Strona 1 z 3

[Orange] Złoty numer - pomocy

Post:13 lis 2009, 00:33
autor: sebastr
Witam
Jakiś czas temu kupiłem bardzo fajny numer na Allegro. Numer jest w sieci Orange. Jest to nowy zestaw startowy "Nowe Orange Go". Starter jest zaplombowany. Data jego aktywacji to 31.12.2011. Postanowiłem go jednak sprzedać, bo trafił mi się jeszcze fajniejszy.
Wystawiłem go w licytacji.
Po kilku godzinach trwania aukcji zadzwonił do mnie UWAGA......... właściciel tego numeru.
Jak się okazało numer jest zarejestrowany już na firmę i całkiem dobrze jej służy.
Co mam z tym fantem zrobić? Gdzie zgłosić? Jak to się mogło stać? Starter jest przecież ZAPLOMBOWANY.

Pytanie zasadnicze. Czy można zarejestrować starter bez jego otwierania?
Proszę o pomoc bardzie doświadczonych.

Post:13 lis 2009, 00:48
autor: aizo
Według mnie kit może koleś chce wyłudzić numer?
Powiedz niech zadzwoni właśnie z tego numeru
Zadzwoń do BOK-u i dowiedz sie czy numer jest zarejestrowany czy nie .
Numer mógł być kiedyś zarejestrowany i np stracił ważność (w co wątpie jesli chodzi o złoty)
Ale i tak jak jest wyłączany trzeba go ponownie rejestrować
ALe to gość nie dzwonił by i nie mówił ze numer mu służy.

Rozumiem,że karta sim jest nie wyjęta z bloczku(tego prostokątnego)
Jeśli samo opakowanie jest zabezpieczone nie znaczy ze karta nie była użyta.

Ale jeśli karta sim nie jest wyłamana z bloczku to jest ok.

Post:13 lis 2009, 00:58
autor: sebastr
Ten starter nie był nawet otwierany. Leży teraz przy mnie. Jest zaplombowany, to też podejrzewam, że karta sim nie jest wyłamana z ramki. Jutro idę do salonu niech wyjaśniają.

Post:13 lis 2009, 01:06
autor: piokuk
Sam zadzwoń na zakupiony numer. Skoro, jak twierdzi, tak dobrze mu służy, to pewnie ktoś odbierze :D

Post:13 lis 2009, 01:19
autor: sebastr
Dzwoniłem. I jest normalny sygnał. Wygląda na to że numer faktycznie jest używany.
Tylko pytanie jak do tego doszło.
A może to było tak:
Ktoś poszedł z tym starterem do operatora i zarejestrował go na siebie. Później za kilka dni zgłosił zagubienie bądź kradzież telefonu z kartą sim i poprosił o wyrobienie duplikatu.
Po wyrobieniu duplikatu mógł spokojnie starter sprzedać.
Tylko czy można zarejestrować numer nie otwierając startera, albo czy można zarejestrować numer nie posiadając startera.

Post:13 lis 2009, 01:26
autor: piokuk
Zadzwoń pod *100, podaj numer telefonu o który chodzi i numer PUK, który masz na karcie sim. Jeśli się zgadza, to masz dobry starter, jeśli nie, to ktoś korzysta z duplikatu tak jak napisałeś.

Post:13 lis 2009, 09:29
autor: Abcn
Nieazaleznie od tego jak to mozliwe (i ze masz lepszy numer) mysle ze sprzedawca powinien Ci zwrócic pieniadze - i on/a ewentualnie dochodzic co i jak sie stalo.

Post:13 lis 2009, 09:47
autor: bledos
sebastr pisze:Tylko czy można zarejestrować numer nie otwierając startera, albo czy można zarejestrować numer nie posiadając startera.
O ile dobrze kojarzę, numer powinien być aktywowany, aby można było go zarejestrować (choć np. w Play nie ma tego wymogu). Swoją drogą, na allegro można znaleźć tyle starterów, gdzie odsłonięty jest numer seryjny, że głowa mała. Nie wiem, jak ludzie mogą być tak nieodpowiedzialni... Stąd właśnie biorą się problemy przyszłych użytkowników tych numerów. Podobną sprawę przedstawiał jakiś czas temu Janusz Weiss w programie "Dzwonię do Pani/ Pana...". Najlepszym sposobem jest najpierw kontakt z operatorem, jeśli masz możliwość to również ze sprzedającym, od którego kupiłeś numer. Jak nie zdziałasz, to rzecznik- co prawda to nie Play, ale podobną sprawę załatwił (właśnie w programie jw.), postrasz mediami i powinno się udać ;)

Post:13 lis 2009, 09:50
autor: WitekT
Jakby co, to ja się tematem zajmę, jak wyjdzie, że masz cały zestaw, a numer ma ktoś inny. ;-)

Post:13 lis 2009, 10:29
autor: bledos
Podobna sprawa, o czym pisałem w poprzednim poście.

Post:13 lis 2009, 14:45
autor: sebastr
Dzwoniłem dzisiaj na ten numer i normalnie połączenie zostało nawiązane. Dzwoniłem do Biura Obsługi Orange, i potwierdzili że numer jest aktywny i przeniesiony już do innej cieci. Właściciel tego numeru powiedział mi, że numer jest zarejestrowany na firmę od około 2 lat. Właściciel nie pamiętał w jakich okolicznościach go nabył, czy był to zestaw startowy, czy kupił aktywację od przedstawiciela operatora.
W Biurze Obsługi Klienta Orange zostałem poinformowany, że mogę złożyć jedynie reklamację.
Tylko co mi po reklamacji. Oddadzą mi wartość nominalną startera i nic więcej. Ja nie chce takiego rozwiązania. Rozwiązanie jakie mnie interesuje, to otrzymanie równie dobrego numeru (zestawy startowego) nie obciążonego żadnymi wadami prawnymi.
Moja aukcja trwała 3 może 4 godziny zanim ją zakończyłem i miałem kilka propozycji kupna za kilkaset złotych.
Nie ukrywam przydałaby mi się pomoc w napisaniu mądrego pisma reklamacyjnego.
Mogę nawet przesłać ten starter do redakcji telepolis.pl, abyście mogli profesjonalnie załatwić sprawę. Podejrzewam, że bardzo lubicie takie sprawy.

Post:13 lis 2009, 14:52
autor: aizo
A konstatowałeś się w tej sprawie ze sprzedającym ?

Post:13 lis 2009, 14:55
autor: sebastr
W Biurze Obsługi Orange powiedzieli mi jeszcze, że być może przy produkcji startera mogla zostać naklejona nieprawidłowa naklejka z numerem telefonu i numerem seryjnym karty sim.

Post:13 lis 2009, 17:15
autor: bledos
piokuk, stąd też uważam, że najlepiej najpierw próbować porozumieć się z operatorem, a w przypadku braku consensusu działać dalej np. z Witkiem ;)

Post:17 lis 2009, 11:33
autor: sebastr
Kontaktowałem się z kolegą, od którego kupiłem feralny starter.
Dowiedziałem się że mój przypadek nie jest odosobniony. Sprzedający powiedział mi, że wie już w sumie o 8 takich starterach, które sprzedał jako nowe, zaplombowane, których numery są używane. Sprzedający jest w takim samym szoku jak ja i inni ludzie z branży. Najwyraźniej pewnie jakaś partia starterów jest walnięta i z biegiem czasu podejrzewam, że takich spraw będzie wychodzić coraz więcej.

Post:17 lis 2009, 12:35
autor: osachorzow
no to ładnie orange zaszalał... ale specjalnie mnie to nie dziwi - przez dobre kilka miesięcy wysyłali złe karty sim z darmowymi starterami przez co nie można było ich aktywować bo w systemie był innym numer sim, a użytkownik otrzymywał inny.

Post:18 lis 2009, 21:58
autor: Łukasz_W
A może to celowe działanie? Możliwe byłoby wielokrotne sprzedawanie tego samego złotego numeru... Ale to już pachnie spiskową teorią dziejów :-)

Post:19 lis 2009, 07:33
autor: Marens
osachorzow pisze:przez dobre kilka miesięcy wysyłali złe karty sim z darmowymi starterami przez co nie można było ich aktywować bo w systemie był innym numer sim, a użytkownik otrzymywał inny.
Co ciekawe zamawiałem tydzień temu kartę z Orange i w PN dostałem 2 e-maile. Pierwszy iż numer jest już aktywowany, drugi iż numer właśnie został wysłany. Dzwoniąc na ten numer zgłasza się poczta głosowa. Status zamówienia, zakończone. Pewnie na wszelki wypadek aktywują przed wysłaniem. Starter powinienem dostać dziś, jutro i zobaczę czy przyjdzie aktywny.

Post:19 lis 2009, 10:51
autor: osachorzow
Marens, po tej awarii właśnie zaczęli od razu aktywować startery... więc masz szansę dużą szansę na dobry SIM ;) o ile znów czegoś nie popsuli :D

Re: Złoty numer - pomocy

Post:13 gru 2009, 15:48
autor: krzykos
sebastr pisze:Witam
Jakiś czas temu kupiłem bardzo fajny numer na Allegro. Numer jest w sieci Orange. Jest to nowy zestaw startowy "Nowe Orange Go". Starter jest zaplombowany. Data jego aktywacji to 31.12.2011. Postanowiłem go jednak sprzedać, bo trafił mi się jeszcze fajniejszy.
Wystawiłem go w licytacji.
Po kilku godzinach trwania aukcji zadzwonił do mnie UWAGA......... właściciel tego numeru.
Jak się okazało numer jest zarejestrowany już na firmę i całkiem dobrze jej służy.
Co mam z tym fantem zrobić? Gdzie zgłosić? Jak to się mogło stać? Starter jest przecież ZAPLOMBOWANY.

Pytanie zasadnicze. Czy można zarejestrować starter bez jego otwierania?
Proszę o pomoc bardzie doświadczonych.
I jak się skończyła ta historia ??? Mam nadzieję, że pozytywnie:)