DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 494 z 497
  • 1
  • 492
  • 493
  • 494
  • 495
  • 496
  • 497
 #1083644  autor: matek451
 10 lis 2019, 23:03
No nie żartuj , N! jak już ma stacje z wypasem w 4 CC CA i nie na 6 sektorach a na 3 to zasilane 2x2500Mb/s więc o czym my w ogóle mówimy. Nawet jak te radiolinie Plusa mają po 551Mb/s i 6 sektorów na BTS-ie z 3 CC CA to jest kupa śmiechu i nic więcej. No i czyja to wina ze Plus nie aktualizuje radiolinii w UKE, te z N! czy Play jakoś widnieją. Podstawowa radiolinia Play dla BTS-ów z 4 CC CA to 1104Mb/s więc dwa razy tyle co Plusa no i ile Play ma takich potworów jak w Plusie ? To jest specjalność CP, pokaz mi jakiś taki w Play zasilany np. radiolinia 494Mb/s.
 #1083646  autor: 3G
 10 lis 2019, 23:19
A czym jest zasilana 10450 w Piasecznie?

http://www.speedtest.net/android/4992503276.png
 #1083648  autor: habish
 10 lis 2019, 23:33
Oj Matek, bo wywołasz wilka z lasu :mrgreen:
" 2x2500Mb/s" mają, na papierze, wiem bo sam zestawiałem dla nich takie linki.
Po pierwsze jest to E-Band na 80GHz, więc to "2x" na początku jest tam przez pomyłkę chyba, w E-Bandzie nie ma (jeszcze) XPICa, 2500Mbps jest do zrobienia bo te radiolinie, podobnie jak E-Bandy Plusa mają pojemność do 10Gbps.

Nie wiem gdzie Play ma 6 sektorowce, ale gdzieś tam ma :-)
Play w Skierniewicach:
Obrazek
Tak jak pisałeś, jest 1107Mbps... ale w tym przypadku do podziału na 3 BTSy :mrgreen:
Nie wszędzie jest tak dobrze jak myślisz.

Ale może to działać bez problemów bo:
Wymaganej pojemności radiolinii, wcale nie oblicza się sumując zapotrzebowania wszystkich sektorów, oblicza się to na podstawie szczytowego piku obciążenia całej stacji, a to jest dużo mniejsza wartość, ale tu się nie będą wymądrzał bo się tym nie zajmuję. :mrgreen:
 #1083656  autor: wiertolot
 11 lis 2019, 08:23
Południe Podlasia, Polska B, Wschód Polski, tylko 120 km na Wschód od Warszawy w linii prostej, dokładnie miejscowości: Adamowo, Adamowo-Zastawa, Mętna to w gmina 17-307 Mielnik nad Bugiem, powiat Siemiatycze, woj.podlaskie, tereny mocno zalesione i pagórkowate, Puszcza Mielnicka nadal bez podstawowego zasięgu GSM tylko sieci Plus, z Mielnik nic nie dochodzi, nawet tego w telefonie nie wynajduje tego Plus i nic nie poprawiają od wieków! A ten maszt Plus na sznurkach w Mielnik na górze ledwo już trzyma i nic z niego nie idzie na północ i północny-wschód, podobnie jak nowego obok masztu Play. Gdyby nie maszt Orange w Adamowo nie byłoby tam zasięgu żadna sieć komórkowa 7 km od Mielnik w linia prosta poprzez puszcza i wysokie drzewka................
 #1083671  autor: matek451
 11 lis 2019, 11:52
@habish to że Play ma BTS-y z kiepskim dosyłem to nic szczególnego, te nowo uruchamiane BTS-y na wsiach bez LTE2600 chodzą na 242Mb/s wiec też tyłka nie urywa. Chciałem zwrócić uwagę że Plus niestety nie odrobił kolejnej lekcji bo to dodawanie sektorów do 6 na stacjach bazowych w tym LTE2600 z takim dosyłem to jak pudrowanie syfa. Metodologia liczenia zapotrzebowania na stacji Plusa nieistotna skoro przy 3 sektorach w szczycie BTS-y chodziły na maksa i się zapychały to jakim cudem zmieni się to po dodaniu kolejnych 3 sektorów bez inwestycji w dosył?
No i jak to ma się to wszystko do tych opowieści Prezesów o MIMO4x4, QAM256 na stacjach, technologicznym dorównywaniu konkurencji itp, itd , przecież te technologie to kolejny wzrost teoretycznego DL więc czym oni chcą to obsłużyć?
Chyba ze ja jestem za głupi na to?
 #1083680  autor: Aszer
 11 lis 2019, 13:48
matek451 pisze:
11 lis 2019, 11:52
@habish to że Play ma BTS-y z kiepskim dosyłem to nic szczególnego, te nowo uruchamiane BTS-y na wsiach bez LTE2600 chodzą na 242Mb/s wiec też tyłka nie urywa. Chciałem zwrócić uwagę że Plus niestety nie odrobił kolejnej lekcji bo to dodawanie sektorów do 6 na stacjach bazowych w tym LTE2600 z takim dosyłem to jak pudrowanie syfa. Metodologia liczenia zapotrzebowania na stacji Plusa nieistotna skoro przy 3 sektorach w szczycie BTS-y chodziły na maksa i się zapychały to jakim cudem zmieni się to po dodaniu kolejnych 3 sektorów bez inwestycji w dosył?
No i jak to ma się to wszystko do tych opowieści Prezesów o MIMO4x4, QAM256 na stacjach, technologicznym dorównywaniu konkurencji itp, itd , przecież te technologie to kolejny wzrost teoretycznego DL więc czym oni chcą to obsłużyć?
Chyba ze ja jestem za głupi na to?
Wydaje mi sie, ze habish juz Ci to wyjasnial i nawet wiecej niz raz z tego co pamietam. Kazdy jednak czyta to co chce przeczytac.
 #1083686  autor: 3G
 11 lis 2019, 15:11
A skąd ty możesz wiedzieć jaki jest tak naprawdę dosył? Słyszałeś o czymś takim jak światłowód?

http://www.speedtest.net/android/4992503276.png
 #1083695  autor: habish
 11 lis 2019, 17:02
Matek, najlepiej zrobić test takiego 6-sektorowca w praktyce :-)

A tymczasem taka ciekawostka z rankingu speedtest.pl, ranking dla województwa mazowieckiego:
Wrzesień 2019:
Obrazek

Październik 2019:
Obrazek

Cóż tam się dzieje z wynikami Plusa? :mrgreen:

Ja nawet nie mam odwagi pomyśleć, że ktoś mógłby we wrześniu, natrzaskać 7000 speedtestów Plusa, na włączonym lejku :roll:
 #1083696  autor: piotrzet
 11 lis 2019, 17:08
Ale poczekajmy trochę zobaczymy co się stanie ;)
Jedna jaskółka wiosny nie czyni jak dobrze wiemy.

W ogóle to operatorzy po wejściu lejka powinni zablokować możliwość robienia speedtestów.

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1083699  autor: JFK2016
 11 lis 2019, 17:56
habish pisze:
11 lis 2019, 17:02
Cóż tam się dzieje z wynikami Plusa? :mrgreen:

Ja nawet nie mam odwagi pomyśleć, że ktoś mógłby we wrześniu, natrzaskać 7000 speedtestów Plusa, na włączonym lejku :roll:
Nie szalej :) , rozwaliłeś @matek451 szablony postów-jaki ten Plus jest be (te rankingi były lipne co najmniej od kwartału-Plus sukcesywnie dodawał L2600, przy niezmienianej ofercie i ch wyniki były zabetonowane, inna rzecz to kto robi speedtesty?! Ten co ma problemy z internetem lub ten kto ma fajną nową "zabawkę" i chce przetestować jej możliwości z CA, tu już na korzyść Plusa przemawiała liczba testów-przy 1,8mln klientów data, nie był ich liderem w kategorii ilość).
piotrzet pisze:
11 lis 2019, 17:08
W ogóle to operatorzy po wejściu lejka powinni zablokować możliwość robienia speedtestów.
A tutaj to akurat kolega zabłysnął-powinny być wszystkie zablokowane, nie tylko progowe lejki 16/32kbps, 1/2Mbps, ale też taryfy na których jest wymuszone jakieś ograniczenie 20/60/70Mbps.
 #1083701  autor: piotrzet
 11 lis 2019, 18:05
Jeszcze jednego porównania nie było. Prędkości po WiFi, a tam wcale prędkości średnie w Plusie wcale niewzrosły.

Co do lejków to w Plusie są w ogóle jakieś taryfy z ograniczeniami ponad 5 Mb/s?

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1083703  autor: JFK2016
 11 lis 2019, 18:12
piotrzet pisze:
11 lis 2019, 18:05
Co do lejków to w Plusie są w ogóle jakieś taryfy z ograniczeniami ponad 5 Mb/s?
Większość łapie się w lejek przy internecie "bez-limu"-po pakiecie podstawowym, np. u mnie regularnie jest 20/7Mbps (to ewidentnie widać w każdym rankingu-upload jest przycięty, bez tego byliby na upload cały czas nr 1, bo na L2600 nie jest łatwo otrzymać dobry wynik przy średnim sygnale...).
 #1083705  autor: piotrzet
 11 lis 2019, 18:20
A tak zapomniałem o Plusie i ich "ukrytym" FUP.
Ale czy czasem dane z telefonów i testów po LTE nie są w tym rankingu, a po WiFi w innym? Tam gdzie są inni operatorzy jak Orange FTTH itd?

https://www.speedtest.net/result/a/5504746145.png
 #1083715  autor: matek451
 11 lis 2019, 19:55
Tak te przez stronę www są bardziej miarodajne niż te przez aplikacje na mobilnych terminalach, przez www wykonano około 700 tysięcy testów operatorów GSM, przez aplikacje 4x mniej. Ranking wyglada tak https://www.speedtest.pl/ranking_isp/1/ ... -2-0-0-0-1 . W nich Plus dołuje jeszcze bardziej wiec zaraz odezwą się kolejne głosy o spiskowej teorii. Dla niedowiarków jeszcze wynik przez www dla mazowieckiego, ponad 270 tysięcy testów dało takie wyniki https://www.speedtest.pl/ranking_isp/1/ ... 2-MZ-0-0-1 , mobilne testy to mniej jak 40 tysiecy. Jeśli dla kogoś te testy są wyznacznikiem to pokazane wyniki powinny uciąć wszelkie dyskusje. Plus pozostaje nadal daleko w tyle, wyniki na Mazowszu są odbiciem tych krajowych , LTE2600 dodawane na stacjach w okolicach Warszawy wiele nie zmieniły , tu wrzesień i mazowieckie z www https://www.speedtest.pl/ranking_isp/1/ ... 2-MZ-0-0-1
 #1083716  autor: habish
 11 lis 2019, 20:04
Matek ale ja nie twierdzę że Plus w kolejnym rankingu będzie pierwszy, będzie ostatni, bez znaczenia czy to ranking speedtest czy RFB.
Powyższe porównanie dałem jako ciekawostkę, jeśli według Ciebie zestawienie to nie jest dziwne, to ok...
  • Strona 494 z 497
  • 1
  • 492
  • 493
  • 494
  • 495
  • 496
  • 497
  • 1
  • 492
  • 493
  • 494
  • 495
  • 496
  • 497