Strona 1 z 1
[Play] Co jest z tym zasięgiem?!
Post:24 kwie 2013, 22:50
autor: Vieslav
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że nie można się dodzwonić do mnie na Playa. Dziś miałem chwilę, żeby przeanalizować, co się dzieje. Telefon od początku istnienia ustawiony na automatyczny wybór sieci. Wybiera zasięg macierzysty Playa, jednak przy próbie jakiejkolwiek komunikacji z siecią pojawia mi się komunikat "proszę czekać", zasięg znika i za jakiś czas wskakuje na chwile roaming, aby znowu przełączyć się na macierzysty. Najgorzej jest jak ktoś do mnie dzwoni - rozmówca ma komunikat, jakbym odrzucił połączenie, natomiast mój aparat traci zasięg i każe "czekać". Przy wysyłaniu/odbieraniu smsa także "proszę czekać" i brak zasięgu. Po ręcznym wyborze sieci na Plusa lub Orange problem znika, lecz to nie jest dla mnie rozwiązanie. Oprócz tego telefon baterie żre jak wściekły. O co w tym wszystkim chodzi?
Post:24 kwie 2013, 23:48
autor: Artur051
Vieslav pisze:O co w tym wszystkim chodzi?
Może jakaś rekonfiguracja? Niektórzy userzy w innych tematach wspominali że mają handover 3g playa na 2g plusa może i tutaj tak jest że zaczynają coś majstrować przy tym. Ja nie zauważyłem narazie problemów a śmigam na tylko gsm play-a
Post:25 kwie 2013, 00:07
autor: Krzych
Kiedyś podobne rzeczy działy się na telefonie mojej mamy.
Jej nokia 6303 miała automatyczny wybór sieci i siedziała cały czas na Playu (w mieście Play ma bardzo dobry zasięg) a po rozpoczęciu wybierania numeru znikały wszystkie kreski zasięgu, przełączało na Plusa, pojawiało się plusowe Cell Info, natomiast po zakończeniu rozmowy podobna sytuacja. Zero kresek zasięgu i szybki powrót na Play.
Przy połączeniach przychodzących po odebraniu połączenia od razu szybki handover do Plusa i po zakończeniu powrót do Playa.
Po jakimś czasie problem zniknął.
Nikt nie wiedział co powodowało tę sytuację, biuro obsługi nie widziało żadnego problemu technicznego.
Post:25 kwie 2013, 00:33
autor: daniel.z
w krakowie nie moge zalogowac sie na nadajniki orange. ani na jednym tel, ani na drugim.
Post:25 kwie 2013, 01:40
autor: aquick
daniel.z jeżeli tylko w nocy nie możesz zalogować się fioletem w cytrusie, to jest to ostatnio takie "udogodnienie". Sam przed chwilą sprawdzałem - sieć zabroniona. Rano wszystko wróci do normy

Post:25 kwie 2013, 08:37
autor: Ruben
Vieslav, u mnie Play wariuje czasem, że odechciewa mi się. Na zasięgu Plusa (full zasięg) w jednej lokalizacji rozłącza mi połączenia dosłownie po około 30s rozmowy. Na zasięgu Orange zasięg 3G także max. nie mogę wykonać połączenia ani odebrać (komunikat "błąd sieci" albo coś podobnego). Ustawie na automat, to łapie szczątkowy Play, na którym trudno rozmawiać, bo przerzuca na 2G a tam jest sieczka i rozmowa nie ma sensu, bo trudno cokolwiek zrozumieć.
Reklamacji poszło już sporo i w odpowiedzi do części problemów nawet się nie odnieśli. Termin 30 dni mijał więc ostatniego dnia na odczepnego odpisali "proszę podać kondygnację budynku, na której występują problemy" . Podałem i kolejny miesiąc cisza. Sprawę poruszałem na Play Forum, to owszem odpowiedź przyszła szybciej ale treść jest poniżej krytyki, bo zasłonili się standardem "nie odpowiadamy za jakość połączeń w sieci partnerów roamingowych". Przypomniałem im, że na ich zasięgu też trudno prowadzić rozmowę, to w odpowiedzi otrzymałem, że " to jest usługa mobilna i w tej lokalizacji są faktycznie utrudnienia ale w innych mogę korzystać" i reklamacja niezasadna.
Nie twierdzę, że wszędzie jest źle ale w tej lokalizacji muszę przebywać większą część dnia więc sprawa irytująca jest potwornie.
Ostatnio miałem tak, że w Play była sieć zajęta kilka godzin a Orange i Plus nie chciał zestawić połączenia. Może coś grzebią i usprawniają. Mam taką nadzieję.
Płacę niewielkie pieniądze za ten abonament ale to nie jest powód żeby tak miały usługi działać.
Post:25 kwie 2013, 08:51
autor: pakierhakierxd
Może coś zmieniają albo szykują się do dania gsm 1800/umts 1800

.Ja ostatnio zauważyłem że długo trzyma mi się roamingu,aż dziwne

,połowę dnia siedziałem na roamingu choć był tryb auto i w większości miejsc dobry zasięg Play.
Post:25 kwie 2013, 10:45
autor: kowcio
Jak Ci się nie poprawi, to udaj się do Play i spróbuj wymienić kartę SIM. To nic nie kosztuje.