Strona 1 z 1

[PLAY] - logowanie do sieci po utracie zasięgu

Post:25 wrz 2012, 13:35
autor: Ruben
Z Play korzystam prawie wyłącznie na zasięgu partnerów roamingowych i od pewnego czasu zastanawia mnie pewna rzecz. Mianowicie od czego uzależnione jest to, że np. po wyłączeniu i ponownym włączeniu telefonu lub po wyrzuceniu z roamingu, na jednej karcie wymagane jest ponowne wybranie ręczne operatora, bo w innym przypadku pozostajemy poza zasięgiem a na drugiej karcie karta samoczynnie loguje się do wcześniej ręcznie ustawionego operatora.

Nie wiem, czy to ma znaczenie, czy może czysty przypadek ale na karcie z abo firma telefon zawsze wraca do ustawionego na sztywno operatora a na karcie Fresh trzeba wybierać ponownie ręcznie. W Virgin Mobile karta też wraca do zasięgu Orange.
To jest uciążliwe ponieważ czasem na chwilę wystarczy zgubić zasięg i jeżeli telefon z automatu nie zaloguje się, to jeżeli nie zerkamy często na telefon, to można pół dnia być poza zasięgiem.
Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami. Kiedyś zgłaszałem to do BOK ale technicy stwierdzili, że to kwestia oprogramowania telefonu. Tymczasem swoje próby robię na tym samym telefonie i nie pasuje mi teoria z Działu Technicznego.

Post:25 wrz 2012, 13:49
autor: Edmund
O ile mnie pamięć nie myli to na karcie SIM jest możliwość zapamiętania informacji o tym do jakiej sieci była ostatnio zalogowana SIM. I to od karty SIM zależy czy ta wartość zostanie wyczyszczona przy włączeniu telefonu, czy nie.

Post:25 wrz 2012, 13:56
autor: kwistas
Dla Playa karty sim robi przynajmniej 2 producentów, więc myślę że karta SIM ma też duży wpływ na ręczne wybieranie sieci. Można spróbować wymienić kartę SIM na nową w salonie i tak wymiana jest bezpłatna, a może to rozwiąże twój problem.

Post:25 wrz 2012, 14:10
autor: Ruben
Czy u Was podobna sytuacja występuje, czy bezproblemowo karta loguje się do sieci? U mnie na Freshu po utracie zasięgu, czy też po wyłączeniu i ponownym włączeniu telefonu pojawia się komunikat "wybierz sieć" a na karcie abonamentowej loguje się do Plusa bez problemu. Kiedyś na tym samym telefonie było OK i wygląda mi to na jakieś ustawienia SIM w systemie.

Post:25 wrz 2012, 14:35
autor: Claudec
U mnie na SE k800i telefon pytal o wybranie zasiegu ale tylko jesli nie jest dostepny operator ktorego wybralem.
Kiedy pojawi sie znowu zasieg operatora to komunikat znika.

Post:25 wrz 2012, 20:54
autor: Vieslav
Ja mam na auto więc mnie problem nie dotyczy :P . Z ciekawości sprawdziłem i również telefon każe sobie wybrać sieć, ale pod warunkiem, że nie znalazł operatora, którego wybrałem ręcznie. Jeśli stracił zasięg na chwile, ale po ponownym skanowaniu eteru znalazł operatora to nie wyświetla komunikatu. Może to więc zależy od aparatu?

Post:26 wrz 2012, 07:32
autor: Ruben
Vieslav, w tym samym miejscu, na tym samym telefonie przekładam karty i jedna (abonamentowa) wraca do zasięgu ustawionego wcześniej a karta Fresh wymaga ponownego ręcznego wyboru operatora. Sprawdzałem na kilku telefonach. Pamiętam, że był okres kiedy karta, która dzisiaj wymaga ręcznego ustawienia kiedyś bez problemu logowała się do wcześniej wybranego operatora. Niestety ale na automatyczny nie mogę sobie pozwolić z powodu jakości 2G w lokalizacjach, w których najczęściej przebywam.

Post:26 wrz 2012, 07:47
autor: Vieslav
Może to mi się coś pomyliło. Ustawię dzisiaj ręcznie 2G Playa (największe prawdopodobieństwo, że telefon będzie gubił ten zasięg) i przyjrzę się jak moja v3i się zachowa.

Post:26 wrz 2012, 07:53
autor: Ruben
Vieslav, spróbuj ustawić na sztywno Plusa albo Orange. Nie twierdzę, że tak jest u każdego. Zależy mi na informacjach od użytkowników, bo stanowiłoby to dla mnie jakiś materiał do zgłoszenia ponownego do Działu Technicznego chociaż nie wiem, czy to ma dla nich znaczenie :) Przed chwilą sprawdzałem na jednym telefonie, zasięg max wszystkich operatorów i znowu to samo. Mi to pasuje na jakieś ustawienia karty SIM. Tym bardziej, że kiedyś to działało poprawnie.

Post:26 wrz 2012, 08:36
autor: KA
U mnie na abo ind wraca do ustawionego Plusa lub Orange po włączeniu/wyłączeniu. Jeszcze jedna uwaga a propos zerkania na tel czy jest zasięg, czy nie. Zdarza się (sprawdzone na 2 tel w Warszawie, na 2G) na Plusie, że pokazany jest pełny zasięg, a sieci nie ma! Trzeba sprawdzać po zalogowaniu do Plusa, czy da się wykonać połączenie. Kiedyś się pobawiłem i sprawdziłem w obie strony i wynik był "trochę" dziwny: ja nie mogłem dzwonić, do mnie dało się dodzwonić. Tak więc uwaga! Może ktoś umie to wyjaśnić?
PS Tak na marginesie: na Bielanach w Wa-wie mój WaveI najlepiej działa na Orange.

Post:28 wrz 2012, 09:20
autor: Ruben
Dzisiaj sprawdzam i problemu już nie ma. Nic nie zmieniałem więc nie wiem, czy zmienili jakieś ustawienia dla tej karty i pewnie nie dowiem się. Zobaczymy, czy problem nie powróci w przyszłości.

Post:02 paź 2012, 09:52
autor: play4you1
W takim razie mam nadzieję, że nie bedzie już żadnych nieprawidlowości :)