Strona 1 z 1

MNP i All Call Query by UKE...

Post:12 cze 2015, 16:13
autor: kwasek66
link: http://www.telko.in/operatorzy-szybko-d ... numerow-,0

Jak myślicie wreszcie skończą się problemy z błędami przy MNP? Jedna baza prowadzona przez UKE, gwarantuje spójność, prawidłowość danych i kierunkowania połączeń.
Technicznie zapewne udostępni ona tylko obsługę wniosków i informacje, nie wyobrażam sobie aby odpowiadała w czasie rzeczywistym na wywoływania. Raczej każdy z operatorów ma swoją bazę/tabelę routingu, a codziennie w nocy po wykonaniu MNP, synchronizacja danych.
PLI CBD byłby tym czym Eliksir jest dla Banków...

Re: MNP i All Call Query by UKE...

Post:17 cze 2015, 00:04
autor: sapphire
Hm, w czasie rzeczywistym może i nie, ale gdyby operatorzy mieli dostęp np. do pliku z danymi do ściągnięcia (tak jak to obecnie UKE udostępnia z przydziałem pul numeracyjnych) dajmy na to raz na dobę (czy tam częściej, nie wiem czy numery "przenoszą się" o dowolnej porze dnia, czy jak tam), to też nie byłoby złe.