DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 81 z 94
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 94
 #1118579  autor: Mixiorek
 05 lip 2021, 09:32
EVS pięknie wycina tło. Także najlepiej gdyby osoba z którą rozmawiacie była w głośnym otoczeniu. Peron stacji kolejowej, peron metra, głośna ulica obok. Wy powinniście słyszeć czysty głos.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1118592  autor: Dodo84
 05 lip 2021, 12:33
Dla mnie przesiadka z HD Voice na EVS była od razu ewidentnie słyszana. Może to kwestia urządzeń, ale nie dało się nie poczuć tej różnicy (LG G7 i Huawei P20 Pro). Głos staje się wyraźniejszy i rzeczywiście tło jest wyciszone do kompletnego minimum. Jak rozmowa spadnie do HD Voice już to tło jest bardziej słyszalne.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1118601  autor: f0ku5
 05 lip 2021, 17:45
ketton pisze:
04 lip 2021, 20:55
Żadne EVS tylko pewnie wadliwa sygnalizacja po stronie Orange, o czym już tutaj było pisane. U mnie też dzisiaj w relacji TM (iphone 12)-->Orange (S9), terminal Samsunga pokazuje HD+ (EVS), a rzeczywiście rozmowa idzie kodekiem AMR-WB.
U mnie od paru dni połączenie z TM (iPhone X) do Flexa (S21 Ultra) idzie w EVS-SWB. Nie mam niestety jak inaczej tego potwierdzić, jak tylko service menu Samsunga.
Moim zdaniem coś w końcu się rusza.
 #1118663  autor: rsig
 07 lip 2021, 01:07
Dodo84 pisze:
05 lip 2021, 12:33
Dla mnie przesiadka z HD Voice na EVS była od razu ewidentnie słyszana. Może to kwestia urządzeń, ale nie dało się nie poczuć tej różnicy (LG G7 i Huawei P20 Pro). Głos staje się wyraźniejszy i rzeczywiście tło jest wyciszone do kompletnego minimum. Jak rozmowa spadnie do HD Voice już to tło jest bardziej słyszalne.
Telefony z EVS mają lepsze mikrofony od non-EVS, zapewne dotyczy to też drugiego mikrofonu, odpowiedzialnego za aktywną redukcję szumu. Więc telefon i rozmowę przekazuje w szerszym pasmie i szum wycina w szerszym pasmie. Po przejściu do HDV spada i zakres częstotliwości wyłapywanego szumu.
 #1118844  autor: kozien70
 10 lip 2021, 23:20
f0ku5 pisze:
05 lip 2021, 17:45
U mnie od paru dni połączenie z TM (iPhone X) do Flexa (S21 Ultra) idzie w EVS-SWB. Nie mam niestety jak inaczej tego potwierdzić, jak tylko service menu Samsunga.
Moim zdaniem coś w końcu się rusza.
Nic się nie rusza, upieram się, że to nadal wadliwa sygnalizacja w Orange.
Dziś miałem dwie rozmowy. Jedna T-mobile S8 -> Orange S21+. Oczywiście telefon w Orange pokazuje kodek EVS i HD+, choć telefon w T-mobile w Service Mode pokazywał zwykłe AMR-WB 12.65kbps...
Ale najlepszy przypadek był chwilę potem, gdy na mój S21+ Orange zadzwonił A20e również Orange i S21+ również wyświetlił HD + na kodeku EVS, mimo że A20e nie obsługuje EVSa i w jego Service Mode był zwykły AMR_WB 23.85kbs...
Tak że tak :-)
 #1118849  autor: kozien70
 11 lip 2021, 08:13
Tak. Gdy dzwonił A20e to na S21+ było SWB z bitrate 23.85 kbps. Gdy dzwonił S8 z Tmobile to było podobnie, tyle że bitrate był 12.65. Oczywiście na obydwu telefonach dzwoniących nie było żadnego EVS tylko AMR WB. Bzdury pokazywał tylko telefon odbierający.
 #1118945  autor: p2225
 13 lip 2021, 19:55
To tak bardziej w kwestii kodeków: https://www.orange.pl/zobacz/mojglos
Ciekawe jak dobrze będą weryfikować głos jak trafi się rozmowa w AMR-NB, zwłaszcza że zamierzają pominąć weryfikację kodem klienta, PUKiem i pytaniami weryfikacyjnymi? ;)

edit:
i jeszcze to:
Głos każdej osoby ma indywidualne cechy których nie można, nie da się podrobić.
a przy przeziębieniu:
dopasowanie opiera się na charakterystyce głosu danej osoby, nawet w przypadku choroby głos tej osoby pomyślnie zostanie uwierzytelniony.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1119234  autor: Athantor
 21 lip 2021, 12:07
Nie wiem, czy było, ale ja nie wiedziałem: belgijski numer z Orange.BE w roamingu międzynarodowym, w naszym Orange.PL dzwoni do Play → HD-Voice AMR-WB.

Play nie może ogarnąć HD-Voice w roamingu krajowym, a tu proszę, działa nie dość że międzyoperatorsko, to na dodatek międzynarodowo. :?

:-)
 #1119412  autor: Dodo84
 26 lip 2021, 10:45
p2225 pisze:
21 lip 2021, 13:45
Podobno Play ma HD Voice w niemieckim O2.
Potwierdzam. T-Mobile VoLTE (LG G7) <--> Play roaming O2 (Samsung Galaxy S8) działa HD Voice. Co ciekawe brat sygnalizuje, że rozmowa nie spada do 2G tylko zostaje w LTE.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #1119424  autor: p2225
 26 lip 2021, 16:44
Czyżby Play wdrożył zagraniczny roaming VoLTE i się nie pochawlił? Chyba że brat rozmawiał przez WiFi Calling?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1119436  autor: Dodo84
 26 lip 2021, 20:32
Mówi ze od okolo 2 tygodni dzieje sie tak, że rozmowa jest prowadzona w LTE i wtedy jest HD Voice, ale nie zawsze bo póki co częściej zrzuca go do 2G i rozmowa jakosciowo jest tak fatalna jakby rozmawiał przez megafon i przyłożył do niego telefon. Mase razy jest tak, że on twierdzi, że jest w zasięgu a przy probie połączenia do niego ja w swojej słuchawce najpierw slysze komunikat po niemiecku, że rozmówca nie odpowiada a potem po polsku sekretarka z T-Mobile mowi "abonent czasowo niedostępny..." przy kolejnej próbie połączenie dochodzi do skutku. Znaczek VoLTE w Niemczech mu sie nie pokazuje. Jedynie można sie połapać, że rozmawia przez LTE dzieki HD Voice a u niego mowi, że na wyswietlaczu w trakcie rozmowy normalnie wyswietla sie znaczek danych pakietowych "LTE"

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
  • Strona 81 z 94
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 94
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 94