Strona 1 z 4

[T-Mobile LTE 1800] - logowania sieci w obecnych Klientów.

Post:05 cze 2014, 15:53
autor: grzegorz0plonka
Witam. Dzisiaj t-mobile już wreszcie zaczęli udostępnia klientom sieci LTE.

Tutaj wiadomość o lte http://gsmonline.pl/newsy/lte-4g-tmobile-jump
Klienci obecnych taryf Blueconnect będą mogli korzystać z usług 4G. Klienci taryf głosowych, aby skorzystać z LTE, będą musieli zmigrować do nowych taryf Jump
Moim kart sim jeszcze nie udało zalogować LTE. Oczywiście posiadam literkę U czyli USIM.

Tak opisali http://www.t-mobile-trendy.pl/artykul,7 ... %3Fq%3Dlte
Dotychczasowa karta SIM nie zaloguje się do sieci LTE. Jak rozpoznać kartę USIM? Najprostszym sposobem jest sprawdzenie czy po numerze seryjnym na karcie znajduje się literka U (czyli – USIM)
Abyście tutaj pisali związane tematem logowania sieci w obecnych Klientów blueconnect lub głosowej. Czy ktoś udało się zalogować LTE? Czy gdzieś trzeba aktywować?
Czy pojawiły się problemy?

Post:05 cze 2014, 16:02
autor: janekt
Z tego co dzisiaj czytałem, są problemy z logowaniem się "zwykłych użytkowników" do sieci LTE- telefon cały czas skacze między 3G a LTE, przez co bateria znika w oczach (info ze strony gsm.biz.pl). Mam nadzieję, że szybko to rozwiążą. Osobiście nie mam jak tego sprawdzić, więc dokładniej się nie wypowiem.
Jeżeli problem dalej będzie występował, no to trzeba będzie skontaktować się z BOA.

Post:05 cze 2014, 16:15
autor: madhunt3r
Aby korzystać z LTE, musisz mieć nową kartę USIM i taryfę JUMP! :)

Post:05 cze 2014, 16:25
autor: darekka
A w taryfach Blueconnect aby skożystać z LTE trzeba zadzwonić do BOA i poprosić o jego odblokowanie.Niestety tak sobie wykombinowali, że stary abonent Blueconnect dostanie wstęp do LTE tylko na swoje wyraźne życzenie.

Post:05 cze 2014, 16:28
autor: grzegorz0plonka
madhunt3r pisze:Aby korzystać z LTE, musisz mieć nową kartę USIM i taryfę JUMP! :)
Oczywiście posiadam kartę USIM Blueconnectem. A pakietem to 10 Gb.

darekka pisze:A w taryfach Blueconnect aby skożystać z LTE trzeba zadzwonić do BOA i poprosić o jego odblokowanie.Niestety tak sobie wykombinowali, że stary abonent Blueconnect dostanie wstęp do LTE tylko na swoje wyraźne życzenie.
Dlaczego miało być?? Nigdy wiadomościach o tym nie opisali.

Post:05 cze 2014, 16:34
autor: darekka
Tu http://gsmonline.pl/newsy/lte-w-blueconnect-aktywacja macie potwierdzenie moich sensacji(sam dzwoniąc bez problemu załatwiłem odblokowanie LTE a mam jeszcze około 9msc.umowę)

Post:05 cze 2014, 17:13
autor: tokarek
Sam mam problem z LTE w T-Mobile, pisałem do BOK w sprawie ciągłego wyrzucania z sieci, twierdzą, że u nich wszystko jest OK, a mi bateria wyładowała się po 4 godzinach.
Patrzyłem na umowę - nigdzie nie jest napisane do jakich technologii mam dostęp - wyst. tylko stwierdzenie, że do seci komórkowej w technologiach dostępnych u operatora. Opis technologii znajduje się na stronie t-mobile.pl
4. Operator świadczy Usługi Telekomunikacyjne w zakresie istniejących możliwości technicznych. W szczególności oznacza to, że:
4.1. Operator świadczy usługi zgodnie z standardami poszczególnych technologii. Informacje o technologiach stosowanych przez Operatora są publikowane na stronie internetowej www.t-mobile.pl;
4.2. Zasięg w Sieci oraz prędkość transmisji danych uzależnione są od wielu czynników. Najistotniejszymi są uwarunkowania geograficzne, urbanistyczne oraz techniczne. Z uwagi na zmienność naturalnych warunków propagacji fal radiowych, zależność od typu zabudowy, rozbudowę Sieci oraz okoliczność, iż Sieć jest współdzielona przez użytkowników, zasięg oraz prędkość transmisji danych mogą ulegać zmianom.
5. Operator świadczy Usługi Telekomunikacyjne w zasięgu Sieci oraz z wykorzystaniem sieci telekomunikacyjnych innych operatorów, z którymi łączą Operatora stosowne porozumienia.
Z tego wynika, że powinni udostępnić LTE wszystkim abonentom.

Post:05 cze 2014, 17:14
autor: grzegorz0plonka
Czy posiadasz blueconnect czy głosowej?

A u mnie właśnie zadzwoniłem do BOA i aktywowali LTE bez żadnych problemów.
Facet mówił za pół godzinie powinny zalogować się. A nie całe klika minut udało się zalogować się do sieci LTE. Oczywiście na blueconnect z tabletem.

Post:05 cze 2014, 17:56
autor: darekka
A jak z osiągami i stabilnością,jaka siła sygnału?

Post:05 cze 2014, 18:43
autor: tokarek
Mam taryfę głosową.

Post:05 cze 2014, 19:08
autor: grzegorz0plonka
darekka pisze:A jak z osiągami i stabilnością,jaka siła sygnału?
Dziś sprawdziłem i niestety szalu nie ma.

Zasięg jest od 2-4 kreski. Ping wynik wychodzi 65-86.
Prędkość pobierania 10-14 Mb/s a wysyłanie masakra 0.50 Mb/s. Może dlatego daleko od stacji bazowej. Odległość od stacji mam 7 Km.

Jednocześnie testowałem na 3G prędkość i były identycznie jak LTE. A Ping był trochę lepszy.

Wszystko wskazuje mi ze korzysta jednym radiolinie. A plus podobno ma podwójnie radiolinie i dlatego prędkość wiele wyższy. Ja to widziałem ze, żaden inny operatorzy nie pobije prędkość plusa. Ciekawie, oferty no limit nie zapycha gwałtownie.
tokarek pisze:Mam taryfę głosową.
Niestety będzie wymagało migracji oferty:( Prawdopodobnie stary taryfy nie będzie dostępu LTE. Lepiej poczekać aż kończy umowy i wtedy bierzesz nową umową z LTE.

Post:05 cze 2014, 19:51
autor: tokarek
Wszystko wskazuje mi ze korzysta jednym radiolinie. A plus podobno ma podwójnie radiolinie i dlatego prędkość wiele wyższy. Ja to widziałem ze, żaden inny operatorzy nie pobije prędkość plusa.
Ale się uparłeś na te podwójne radiolinie. Tu nie o to chodzi. Zarówno T-Mobile jak i Orange najczęściej używają światłowodów. Problem niższej prędkości wynika z ilości pasma na 1800 MHz- 10 MHz ma TM a plus 20 MHz.

Niestety będzie wymagało migracji oferty:( Prawdopodobnie stary taryfy nie będzie dostępu LTE. Lepiej poczekać aż kończy umowy i wtedy bierzesz nową umową z LTE.
Wiem o tym, ale chodzi mi oto dlaczego tak jest. Z umowy i regulaminu wynika, że dostęp taki powinien być. Wydaje mi się, że robią to specjalnie aby zmigrować klientów do droższych ofert. Obecnie za 55 zł mam 2 GB, nielimitowane rozmowy zarówno stacjonarne jak i komórki. Taka sama oferta dla LTE kosztowałoby ok 90 zł. I tu jest problem, poza tym telefon chce na siłę połączyć się z LTE.

Post:05 cze 2014, 20:23
autor: grzegorz0plonka
Od kiedy masz umowy? Jak masz umowy niż trzy miesiące może masz szanse. Tak jak podałem link pierwszym poście.
Zarówno T-Mobile jak i Orange najczęściej używają światłowodów.
To prawda, tylko dużych miasta np. Kraków, Warszawa. Dużych miasta łatwiej dostępu światłowodów i tym opłacają się. A mały miasta jak Zakopane mało opłacalnie i widocznie nie ma tyle światłowodów.
Dlatego właśnie w Warszawie wyniki były ponad 40 LTE.

Post:05 cze 2014, 20:45
autor: tokarek
Niestety umowę mam od tygodnia.

Post:05 cze 2014, 20:51
autor: grzegorz0plonka
Trzeba musi poczekać:((

Żebyś przez Internet zamówił umowy to miałbyś możliwość anulować umowy w ciągu 10 dni. A jeśli na salonie chyba nie.
Klienci obecnych taryf Blueconnect będą mogli korzystać z usług 4G. Klienci taryf głosowych, aby skorzystać z LTE, będą musieli zmigrować do nowych taryf Jump! Taka migracja będzie możliwa już od czwartku i będzie bezpłatna, bez konieczności dodatkowego przedłużania umowy. Dotyczyć będzie klientów, którzy mają umowy starsze niż trzy miesięce. Migracja będzie dostępna wyłącznie na taryfy droższe lub w tej samej cenie..

Post:05 cze 2014, 22:17
autor: tokarek
Wiem o migracji. Chodzi mi tylko o zasadę. W Orange LTE mają wszyscy z odpowiednim SIM bez konieczności migracji a w umowach nic nie ma o LTE, tak jak w t-mobile. Zgodnie z zapisami regulaminu nie powinni oni blokować dostępu do LTE taryfom głosowym - bo niby na jakiej podstawie. Jest wyraźnie zaznaczone, że w technologiach dostępnych w sieci operatora - więc 2G, 3G i od dzisiaj LTE. Tym bardziej, że dotychczasowi użytkownicy Blueconnect taki dostęp uzyskują a ich umowy też nie zawierają takich zapisów. Czyżbym się mylił?

Post:05 cze 2014, 22:19
autor: Dideq
Dla mnie to podchodzi pod zgłoszenie do UKE. :/ Ale mogę się mylić.

Post:05 cze 2014, 22:30
autor: tokarek
Jutro przedzownię do UKE, zobaczę co powiedzą.
Wg mnie to ewidentne łamanie regulaminu.

Post:05 cze 2014, 22:43
autor: grzegorz0plonka
Po pierwsze, co to którzy wcześniej podpisali umowy mobilnego Internetu lub głosowej jeszcze nie było dostępny LTE.
LTE jest to nowa generacji i dopiero od dziś t-mobile udostępnia klientom.

Po drugie,
LTE jest głównie przeznaczone dostęp szybkiego Internetu Blueconnect.

Dotychczasowi użytkownicy Blueconnect uzyskują dostęp LTE bez żadnych nowych umów.

Post:05 cze 2014, 23:02
autor: tokarek
Po pierwsze, co to którzy wcześniej podpisali umowy mobilnego Internetu lub głosowej jeszcze nie było dostępny LTE.
LTE jest to nowa generacji i dopiero od dziś t-mobile udostępnia klientom.

Po drugie,
LTE jest głównie przeznaczone dostęp szybkiego Internetu Blueconnect.

Dotychczasowi użytkownicy Blueconnect uzyskują dostęp LTE bez żadnych nowych umów.
A czy dotychczasowi klienci Blueconnect mają w regulaminie, umowach czy warunkach promocji zapis o dostępie do LTE. - nie mają.
To dlaczego oni mogą uzyskać dostęp do LTE a głosowi nie. Na jakiej podstawie się to dzieje? Aneksu - na pewno nie. Jest to zwykłe nabijanie klientów. Jeszcze wczoraj na t-mobile trendy konsultanci twierdzili, że każdy abonent uzyska dostęp, mnie z resztą też o tym informowano przed podpisaniem umowy.