Strona 1 z 3

[Era] Reklamacja "tajemniczego" HSDPA

Post:23 gru 2010, 12:05
autor: tiger93
Napisałem taką wiadomość do BOA w związku z problemami z HSDPA na UMTS:
Kod: Zaznacz cały
Witam, 
uprzejmie chciałbym zgłosić awarię polegającą na utrudnionym dostępie do sieci HSDPA (3,5G) na terenie miasta Kalisza, województwo wielkopolskie, kod pocztowy 62-800. Prób transmisji dokonywano za pomocą terminalu Nokia E52 za pomocą karty Tak Tak o numerze *********. Jej Erakod to ****. Połączenia w technologii EDGE i UMTS pracują poprawnie, utrudnione jest natomiast korzystanie z technologii HSDPA. Czasami po kilkunastu próbach można korzystać z szybkiej transmisji danych, jednak po krótkim okresie czasu nie jest już to możliwe.
 
Z góry dziękuję za pozytywne rozpatrzenie mojej prośby,
******

Oto co otrzymałem via e-mail
Kod: Zaznacz cały
Witam 

Dziękuję za nadesłaną korespondencję. 

W nawiązaniu do Pana pisma pragnę poinformować, że sprawa została przekazana do działu technicznego. Po rozwiązaniu problemu będzie z Panem kontakt. 

Ufam, iż przekazane informacje okażą się pomocne. 




z pozdrowieniami 

***** ********
Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]
http://www.era.pl 

A dzisiaj przyszedł oto taki SMS (krew mnie zalała)
Kod: Zaznacz cały
W podanej lokalizacji transmisja danych po UMTS nie jest dostepna - brak problemow po stronie uslugi - dziekujemy za zgoloszenie/ERA
Moja reakcja była natychmiastowa:
Kod: Zaznacz cały
Witam, 
dnia 23.12.2010 otrzymałem za pomocą SMS krótką informację na numer telefonu na który kierowałem zgłoszenie o treści: "W podanej lokalizacji transmisja danych po UMTS nie jest dostepna - brak problemow po stronie uslugi - dziekujemy za zgoloszenie/ERA" Lecz nie jest to zgodne z faktem rzeczywistym. Telefon loguje się w obrębie miasta do sieci UMTS, można za pomocą niej przesyłać dane, natomiast są problemy z technologią HSDPA (3,5G) która wcześniej zawsze była dostępna w miejscu w którym się znajduje. W celu rozwiania wątpliwości jeszcze raz podaję moją lokalizację: Kalisz, województwo wielkopolskie, powiat kaliski, kod pocztowy 62-800.
 
Pozdrawiam,
******
Po prostu nerwy mi puszczają, co za ludzie ..

Post:23 gru 2010, 12:52
autor: rogmaniek
tiger93 pisze:W podanej lokalizacji transmisja danych po UMTS nie jest dostepna - brak problemow po stronie uslugi - dziekujemy za zgoloszenie/ERA
Ech, źle się dzieje w PTC, skoro twierdzą, że UMTS jest zbyt chyba nowoczesną technologią, jak na miasto Kalisz. Mam nadzieję, że w PTC wiedzą, że w Poznaniu jest 3G :lol:

A tak poważnie, niby narzeka się na P4 i ich BOK, ale jakoś dużo słychać o- po prostu- niekompetencji BOK dawnej Erunii, bo to co teraz jest, to brak słów dla mnie. Ciekawe czy jak będzie ten rebranding, to się coś poprawi... Nawet nie mam co myśleć o powrocie do PTC, skoro nie dość, że nie będzie super cennej marki Era, to jeszcze nie wiedzą, że w miastach mają 3G :P

Post:23 gru 2010, 13:52
autor: tiger93
A może pomożecie mi zredagować takie pismo, żeby jakoś to na nich zadziałało a nie jak grochem o ścianę ? Kiedy na działce miałem problem z EDGE tak samo nie docierało to do nich, aż pewnego razu usługa zaczęła działać. Cud czy brak chęci przyznania się do braków w sieci ?

Post:23 gru 2010, 18:17
autor: SACZI
tiger93, mam 2 sugestie:
1. poproś iBOA Ery o wysłanie konfiguracji internetu na Twój telefon, czyli chyba N E52,
2. sprawdź działanie HSDPA na innym telefonie, nie wiem, jakiś smartfon może?

rogmaniek pisze:Ech, źle się dzieje w PTC...
Ech, nawet nie próbuj tam myśleć, bo gdzie się przenieść, żeby było w miarę tanio i dobrze?

Post:23 gru 2010, 20:14
autor: tiger93
Na E51 ojca to samo, ustawienia już były testowane te automatyczne pobierane przez telefon, ze strony operatora jak i niezawodny APN: internet ;)

Post:23 gru 2010, 21:00
autor: rogmaniek
SACZI pisze: rogmaniek napisał/a:
Ech, źle się dzieje w PTC...

Ech, nawet nie próbuj tam myśleć, bo gdzie się przenieść, żeby było w miarę tanio i dobrze?
Moim zdaniem w PTC na pewno nie jest tanio. Chyba, że masz Era Tak Tak i prawie wszystkie kontakty w PTC. Ale i tam 18 gr za SMS do all czy 79gr/min. do P4 (stawka teraz z kosmosu), to ja "dziękuję" za takie zaróżowienie oferty :P

Zresztą temat jest o czym innym.
tiger93 pisze:A może pomożecie mi zredagować takie pismo, żeby jakoś to na nich zadziałało a nie jak grochem o ścianę ?
Nie wiem, jak do nich "przemówić". Może im zaznacz w kolejnym zgłoszeniu, że trochę orientujesz się w świecie telekomunikacji i wiesz co piszesz, jeśli chodzi o technologię HSPA czy samo HSDPA :) Widocznie albo to zależy od konsultanta, który takie zgłoszenie odebrał i jego chęci pomocy Klientowi albo muszą, aż w tak "wredny" sposób spławiać Klientów robiąc z nich... Cóż, mamy politykę DT, teraz już 100% "solidności" i jakości T-Mobile, to się cieszmy :lol:
tiger93 pisze:Cud czy brak chęci przyznania się do braków w sieci ?
Coś w tym stwierdzeniu jest na rzeczy. Ogólnie po komentarzach i czasami artykułach o jakiś awariach w PTC, odnoszę wrażenie, że chcą na siłę sprawiać wrażenie sieci nieawaryjnej, co wcale mi się nie podoba. Bo, moim zdaniem, co szkodzi przyznać się do błędu i uwzględnić uwagi Klienta, jeśli są oczywiście zasadne. Ale to już nie Era jakości- w takim razie :(

Post:23 gru 2010, 23:12
autor: tiger93
Poczekam co mi odpowie BOA w e-mailu i zastosuje wtedy odpowiednie kroki. Celowo będąc w zupełnie innej części miasta włączyłem Internet w przeglądarce telefonu na UMTS i także nie było HSPA. Więc problem dotyczy sporej części miasta lub jego całego obszaru.

[ Dodano: 2010-12-24, 20:51 ]
PRZEPRASZAM ZA PODWÓJNY POST

Otrzymałem wiadomość od BOA
Kod: Zaznacz cały
Witam 

Dziękuję za nadesłaną korespondencję. Uprzejmie informuję, że problem został ponownie przekazany do działu technicznego, ponieważ w poprzednim zgłoszeniu konsultantka podała błędną nazwę miejscowości. Średni czas, w jakim rozwiązywane są zgłoszenia techniczne wynosi 60. O rozwiązaniu problemu zostanie poinformowany Pan oddzielną wiadomością sms.

z pozdrowieniami 

******* ******
Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]
http://www.era.pl 


Pozostało czekać na SMS

Post:25 gru 2010, 10:35
autor: matteo
BOKiści w PTC i ogólnie pracownicy mają to do siebie (tak ich pewnie szkolą), że za wszelką cenę nie przyznają się do błędów przez siebie i innych popełnionych. Mało tego: z pretensją będą do Ciebie mówić, że się mylisz, a oni nie. Już to było wielokrotnie przeze mnie weryfikowane i za każdym razem ta teoria się sprawdza... Przykre.

Post:25 gru 2010, 10:44
autor: wtd
Średni czas, w jakim rozwiązywane są zgłoszenia techniczne wynosi 60.
Dni, godzin czy puszek piwa?

Post:25 gru 2010, 11:57
autor: SACZI
rogmaniek pisze:
SACZI pisze: rogmaniek napisał/a:
Ech, źle się dzieje w PTC...

Ech, nawet nie próbuj tam myśleć, bo gdzie się przenieść, żeby było w miarę tanio i dobrze?
Moim zdaniem w PTC na pewno nie jest tanio. Chyba, że masz Era Tak Tak i prawie wszystkie kontakty w PTC. Ale i tam 18 gr za SMS do all czy 79gr/min. do P4 (stawka teraz z kosmosu), to ja "dziękuję" za takie zaróżowienie oferty :P

Zresztą temat jest o czym innym.
1. Napisałem "względnie tanio".
2. Myliłem się, w niektórych opcjach nawet taniej (ale dalej względnie) niż w Play!
Porównałem abonamenty LP69 i R60 w opcji przedłużenia umowy z Nokią E52.

Miesięczny koszt umowy w przypadku Play wyniósł 65PLN, dla ery natomiast 57,04PLN.
Koszt minuty w play to 0,169PLN, w erze 0,175.

Post:25 gru 2010, 13:00
autor: st.konsultant
wtd pisze:
Średni czas, w jakim rozwiązywane są zgłoszenia techniczne wynosi 60.
Dni, godzin czy puszek piwa?
godzin

Post:25 gru 2010, 13:29
autor: rogmaniek
SACZI pisze:Porównałem abonamenty LP69 i R60 w opcji przedłużenia umowy z Nokią E52.

Miesięczny koszt umowy w przypadku Play wyniósł 65PLN, dla ery natomiast 57,04PLN.
Koszt minuty w play to 0,169PLN, w erze 0,175.
Bardzo się cieszę Twoim szczęściem, ale temat nie o tym. Jeśli oferta Ci odpowiada, to najważniejsze. Ja nigdy już nie wybiorę abo, bo po co wiązać się umowami, itp.
Uprzejmie informuję, że problem został ponownie przekazany do działu technicznego, ponieważ w poprzednim zgłoszeniu konsultantka podała błędną nazwę miejscowości.
Łał, przyznali się- delikatnie pisząc- do "nieścisłości", odnośnie miejscowości. To jednak na plus :-D Ciekawy jestem, jaka teraz będzie odpowiedź ich działu technicznego, oby nie taka, jakiej można się spodziewać :P

Post:01 sty 2011, 17:14
autor: tiger93
Dzisiaj przyszedł SMS, z czymś czego mogłem się spodziewać:
Kod: Zaznacz cały
Era.Sprawdzilismy zgloszony problem z transmisja danych nie wykrywajac bledu po stronie sieci.Usluga dziala prawidlowo.Dziekujemy za zgloszenie.
Beznadzieja, co teraz mogę zrobić ?

Kiedy powróci taki stan rzeczy ?

Obrazek

Post:02 sty 2011, 02:56
autor: sosen
Sieć 3g i jej działanie jest uzależnione od bardzo wielu czynników i nikt nie może ci zagwarantować jej działania w konkretnym miejscu. Nie jest to też powodem reklamacji bo operator nie ma obowiązku ci zapewnić tego typu transmisję.

Post:02 sty 2011, 09:35
autor: Szalony
Bardzo ciekawa sytuacja... czyli co ? Wyglada na to ze w Kaliszu padlo hsdpa/hspa a Era uwaza ze wszystko dziala poprawnie ... Wniosek jest taki albo faktycznie wszystko dziala ok i "pechowo" dany abonent nie moze hsdpa/hspa otrzymac - moze to byc przyczyna np zbyt slaby jakosciowo sygnal np parametrc EC i rssi ale by to stwierdzic trzeba miec netmonitor - w e52 jest dostepny... Albo faktycznie po stronie Ery cos padlo na RNC ( bo klient zglasza ze jest to w roznych lokalizacjach) a Era "nie potarfi nie chce tego zdjagnozowac" i odprawia klienta z kwitkiem ... Mialem taki przypadek w Plusie ze hspa padlo i po zgloszeniu reklamacji na numer wsparcja iplusa w ciagu 48h to naprawili - Z Era u mnie takze sa "problemy" - takze nie moge nic zrobic by na jednym nodeB katy ret obnizyli - stacja jest przetiltowana za bardzo w niebo i nic sobie nie robia z tego :smt009 Dlatego do Ery nie przechodze bo u mnie jednak Plus lepiej reaguje na problemy techniczne a w Erze mam wrazenie ze jakbym walil glowa w mur :(

Post:02 sty 2011, 12:25
autor: tiger93
Poczekam aż znowu będę mieć do dyspozycji modem Huawei E1823 i sprawdzę na zupełnie innym sprzęcie jak będzie wyglądać sprawa z transmisją danych w systemie UMTS. Powinno to nastąpić za ok 8-10 dni, kiedy sprzęt wróci z naprawy gwarancyjnej :wink:

Co jeszcze zauważyłem: HSPA nie ma na zewnątrz budynków, jak i w miejscowości Opatówek, będącej jakby peryferiami Kalisza mimo że UMTS jest.

Post:02 sty 2011, 22:46
autor: Orfi
@Tiger93 HSDPA czy HSPA uruchamia się dopiero podczas zainicjowanej sesji a na twoim zrzucie z menu modemu widać, ze nie jest on w trakcie sesji, więc nie dziwi, ze nie ma HSDPA lub HSPA. To samo tyczy się wspomnianej Nokii E52, gdzie w menu jest jest opcja- szybki dostęp do pakietów i jeżeli nie jest włączona to z szybkiej transmisji danych nici.

Post:04 sty 2011, 18:19
autor: tiger93
Szybki dostęp do pakietu włączony, telefon podłączony via USB do PC oraz przeglądanie internetu a na ekranie telefonu jak było tylko 3G tak jest, wcześniej zawsze pojawiało się 3,5G. Zresztą nie tylko w E52 znikło HSPA, nie ma go też w E51 i jakimś SE ...

Post:05 sty 2011, 00:15
autor: Orfi
Problem w tym, że HSPA w E51 nigdy nie było więc niby skąd miałby się tam pojawić ( tam jest max HSDPA do 3,6 Mb/s). Poza tym ten zrzut ekranowy, który umieściłeś kilka postów wcześniej jest z modemu, który nie jest w trakcie sesji więc pokazuje to, co powinien. Co, do E52 to faktycznie pokazuje na wyświetlaczu zasięg 3,5G bez aktywnej sesji, ale dzieje się tak nie w każdej lokalizacji i być może operator coś pozmieniał w konfiguracji sieci i w Twojej lokalizacji są teraz gorsze warunki transmisji danych, ale na to nie będziesz miał raczej wpływu albo zwyczajnie coś im padło ( do tego też się nie przyznają).

Post:05 sty 2011, 15:30
autor: tiger93
E51 ma jedynie HSDPA ale też zawsze pokazywał ten typ transmisji jako 3,5G. A zrzut z modemu jest jedynie dla pokazania że w tej samej lokalizacji HSPA było i działało dość sprawnie, sam zrzut zrobiłem po rozłączeniu się dlatego nie widać statystyk połączenia. Jedno jest pewne: jak ktoś nie zainteresuje się tym problemem to więcej jak 0,3 Mb/s po UMTS prędko nie osiągnę

Orfi: tylko w Play pokazuje 3,5G bez sesji, u mnie włączał się ten napis jedynie w czasie przesyłu danych ale teraz to też znikło

EDIT

HSPA działało aż całe 5 minut :roll:

Obrazek