Strona 1 z 4

Orange - po awarii mniejszy zasięg i transfer

Post:08 sty 2014, 16:08
autor: helioN
Tak jak w tytule, w mojej lokalizacji (2,5km od nadajnika) przez pół roku Orange chodziło poprzez DC-HSPA+ na około 30Mb/s, 26 grudnia miała miejsce awaria, nie mogłem złapać po niej zasięgu DC-HSPA+ a HSPA+ chodzi ledwo na 3Mb/s.

Tak DC-HSPA+ chodziło przed awarią:

Obrazek

Napisałem skargi i reklamacje - według nich wszystko jest okej.

Zadałem sobie dzisiaj trudu i zbadałem głębiej sytuacje, podjechałem samochodem bliżej masztu - na 100m, 500m, >1km.

DC-HSPA+ działa do 1,5km z prędkością maksymalną 16Mb/s czyli połowa tego co ja kiedyś odbierałem z 2,5km. Potem tylko HSPA+ - 7Mb/s.

U mnie: DC-HSPA+ czasami widzi ale się nie może podłączyć, HSPA+ - 3Mb/s, czasami również nie łączy.

Mam również net z CP i ich sieć 3G i 4G z tego samego masztu działa bez zarzutu.

A więc reasumując: Kochane Orange swoją "naprawą" zmniejszyło zasięg sieci oraz jej przepustowość, pytanie do was koledzy: co tu zrobić? UOKiK? Mam zamiar jechać w piątek.

Jak ktoś ciekawy to tutaj zdjęcie masztu:

Obrazek

Post:08 sty 2014, 16:34
autor: kerim36
Rozumiem Twoje rozgoryczenie, ale zadam podstawowe pytanie:
net dziala? dziala

wiec nie wiem czego oczekujesz od forumowiczow??

Post:08 sty 2014, 16:36
autor: helioN
kerim36 pisze:Rozumiem Twoje rozgoryczenie, ale zadam podstawowe pytanie:
net dziala? dziala

wiec nie wiem czego oczekujesz od forumowiczow??
Być może ktoś już coś takiego miał i ma jakąś radę, no i niech to będzie ostrzeżenie dla tych co chcą korzystać z ich usług :)

Forum to też miejsce do wyrażania opinii.

Rozgoryczenie? Bardziej wściekłość, "naprawiając" zmniejszyli zasięg własnej sieci :| Przecież to się w pale nie mieści :smt011

Post:08 sty 2014, 17:31
autor: tokarek
Miałem/mam podobną sytuację. Awaria była na początku grudnia, przez 3 dni nie było internetu na UMTS, HSPA+DC działał tylko na 2G. Awarię zgłosiłem po kilku godzinach, w BOK przyznali, że występuje i naprawią w 24h, a trzeba było czekać właśnie 3 dni. Po "naprawie" zasięg spadł z 70% do 10% a nawet do 0% - na Hawei e372. Transfery też spadły - z 23 do 12 mbit/s.
Zgłosiłem, że wyst. braki w zasięgu, odpowiedzieli, że modernizacja będzie w marcu a do tego czasu mam ustawić 2G na sztywno i w modemie i w telefonach - na 2G zasięg 100%. Patrzyłem na nadajnik i okazało się, że chyba usunęli 1 sektor - nie jestem pewien bo na nadajniku są wszyscy operatorzy a anten cała masa.

Post:08 sty 2014, 17:55
autor: helioN
Dla mnie to podchodzi pod oszustwo, jest zasięg, a oni potem go zmniejszają i oczekują że ludzie potulnie to przyjmą.

Coś mi się wydaje że oni specjalnie to robią a awaria to tylko wymówka.

Chwalą się że mają coraz większy a tak naprawdę umyślnie go ograniczają.

Re: Orange - po awarii mniejszy zasięg i transfer

Post:08 sty 2014, 18:02
autor: inżynier
helioN pisze: pytanie do was koledzy: co tu zrobić? UOKiK? Mam zamiar jechać w piątek.
A co do tego ma UOKiK? Pojedziesz i co im powiesz? Że był zasięg i nie ma?

Skąd wiesz, że 26 grudnia była awaria? I co to była za awaria? Czy po prostu od 26 grudnia przestał Ci dobrze net działać? Bo jak to drugie to nie pisz, że była awaria, tylko, że net Ci gorzej działa.

A tak w ogóle to proponuję użytkownikowi helioN i tokarek w profilu dodać miejscowość skąd są a także przy pisaniu tego typu postów podawać lokalizację której to dotyczy - będzie znacznie łatwiej na forum dyskutować bo może ktoś będzie znał przyczyny pogorszenia się zasięgu.

Post:08 sty 2014, 18:06
autor: marcin1980
Niestety kupiłem sobie kartę OFnK i odechciało i się ich usług ta ich kompresja danych to nie tylko na internecie zawala ale i na jakości rozmów
helioN pisze:DC-HSPA+ działa do 1,5km z prędkością maksymalną 16Mb/s czyli połowa tego co ja kiedyś odbierałem z 2,5km. Potem tylko HSPA+ - 7Mb/s.
Tak 7Mb/s to normalna prędkość internetu twoje zażalenie do służb wyższych instancji nic nie da bo usługa jest świadczona a w każdym zapisie regulaminu do internetu jest słowo "do"

Re: Orange - po awarii mniejszy zasięg i transfer

Post:08 sty 2014, 18:11
autor: helioN
inżynier pisze:
helioN pisze: pytanie do was koledzy: co tu zrobić? UOKiK? Mam zamiar jechać w piątek.
A co do tego ma UOKiK? Pojedziesz i co im powiesz? Że był zasięg i nie ma?

Skąd wiesz, że 26 grudnia była awaria? I co to była za awaria? Czy po prostu od 26 grudnia przestał Ci dobrze net działać? Bo jak to drugie to nie pisz, że była awaria, tylko, że net Ci gorzej działa.

A tak w ogóle to proponuję użytkownikowi helioN i tokarek w profilu dodać miejscowość skąd są a także przy pisaniu tego typu postów podawać lokalizację której to dotyczy - będzie znacznie łatwiej na forum dyskutować bo może ktoś będzie znał przyczyny pogorszenia się zasięgu.
Powiedzieli że była awaria, zgłosiłem jeszcze raz że jest coś nie tak, 29 grudnia powiedzieli że wszystko jest ok, a później dowiedziałem się że jeszcze tego samego dnia co zamknęli moje zgłoszenie była kolejna :|

Co im powiem? Że przez pół roku miałem zasięg dobry a oni mi go celowo/przypadkowo zmniejszyli czym pogorszyli jakość świadczonych mi usług. Zostałem ich klientem z powodu dobrego zasięgu, a teraz mi go odebrano, gdzie tu sprawiedliwość?
marcin1980 pisze:Niestety kupiłem sobie kartę OFnK i odechciało i się ich usług ta ich kompresja danych to nie tylko na internecie zawala ale i na jakości rozmów
helioN pisze:DC-HSPA+ działa do 1,5km z prędkością maksymalną 16Mb/s czyli połowa tego co ja kiedyś odbierałem z 2,5km. Potem tylko HSPA+ - 7Mb/s.
Tak 7Mb/s to normalna prędkość internetu twoje zażalenie do służb wyższych instancji nic nie da bo usługa jest świadczona a w każdym zapisie regulaminu do internetu jest słowo "do"
To jeszcze rozumiem.

Ale zasięg... był dobry, a teraz prawie nie ma. Rozumiem że takie firmy jak Orange mogą sprzedawać swoje usługi a potem zmniejszać ich zasięg bez konsekwencji?

To tak jakbym ja Ci sprzedał staw a potem odessał z niego wodę.

Post:08 sty 2014, 18:15
autor: marcin1980
@helion nikt ci nie zagwarantuje że o każdej porze dnia i nocy będziesz miał super szybki internet usługodawca ma obowiązek świadczenia usługi i to robi.

Zrób zgłoszenie techniczne do nich czas na odpowiedz to 30dni roboczych jesli nie odpowiedzą wtedy zgłaszaj sprawe wyższym instancjom

Post:08 sty 2014, 18:18
autor: helioN
marcin1980 pisze:@helion nikt ci nie zagwarantuje że o każdej porze dnia i nocy będziesz miał super szybki internet usługodawca ma obowiązek świadczenia usługi i to robi.
:roll:

Boże daj mi siły, rozumiesz w ogóle o czym mówię?

Mówię o ZASIĘGU. Zasięg był dobry tu gdzie mieszkam i wszystko działało jak należy, teraz został umyślnie/nieumyślnie i drastycznie POMNIEJSZONY.

Mają gdzieś napisane że mogą dowolnie zmniejszać zasięg i że gwarantują dobry tylko do iluś-tam metrów?

Zgłaszałem - odpowiedzi w stylu "Wszystko jest ok, odwal się".

Jeśli się nie uda tego załatwić to skończy się to rozwiązaniem umowy i przejściem do Playa :| Nawet CP nigdy mi takich cyrków nie robił a mam już od nich LTE od 2 lat.

Post:08 sty 2014, 18:20
autor: marcin1980
Zasięg pogorszył ci sie na 2G i 3G

Post:08 sty 2014, 18:23
autor: helioN
marcin1980 pisze:Zasięg pogorszył ci sie na 2G i 3G
Chodzi mi głównie o DC-HSPA+, wcześniej w mojej lokalizacji czyli 2,5km od masztu był prawie full zasięg i chodziło na 30Mb/s czyli niemalże idealnie, teraz nie idzie się podłączyć (łapie dopiero 1km od nadajnika).

Rozumiem że mają prawo mi to robić według Ciebie?

Re: Orange - po awarii mniejszy zasięg i transfer

Post:08 sty 2014, 18:24
autor: radar77
helioN pisze:
Obrazek

Co to za maszt ? Lublin Piaski i droga do Zamościa ?

Post:08 sty 2014, 18:24
autor: marcin1980
Ich prawem jest zagwarantowanie świadczenia usługi nieważne z jaką prędkością jeśli działa ci internet to nie wygrasz z nimi
Podaj lokalizacje nadajnika nazwe miejscowości w której on stoi

Post:08 sty 2014, 18:27
autor: helioN
Tak, to maszt RTCN Piaski, 340m, Lubelskie :roll:

Aha czyli ogólnie mogą Cię zachęcić szybkim netem z dobrym zasięgiem a potem zmniejszyć zasięg i zostawić druciany pręt aby tylko strony się wczytywały? Fajny kraj :lol:

Post:08 sty 2014, 18:30
autor: radar77
helioN pisze:Tak, to maszt RTCN Piaski, 340m, Lubelskie :roll:

Aha czyli ogólnie mogą Cię zachęcić szybkim netem z dobrym zasięgiem a potem zmniejszyć zasięg i zostawić druciany pręt aby tylko strony się wczytywały? Fajny kraj :lol:

A jechałem tam raz w życiu ze 2 lata temu... Co wygrałem ?

Post:08 sty 2014, 18:43
autor: kerim36
helioN pisze:Szczerze przyznam że nie spodziewałem się na tym forum napinaczy i dzieci w wieku pokwitania :?
no widzisz
dlatego temat mozesz uznac za zamkniety

Post:08 sty 2014, 18:50
autor: Flash999
Operator ma swoją furtkę i z niej korzysta. Mianowicie, jeśli korzystasz z usługi to akceptujesz jej regulamin, którego, oczywiście... nikt nie czyta. Na pewno znajdziesz w nim zapis, że operator nie gwarantuje prędkości/stabilności, a co najważniejsze, że jest to usługa mobilna i działa na terenie kraju, a operator nie deklaruje jej działania na całym jego obszarze. Tak samo mapy zasięgu, firma odpowie Ci, że są tylko poglądowe.

Takie sytuacje będą się zdarzać, głównie w T-Mobile i Orange. Chodzi o modernizację sieci, NetWorkS! Mnie też spotkał zaszczyt podobny do Twojego, jednak udało się wszystko naprawić.
Szukaj kogoś z województwa, kto ma kontakt do NetWorkS!

Post:08 sty 2014, 18:51
autor: inżynier
helioN pisze:Szczerze przyznam że nie spodziewałem się na tym forum napinaczy i dzieci w wieku pokwitania :?
Piszesz o sobie czy o osobach które chcą Ci merytorycznie pomóc?:)
helioN pisze:Co im powiem? Że przez pół roku miałem zasięg dobry a oni mi go celowo/przypadkowo zmniejszyli czym pogorszyli jakość świadczonych mi usług.
A jak im udowodnisz, że celowo specjalnie TOBIE zmniejszyli zasięg? Nie bądź śmieszny.
helioN pisze:Zostałem ich klientem z powodu dobrego zasięgu, a teraz mi go odebrano, gdzie tu sprawiedliwość?
A ktoś Ci gdzieś zagwarantował, że w konkretnym miejscu będziesz miał zawsze idealny zasięg? Kupujesz usługę mobilną i płakanie, że w domu nie masz zasięgu na nikim u operatorów nie zrobi żadnego wrażenia. W umowie nie masz zapisane, że w danym miejscu masz mieć zasię "3,4 czy 5 kresek". To usługa MOBILNA.

A tak w ogóle to jesteś pewien, że ta stacja Cię serwuje i serwowała wcześniej? Skoro to jest gdzieś pod Lublinem to mówimy już o sieci wspólnej z TMobilem więc może sprawdź jak to wygląda u drugiego operatora? Jakbyś podał sensowne argumenty przy zgłaszaniu problemu do Orange to pewnie ktoś z "techniki" by ten temat przejął i się nim zajął. A tak to dzwonisz na infolinię gdzie jacyś studenci czytają z góry ustalone regułki i nic się z tym dalej nie dzieje.
Poczytaj forum to będziesz wiedział, że są tu użytkownicy którzy skutecznie do operatorów zgłaszali swoje problemy i zostały one rozwiązane (tak na szybko z głowy przychodzi mi użytkownik o nicku Flash999).

[ Dodano: 2014-01-08, 18:52 ]
Sorki, że tak post pod postem, ale w czasie kiedy ja pisałem poprzedniego właśnie Flash999 którego wspomniałem napisał dokładnie to samo co i ja:)

Post:08 sty 2014, 18:57
autor: helioN
Aha czyli ogólnie bez znajomości to można się w dupę pocałować, super, Orange i T-Mobile to dno ;)

@up, Flash9999 napisał przynajmniej jak poważny człowiek i widać że ogarnia a ty jakbyś mówił do młodszego brata.

Dzięki za pomoc wszystkim normalnym, następnym razem będę wiedział żeby to forum omijać szerokim łukiem.