DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 8 z 8
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 #1109125  autor: p2225
 01 sty 2021, 09:59
U mnie to się działo na Orange, ale kolejno:

- GSM900 - rozmowy ok, nawet w HD Voice, ale lekkie szarpania się pojawiały.

- U900 - rozmowy bez problemów, internet ok 4,5 Mb/s.

-VoLTE i WiFi Calling - na dwie minuty przed północą usługi siadły kompletnie. W service menu widziałem brak połączenia z IMS. Pierwsze wróciło WiFi Calling 15 minut po północy, przy czym, pomimo ikonki działania usługi, pierwsza rozmowa się nie zestawiła. VoLTE wróciło dopiero po kolejnych 10 minutach. Zestawiłem rozmowę, przełączyłem się z sukcesem na WiFi Calling, ale już z powrotem na VoLTE się nie udało. Zerwana rozmowa. Dopiero o 0:30 zaczęło wszystko działać.

Podsumowując, jeżeli byłbym zwykłym Kowalskim i nie musiałbym używać WiFi Calling, to nie zauważyłbym żadnego problemu z rozmowami. Ale ja to ja i musiałem sprawdzić każdą kombinację. :D

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1109128  autor: kozien70
 01 sty 2021, 11:27
Potwierdzam: około północy siadł IMS w Orange, VoLTE/VoWiFi nie działało i rozmowy były zrzucane do 3G. Pozostałe usługi działały OK. Lokalizacja Kraków.
 #1109129  autor: p2225
 01 sty 2021, 11:37
Czyli albo wyrzucili część osób z IMS'a z powodu zbyt dużego ruchu, albo było to zaplanowane wyłączenie, bo np. chcieli sprawdzić wytrzymałość 2G i okrojonego ostatnio 3G.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1109139  autor: muchakk
 01 sty 2021, 12:54
Plus działał tak jak w normalny dzień nie było żadnych problemów z działaniem sieci. Transmisja danych, voLTE, SMSy etc działała bez problemu.
 #1109160  autor: klaudia123
 01 sty 2021, 18:18
p2225 pisze:
01 sty 2021, 11:37
Czyli albo wyrzucili część osób z IMS'a z powodu zbyt dużego ruchu, albo było to zaplanowane wyłączenie, bo np. chcieli sprawdzić wytrzymałość 2G i okrojonego ostatnio 3G.
Raczej przyoszczędzili za bardzo... i ich słynne "lampki na BTS" się zapaliły.
Pojemność IMS'a możesz sobie zwiększyć, zaganiając więcej serwerów do pracy, docelowo to ma zastąpić GSM... więc na 5 użytkowników na krzyż, nie jest to obliczone.
Test okrojonego GSM/UMTS, zrobisz sobie na żywo, zmuszając telefony, do przejścia podczas rozmowy, na dane pasmo i obserwujesz logi. A właściwie matematycznie, mając pasmo, kodek, wyjdzie Ci ile rozmów możesz wyciągnąć...
 #1109161  autor: p2225
 01 sty 2021, 18:46
Jedno to wyliczenia, ale rzeczywistość to drugie. Sytuacja do testów była idealna - brak większych skupisk ludzi, wszyscy w domach wykonujący rozmowy w miarę jednym czasie, w zakresie 5, max. 10 minut przed i po północy . Takiego testu obciążenia nie zrobisz w ciągu roku. A i problemy z rozmowami przed klientami wytłumaczalne, bo sylwester. Nie wpłynęło to też na klientów biznesowych, bo przecież wolne.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1109283  autor: dt
 04 sty 2021, 00:49
Wszystkie połączenia z Plusa po VoLTE w sieci szły sprawnie aż doszło do próby połączenia z Orange 20 min po północy. 2x rozłączenie za trzecim komunikat że wybrana sieć do której dzwonisz jest niedostępna. Kolejne podejście i połączenie doszło do skutku. Jakieś dwie minuty Orange miało ciężkie ale potem już OK także bez tragedii w porównaniu z zamierzchłymi czasami 😉
  • Strona 8 z 8
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8