Strona 1 z 1

Możliwość nagrywania rozmów.

Post:27 lis 2010, 11:10
autor: Btk_Tomas
Firma w której pracuję numery firmowe ma w Orange, ok 250 kart sim.
Czy jest możliwość by wszystkie rozmowy na numery firmowe i rozmowy w sieci firmowej były nagrywane na potrzeby firmy???

Post:29 lis 2010, 20:17
autor: tesla
Fizycznie, oczywiście 8) z tym że przy połączeniach przychodzących do firmy, o nagrywaniu musisz powiadomić rozmówcę. Pracownicy tez muszą sobie zdawać z tego sprawę. (Patrz połączenia z infoliniami, BOK, 112... itp)

Post:29 lis 2010, 22:41
autor: Marcin_7
tesla pisze:Fizycznie, oczywiście 8) z tym że przy połączeniach przychodzących do firmy, o nagrywaniu musisz powiadomić rozmówcę. Pracownicy tez muszą sobie zdawać z tego sprawę. (Patrz połączenia z infoliniami, BOK, 112... itp)
Kiedyś projektowałem/testowałem taki serwis INowy. W zależności od konfiguracji nagrywał rozmowy przychodzące, wychodzące, można go też było uruchomić tonami DTMF podczas rozmowy.
Oczywiście w każdym przypadku obu stronom był odgrywany odpowiedni announcement z informacją, że rozmowa jest nagrywana.

Post:01 gru 2010, 14:39
autor: Btk_Tomas
Dzięki za odpowiedz na moje pytania.
A tak w skrócie, jak to się odbywa i gdzie jest zapisywane???

Post:02 gru 2010, 15:19
autor: Marcin_7
Btk_Tomas pisze:Dzięki za odpowiedz na moje pytania.
A tak w skrócie, jak to się odbywa i gdzie jest zapisywane???
Z punktu widzenia sieci (centrali MSC) to może być zwykły "multiparty call", czyli telekonferencja -
Ty, Twój rozmówca i ktoś jeszcze, kto w rzeczywistości okazuje się maszyną, która najpierw odgrywa announcement do pozostałych rozmówców (czyli Ciebie i tego drugiego), a potem już tylko słucha czyli nagrywa.

[ Dodano: 2010-12-02, 15:31 ]
Acha, a sam mechanizm, związany z zainicjowaniem takiego nagrywania może wyglądać tak:
1)w HLR w Twoim profilu jest informacja, że masz taką usługę.
2)To info idzie za Tobą do VLR.
3) Gdy rozpoczynasz rozmowę, MSC/VLR wstrzymuje nawiązywanie połączenia i zarządzanie nad połączeniem przekazywane jest do serwera sieci inteligentnych, gdzie odpowiedni serwis poinstruuje MSC jak ma zestawić połączenie (do tego usera do którego chciałeś dzwonić i do maszyny nagrywającej).

Post:04 gru 2010, 13:27
autor: Btk_Tomas
Jak dla mnie to trochę za skomplikowane :mrgreen: .
A sama maszyna nagrywająca gdzie może się znajdować, w siedzibie mojej firmy?
Skoro przed połączenie nie ma komunikatu o nagrywaniu rozmowy to chyba nie mogą tego robić?

Post:04 gru 2010, 14:38
autor: kerim36
ogolnie rzecz biorac nagrywanie rozmow bez wiedzy wykonujacego i odbierajacego polaczenie jest niezgodne z prawem i na pewno nie moze byc uzyte jako ewentualny dowod w sprawie sadowej

Post:05 gru 2010, 13:11
autor: tesla
Btk_Tomas pisze:A sama maszyna nagrywająca gdzie może się znajdować, w siedzibie mojej firmy?
Skoro przed połączenie nie ma komunikatu o nagrywaniu rozmowy to chyba nie mogą tego robić?


ale mówimy o telefonach PBX/IP czy komórkach? Jeżeli komórki to serwer z nagraniami musi znajdować się/mieć podłączony interfejs - do infrastruktury operatora (tak jak napisał Ci Marcin).