DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 130 z 142
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 142
 #1148076  autor: iphoneski
 19 kwie 2023, 16:17
Naprawdę nie rozumiesz? Chodziło o podkreślenie astronomicznych cen części flagowych modeli, a nie o jakiś model konkretnie. Zdanie niżej o telefonach w cenie dwóch przeterminowanych piw było dokładnie taką samą figurą, tylko że odwrotnie.
 #1148091  autor: Mixiorek
 19 kwie 2023, 17:38
Trasa po kilku warszawskich dzielnicach, od Rembertowa do Wilanowa z trybem 3G/2G. Brak 3G w eterze.
Niestety nadal gdy terminal wpadnie do 2G to "wygrzebuje" się stamtąd bardzo wolno :/ oczywiście sygnał LTE jest już ok. To 2G to outdoor.... obok wieży Play w Okrzeszynie na granicy Warszawy i Konstancina-Jeziorny... także można się tylko domyślać co jest indoor. A to teren z zabudową jednorodzinną.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1148096  autor: Vieslav
 19 kwie 2023, 20:26
Przez ostatnie dni miałem okazję trochę sprawdzić działanie T-Mobile w Lublinie po wyłączeniu 3G na telefonie bez VoLTE.
Telefon 1 - OnePlus Nord N10, połączenia lecą przez 3G Play.
Telefon 2 - jakaś motorola z okolic 2018 roku bez VoLTE, wybór sieci na auto, na stałe siedzi w LTE.
Podczas połączenia na telefonie 1 wyświetla się znaczek "HD". Nie wiem jakim kodekiem to leci (nie wiem jak wy to sprawdzacie?), ale jakość połączenia to w moim odczuciu coś pomiędzy "HD" 3G<-->3G a zwykłym połączeniem przez 2G bez HD. Nie pamiętam tak do końca, ale wydaje mi się, że jakość rozmowy jest trochę gorsza niż była, gdy działało 3G, ale wciąż znośna. Tragedii nie ma, myślałem, że będzie gorzej.
Dziś rano podczas próby zadzwonienia na telefon 2 zauważyłem, że telefon 1 zakończył połączenie od razu zanim pojawił się sygnał łączenia z telefonem 2 (po czyjej stronie problem?). Za drugim razem, po dłuższej chwili był już sygnał. Będę to obserwował.
 #1148103  autor: kala_fior
 19 kwie 2023, 23:36
Ja nie powiem, że testuje, bo normalnie korzystam z tmobile na co dzień na swoim starym xiao note 8 pro i na tablecie samsunga (Internet mobilny) i nie zauważyłem różnicy w sumie, ale zasięg cały czas mam i miałem LTE
 #1148105  autor: matias55
 20 kwie 2023, 01:29
Vieslav pisze:
19 kwie 2023, 20:26
Przez ostatnie dni miałem okazję trochę sprawdzić działanie T-Mobile w Lublinie po wyłączeniu 3G na telefonie bez VoLTE.
Telefon 1 - OnePlus Nord N10, połączenia lecą przez 3G Play.
Telefon 2 - jakaś motorola z okolic 2018 roku bez VoLTE, wybór sieci na auto, na stałe siedzi w LTE.
Podczas połączenia na telefonie 1 wyświetla się znaczek "HD". Nie wiem jakim kodekiem to leci (nie wiem jak wy to sprawdzacie?), ale jakość połączenia to w moim odczuciu coś pomiędzy "HD" 3G<-->3G a zwykłym połączeniem przez 2G bez HD. Nie pamiętam tak do końca, ale wydaje mi się, że jakość rozmowy jest trochę gorsza niż była, gdy działało 3G, ale wciąż znośna. Tragedii nie ma, myślałem, że będzie gorzej.
Dziś rano podczas próby zadzwonienia na telefon 2 zauważyłem, że telefon 1 zakończył połączenie od razu zanim pojawił się sygnał łączenia z telefonem 2 (po czyjej stronie problem?). Za drugim razem, po dłuższej chwili był już sygnał. Będę to obserwował.
U mnie w Lublinie tego typu problemy się nie pojawiają. Z kolei u mojego Taty na Samsungu A51 dzieję się dziwna sytuacja na LTE. Gdy ktoś do niego dzwoni. po kilku sekundach przerywa połączenie. Kolejne połączenie lub gdy oddzwoni jest ok.
 #1148108  autor: Dodo84
 20 kwie 2023, 07:16
matias55 pisze:
20 kwie 2023, 01:29
Vieslav pisze:
19 kwie 2023, 20:26
Przez ostatnie dni miałem okazję trochę sprawdzić działanie T-Mobile w Lublinie po wyłączeniu 3G na telefonie bez VoLTE.
Telefon 1 - OnePlus Nord N10, połączenia lecą przez 3G Play.
Telefon 2 - jakaś motorola z okolic 2018 roku bez VoLTE, wybór sieci na auto, na stałe siedzi w LTE.
Podczas połączenia na telefonie 1 wyświetla się znaczek "HD". Nie wiem jakim kodekiem to leci (nie wiem jak wy to sprawdzacie?), ale jakość połączenia to w moim odczuciu coś pomiędzy "HD" 3G<-->3G a zwykłym połączeniem przez 2G bez HD. Nie pamiętam tak do końca, ale wydaje mi się, że jakość rozmowy jest trochę gorsza niż była, gdy działało 3G, ale wciąż znośna. Tragedii nie ma, myślałem, że będzie gorzej.
Dziś rano podczas próby zadzwonienia na telefon 2 zauważyłem, że telefon 1 zakończył połączenie od razu zanim pojawił się sygnał łączenia z telefonem 2 (po czyjej stronie problem?). Za drugim razem, po dłuższej chwili był już sygnał. Będę to obserwował.
U mnie w Lublinie tego typu problemy się nie pojawiają. Z kolei u mojego Taty na Samsungu A51 dzieję się dziwna sytuacja na LTE. Gdy ktoś do niego dzwoni. po kilku sekundach przerywa połączenie. Kolejne połączenie lub gdy oddzwoni jest ok.
U mnie zdarzają się takie przypadki jak u twojego taty na dwóch urządzeniach. LG G7 ( mój tel) i Samsung galaxy S20 fe 5G ( żony). U żony mniej to występuje bo jak jest w mieszkaniu to korzysta z wifi calling ( mój LG choć z wolnego rynku to wifi calling obsługuje tylko w orange). Nie jest to częste, ale się zdarza tak jakby był problem ze zrzuceniem połączenia do GSM bo w netmonitorze widzę, że w trakcie połączenia przeskakuje między wszystkimi pasmami LTE i finalnie zrywa rozmowę. Kilka dni temu opisywałem przypadek gdzie w jednym miejscu Gorzowa zawsze zrywa rozmowę i tak to zostało do dzisiaj.

PS. Od dwóch dni testuję jak się u mnie zachowuje Orange więc przełożyłem swoją kartę T-Mobile do Huaweia Y7 Prime 2018 bez obsługi VoLTE i jedyne co mogę powiedzieć to jest katastrofa. Ani razu podczas połączeń nie było nawet HD Voice, połączenia są długo zestawiane i czasami nawet przy posiadaniu maksymalnego zasięgu sam sygnał połączenia jest już rwany na dzień dobry. Szybko się człowiek przyzwyczaił do VoLTE :D

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1148142  autor: matias55
 20 kwie 2023, 13:23
Dodo84 pisze:
20 kwie 2023, 07:16
matias55 pisze:
20 kwie 2023, 01:29
Vieslav pisze:
19 kwie 2023, 20:26
Przez ostatnie dni miałem okazję trochę sprawdzić działanie T-Mobile w Lublinie po wyłączeniu 3G na telefonie bez VoLTE.
Telefon 1 - OnePlus Nord N10, połączenia lecą przez 3G Play.
Telefon 2 - jakaś motorola z okolic 2018 roku bez VoLTE, wybór sieci na auto, na stałe siedzi w LTE.
Podczas połączenia na telefonie 1 wyświetla się znaczek "HD". Nie wiem jakim kodekiem to leci (nie wiem jak wy to sprawdzacie?), ale jakość połączenia to w moim odczuciu coś pomiędzy "HD" 3G<-->3G a zwykłym połączeniem przez 2G bez HD. Nie pamiętam tak do końca, ale wydaje mi się, że jakość rozmowy jest trochę gorsza niż była, gdy działało 3G, ale wciąż znośna. Tragedii nie ma, myślałem, że będzie gorzej.
Dziś rano podczas próby zadzwonienia na telefon 2 zauważyłem, że telefon 1 zakończył połączenie od razu zanim pojawił się sygnał łączenia z telefonem 2 (po czyjej stronie problem?). Za drugim razem, po dłuższej chwili był już sygnał. Będę to obserwował.
U mnie w Lublinie tego typu problemy się nie pojawiają. Z kolei u mojego Taty na Samsungu A51 dzieję się dziwna sytuacja na LTE. Gdy ktoś do niego dzwoni. po kilku sekundach przerywa połączenie. Kolejne połączenie lub gdy oddzwoni jest ok.
U mnie zdarzają się takie przypadki jak u twojego taty na dwóch urządzeniach. LG G7 ( mój tel) i Samsung galaxy S20 fe 5G ( żony). U żony mniej to występuje bo jak jest w mieszkaniu to korzysta z wifi calling ( mój LG choć z wolnego rynku to wifi calling obsługuje tylko w orange). Nie jest to częste, ale się zdarza tak jakby był problem ze zrzuceniem połączenia do GSM bo w netmonitorze widzę, że w trakcie połączenia przeskakuje między wszystkimi pasmami LTE i finalnie zrywa rozmowę. Kilka dni temu opisywałem przypadek gdzie w jednym miejscu Gorzowa zawsze zrywa rozmowę i tak to zostało do dzisiaj.

PS. Od dwóch dni testuję jak się u mnie zachowuje Orange więc przełożyłem swoją kartę T-Mobile do Huaweia Y7 Prime 2018 bez obsługi VoLTE i jedyne co mogę powiedzieć to jest katastrofa. Ani razu podczas połączeń nie było nawet HD Voice, połączenia są długo zestawiane i czasami nawet przy posiadaniu maksymalnego zasięgu sam sygnał połączenia jest już rwany na dzień dobry. Szybko się człowiek przyzwyczaił do VoLTE :D
Dzięki! Niestety nie śledziłem tego, ale słuszna uwaga. Może to właśnie być skakanie między pasmami.
Mam znajomego w serwisie Samsunga pokazał mi jakiś biuletyn. Podobno Samsungi mogą mieć chwilowo problemy z T-Mobile.
 #1148539  autor: lordbyd
 25 kwie 2023, 05:29
Dziś w nocy wyłączono sieć UMTS 900 T-Mobile w Bydgoszczy.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2023, 07:20 przez lordbyd, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1148544  autor: mariusz9a
 25 kwie 2023, 07:59
A jak tam w ogóle wrażenia z Warszawy i innych miast? Wywala połączenia do 2G (tak jak było m. in. na początku u mnie) czy uruchomili już od razu wszystko "dokonfigurowane"?
 #1148556  autor: matias55
 25 kwie 2023, 11:08
Tak, dziś to wygląda lepiej (Lubelskie) Trzyma się VoLTE oraz sama rozmowa nie rwie tak jak na początku. Nadal uważam, że nie powinna być tak mała moc.

Testując ostatnio rozmowę VoLTE siedząc przy samym BTS (-58 dBm) rozmowa trwająca 1h 15min zeżarła tylko 2,5% baterii z włączoną lokalizacją, transmisją danych oraz NetMonitorem. Taki wynik przy mocy -100/-110 dBm w mieszkaniu jest bez szans.
 #1148559  autor: kozien70
 25 kwie 2023, 11:12
mariusz9a pisze:
25 kwie 2023, 07:59
A jak tam w ogóle wrażenia z Warszawy i innych miast?
Jakoś działa. Przy zrzucie do 2G HD Voice pozostaje, więc to jest plus w stosunku do tego, co zaobserwowałem np. w Krakowie. Ale za to 2G mam teraz w miejscach, gdzie już od dawna zapomniałem, że 2G w ogóle istnieje. Winda, parter budynku, garaż - to przykłady tylko z mojego domowego podwórka.
  • Strona 130 z 142
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 142
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 142