Strona 1 z 2
ERA Reklamacja 140MB wysłanych w ciągu minuty czy to możliwe
Post:14 sty 2011, 09:54
autor: kamapola
Cześć mam pytanie czy jest możliwe w ciągu jednej minuty rozpocząć 3 sesje których suma DANYCH WYSŁANYCH wynosi ponad 140MB ? dla mnie to jest trochę nie możliwe, ale może się mylę, jeśli ktoś mi umie wytłumaczyć iż ERA twierdzi że ma rację nie udostępniając mi szczegółowych informacji.
Post:14 sty 2011, 10:54
autor: Vieslav
Policzmy:
140MB które wysłałaś / 60 sekund (tyle ma minuta) = 2,3 MB/s
2,3 MB/s *8 (zamieniamy na bity, żeby łatwiej było ogarnąć) = 18,4 mb/s - z taką prędkością musiałabyś wysyłać. Wątpię, żeby sieć zapewniła upload na takim poziomie.
Post:14 sty 2011, 11:06
autor: kamapola
Era twierdzi ze wszystko jest poprawnie naliczone, nie chce udostępnić nr IP, bo mowi ze nie jest do tego zmuszona, i sprawa jest w UKE, ale wiedząc ze nie mają zadnego specjalisty ktory jest w stanie udowodnić Erze błąd, nie wiem czy coś wskóra, a chodzi o kilka tysięcy, dlatego napisałam tu czy jest to możliwe, nie chcę sprawy w sądzie, ale byc może będe do tego zmuszona gdyż nie ma żadnego specjalisty ktory byłby w stanie udowodnić błąd ze str Ery ...
Post:14 sty 2011, 12:15
autor: Vieslav
Oni mogą to udowodnić, prawdopodobnie mają bilingi z prędkościami. Przynajmniej w Orange Freedom jest coś takiego: gdy miałem problem z prędkością internetu (stacjonarnego) konsultant powiedział, że przejrzy bilingi z kilku dni a następnie mówił, z jaką prędkością pobierałem dane. Więc jeśli tam jest coś takiego to i w Erze powinno być.
Post:14 sty 2011, 12:29
autor: kamapola
no tak, ale rozumiem że miałeś wtedy dane odebrane a nie wysłane.
I jak wcześniej napisałeś nie jest to możliwe wysłać tyle danych. poza tym wg tego linka
http://www.startekgrp.com/upload_calculator.htm
ilosc 140MB szłaby 11 minut, a Era twierdzi ze w ciagu minuty bo napisali ze sesje rozpoczeły sie o 20;01 a zakonczyly przed 20:02 jest mozliwe, i na bilingu mam tylko podane ilosc wysłanych, odebranych godzina nic wiecej era nie chce podac bo twierdzi ze nie ejst do tego upowazniona.
Post:14 sty 2011, 12:45
autor: Vieslav
Jaki masz telefon? Jeśli nawet miałabyś telefon z HSUPA to niemożliwe, żeby osiągnąć prędkość w ponad 18 mb/s.
Post:14 sty 2011, 12:51
autor: kamapola
korzystam z experii mini pro, ale patrzac na moje poprzednie bilingi nie odnotowano nic takiego.
Post:14 sty 2011, 13:10
autor: aizo
Post:14 sty 2011, 13:18
autor: kamapola
to i tak wskazuje ze nie da rady w ciagu minuty a w najlepszym wypadku 3.
koszmar, jeśli uke nie pomoże będę musiała chyba sprawę w sądzie założyc. 6 tys piechotą nie chodzi. tylko problem w tym ze nie wiem gdzie znajde człowieka ktory mi technicznie bedzie mogł pomoć w tej sprawie, jeśli uke nic nie wskóra
Post:14 sty 2011, 14:08
autor: asziatko
Trudno jest w to uwierzyć że wysyłałaś dane z prędkością 18 Mb/s. Nie wiem czy dobrze rozumiem 140 MB zostało wysłanych w ciągu 1 min.?.
Zaznaczam na wstępie że to jest moja dedukcja tylko - ale czy to nie jest tak że nawet nie wiedząc telefon sam wysyłał dane przez ustawienie któreś z opcji w telefonie?.
Masz biling połączeń to zobacz na nim czy nie ma czasami błędu systemu (bo i takie się zdarzają). Zobacz na ten ostatni biling.
Jak się domyślam nie miałaś aktywnej Paczki Danych BC?. Jak byś taką paczkę danych posiadała i nawet jak by póki co z nie wiadomych przyczyn zostało wysłanych 140 MB danych to koszt był by dużo niższy jak teraz co jak sama piszesz
6 tys piechotą nie chodzi
.
Post:14 sty 2011, 14:21
autor: kamapola
na bilingu widnieje tak; wpisuje tylko dane wysłane.
20;01 9MB
20;01 68 MB
20;01 67 MB
Era odpisała ze sesje zakończyły się przed 20;02, czyli czas trwania tych 3 sesji wynoci 1 minute.
tak informacyjnie to byłam wtedy w turcji takze stawka jest liczona 3,60 / 100kb
dlatego taki duży koszt, ale nie mniej uważam iż jest to pomyłka operatora w naliczaniu i jak kolega się przyglądał mojemu bilingowi sugeruje iż system się zawiesił a operator naliczał.
Era jednak odpisuje tylko " wszystko jest poprawnie naliczone"
Post:14 sty 2011, 14:42
autor: asziatko
A czy czasami nawet nie wiedząc będąc w Turcji nie wysłał telefon danych?. Mogła by być taka sytuacja ale nie aż na 140 MB.
Dla mnie to też jest błądy systemu. Chyba że operator z Turcji z błędem przekazał dane i tak się ciągnie problem.
A w ogóle podczas pobytu w Turcji na Roamingu łączyłaś się Internetem?.
Post:14 sty 2011, 14:52
autor: Ja-ros
Telefony z androidem same wysylaja dane do internetu, ale nigdy w takich ilosciach, a jezeli juz to w miesiac albo I wiecej, no I jak pisane bylo wczesniej to jest niemożliwe zeby az tyle się wysłalo. Na przyszlosc proponuje zainstalowac jakas aplikacje blokujaca samoczynne wysylanie danych.
Post:14 sty 2011, 15:00
autor: kajtek7r
przecież to chore!!
jak w 1. (jedną) minutę można wysłać 140 mb?!
no jak?!
ma ktoś pomysł??
chyba tylko era i to też znany tylko sobie
Post:14 sty 2011, 15:09
autor: tiger93
Nawet HSPA+ nie dałoby rady, chyba że LTE ale telefon nie obsługuje i tak go. Jawny błąd operatora
Post:14 sty 2011, 15:51
autor: kamapola
Dziękuję Wam moi mili, niestety jeśli uke nie pomoże będę musiała się sądzić bo nie popuszczę, najgorsze ze ochrona konsumenta skierowała mnie do UKE a uke w piśmie mediacyjnym nie kieruje się technologią tylko tym że ja niezgadzam się z wystawioną tak fakturą.
Nie mam poprostu pomysłu co zrobić aby udowodnić Erze że to jest ich błąd, bo oni idą w zaparte...
i zgadzam sie ze w przeciagu miesiaca moglabym tyle danych nawysyłać, ale nie w ciągu minuty! dlatego nie mogę sobie z tym poradzić ze Era tak ze mna postępuje.
Post:15 sty 2011, 10:34
autor: Marens
Problem naliczania danych w roamingu Ery jest znany:
http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=45663&start=0
http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=48468
Myślę, że ktoś powinien zająć się tym oficjalnie przed sezonem wakacyjnym.
Post:15 sty 2011, 19:30
autor: rogmaniek
Mi też nie chce się wierzyć, żeby opisane naliczenie za sesję było prawidłowe. Jedno jest pewne, że w samych pre-paid'ach jest coś nie tak z rozliczaniem transmisji danych. W tamtym roku przez ok trzy miesiące miałem jeden numer ponownie w Heyah. Masakra z tym rozliczaniem za korzystanie z internetu. Niby po rozpoczęciu sesji platforma billingowa miała naliczać od razu za 3MB, a potem różnicę zwracać w ciągu 24H. To w teorii. W praktyce zwracało bardzo często z dłuższym opóźnieniem niż 24H. Najlepsze było to, że nawet gdy nie korzystałem z neta w komórce przez trzy dni, to i tak kasa z konta była odciągana, żeby nie napisać znikała, jakby za zaległe sesje. Oczywiście w billingu on-line nie ma możliwości sprawdzenia sesji.
Moim zdaniem jest to kwestia starej platformy billingowej PTC, przynajmniej w pre-paid'ach, ale pewnie podobnie jest w post-paid. Może coś tam modernizowali, ale i tak nie daje to rezultatu. Wiemy, jak się kończyły "nakładki" na starą platformę w Polkomtelu. Dopiero zakup przez operatora Plusa nowej platformy rozwiązał sprawę. Zawsze każdą sesję miałem na bieżąco rozliczaną i jakoś nie zauważyłem błędu z rozliczaniu.
Post:15 sty 2011, 23:04
autor: agaak
jeszcze w listopadzie miałam abo. w erze. "naliczyło się" 5zł extra. niby 5zł, ale wszystkie regulaminy temu przeczyły. niesmak został.
choć lepszy PLAY liczy po 10gr a nie 2gr/100Kb i podglądu on-linie billing nie mam na net od początku...
[ Dodano: 2011-01-15, 23:06 ]
12

Post:18 sty 2011, 17:23
autor: kamapola
mam nadzieje ze ERA sie zrehabilituje i dostosuje i zwroci uwage na to ze zle naliczyla mi usługę, jak nie będę szła do sądu i chyba wydrukuję to wszystko bo nie sądzę aby sąd się znał na tym a ja jakieś "przeciw" muszę mieć. ciężki dla mnie temat, i moze jakby był tu jakiś specjalista co w razie czego może pomuc nie po dużych kosztach gdyby była taka syt, to bede wdzieczna
