DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 90 z 93
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
 #1129771  autor: matias55
 28 mar 2022, 14:56
Wracam z tematem HD Voice do Play z sieci T-Mobile. Przez jakiś czas, gdy Ja wykonywałem połączenia HD Voice był za każdym razem, potem okresowo znowu połączenie inicjowało się w AMR. Gdy użytkownik Play oddzwaniał AMR-WB było dostępne zawsze.

Ciekawe jest to, że po odblokowaniu u mnie VoLTE na nokii AMR-WB działa w obie strony zawsze. Wynika z tego, że sytuacja ma miejsce tylko gdy Ja dzwonie i mój telefon działa na 3G. Dziwna sprawa w sumie. Przyczyna leży po stronie Fioletowego opa, czy T-mobile?
 #1129785  autor: kozien70
 28 mar 2022, 19:58
Mam identyczną sytuację w rozmowach Orange <-> T-mobile. Opisywałem to kiedyś na forum. Gdy telefon T-mobile jest w 3G to rozmowa z Orange jest bez HD Voice. Gdy telefon w T-mobile jest w 2G lub VoLTE to rozmowa z pomarańczą jest z HD. Ten problem jest od paru lat, chyba od zawsze gdy uruchomiono HD między operatorami. Występuje na wszystkich numerach T-mobile w mojej firmie. Moje zgłoszenie dotarło wysoko, eskalowałem je poprzez korpo opiekuna do osób które to konfigurują w T-mobile. Wykonali monitoring moich połączeń, przysłali mi raport, z którego wynikało że wszystkie były zestawione z kodekiem WB i wg nich wszystko jest OK. Tłumaczyłem im, że kodek w Service Menu owszem był WB, ale jakość w słuchawce wąskopasmowa. Nie wierzyli mi. Powiedziałem, że zapraszam do mnie, dam telefon, posłuchają. W końcu odpuściłem temat. Za dwa lata nie będzie 3G, problem sam się rozwiąże.
To ewidentny problem po stronie T-mobile: Ty masz go w relacji T-mobile <-> Play a ja T-mobile <->Orange.
 #1129787  autor: matias55
 28 mar 2022, 20:02
Dzięki za cenne informacje. Wiesz dziwne, bo u mnie z Play nie było problemu tak do października 2021, czyli ewidentnie coś mieszają, bo wcześniej dosłownie każde połączenie zestawiało z Play AMR-WB. Obecnie z Play losowo zestawia AMR-WB po 3G.

Gdy nie zestawi HD, to widać normalnie kodek AMR 12,20kbps w Menu. 5 zgłoszeń nic nie dało jak widać.
 #1129802  autor: ketton
 29 mar 2022, 09:55
Nie tylko Ty masz problem z rozmowami w tej sieci. Pisałem już kilka postów wcześniej o swoich problemach na linii T-M-->Plus oraz brakiem EVS na linii T-M-->Orange (w drugą stronę w tych relacjach jest wszystko ok). Zgłaszałem też chyba trzy razy te problemy do nich, no i oczywiście oni problemu nie widzą, a na ostatnie zgłoszenie już nawet nie odpowiedzieli. A problem oczywiście nadal występuje. Nie chce mi się z nimi użerać. Po tym co napisał @kozien70, nie liczyłbym na szybkie rozwiązanie przynajmniej swojego problemu.
Z obserwacji na moim terenie Play ani Orange (Plusa nie biorę pod uwagę) takich problemów nie mają. Głównie rozmawiam przez telefon i bardzo cenię sobie jakość rozmów (bezproblemowe HD i EVS) dlatego zmieniam operatora od kwietnia. O ile net T-M ma naprawdę dobry, to z między operatorskim HD u nich słabo, zaznaczam piszę o swoim terenie- Zamość i okolice.
 #1129813  autor: matias55
 29 mar 2022, 13:54
@ketton, Ja tak samo gadam kilka godzin dziennie. Przywykłem do tej jakości HD AMR-WB i dziwi mnie, że sieć która jako pierwsza udostępniła HD Voice jeszcze w erze ma takie problemy. Gdzie testowałem w Play takich akcji nie ma.

np. dziś 29.03.2022 połączenia z Play zestawiają się w HD na 3G, ale ta loteria jest mega męcząca.
 #1130021  autor: p2225
 02 kwie 2022, 18:15
Połączenia Orange (r. Telekom.de) -> T-mobile idą już w pełni w HD Voice 12.65 kb/s. Pojawił się natomiast HD Voice w relacji Orange (r. Vodafone) -> T-mobile średnio w co dziesiątym połączeniu. Podobnie było na początku z Telekomem.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1131258  autor: matias55
 14 maja 2022, 17:06
Temat znany z forum wcześniej. Czy ktoś z was zgłaszał fakt brak HD-Voice w kierunku T-Mobile(VoLTE) ->Plus (3G UMTS)?
Ciekaw jestem, czy można byłoby próbować to reklamować dalej.

Jak wiemy T-Mobile pierwszy pozbędzie się 3G i się skończy HD Voice do Plusa.
 #1131484  autor: ketton
 22 maja 2022, 17:13
U mnie nadal brak EVS w relacji T-M-->Orange. W drugą stronę już działa prawidłowo.

Dzisiaj na czacie Orange Flex pytałem o dostępność EVS na Iphone 13 i niestety nadal brak tej usługi na tym smartfonie. Na dzień dzisiejszy u mnie tylko w Play EVS działa w 100% jak należy.
Obrazek
 #1131486  autor: iphoneski
 22 maja 2022, 18:06
@ketton
Ale słyszysz na ucho, że nie działa czy tylko bazujesz na tej informacji z czatu? Może nie być wsparcia na liście, ale technologia może działać. Mi te niemoty próbowały wmówić, że 5G działa tylko na iPhone kupionych w Orange, co jest ewidentną bzdurą. Moim zdaniem powinno normalnie działać na 13.
 #1131487  autor: ketton
 22 maja 2022, 18:26
Ostatnio kartę Orange do swojego IP 13 wkładałem na początku kwietnia i wtedy ewidentnie „na ucho“ nie było EVS, nawet wewnątrz Orange. Sam byłem zdumiony, że tak długo trwa u nich ogarnięcie tego telefonu. Dlatego dzisiaj chciałem dopytać czy coś się zmieniło. Jak będę miał możliwość to postaram się sam to sprawdzić.
 #1131521  autor: ketton
 23 maja 2022, 23:41
Tak, to jest Flex. Mam od początku tylko jedną kartę sim. HD Voice działa normalnie, jednak EVS kompletnie brak w każdej relacji. Sprawdzone m. in. na ucho, jak i w service menu Samsunga S10e (sieć Orange). Sam się zastanawiam czy faktycznie jeszcze tego nie wdrożyli na 13, czy po prostu usługa działa, ale nie każdemu?
 #1131573  autor: ketton
 24 maja 2022, 22:34
kozien70 pisze:
24 maja 2022, 09:51
Najprościej byłoby wrzucić tę kartę do innego smartfona z EVS i sprawdzić. Innego pomysłu nie widzę.
Na testowanych przeze mnie Samsungach EVS na tym nr normalnie działa. Chodzi mi o to, że Apple w Orange nie jest do końca wspierane.
 #1131582  autor: p2225
 25 maja 2022, 14:09
Przetestowałem dzisiaj iPhone'a 13 z iOS 15.5 i połączenia wewnątrz Orange z Samsungiem S21 FE idą w EVS-SWB 24,4 kb/s.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1134106  autor: ketton
 26 lip 2022, 09:40
Wracam z tematem EVS ponieważ dzisiaj zrobiłem trochę testów. Testy robiłem na Iphonie 13 Pro oraz Galaxy S9 oraz niektóre połączenia na S10e.
Zacznę od tego, że mam obecnie nr w Play gdzie z EVS na Iphone 13 Pro nie ma żadnych problemów w każdej relacji. Lecz mam też najsłabszy zasięg z tej sieci dlatego chciałbym z głównym numerem znowu przejść do TM albo Orange.

Włożyłem kartę TM do Iphone 13 Pro i takie rezultaty otrzymałem:

TM<--->TM(S9) EVS w obie strony
TM<-->Play(S9) EVS w obie strony
TM-->Orange(S9) EVS WB, czyli de facto brak EVS, zwykłe HD. Orange(S9)-->TM EVS działa.
Ciekawostka, połączenie TM(S9)<-->Orange(S10e), w obie strony EVS.
Na Samsungu S9, na karcie TM EVS występuje w każdej relacji. Natomiast na Iphone brakuje EVS tylko przy połączeniach wychodzących do Orange.
Nadal brak HD Voice (tylko kiedy jest aktywne VoLTE) przy połączeniach TM-->Plus. W drugą stronę Ok.

Karta Orange(Nju oraz Flex-zamiennie) włożona do Iphone 13 Pro:

Orange<-->Orange(S9) EVS w obie strony
Play(S9)-->Orange EVS

Wszystkie inne relacje z kartą Orange w Iphonie- brak EVS.
Natomiast jeśli karta Orange znajdowała się w Samsungu S9- EVS działało w każdej konfiguracji prawidłowo.

Z moich własnych testów wynika, że w TM i co gorsza w Orange, nie do końca prawidłowo funkcjonuje EVS na Iphonach. Mam odniesienie do 13 Pro, ale wcześniej na zwykłej 12 było tak samo. Nie wiem z czego to wynika aczkolwiek skoro w Play to wszystko działa, to znaczy, że się da. Wcześniej będąc w TM zgłaszałem tę kwestię chyba trzy razy ale nawet nie odpisywali na zgłoszenia. Ale i tak pewnie znowu numer trafi do TM i będę ich znowu męczył... :D
  • Strona 90 z 93
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93