DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 369 z 374
  • 1
  • 367
  • 368
  • 369
  • 370
  • 371
  • 374
 #1083403  autor: Mixiorek
 08 lis 2019, 07:57
lordbyd pisze:W pełni zgadzam się, z postem Kolegi 3G.
Dla zwykłego użytkownika nie ma znaczenia czy połączenie jest realizowane w 3G czy VoLTE.

Tyle, że to nie o to chodzi by użytkownik to wiedział. Chodzi o to co VoLTE/ WiFi Calling ze sobą niesie. Zwykły użytkownik może nie wiedzieć jaki system w samochodzie odpowiada za wspomaganie hamowania i że nazywa się ABS/ ESP itp. Jednak widzi krótszą drogę hamowania i to, że system koryguje tor jazdy. Ile osób zna skróty systemów w samochodzie? Niewiele. Ile z nich korzysta? Wiele.
dt pisze:
07 lis 2019, 23:49
VoLTE nie ma aż takiego znaczenia. HD Voice spokojnie wystarczy.

Każdy podchodzi subiektywnie. Jeden jest zadowolony z Opla a drugi jeździ mercedesem.
Takie mam wrażenie że kiedyś więcej rozmawiałem przez komórkę w porównaniu z tym co teraz.

No właśnie...
Jeśli wbijać szpilkę Plusowi to za brak przejścia z 3G do 4G w trakcie aktywnej transmisji danych. To jest minus a nie jakieś VoLTE :mrgreen:

Nie no, nie żartujcie. Oni tego nie mają?!?! Przecież to elementarz.... :mrgreen: szczerze? Założyłem, że już naprawdę to wdrożyli.
W przypadku Plusa jest moim zdaniem również prawdopodobieństwo spadku do 2G i to na głównych trasach a nie opłotkach (przynajmniej tak mówią logi z tras) a potem to już tylko interwencja ręczna... (?) Tak, u innych też jest to możliwe.

Smaczek:
"urszula zielińska
@u_zielinska

Zapomniałam Państwu opowiedzieć: trwa konferencja @Cyfrowy_Polsat
, zarząd zachwala wszystko i jest zadowolony, a w końcu pytanie z sali by
@pbzatonski
:" - A czy jest coś z czego nie są państwo zadowoleni? "
I była chwila ciszy😉"

Znakomite! Wtedy chyba właśnie wkracza rzecznik prasowy cały na biało (Polkomtel/ CP ma kogoś takiego? Bo ukrywa się ten dział strasznie) lub kumaci członkowie zarządu są przygotowani na takie pytanie...
U każdego opa powinno padać takie pytane bo w sumie oni wszyscy są zadowoleni. Nawet TMobile, który z wynikami pikuje. Na konferencjach jest super a potem kilka set osób do zwolenienia...

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1083412  autor: kozien70
 08 lis 2019, 09:12
@Mixiorek - oczywistym jest, że jakość EVS jest lepsza, niż zwykłego HD Voice. Myślę jednak, że przeceniasz znaczenie tej różnicy dla zwykłego użytkownika i dlatego Twe "samochodowe " porównanie jest tu nieadekwatne. Różnicę między Oplem a Mercedesem zauważy dużo osób. Między EVS a zwykłym HD zdecydowana mniejszość, o ile nie w ogóle pojedyncze przypadki.
 #1083414  autor: piotrzet
 08 lis 2019, 09:24
Szczerze mówiąc też myślałem, że nie zobaczę różnicy gdy słuchałem tych nagrań w internecie, które ktoś wstawiał na forum. Dopiero gdy skorzystałem to jednak różnicę zauważyłem. Więc tutaj to samo moim zdaniem trzeba samemu sprawdzić żeby ocenić co i jak.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1083421  autor: Mixiorek
 08 lis 2019, 09:59
kozien70 pisze:
08 lis 2019, 09:12
@Mixiorek - oczywistym jest, że jakość EVS jest lepsza, niż zwykłego HD Voice. Myślę jednak, że przeceniasz znaczenie tej różnicy dla zwykłego użytkownika i dlatego Twe "samochodowe " porównanie jest tu nieadekwatne. Różnicę między Oplem a Mercedesem zauważy dużo osób. Między EVS a zwykłym HD zdecydowana mniejszość, o ile nie w ogóle pojedyncze przypadki.

Zgadzam się, że większość ludzi może nie dostrzec różnicy w jakości dźwięku i to z różnych powodów, których trochę można by wymienić. Tylko gdybyśmy podchodzili w ten sposób ta w zasadzie po co pracować nad jakością połączeń i nowymi kodekami? Jeżeli dla większości jest obecnie ok.
W czasie zestawiania połączenia, który jest przeciętnie 4-6x dłuższy już powinni. A raczej odwrotnie. Przy VoLTE powinni być zaskoczeni szybkością. Przynajmniej jak tak miałem na początku. Inna sprawa, że dla jednego ma to znaczenie a dla drugiego nie ma. Natomiast fakt jest faktem.

Kończąc bo to się jakoś ciągnie. Plus nie wdraża tych usług i szuka wymówek. Chodzi pewnie o kasę albo o kłopoty techniczne z platformą.
Testował WiFi Calling przez 4 lata (?) by powiedzieć, że nie ma popytu wśród klientów?! VoLTE jak wiemy z forum Plusa i tego też testuje na niektórych. Testują usługi, na które nie ma popytu?
Nie są to też usługi bez których sieć padnie lub klienci uciekną. W zasadzie każde nowe usługi, które wymagają odpowiedniego terminala, taryfy, platformy, softu, itp. nie są na początku masowe a używa ich promil, procent klientów. A potem to rośnie.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1083448  autor: dt
 08 lis 2019, 15:13
W każdym z tych powodów coś jest. Trochę kasa, trochę platforma techniczna, trochę kłopoty z użytkowaniem, może jeszcze też kwestia że na paśmie zasięgowym jest tylko 5 MHz a sieć Plusa jak żadna inna ma do obsłużenia duży transfer danych. Żaden z tych powodów nie jest wystarczająco silny w pojedynkę ale jak tak zebrać razem to wniosek jest jeden - jeszcze poczekajmy. Masowe dodawanie pasma 2600 i 2600 TDD na mega obciążonych stacjach jak to ma od kilku miesięcy miejsce jest zdecydowanym priorytetem.
 #1083476  autor: Kryniczanin
 08 lis 2019, 19:13
Każdy podchodzi subiektywnie. Jeden jest zadowolony z Opla a drugi jeździ mercedesem.
Śmigam służbowym Mercedesem - ma 6 lat. Dużo wyżej oceniam oceniam Poloneza dziadka który ma 19 lat. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Laik naprawi samodzielnie większość pierdołek a nie rozbieranie połowy samochodu by naprawić pierdołkę jak w Mercedesie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Co do VoLTE i Wifi Calling.

Promil użytkowników sieci wie co to jest i jak działa. O ile Wifi calling jest przydatne i ratuje tyłek to VoLTE jest tylko ciekawostką.

P.s. HD Voice wprowadził w Polsce T-Mobile w 2011 i nie oszukujmy się po jakiś 6 latach i wymianie międzyoperatorskiej plus terminali usługa stała się powszechna jak teraz.
 #1083479  autor: piotrzet
 08 lis 2019, 19:21
Dla mnie śmieszne jest to, że twierdzą, że usługa nie jest potrzebna, a i tak od kilku lat są prowadzone testy. To skoro i tak większość nie interesują takie usługi to po co w ogóle testy?
O esim też nic nie mówią. Też pewno usługa zbędna?
P.S Rozumiem, że nowej platformy też nikt nie potrzebuje i stąd ciągle wydłużające się testy? :lol:

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1083500  autor: Kryniczanin
 09 lis 2019, 05:50
Przy WiFi calling VoLTE przydaje się do zachowania ciągłości rozmowy.
Jasne, a ile % użytkowników jest w stanie to powiązać ze sobą. Typowy user gadający przez WIFI Calling wie, że mu rozmowę urwie bo kończy się zasięg WIFI i nie powiąże tego z ciągłością VOLTE.
 #1083504  autor: kozien70
 09 lis 2019, 07:42
Napisałeś wcześniej w całkiem innym kontekście: że VoWiFi ma sens a VoLTE to ciekawostka. Dlatego wskazałem Ci, że nie masz do końca racji, bo obydwie technologie ładnie się uzupełniają i widać praktyczny skutek nawet jeśli się nie wie, z czego się korzysta.
 #1083505  autor: piotrzet
 09 lis 2019, 07:52
Ale szczerze mówiąc jeśli już wybierać albo VoLTE albo VoWiFi to lepiej do drugie. Dzięki temu obniżasz koszty połączeń za granicą nawet w UE jeśli wejdzie FUP, w miejscach, w których nie masz zasięgu też można użyć VoWiFi. Oczywiście muszą być SMS, MMS i połączenia żeby to miało sens. Jak ktoś skorzystał z obu usług i uważa je za niezbędne to wiadomo, że będzie trudno mu zrezygnować. Ale jeśli ja miałbym to wolałbym zrezygnować z VoLTE, a nie z VoWiFi.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1083506  autor: p2225
 09 lis 2019, 08:01
A ja powiem tyle, że jak ludziom pojawia się znaczek "VoLTE" lub napis (bądź logo) WiFi Calling na pasku to się zastanawiają co to jest. Miałem już kilka pytań o to, bo "coś takiego się pojawiło, a nie wiem dlaczego". Po wyszukaniu w google np. "VoLTE co to jest" odsyła do stron operatorów gdzie są wszystkie zalety.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1083507  autor: piotrzet
 09 lis 2019, 08:04
Dlatego dziwię się, że Orange na niektórych urządzeniach ukrywa ten znaczek. Im więcej ludzi korzysta tym więcej się będzie chciało dowiedzieć co to jest. O ile ktoś oczywiście nie wie.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1083508  autor: 3G
 09 lis 2019, 08:21
piotrzet pisze:
09 lis 2019, 07:52
Dzięki temu obniżasz koszty połączeń za granicą nawet w UE jeśli wejdzie FUP, w miejscach, w których nie masz zasięgu też można użyć VoWiFi. Oczywiście muszą być SMS, MMS i połączenia żeby to miało sens.
Tak, zwłaszcza w prepaidach T-bombaj i Orange :smt005 :smt006

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1083511  autor: piotrzet
 09 lis 2019, 08:23
Wszystko się zgadza dlatego nie korzystam z prepaid. Po za tym jeśli już bym musiał to są lepsze opcje również bez tych usług, które oferują po prostu więcej.
Zresztą tutaj jest dyskusja o Plusie, który nie ma nigdzie VoLTE i VoWiFi, a nie o konkurencji do tego są odpowiednie działy ;)

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1083549  autor: Kryniczanin
 09 lis 2019, 19:43
Zresztą tutaj jest dyskusja o Plusie, który nie ma nigdzie VoLTE i VoWiFi
Jesteś pewny :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Napisałeś wcześniej w całkiem innym kontekście: że VoWiFi ma sens a VoLTE to ciekawostka. Dlatego wskazałem Ci, że nie masz do końca racji, bo obydwie technologie ładnie się uzupełniają i widać praktyczny skutek nawet jeśli się nie wie, z czego się korzysta.
Kozien ja się z Tobą zgadzam, ale patrząc okiem laika to VoLTE to abstrakcja a VoWIFI usługa przydatna.
 #1083573  autor: 3G
 10 lis 2019, 10:37
W świetle powyższej dyskusji, zrobię mały offtop, a co tam ;-)

Działa już jakiś czas, ale chyba nie było - nowa stacja BT10453 (nie zamiennik): Mysiadło gm. Lesznowola - ul. Topolowa 2, dach budynku. Trzy sektory, świeci GU900, U2100 i L1800.

Uruchomiono nowe pasma na stacjach:
- BT11476 Łoś gm. Prażmów - 6x L1800 (było 3x) i 6x L2600
- BT10512 Ustanów gm. Prażmów - 3x L2600
- BT11437 Wólka Kosowska gm. Lesznowola - 6x L1800 (było 3x), 6x L2100, 6x L2600
- BT11992 Raszyn - 6x L1800 (było 3x)
- BT10639 Nowa Pułapina gm. Baranów - 6x L1800 (było 3x) i 6x L2600
- BT14698 Odrano-Wola gm. Grodzisk Mazowiecki - 5x L2600
- BT11710 Puszcza Mariańska - 3x L2100 (póki co 5 MHz)
- BT30804 Rawa Mazowiecka ul. Przemysłowa - 3x L2600
- BT30755 Bełchów - GUL900, L1800 i L2600 - wszystko x6 (było GUL900 x4 i L1800 x3)

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1083589  autor: JFK2016
 10 lis 2019, 12:35
Mixiorek pisze:
07 lis 2019, 19:57
Używam tych usług na co dzień. Ma dla mnie znaczenie czy wciskam "zieloną słuchawkę" przystawiam telefon do ucha i mam sygnał. Czy czekam
To tak jak ja w voice Orange-nie czekam, tylko mam zrzut z LTE do HSPA, gdyż telefon miał wspierane rozmowy VoLTE do wiosny 2019 roku, mimo że to urządzenie oparte na Snapdragon 845 z 6GB RAM. Także nie żartujmy sobie i nie piszmy o VoLTE jako powszechnym standardzie (a nie jestem statystycznym olewającym całkiem ww atuty, w domu do komunikacji z bliskimi używam urządzeń Polycom właśnie ze względu na jakość dźwięku, w przypadku telefonii komórkowej średnio mi na tym zależy-nie mam problemów od 2013 roku z jakością połączeń w Orange/Plusie na służbowym, w przeciwieństwie do wówczas używanego Play w RK). Także nie ma ciśnienia lub jest u osób które są "uzależnione"-ale to akurat kamyk nie do Twojego ogródka. :)
kozien70 pisze:
07 lis 2019, 17:22
Bo prawdę mówiąc Polkomtel ma po części rację. Ile procent klientów jest w ogóle świadomych istnienia takich usług jak VoLTE/VoWiFi?
Przypuszczam, że nie ma nawet jednego procenta. My pasjonaci jaramy się tym, ale zarząd firmy nie patrzy przez pryzmat geek-ów, tylko zwykłych przeciętnych klientów. A ci mają jakieś VoLTE/VoWiFi w d... ;)
Hajsu to póki co nie przyniesie, więc nie ma decyzji o komercyjnym wdrożeniu. A Polkomtel to operator, który najbardziej przygląda się każdej złotówce, zanim zdecyduje się ją wydać.
Dopóki nie zostanie wdrożona wspólna sieć 5G, nie widzę ciśnienia na szybkie wdrażanie usługi VoLTE, sieć Plusa w znacznym % to klienci usług łączonych i podstawowego dostępu do internetu (a przy 5MHz pasma zasięgowego nie ma co zaśmiecać sieci zbędną transmisją, już dziś są takie miejsca gdzie na L900 bywa po 2-3Mbps w godzinach szczytu a na U900 potrafi równolegle lecieć transfer x3).
piotrzet pisze:
09 lis 2019, 08:04
Dlatego dziwię się, że Orange na niektórych urządzeniach ukrywa ten znaczek. Im więcej ludzi korzysta tym więcej się będzie chciało dowiedzieć co to jest. O ile ktoś oczywiście nie wie.
Odwyk i to w dobrym ośrodku... To nie jest standard dostępny dla wszystkich urządzeń, także nie ma co puszczać krokodylich łez.
dt pisze:
07 lis 2019, 23:49
Jeśli wbijać szpilkę Plusowi to za brak przejścia z 3G do 4G w trakcie aktywnej transmisji danych. To jest minus a nie jakieś VoLTE :mrgreen:
Ja akurat widzę w tym większy +, patrzę na to z punktu widzenia klienta data i usług łączonych (a to oni przynoszą największe przychody a nie mobilki którzy mogą skakać po sieciach za kilkanaście zł/miesiąc), a tutaj transmisja w Plusie działa perfekcyjnie w porównaniu do konkurencji (w dodatku mając tylu wirtualnych klonów na "plecach" ).
 #1083608  autor: Mixiorek
 10 lis 2019, 17:16
Nowe pasma, akurat wszędzie 2600 a raz TDD 2600.
BT11960 Warszawa - Ursynów, ul. Puławska 435A (dach - budynek biurowy). Doszło L2600
BT10661 Głuchów - gm. Grójec, ul. Leśna 3 (maszt Plusa). Doszło L2600
BT10627 Grójec, ul. Laskowa 26 (maszt Plusa - teren bazy PKS). Doszło L2600 TDD
BT11932 Jedlińsk, ul. Ogrodowa 51 (maszt Plusa). Doszło L2600
BT11467 Karczew, ul. Świderska 36 (maszt Plusa). Doszło L2600

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
  • Strona 369 z 374
  • 1
  • 367
  • 368
  • 369
  • 370
  • 371
  • 374
  • 1
  • 367
  • 368
  • 369
  • 370
  • 371
  • 374