Nie jest to może wielkie odkrycie, ale uporządkowanie tej kwestii pomoże korzystającym z rozbudowywanej sieci Play (temat wątku), jak również wszystkim pozostałym. Najprostszy sposób na wyeliminowanie problemu, to wymiana konwertera na Unicable, wtedy wszystkie kanały (transpondery) odbierane są na tej samej częstotliwości dla danego dekodera. Trzeba jednak wcześniej sprawdzić czy posiadany dekoder obsługuje tę technologię (np. wifiBOX+ nie obsługuje), jeżeli jest możliwość wymienić dekoder na inny.
Sygnał z jednego kabla można wtedy rozdzielić na cały dom/mieszkanie, dopóki starczy siły sygnału do 4, 8, 24, 32 dekoderów (w zależności od konwertera i dekoderów). Można zaopatrzyć się od razu w konwerter Unicable II (dCSS), który jest wstecznie kompatybilny z Unicable I (SCR). Wtedy w najnowszych flagowych dekoderach zyskujemy dodatkowe funkcje jak np. szybkie przełączanie między kanałami (fast zapping), nagrywanie kilku programów na raz itp.
Inne opcje dodatkowe lub alternatywne: dokładne ustawienie anteny, skręcenie konwertera (często pomijane, sporo poprawia), wymiana anteny na większą np. Corab 90, dobry konwerter. Dzięki zapasowi sygnału zyskujemy odbiór także w czasie mocnego deszczu (poza skrajnymi przypadkami).
Przy dobrze ustawionej antenie o średnicy 80-90 cm parametr MER >= 15 dB (dekoder Cyfrowego Polsatu, przycisk czerwony lub INFO) lub poziom jakości (nie siły) w dekoderach nc+ wynosi ok. 70-90% w zależności od wybranego kanału.