKŁADNIE takie samo, a regionem domyślnym akurat w tym modelu jest SEK - czyli Ukraina. Wybór kraju następuje przy pierwszym uruchomieniu telefonu na podstawie włożonej karty SIM. Stąd KONIECZNIE po debrandowaniu i przy pierwszym uruchomieniu musimy mieć włożoną kartę SIM polskiego operatora. Telefon może zapytać, czy zgadzamy się na wyczyszczenie danych żeby zastosować ustawienia innego kraju (nie pamiętam dokładnie komunikatu) - musimy się też na to zgodzić. Inaczej - w J4+ pozostanie SEK i VoLTE/VoWiFi nie będzie działać dla polskich operatorów!

MM
 #1072785  autor: klaudia123
 29 maja 2019, 11:38
Ok to jeszcze raz...
SamFirm na hasła sm-j415fn xeo
zaproponował:
J415FNXXU2BSDL/J415FNOXM2BSDL/J415FNXXU2BSDL/J415FNXXU2BSDL
plik: SM-J415FN_1_20190424215940_5rxep31rfh_fac.zip.enc4

Wgrywałam dwa razy, raz tylko kartą NJU drugi raz PLAY i nic...
Plik PIT, odin ładnie wgrał.. a telefon wita się po ukraińsku :D W tym momencie zastosowane Full Wipe i uruchamiamy.
Przy karcie PLAY zapytał o wybór sim - wszystko było po ukraińsku - po tym zresetował się i przez ok 5min podziwiałam napis Samsung, nastąpiło uruchomienie z PL menu. Przy karcie NJU w tym monecie mamy tu nadal ukraiński... Dalej już co się działo z karta PLAY.
Przy pierwszej konfiguracji, "nieautoryzowana próba przywrócenia ustawień fabrycznych" i wymuszenie WiFi - Knox? Już podczas sprawdzania aktualizacji, logowania do konta Google, mam u góry VoLte... dla Play :D

Czyli Orange robi pod górkę... Dostaję nawet informacje w telefonie o VoLte Orange, kiedy połączył się z LTE, klikam OK i ukazuje się guzik w menu nieaktywny.... Widocznie Play nie ma problemu z udostępnianiem konfiguracji.

Oprogramowanie: XEO/XEO,SEK/PLS..... Android 9

Wszytko jak z instrukcją wyżej, wiec ja już nie wiem co robię nie tak/oprogramowanie nie zawiera VoLte Orange/karty NJU utrudniają/wsadzić kartę Orange i może ruszy????? ewentualnie kupić jabłko....
 #1072801  autor: kozien70
 29 maja 2019, 14:21
Wiesz co, wyślij mi ten telefon, zrobię to poprawnie w kwadrans ;)
Nie wiem, co Ty tam robisz, straszny chaos w Twych informacjach.
Wyślij screen z Ustawienia->Połączenia->Sieci komórkowe gdy masz wsadzoną kartę nju. To po pierwsze.
Po drugie: masz dostęp do jakiegoś telefonu z działającym VoLTE Orange?
  • Strona 274 z 308
  • 1
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 308
  • 1
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 308