DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 87 z 94
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 94
 #1124694  autor: Mixiorek
 24 lis 2021, 11:00
Co jakiś czas mam połączenia do Plusa w następującej relacji:
TMobile, iPhone 12 Pro -> Plus, iPhone 6S

Na "moje ucho" to nie jest HDV ale nie mam jak tego zweryfikować ze względu na terminale j.w.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1124721  autor: ketton
 24 lis 2021, 20:39
Dzisiaj miałem cztery połączenia T-Mobile -Plus, z czterema różnymi numerami i tylko jedno z nich było w HDV. Wcześniej jak miałem nr w Playu, HD było zawsze z tymi numerami. Wszystkie dzisiejsze rozmowy były po VoLTE. Na H+ ani 2G testu nie robiłem. Wyraźnie jednak widać, że na moim numerze TM za bardzo się nie lubi z Plusem w kwestii kodeka AMR-WB. :? Na wakacjach miałem kilka dni kartę TM i wtedy również była ta sama sytuacja. Więc z moich obserwacji wynika, że problem występuje już jakiś czas. Spróbuję jeszcze w miarę możliwości sprawdzić to na wyłączonym VoLTE. Nawet jeśli pojawi się wtedy HD za każdym razem, to i tak słabo, bo jednak mam też dużo połączeń w EVS i wolałbym, żeby wszystkie połączenia były w HDV po LTE.
 #1124737  autor: kozien70
 25 lis 2021, 10:50
Podobną sytuację mam w relacji T-mobile-> Orange gdy telefon T-mobile jest w 3G a Orange w VoLTE. Jakość w 9/10 połączeń jest wąskopasmowa, mimo że telefon pokazuje kodek WB-AMR. Jest tak od początku uruchomienia HD w połączeniach międzyoperatorskich. Gdy telefon T-mobile jest w VoLTE lub 2G to jakość jest HD bez zarzutu.

Widzę, że wspólnym mianownikiem tych problemów jest T-mobile. Najwyraźniej coś jest skopane po ich stronie.
 #1124836  autor: ketton
 27 lis 2021, 07:59
kozien70 pisze:
25 lis 2021, 10:50
Widzę, że wspólnym mianownikiem tych problemów jest T-mobile. Najwyraźniej coś jest skopane po ich stronie.
Skoro mając Playa było wszystko ok, to można przypuszczać, że faktycznie coś tutaj T-Mobile popsuło. Szkoda, że u mnie ta sytuacja trwa już kilka miesięcy...
 #1124873  autor: Mixiorek
 27 lis 2021, 16:14
Moje dzisiejsze testy.
Setup no.1 -> TMobile, Galaxy S20, taryfa korpo -> Plus, iPhone 6S, dostępne wszystkie pasma. Naturalnie brak VoLTE także połączenie szły do plusowego 3G
VoLTE TM -> 3G Plus, AMR_NB!!!:
Obrazek
3G TM -> 3G Plus, AMR_WB:
Obrazek
2G TM -> 3GPlus , AMR_WB:
Obrazek

Setup no.2 -> TMobile, Galaxy S20, taryfa korpo -> Plus, Galaxy S8, VoLTE
Dokładnie takie same wyniki jak powyżej czyli:
VoLTE TM -> VoLTE Plus, AMR_NB!!!
3G TM -> VoLTE Plus, AMR_WB
2G TM -> VoLTE Plus , AMR_WB

Niestety ale wygląda na skopaną relację TMobile, VoLTE -> Plus :-(
Ta różnica jest słyszalna i jestem wkurzony na siebie, że nie zrobiłem tych testów wcześniej. Za rzadko rozmawiam z tą osobą w Plusie. Zmieniałem też połączenia na FaceTime audio bo faktycznie wkurzała mnie ta słaba jakość połączeń głosowych.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1125143  autor: Mixiorek
 04 gru 2021, 16:45
Ciekawa sprawa. Mam dwie testowe karty Play w Umidigi A3. Na obu w teorii aktywne VoLTE i VoWifi. Na jednej z kart za nic nie chciało się włączyć VoLTE. Akurat jest to karta z aktywnym RK. Druga jest bez RK. Chciałem przetestować czy będzie działać VoLTE w RK Orange. No i bez tego nie mogłem w ogóle sprawdzić czy mój numer już ma wjazd do VoLTE Orange.

Dziś pomyślałem - a przełożę kartę do iPhone. I cyk. Jak ręką odjął. Od razu aktywne VoLTE. Do tego również w RK Orange:

Obrazek

:smt023

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1125589  autor: p2225
 16 gru 2021, 10:04
Potrzebuję sprawdzić istnienie EVS w telefonie. Na jaki numer można obecnie zadzwonić z Orange żeby EVS zadziałał? Kiedyś działało z numerem poczty polskiej, x-komu itp, a od dawna jest wycięte.
Mam nieistniejące numery Orange: 503039357 i Play: 883216007. Oba zestawiają mi się w max. AMR-WB 23.85 kB/s, czyli albo w tych połączeniach z lektorem "nie ma takiego numeru" nie ma EVS, albo telefon nie wspiera.
Czy może ktoś sprawdzić czy połączenia z ww. są w EVS?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1125826  autor: loker
 21 gru 2021, 20:01
Czy iphopne X obsługuje w Play VoLTE z EVS? Chyba nie do końca. Przy połaczeniu np. z Samsunga Galaxy S8+ na Samsunga Galaxy S10 mam ikonkę HD+, a po kodzie *#0011# mam info o EVS_SWB, a dzwoniąc na Iphone X ikonka HD (bez +) i EVS_WB. Tak już jest czy ja coś muszę dokonfigurować? Za to dzwoniąc w obie strony z S8+ (karta Play) na numer w T-Mobile w Iphone 12 jest HD+.

Odnośnie VoLTE Play w roamingu krajowym Orange to zauważyłem, że nie ma nad zasięgiem R symbolizującej roaming przy sieci LTE (przy 3G jest), jest ikonka VolTE. Ale jak wymusi się roaming Orange, to szybko wraca na VoLTE macierzysty.
 #1126262  autor: kozien70
 02 sty 2022, 18:01
Nie wiem, czy już było: dziś miałem połączenie EVS z mojego nr Orange -> T-mobile nr A. W przeciwną stronę było zwykłe HD.
Natomiast z numerem B w T-mobile miałem na odwrót: w połączeniu Orange -> T-mobile nr B było zwykłe HD zaś T-mobile nr B -> Orange było EVS.
Wszystkie 3 telefony to Samsungi, EVS potwierdzone w Service Mode (EVS SWB 24.4kbps) oraz na słuch.
To chyba była ostatnia relacja międzyoperatorska, w której nie było EVS-a :-)

Czekamy na EVS w Plusie :-)
 #1126931  autor: matias55
 17 sty 2022, 02:55
Cześć,

Podłączę się pod temat

Jestem użytkownikiem sieci T-mobile, która wiodła prym w HD Voice jako pierwsze sieć, jeszcze to była Era.

Pamiętam jak HD Voice działał z każdą siecią z wyjątkiem Orange, gdzie i po pewnym czasie również i tam można było gadać w HD Voice. Niestety od kilku miesięcy mam dziwne problemy z tą usługą pomiędzy sieciami w relacji T-Mobile->Play. Nie działa HD Voice za każdym razem. Czasami muszę dzwonić po kilka razy i może zaskoczy. Niezależnie, czy telefony są w 3G, czy Volte, czy inne jest tak samo.

Operator T-mobile twierdzi, że nie widzą usterek, sam brak AMR-WB wynika z aktualnego obciążenia sieci i pojemności sieci. Wszystko fajnie i Ja to rozumiem, ale ciekawe, że kierunek Play->T-Mobile zestawia HD Voice zawsze! W związku z powyższym twierdzenie, ze sieć jest zapchana albo mało wydajna można sobie włożyć między bajki.

Wygląda jakby T-Mobile (sieć słynąca z najlepszej jakości) szczędziła na transmisji?

Dziwna sprawa, że dzieje się tak tylko z siecią Play. Orange, Plus nie było problemów do tej pory. Chociaż mam niewiele połączeń do Plus, więc może tu ciężko ocenić.

Czy u was występuje podobna sytuacja?
 #1126934  autor: Dodo84
 17 sty 2022, 08:33
@Matias55 Mam m.in podobny problem do ciebie tylko, że z Plusem. Od momentu jak T-Mobile miał problem z VoLTE to u mnie się posypały połączenia z plusem i orange. Plus, Orange--> T-Mobile HD Voice (AMR- WB 12,65) a w druga stronę mam cały czas ( nie ważne czy w 3g czy VoLTE) AMR-NB 12,20. Do Playa mam cały czas HD Voice a jeśli u rozmówcy telefon pozwala to również EVS.
U mnie dodatkowy problem pojawia się jak rozmowa spadnie z VoLTE do 3G to według smartphona rozmowa nadal jest prowadzona ( wyświetla się czas rozmowy który idzie dalej) a w słuchawce głucho. T- Mobile w reklamacjach przeprasza za zaistniały problem i potwierdza, że cały czas pracują by to rozwiązać.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1126945  autor: matias55
 17 sty 2022, 13:42
Robiłem nawet dwa zgłoszenia i na każdym nie widzieli problemu. Ciekaw jestem, czy Play ma też takie losowe problemy z operatorami, to może rozważę przejście tam.

T-mobile nie jest to kwestia lokalizacji, bo sprawdzałem na różne sposoby i w różnych miejscach. Dodam, że podobna sytuacja ma miejsce z innym numerem T-Mobile.
T-Mobile --> Play (często brak HD Voice).
Play --> T-Mobile (HD Voice za każdym razem).
  • Strona 87 z 94
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 94
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 94