Strona 1 z 1

Zamiast połączenia z wybranym numerem łączy ze 112

Post:11 lut 2010, 14:02
autor: osachorzow
Zaobserwowałem dziś dziwną przypadłość telefonu... próbując zadzwonić na normalny numer łączy mnie z pogotowiem policji. Próbując dodzwonić się na normalny numer pojawia się też sygnał zajętości i po ponownym wybraniu numeru znów łączy z policją. To nie jest chyba problem braku zasięgu bo jest kilka kresek na telefonie...

Czy to jest przypadłość Playa na roamingu Plusa, czy to nie ma znaczenia i problem leży po stronie Plusa? Teraz jestem w Erze i jeszcze nigdy mi się takie coś nie zdarzyło :/ Jak już pisałem w innym wątku zastanawiam się nad przejściem do mbanku, ale jeśli mam mieć takie jaja na ich nadajnikach to chyba się jeszcze 3x zastanowię :/

EDIT:
Testuję nadal: 50% połączeń jest przerzucanych na 112, w tym jakaś połowa z nich po sygnale zajętości i automatycznym ponownym wybraniu numeru leci na policję :/ mam nadzieję, że mi się tu policja nie zjawi z oskarżeniem o blokowanie linii 112 i robienie głupich kawałów. Problem dotyczy połączeń na różne numery, nie jakiś konkretny :/

Post:11 lut 2010, 14:09
autor: kerim36
osachorzow,

w zyciu sie nie spotkalem z podobnym przypadkiem.

sprawdz na innym telefonie

Post:11 lut 2010, 14:32
autor: Pawrzes
Ja teraz próbuje zadzwonić z Play do CenterNet to słyszę "Nie ma takiego numeru!" :shock: :roll:

Post:11 lut 2010, 14:36
autor: osachorzow
przełożyłem kartę SIM do innego telefonu... jak dzwonię na numer który jest wyłączony to raz jest zapowiedź że numer niedostępny a raz jest sygnał zajętości... ale nie kieruje na 112... w telefonie, który leciał na 112 z inną kartą wszystko działa dobrze.

Jak przełożyłem znów 'wadliwą' kartę do 'wadliwego' telefonu to znów jest albo dobrze, albo sygnał zajętości... i po ponownym wybraniu znów policja :/ czyżby karta SIM była uszkodzona?

EDIT: problem występuje jak dzownię na numer Ery, jak próbuję na voip to działa ok :/ horror... spróbuję czy problem występuje na nadajnikach play...

[ Dodano: 11-02-2010, 14:49 ]
Teraz jeszcze ciekawiej... dzwonię sobie do Ery i mnie informuje, że telefon jest wyłączony (jest ok, sim ery leży koło mnie) i jak daję rozłącz/anuluj to pisze: Błąd sieci i telefon robi ponowne wybieranie numeru... oczywiście w tym momencie łączy z policją! Teraz nawet trafiłem na policjanta z refleksem: od razu odebrał, przed pierwszym 'biiiip' :/ przeprosiłem i wytłumaczyłem że to fanaberie telefonu/sieci... głos miałem zdenerwowany więc się jeszcze policjant upewnił czy aby na pewno wszytko w porządku... mam dość!

Post:11 lut 2010, 15:16
autor: knopers
To raczej będzie wina karty SIM albo samej sieci. Zadzwoń może na BOK Playa i zgłoś to. Mimo tego, że ich Biuro Obsługi nie jest najlepsze, ale zgłoszenie będą mieli i problem muszą rozwiązać.

Ja natomiast od 3 dni mam tak, że na mój numer orange (z którego dużo dzwonię do jednej osoby) właśnie ta osoba nie może się do mnie dodzwonić. Dzieje się tak w godzinach wieczornych, w dzień jest dobrze. Dzwoniłem dzisiaj do BOK orange i najpierw mam sprawdzić telefon. Zobaczę jak będzie dzisiaj. Ktoś może spotkał się z problemem podobnym do mojego?

Post:11 lut 2010, 15:56
autor: osachorzow
knopers0 pisze:To raczej będzie wina karty SIM albo samej sieci. Zadzwoń może na BOK Playa i zgłoś to. Mimo tego, że ich Biuro Obsługi nie jest najlepsze, ale zgłoszenie będą mieli i problem muszą rozwiązać.
Jestem ciekaw czy to telefon czy SIM, ale wygląda że to połączenie tych dwóch konkretnych rzeczy - karta po przełożeniu do innego telefonu nie ma takich objawów. Inna karta play włożnona do tego telefonu również działa prawidłowo. Problem występuje tylko przy próbie dodzwonienia się do wyłączonego telefonu Ery (testowane dwa numery). Wysłałem zgłoszenie... zobaczymy czy i kiedy odpowiedzą.

Post:11 lut 2010, 16:11
autor: Marens
Pawrzes pisze:Ja teraz próbuje zadzwonić z Play do CenterNet to słyszę "Nie ma takiego numeru!" :shock: :roll:
Potwierdzam

Post:11 lut 2010, 16:19
autor: kerim36
knopers0 pisze:Zadzwoń może na BOK Playa i zgłoś to. Mimo tego, że ich Biuro Obsługi nie jest najlepsze, ale zgłoszenie będą mieli i problem muszą rozwiązać.
i dostanie cudowny formularz do wypelnienia :)

Post:11 lut 2010, 16:29
autor: osachorzow
kerim36 pisze:i dostanie cudowny formularz do wypelnienia :)
wiem :D i już się doczekać nie mogę :P choć wydaje mi się, że wszystkie ważne rzeczy tam ująłem... ale nie chciało mi się szukać na forum tego formularzyka i pewnie za to zapłacę zwrotką tego paskudztwa :/

Post:11 lut 2010, 18:40
autor: knopers
Jeśli wina leży po stronie Playa to grzecznie ich poproś o rekompensatę za brak pełnej możliwości korzystania z ich usług ;)

Post:11 lut 2010, 22:19
autor: tesla
to pan policjant ma u Was niezłe urwanie d@@y :twisted:

Co gorsza taka sytuacja niebezpiecznie blokuje numer alarmowy, oczywiście jeżeli występuje bardziej globalnie niż tylko w połączeniu konkretny SIM + konkretny sektor.

Post:12 lut 2010, 11:05
autor: aizo
Pierwszy raz takie cos slysze. Jak natrafi sie na jakiegos ,,ciezkiego,,policjanta to moga nawet oskarzyc Cie o glupie zarty i blokowanie lini.

Napisz co Ci powiedzieli w Play.

Post:12 lut 2010, 11:26
autor: osachorzow
aizo, napiszę na pewno... ale od wczoraj zgłoszenie wisi jako zarejestrowanie, więc nawet nie wysłali formularzyka... no ale nie spodziewajmy się za dużo po play. Co do policjanta to też się zdziwiłem, że mnie nie zjechał z góry na dół ;) bo pewnie wiedział że to już naste połączenie z tego samego numeru w ciągu kilku(nastu?) minut :)

Post:12 lut 2010, 22:44
autor: kowcio
Ja dzisiaj miałem nieco inny problem z Play. Nie mogłem się dodzwonić do numeru Play. Chyba był w roamingu Plusa. Ciągle miałem komunikat, że wzywany telefon nie odpowiada. Przed tym komunikatem bardzo długo łączyło. A telefon był na 1000% włączony, no chyba że sam się wyłączył i sam się włączył. Po kilkunastu próbach udało się zrealizować połączenie. Problem mneij więcej taki sam jak z tym CenterNet'em.

Post:12 lut 2010, 23:48
autor: knopers
Kowcio, ja miałem dzisiaj taki sam problem jak Ty. Z numery Playa (fresh) nie mogłem się dodzwonić na drugi nr Playa (abo firmowe). Info w nawiasach może ma jakieś znaczenie... Próba połączenia się z tym numerem z telefonu z orange również się nie udała. Dopiero po kilku minutach chęci realizacji połączenia połączyło się bez problemu.

Post:27 lut 2010, 00:22
autor: osachorzow
Play pisze:Dziękujemy za zgłoszenie dotyczące połączeń z numerem 112. Po analizie przeprowadzonej przez dział sieci stwierdzamy, że połączenia te nie są wynikiem wadliwego działania sieci radiowej. Ustawienia są prawidłowe, natomiast połączenia nie są przekierowane, tylko automatycznie inicjonowane. Dodatkowo sprawę rozpatrywał dział produktu, zajmujący się weryfikacją telefonów. Po informacjach udzielonych z działu sieci, dział produktu stwierdził, że przyczyną tych połączeń jest telefon, który używa karty SIM z sieci Play. Sugerujemy zmianę telefonu, co powinno pomóc w zaistniałej sytuacji.
W sumie takiej odpowiedzi się spodziewałem... niech będzie, że to fanaberie mojego telefonu... tylko ciekawe że tylko na nadajnikach Play działa, a na Plusie jest OK ;) Temat do zamknięcia!