DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 130 z 263
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 263
 #937924  autor: tomi81
 10 lip 2017, 22:01
Dzisiejsze, dalsze testy Plusa w Białymstoku pokazaly, iż działa agregacja z B7 w kombinacjach B7 + B1 + B3 lub B3 + B1 + B7. Co ciekawe B1 jest zawsze drugim agregowanym pasmem, zmienia się tylko pasmo podstawe i ostatnie agregowane. Z racji obciążenia pasma B20 jego wpływ na sama agregacje jest niewielki - na niektórych stacjach lepsze efekty były z agregacji B3 + B1 aniżeli na innych z dodanym pasmem B20. W ciągu dzisiejszego dnia średnie transfery na agregowanych pasmach to Ok 150 Mbps down i 30-40 up. Na tle Networks w Białymstoku (patrząc całościowo - N ma tylko częsc zmodernizowanych stacji) wypada to całkiem przyjemnie :-) W końcu od 30 do 50 MHz pasma na coś się przydaje...

PS. Na dzień dzisiejszy B7 działa na stacjach 13245 i 13223, na pozostałych cisza (choć nowe,
2 cienkie i małe antenki na sektor pododawane).
 #937925  autor: harys
 10 lip 2017, 22:24
kozien70 pisze:
3G pisze:W Karwi na LTE2600+1800 jest jakieś szaleństwo - aż się zastanawiałem czy to "zwykłe" LTE,
(...)
To mała miejscowość, ale turystów naprawdę wydaje się sporo, a stacja jest tylko jedna. Nic z tego nie rozumiem :)
Odpowiedź: Niemal nikt nie korzysta z Plusa? ;-)
Mam nadzieję że to jednak efekt tego że nie jest z ludźmi jeszcze aż tak źle i nad morzem odpoczywają także od smartfonów​...
 #937945  autor: tomi81
 11 lip 2017, 01:03
@3G - jest taka stacja - 13245. Będąc tam trafiłem na agregacje głównie wyższych pasm, bez B20, choć raz miałem agregacje bez B7, a z B20 (w nieco dalszej odległości, gdzie B7 było praktycznie niedostępne). Pod tym względem konfiguracja jest bardzo Ok (nie ma przypadłości N!, gdzie agregacja działa wyłącznie kiedy pasmem podstawowym jest B7 lub B20 - mowa o sprzęcie NSN).

@Spqcedust - bo Play to sieć dla mieszczuchów z zachodniej części PL - gdzie tam będą testować i inwestować na "wioskach"... Jak stanęli z modernizacja jakieś 2 miesiące temu (choć nabrali pozwoleń naprzód) to tak stoją, przez co w centrum indoor mamy, podczas rozmowy zrzut do roamingu, a na sieci macierzystej można wykręcić zawrotne 2-3 Mbps (z agregacja dojdziemy do 10-12)...Nie mówiąc o likwidacji stacji...Dziękuje - póki co postoje ;P
 #937953  autor: 3G
 11 lip 2017, 07:41
tomi81, tak - z tego co widziałem do tej pory, B3, B7 i B20 agregują się w dowolnych kombinacjach (nie jestem tylko pewny kombinacji B3+B20+B7), przy czym tak jak piszesz - w dobrym zasięgu najczęściej pasmem podstawowym jest pasmo wyższe, a gdy sygnał jest słabszy może to być i B20. Podobnie sytuacja wyglądała z B3 i B8 w Słupsku.

http://www.speedtest.net/android/3499222262.png
 #938095  autor: 3G
 11 lip 2017, 21:41
Działa LTE2600 Plusa we Władysławowie (na dwóch stacjach), Jastarni i Juracie. Oprócz tego wymienione wcześniej: Jastrzębia Góra, Karwia, Rowy, Jarosławiec, wkrótce ma być Ustka. Być może także (są pozwolenia): Łeba, 2x Darłowo, Koszalin, Ustronie Morskie, Kołobrzeg, Kamień Pomorski. Trochę tego pasma na wakacje nad morzem odpalili.

http://www.speedtest.net/android/3499222262.png
 #938158  autor: Mixiorek
 12 lip 2017, 08:14
Masz objazdówkę? :-)
Uważam, że L2600 jest bardzo pożądanym pasmem w takich miejscowościach. Nie są one duże, ruch jest zwykle skupiony na niewielkim obszarze. Do tego nasi operatorzy mają sporo pasma na tej częstotliwości. W połączeniu z 1800 i 800 daje jeszcze większą pojemność i zasięg.

Obrazek
 #938285  autor: Mixiorek
 12 lip 2017, 14:09
W Jastarni mieli odpalić ale jeszcze nie miałem okazji by przetestować.

Średnio-słabe wieści z warszawskiego Ursynowa. A konkretnie z Natolina Zachodniego oraz Imielina Zachodniego. Stacja 10549 na dzwonnicy kościoła na Stryjeńskich nie ma żadnego pasma LTE i nie zanosi się by je zyskała. Co ciekawe jest tutaj N! pod dziwną postacią hybrydowej stacji. Tzn. nie jako MORAN ale jako osobne byty i pozwolenia UKE.
Stacja na wieży PSP na Płaskowickiej została zdemontowana ale ponoć planują nową stację (to dobre info pośród tych słabych). Co ciekawe tutaj jest w pełni rozbudowany Play.
Spory obszar tej części Ursynowa jest w zasadzie bez LTE... same bloki wielorodzinne, 99% wielka płyta z betonu, mniejsze lub większe klocki. Jest konieczne uruchomienie nowych stacji. Jedna nie za wiele pomoże. 2-3szt.

Plus coś nie ma szczęścia bo konkurencja wypycha ich chyba (?) ze stacji :(
Wkrótce rozpoczną się po mojej stronie regularne testy Plusa. Tak na 2-3 miesiące. Numerek za jakiś czas wyląduje miękko w Plushu. Przynajmniej taki jest plan :-)

Obrazek
 #938865  autor: Mixiorek
 15 lip 2017, 12:57
Pierwsze testy Plusa w Konstancina-Jeziornie dzięki Plushowi.
Moje bardzo wstępne, ogólne wrażenia są pozytywne szczególnie biorąc pod uwagę, że obok testowanej lokalizacji są dwie stacje Plusa, które nie mają w ogóle żadnego pasma LTE. Póki co nie ma ponoć na nich planów modernizacji.
Jedna ze stacji jest na najstarszym ceglanym kominie w Europie czyli dawna papiernia (warszawskie zakłady papiernicze). Tylko GSM i U2100. Jeżeli ktoś ma ochotę to polecam film nagrany z drona. IMHO robi wrażenie:
https://www.youtube.com/watch?v=oEwgAQxKTkg
a tutaj, w którejś sekundzie widać anteny ale trzeba się pomęczyć bo film mocno "amatorski":
https://www.youtube.com/watch?v=uFzK9zIKXRs

Druga lokalizacja to maszt Orange na Mirkowskiej. Też tylko GSM u U2100. Nie wiem czemu nie mają tutaj L1800. Bardzo by się przydało. Anteny są na sporej wysokości. Mieliby piękny zasięg z tej stacji i spore zwiększenie pojemności sieci. Orange mogło im zakazać instalacji LTE w umowie najmu? Są takie przypadki? Zbyt duża moc promieniowania? Na tej stacji jest tylko Orange/N! i właśnie Plus.

Zmiana 13:15 - na tej stacji jest jednak L1800 ;-)

Na szczęście najbliżej w linii prostej ale zupełnie z drugiej strony jeżeli chodzi o okna itp. jest trzecia stacja Plusa na słupie WN na ul. Warszawskiej gdzie jest LTE 800 i 1800 oraz ponoć działająca agregacja. Jeszcze nie miałem okazji testować na S7 gdzie widać czy CA w danej chwili jest dostępne. Mimo, że nie ma bezpośredniej widoczności a odległość od stacji to około 700m to LTE 800/1800 dociera wewnątrz pomieszczeń na około 2-3 kropki na iphonie 6S, od -102 do -110. Taki układ powoduje, że wyjście na balkon czy zbliżenie się do okien nie poprawia w zasadzie za bardzo siły sygnału bo stacja jest zupełnie z drugiej strony. Czy to możliwe by stacja mająca tyle pasm miała tylko taki dosył?
Przepł Mb/s 75 x 2 Mbit/s

Testy LTE, prawdopodobnie pasmo 1800, przy sygnale około -110, może i działa agregacja ale 6S nie daje możliwości weryfikacji:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Rewelacyjny ping. Czy to możliwe żeby taki ping był na stacji bez światłowodu na radiolinii j.w.?

Te póki co bardzo krótkie testy pokazują, że Plus w tej konkretnej lokalizacji działa dobrze na poziomie transmisji danych. LTE ma lepszy zasięg niż N! (dzięki L800 i chyba nieco lepszy sygnał L1800) a pingi są baaardzo dobre wręcz rewelacyjne. W około 30 testach ping nie przekroczył 26ms... mediana to tak około 20ms.
Zobaczymy z czasem jak rozmowy i inne kwestie.

Czy w Plusie nośna dla U900 to 2963?

P.s.
Z minusów w duecie Plus-iPhone - ręczna konfiguracja mms i nadal czekam na aktywację imessage...

Obrazek
 #938872  autor: 3G
 15 lip 2017, 13:28
Tak, 2963 to U900.
Na Warszawskiej na 100% jest agregacja i osiągałem wyniki coś koło 50-70 Mb/s, ale nie bezpośrednio przy stacji. Za to nie kojarzę aż tak dobrych pingów, choć złe nie były.
Radiolinia musi być lepsza niż podaje wykaz.

http://www.speedtest.net/android/3499222262.png
 #938876  autor: -Gosc-
 15 lip 2017, 13:50
Testy LTE, prawdopodobnie pasmo 1800, przy sygnale około -110, może i działa agregacja ale 6S nie daje możliwości weryfikacji:
Sprawdź kodem dla iphonea, to jest jakiś netmonitor, może się coś więcej wyjaśni:

*3001#12345#*
 #938890  autor: muchakk
 15 lip 2017, 15:22
Czy u was też od dzisiaj jakość połączeń na linii PLUS -> PLUS (lajt) uległa zmianie? Dzwięk jest taki bardziej basowy niż wcześniej. Kilka połączeń już dzisiaj takich miałem, z czego to moze wynikać? Zaobserwowaliście coś podobnego u siebie?
 #938943  autor: Mixiorek
 15 lip 2017, 20:32
3G pisze:Na Warszawskiej na 100% jest agregacja i osiągałem wyniki coś koło 50-70 Mb/s, ale nie bezpośrednio przy stacji.
Za około miesiąc mocniej potestuję tą stację.
Za to nie kojarzę aż tak dobrych pingów, choć złe nie były. Radiolinia musi być lepsza niż podaje wykaz.
Dzisiaj podczas spaceru testowałem Plusa i osiągnąłem pingi, na poziomie jakim chyba jeszcze nigdy nie uświadczyłem w Orange i Play:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Różne miejsca, różne stacje, różna odległość od stacji. Serwer to Netia. Orange mając swój punkt wymiany ruchu i udostępniając serwer dla speedtest.net nie ma takich pingów. Przynajmniej mi się nie zdarzają.
-Gosc- pisze:Sprawdź kodem dla iphonea, to jest jakiś netmonitor, może się coś więcej wyjaśni:
*3001#12345#*
Używam od lat. Póki co nie mam info by tam była ta informacja.

Obrazek
 #938965  autor: RicoExus
 15 lip 2017, 22:02
To ja też pokaże testy, które robiłem godzinę temu w domu przy słabym sygnale niestety grube ściany, wyniki dobre ale pingi tak niskie już nie osiągalne. Stacja na światłowodzie Aero 2 (26017) ID: 42249
Gdynia, Lucjana Cylkowskiego 19.

Siła sygnału:

Obrazek

Testy:

Obrazek

Szczęście, że pozbyłem się w cholerę Playa, który z tej samej lokalizacji nadaje wszystko co ma tylko z jednego na 3 sektory, jednak azymuty anten takie, że dziury w zasięgu straszne a stacja w sezonie tak zapchana, że 3G lepsze już nawet w lejku w roamingu a L800, które w ogóle jeszcze łapię to gorsze niż H+ w Plusie.
 #938975  autor: 3G
 15 lip 2017, 22:43
Mixiorek, coś te pingi podejrzane masz :) Wprawdzie parę razy zdarzyło mi się 15-16 ms, ale to absolutne wyjątki w moim przypadku. Ale chyba faktycznie coś poprawiają, koło 20-25 ms już często mi się zdarza.

RicoExus, całkiem ładnie jak na taki poziom sygnału i porę dnia.

http://www.speedtest.net/android/3499222262.png
 #938979  autor: kozien70
 15 lip 2017, 22:54
U mnie w Plusie (Ursynów, Ciszewskiego) pingi poniżej 20ms są tylko na L2600. Zarówno dla L1800 jak i L800 pingi mają po 20-30 ms, mimo że ta sama stacja/dosył. Taka ciekawostka.

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
 #938990  autor: kozien70
 15 lip 2017, 23:47
Mixiorek pisze: Orange mając swój punkt wymiany ruchu i udostępniając serwer dla speedtest.net nie ma takich pingów. Przynajmniej mi się nie zdarzają.
Ma ma i to wcale nierzadko ;-)
Oto np. mój wynik sprzed paru dni, stacja Orange Nowoursynowska 161, L1800+L2600. Pingi na tej stacji na poziomie 13-15ms to norma.

Obrazek

Poniżej moje zdjęcia sprzed tygodnia z Konstancina, al. Wojska Polskiego 3.
Czarne sektorówki dual band Kathrein to N!, zaś dookólne "pały" na szczycie komina to Plus. Jestem bardzo ciekaw osiągów Plusa na takich antenach. Sprawdź proszę ;-)
Wg btsearch jest tam L1800.

Obrazek
Obrazek

http://www.speedtest.net/android/2618905896.png
 #938992  autor: RicoExus
 16 lip 2017, 00:03
Patryk7588 pisze:Jesteś pewny tego światłowodu?
Raczej tak wszystkie opy mają tam swoje stacje. W promieniu 200m jest tyle studzienek w których idą kable Orange, Netii i kablówek, że dziwne gdyby nie było. Ostatnio nawet zauważyłem, że niedaleko jest studzienka na, której jest napis Era stare czasy się przypominają. Nie wiedziałem, że Era miała swoje studzienki z kablami. Do tego kiedyś było więcej radiolinii. Oczywiście według wykazu Plus też ma radiolinię ( POLKOMTEL Sp. z o.o. Przepł Mb/s E 340 Mbps Częst GHz 74.25000
Plan 75/85A250 Ilość 1 ). Ale przy szybkości jakie uzyskuję pod stacją w 3G i LTE z dwóch sektorów to raczej by nie wyrobiło. Rekord w 3G UMTS2100 to prawie 30Mbps, LTE 90 do 115 Mbps. Wiec bez światełka taka radiolinia by nie dała rady. Może też coś nie tak z fonem mam od początku jak go kupiłem J5 2016 miałem problemy z wolnym wifi i dziwnymi wysokimi pingami, jak testy robiłem jeden po drugim. Pierwszy zawsze niski drugi i kolejne rosły mocno? To może i coś z LTE też mam w nim nie tak, ale nie mam jak sprawdzić? Co do prędkości Plusa robiłem testy w Gdyni i sieć ogólnie ładnie chodzi LTE zawsze nawet w centrum powyżej 25 Mbps w południe. Sopot na Monciaku ludzi tłum i też LTE około 25 Mbps więc Plus ładnie działa nie można narzekać.
 #938995  autor: RicoExus
 16 lip 2017, 00:22
U mnie Plus też założył antenę dookólną, ale tylko na GSM900 koło anten Play, wcześniej leciało z dwóch anten GSM, jedna z nich widoczna po lewej. Ciekawe czy jak niema na tej antenie teraz GSM a jest tylko LTE1800 i U2100 to w przyszłości puszczą z nich np. L900? Chyba, że nie da rady i puszczą L2100 z czasem się okaże.
Gdynia Lucjana Cylkowskiego 19
Plus (26001) ID: 42249

Obrazek
 #939023  autor: habish
 16 lip 2017, 12:52
Zagadka.

Czyja to stacja?
Obrazek

Sorry jeśli zdjęcie jest bokiem.
Jestem w terenie i dodaje z telefonu, raz wyświetla się poprawnie a raz bokiem, nie wiem jak będzie na forum.
Jeśli będzie bokiem to poprawie gdy wrócę do domu.
  • Strona 130 z 263
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 263
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 263