DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 89 z 93
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 93
 #1128072  autor: p2225
 11 lut 2022, 07:50
W AMR-NB i AMR-WB jest do końca wykorzystany górny zakres częstotliwości, gdzie dla EVS wykorzystana jest ledwie połowa :D

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1128074  autor: p2225
 11 lut 2022, 10:19
Zauważyliście, że ostatnio co któryś komunikat w Orange "Poczta Głosowa - zostaw wiadomość po sygnale" jest w HD Voice lub EVS? Większość niestety nadal leci w AMR-NB.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1128397  autor: p2225
 17 lut 2022, 16:46
Po dzisiejszej wichurach, od 11:00 występują braki prądu na dużych obszarach. Efektem są niedziałające stacje. Niemieckie stacje za to śmigają aż miło zapewniając zasięg w telefonach po polskiej stronie. Słysząc rozmowę w HD Voice z numerem w Orange, odpytałem do jakiej sieci podłączył się telefon - było to T-mobile.de, natomiast przy kolejnych rozmowach było już AMR-NB na sieci Vodafone.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1128538  autor: p2225
 20 lut 2022, 13:05
Trudno żeby wiatr był mniej intensywny, kiedy odległość to 1 km. Fakt, jest mniej linii napowietrznych + ewentualny agregat do stacji. W Zielonej Górze też nie ma linii napowietrznych, co nie uchroniło przed awarią w całym mieście: https://www.zachod.pl/377183/blackout-w-zielonej-gorze/
Przy orkanie Ksawery sprzed paru lat, po około 1-1,5h łapałem zasięg z Bytnicy (34 km).

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1128546  autor: bed
 20 lut 2022, 16:11
Zielona Góra jest otoczona liniami wysokiego napięcia, więc ciekawe co tu się stało że taka awaria była.
Ten rysunek nieźle to przedstawia.

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1128547  autor: p2225
 20 lut 2022, 16:26
Tak jak w artykule, zapewne padły linie dostarczające prąd z/do stacji elektroenergetycznej w Leśniowie Wielkim, która zasila w większości Zieloną Górę.
Tutaj link do mapy linii zasilania w całej Polsce: https://ebin.josm.pl/electricity/#7.94/51.721/15.479

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1128553  autor: Mixiorek
 20 lut 2022, 18:07
Tia, coś "poleciało" na GPZ Leśniów. W ZG to już głównie nn, SN ale jeżeli padło coś na WN no to d@@a i leci po całości.
To kolejny kamyczek do tego, że powinniśmy inwestować grube mld zł w modernizację sieci przesyłowych. Chcemy elektromobilności, OZE a bez przesyłu to wszystko leży. Kasa idzie zupełnie na inne rzeczy. Do tego w samych zakładach "planowanie" to często fikcja. Wszystko powinno mieć plan na kilka lat do przodu a oni ogłaszają często przetargi na cito bo koniec roku i kasa przepadnie. A potem nikt się nie zgłasza bo termin jest nierealny, na produkty czeka się po 3-6 miesięcy a niekiedy podwykonawcy solidarnie przestali zgłaszać się do przetargów bo widzą ten syf i "nie chcą wdepnąć". ENEA Operator przy np: PGE to i tak jest w miarę.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1128628  autor: ketton
 23 lut 2022, 12:39
matias55 pisze:
09 lut 2022, 17:55
Po kolejnym zgłoszeniu do T-mobile jakimś cudem HD Voice w kierunku T-Mobile -> Play działa już idealnie od 3 dni. Nie miałem ani jednej rozmowy bez HD voice do Play. Chyba sukces.
U mnie natomiast nadal za każdym razem brak HD Voice w relacji TM-->Plus. W drugą stronę wręcz przeciwnie, HD działa zawsze. Skusiłem się i zrobiłem zgłoszenie w tej sprawie i dostałem już odpowiedź, której się spodziewałem- po stronie TM nie ma problemów, tak napisali. Zrobiłem zgłoszenie jeszcze raz dokładnie wszystko opisując. Zobaczymy jak tym razem się odniosą do problemu.

Druga rzecz o której już pisałem - nie mam również nadal EVS w relacji TM (Iphone 13Pro)-->Orange(Galaxy S9). Samsung w menu serwisowym pokazuje kodek EVS-WB. To samo połączenie Orange-->TM jest EVS-SWB. Czyli w moim przypadku po staremu.
https://zapodaj.net/1dd455714513e.jpg.html
 #1128687  autor: matias55
 25 lut 2022, 17:04
ketton pisze:
23 lut 2022, 12:39
matias55 pisze:
09 lut 2022, 17:55
Po kolejnym zgłoszeniu do T-mobile jakimś cudem HD Voice w kierunku T-Mobile -> Play działa już idealnie od 3 dni. Nie miałem ani jednej rozmowy bez HD voice do Play. Chyba sukces.
U mnie natomiast nadal za każdym razem brak HD Voice w relacji TM-->Plus. W drugą stronę wręcz przeciwnie, HD działa zawsze. Skusiłem się i zrobiłem zgłoszenie w tej sprawie i dostałem już odpowiedź, której się spodziewałem- po stronie TM nie ma problemów, tak napisali. Zrobiłem zgłoszenie jeszcze raz dokładnie wszystko opisując. Zobaczymy jak tym razem się odniosą do problemu.

Druga rzecz o której już pisałem - nie mam również nadal EVS w relacji TM (Iphone 13Pro)-->Orange(Galaxy S9). Samsung w menu serwisowym pokazuje kodek EVS-WB. To samo połączenie Orange-->TM jest EVS-SWB. Czyli w moim przypadku po staremu.
https://zapodaj.net/1dd455714513e.jpg.html
Moje zgłoszenie nadal wisi a to jest już 5 zgłoszenie. Wszystkie do tej pory po 24 h były zamykane z informacją o braku problemów. Obecnie problemu nie ma dzwoniąc do Play mam AMR-WB 12,65kbps zawsze. Widocznie coś musieli zrobić. Uwierz, że to była męka w tych czasach. Mam dużo rozmówców w Play i rozmowy po jakimś czasie bywały męczące bez HD.
 #1129047  autor: Mixiorek
 08 mar 2022, 08:08
Ktoś korzysta zamiennie z połączeń głosowych EVS i facetime audio (po WiFi)? Mam wrażenie, że jakość jest mocno zbliżona (?). Choć EVS wycina nieco lepiej tło (?). Mamy dane techniczne połączeń po facetime audio (LTE/WiFi)?

P.s.
Mniej (lub wcale) korzystam z whatsapp. Jak się ma do EVS?

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1129070  autor: p2225
 08 mar 2022, 19:13
Do próbek porównawczych kodeków, dorzuciłem folder z próbkami reklamy Orange, która swego czasu promowała HD Voice'a z Wielkiej Brytanii:
https://www.youtube.com/watch?v=iSg6VI3NSXI&t=42s
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Zauważcie, że tylko w EVS słychać pękający kieliszek na końcu.

PS. uważajcie na szkło w domu podczas słuchania :lol:

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1129433  autor: p2225
 19 mar 2022, 15:58
Nie tylko Orange ma HD Voice w roamingu niemieckiego T-mobile. Dzisiaj na testach mam kartę T-mobile. Połączenia Orange -> T-mobile (roaming u dowolnego niemieckiego operatora) idą w AMR-WB 12,65 kb/s.
Jeśli chodzi o logowanie do niemieckich operatorów to jest zupełnie inaczej niż w Orange. Orange loguje się "od strzała" do Vodafone, do O2 tak pół na pół, a do Telekom.de to prawie wcale. W T-mobile natomiast logowanie "od strzała" jest do Telekom.de, natomiast do O2 i Vodafone - zgodnie z opisem usługi Border Steering:
W praktyce oznacza to, że gdy klient T-Mobile znajdzie się blisko granicy, a jego telefon spróbuje zalogować się do sieci operatora zagranicznego, próby przelogowania będą przez kilka minut odrzucane właśnie przez usługę Border Steering.
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/tar ... elogowania
Po pierwszym udanym zalogowaniu do Vodafone lub O2, do drugiego operatora loguje od razu przy ręcznym wybraniu.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1129488  autor: 3G
 20 mar 2022, 18:53
- dobre ucho
- zadzwonić na samsunga i sprawdzić w service menu samsunga

Żadna z metod nie daje 100% pewności.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1129771  autor: matias55
 28 mar 2022, 14:56
Wracam z tematem HD Voice do Play z sieci T-Mobile. Przez jakiś czas, gdy Ja wykonywałem połączenia HD Voice był za każdym razem, potem okresowo znowu połączenie inicjowało się w AMR. Gdy użytkownik Play oddzwaniał AMR-WB było dostępne zawsze.

Ciekawe jest to, że po odblokowaniu u mnie VoLTE na nokii AMR-WB działa w obie strony zawsze. Wynika z tego, że sytuacja ma miejsce tylko gdy Ja dzwonie i mój telefon działa na 3G. Dziwna sprawa w sumie. Przyczyna leży po stronie Fioletowego opa, czy T-mobile?
 #1129785  autor: kozien70
 28 mar 2022, 19:58
Mam identyczną sytuację w rozmowach Orange <-> T-mobile. Opisywałem to kiedyś na forum. Gdy telefon T-mobile jest w 3G to rozmowa z Orange jest bez HD Voice. Gdy telefon w T-mobile jest w 2G lub VoLTE to rozmowa z pomarańczą jest z HD. Ten problem jest od paru lat, chyba od zawsze gdy uruchomiono HD między operatorami. Występuje na wszystkich numerach T-mobile w mojej firmie. Moje zgłoszenie dotarło wysoko, eskalowałem je poprzez korpo opiekuna do osób które to konfigurują w T-mobile. Wykonali monitoring moich połączeń, przysłali mi raport, z którego wynikało że wszystkie były zestawione z kodekiem WB i wg nich wszystko jest OK. Tłumaczyłem im, że kodek w Service Menu owszem był WB, ale jakość w słuchawce wąskopasmowa. Nie wierzyli mi. Powiedziałem, że zapraszam do mnie, dam telefon, posłuchają. W końcu odpuściłem temat. Za dwa lata nie będzie 3G, problem sam się rozwiąże.
To ewidentny problem po stronie T-mobile: Ty masz go w relacji T-mobile <-> Play a ja T-mobile <->Orange.
  • Strona 89 z 93
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 93
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 93