Wzmacniacze sygnału w pociągach
Post:22 cze 2015, 20:47
Orientuje się ktoś jak funkcjonują wzmacniacze sygnału sieci komórkowej montowane w zmodernizowanych wagonach PKP Intercity?
Otóż jechałem parę dni temu pociągiem EIC Odra (Wrocław-Warszawa) i przypadło mi miejsce w wagonie typu 136A zmodernizowanym przez FPS Poznań w 2008 roku. Podczas przejazdu mój telefon z kartą Plusa praktycznie cały czas korzystał z LTE w paśmie 1800 MHz. Powrót natomiast miałem też pociągiem po tej samej trasie, ale w Pendolino, które nie jest jeszcze wyposażone w wzmacniacze sygnału i tam przez dużą część trasy nie miałem zasięgu, a jak był zasięg to był to co najwyżej UMTS900, miejscami LTE800.
Jak więc takie wzmacniacze funkcjonują? Czy naprawdę już w 2008 roku montowano wzmacniacze LTE, czy jednak jest to jedynie skutek uboczny działania wzmacniacza DCS?
Otóż jechałem parę dni temu pociągiem EIC Odra (Wrocław-Warszawa) i przypadło mi miejsce w wagonie typu 136A zmodernizowanym przez FPS Poznań w 2008 roku. Podczas przejazdu mój telefon z kartą Plusa praktycznie cały czas korzystał z LTE w paśmie 1800 MHz. Powrót natomiast miałem też pociągiem po tej samej trasie, ale w Pendolino, które nie jest jeszcze wyposażone w wzmacniacze sygnału i tam przez dużą część trasy nie miałem zasięgu, a jak był zasięg to był to co najwyżej UMTS900, miejscami LTE800.
Jak więc takie wzmacniacze funkcjonują? Czy naprawdę już w 2008 roku montowano wzmacniacze LTE, czy jednak jest to jedynie skutek uboczny działania wzmacniacza DCS?