Strona 1 z 3

Blokada polaczen z numerow zastrzezonych

Post:21 wrz 2007, 17:52
autor: 121167
W TPSA jest tak:
"Polaczenie nie moze byc zrealizowane. Abonent zalozyl blokade na polaczenia ktorych numery nie sa prezentowane."
Moje pytanie brzmi: czy u ktoregos z operatorow komorkowych jest dostepna taka opcja? Albo komunikat, ze rozmowa zostanie przekierowana do poczy glosowej.

Kazdy moze posluchac... wystarczy zadzwonic 182015290 oczywiscie z numeru zastrzezonego

Post:21 wrz 2007, 22:18
autor: tesla
121167 pisze:182015290
a czyj jest ten numer?

Post:21 wrz 2007, 22:58
autor: 121167
TimeSlot pisze:
121167 pisze:182015290
a czyj jest ten numer?
Restauracja-Pizzeria Adamo Zakopane ul. Nowotarska 8

Post:21 wrz 2007, 23:04
autor: tesla
Raczej niewiele wniosę do tematu, ale nie słyszałem o takiej usłudze.

Post:22 wrz 2007, 18:04
autor: D@rio
w sieciach komórkowych czegoś takiego nie ma.

A ten numer stacjonarny do jakiego operatora należy?

Post:23 cze 2010, 23:49
autor: 121167
D@rio pisze:w sieciach komórkowych czegoś takiego nie ma.
Plus wprowadził taką usługę. Można ją włączyć w eboku w kilka minut.
Sorry za odgrzebanie tematu ale może komuś się przyda. Usługa jest darmowa.

Post:24 cze 2010, 09:42
autor: tesla
tak, potwierdzam i czekam na taką mozliwość u pozostałych opów :smt007

Post:24 cze 2010, 18:37
autor: Vieslav
Niedawno dzwoniłem do BOK Orange. Nie ma możliwości włączenia takiej usługi i nie zanosi się na to, żeby w najbliższym czasie była. Tłumaczą to tym, że "to jest nierealne ze względów technicznych na jakich opiera się działanie sieci" (czy jakoś tak :P ). Jak widać da się...

Post:24 cze 2010, 18:46
autor: kowcio
Vieslav, pewnie, że się da... Ale operator tego nie wprowadzi, bo to nie przyciągnie mu klientów tak jak nowa promocja czy taryfa. Dlatego jest to mało opłacalne. Gdyby wprowadzili opłatę za użytkowanie usługi np. 3 zł czy nawet 5 zł na miesiąc to i tak mało kto korzystałby z tego...
Poza tym coraz więcej jest na rynku telefonów z blokadą połączeń z numerów zastrzeżonych. Takie coś jest w Samsungach. Jak ktoś dzwoni do mnie z numeru prywatnego to mam na ekranie informację o nieodebranym połączeniu, ale telefon nie piszczy ani nie dzwoni. Rozmówca słyszy, że jest zajęte. I myślę, że to będzie przyszłością- coraz więcej telefonów ma takie coś, kiedyś tylko SE miało tzw. czarne listy.

Post:24 cze 2010, 19:01
autor: Vieslav
Dobrze, ale spójrz na to z tej strony:
telefony z "czarną listą" działają w ten sposób, że odrzucają połączenie, tzn osoba dzwoniąca usłyszy jeden sygnał oczekiwania po czym sygnał zajętości, interpretuje to jako odrzucenie połączenia (siedzisz z telefonem w ręku i wciskasz czerwoną słuchawkę). Mam sytuacje, że ktoś potrafi zadzwonić do mnie 20 lub 30 razy, pewnie myśląc, że znudzi mi się odrzucanie, a tak naprawdę mam callfirewalla (wystarczy, że wciśnie sobie powtarzanie wybierania). Natomiast jak masz zablokowane od strony sieci to słychać komunikat i nikt już nie myśli próbować ponownie. Poza tym na drugim telefonie nie mam "czarnej listy" (LG KF300) a na ten numer dzwoni najwięcej zastrzeżonych i to nawet w środku nocy bądź nad ranem (telefonu nie mogę na noc wyciszyć).

Post:24 cze 2010, 22:29
autor: Baluu
Panowie, mogę się mylić ale wydaje mi się ze w jakiejś ostatniej ustawie telekomunikacyjnej [czy jakimś rozporządzeniu] był zapis że operatorzy muszą taką usługę udostępnić użytkownikom końcowym do bodajże końca 2010 roku.

Trzeba byłoby to tylko zweryfikować.

Post:24 cze 2010, 22:31
autor: Marcin_7
kowcio pisze:Vieslav, pewnie, że się da... Ale operator tego nie wprowadzi, bo to nie przyciągnie mu klientów tak jak nowa promocja czy taryfa. Dlatego jest to mało opłacalne. Gdyby wprowadzili opłatę za użytkowanie usługi np. 3 zł czy nawet 5 zł na miesiąc to i tak mało kto korzystałby z tego...
:
http://di.com.pl/news/27614,0,Plus_blok ... tpaid.html

Chyba nie mogą pobierać opłat za tę usługę (to wynika z prawa telekomunikacyjnego).

Post:25 cze 2010, 03:13
autor: ciuchcia
Hehe dla ciekawostki dodam, ze operator ma obowiazek udostepnic blokowanie takich polaczen za pomoca prostych srodkow technicznych (czy jakos tak to bylo ujete) ... takim prostym srodkiem technicznym jest czerwona sluchawka :) napisz do ktoregokolwiek operatora (poza plusem jak widac post wyzej), a taka informacje dostaniesz :D

Post:25 cze 2010, 11:45
autor: kowcio
Ok, o tym prawie telekomunikacyjnym to nie wiedziałem (tzn. wiedziałem, ale nie widziałem że jest taki zapis).

Dzisiaj jest nowa wiadomość w tej sprawie:
TELEPOLIS.PL pisze:P4 rozpoczyna testy usługi ACR (ang. Anonymous Call Rejection), czyli blokowania połączeń z numerów zastrzeżonych. Komercyjnie usługa będzie dostępna jeszcze w tym roku.

To jedna z usług, z której korzystać będą tylko najbardziej wtajemniczeni, tacy jak WY, czytelnicy mojego bloga. Chciałbym jednak poznać Waszą opinię na temat zainteresowania tą usługą - napisał na swoim blogu Marcin Gruszka, rzecznik operatora.

Szerzej o usłudze ACR w polskich sieciach komórkowych pisaliśmy w tej wiadomości .
Źródło: http://telepolis.pl/news.php?id=18559

Jak widać coś ruszyło. I bardzo dobrze, takie usługi się przydadzą. Dobrze, że jest prawo takie a nie inne w tej kwestii.

Post:25 cze 2010, 19:53
autor: Vieslav
ciuchcia, taką właśnie odpowiedź dostałem od Dialogu, gdy walczyłem o włączenie blokady połączeń anonimowych. Kilku konsultantów zarzekało się, że taka usługa nie istnieje. Gdy mówiłem, że mam przed sobą ulotkę, na której ona się znajduje słyszałem "usługa polega na tym, że ma pan aktywny CLIP i może pan zdecydować, czy odebrać połączenie zastrzeżone czy nie" :lol: . W końcu jeden konsultant zgodził się włączyć mi "usługę, która nie istnieje". To nie koniec moich problemów: usługa była na fakturze jako aktywna, ale zastrzeżone dalej mogły się dodzwonić. I znowu to samo, jak nie "usługa nie istnieje" to gadka o czerwonej słuchawce. W końcu jedna pani na infolinii chyba z łaski przekazała zgłoszenie do działu technicznego. Okazało się, że wystarczyło aktywować usługę kodem :shock: . Ileż ja się nadzwoniłem i nasłuchałem, a nikt nie potrafił mi odpowiedzieć w czym problem. Dopiero po telefonie pana z działu technicznego sytuacja się wyjaśniła. Najlepsze było to, że pan zadzwonił i pytał, kiedy będę w domu bo ma zgłoszenie o niedziałającym telefonie :-D .
Może mi ktoś podać punkt z tego regulaminu, który nakłada na operatora obowiązek udostępnienia takiej usługi? Pokoresponduje sobie z BOKiem Orange, tylko nie wiem, na co się powołać. :roll:. Ciekawe jaka będzie odpowiedź gdy napiszę, że chcę wyłączyć blokadę zastrzeżonych za pomocą czerwonej słuchawki, bo nie działa o 2 w nocy :mrgreen: .

Post:02 lip 2010, 12:06
autor: elkanguro
A ktoś się orientuje jak to włączyć w Orange i Heyah? W Orange na pewno jest to możliwe, gdyż kiedy przenieśliśmy w firmie telefony stacjonarne z TP do Orange, to taka usługa została nam nawet włączona automatycznie.

Post:13 lip 2010, 18:18
autor: Vieslav
Orange i Era/Heyah jako jedyni operatorzy nie oferują tej usługi. Co innego stacjonarne: tam u chyba każdego operatora można to włączyć. Nie wiem, czy w Orange zadziała kod, ja w Dialogu musiałem aktywować usługę poprzez BOK a potem włączyć kodem.

Post:13 lip 2010, 18:22
autor: Mila89
Vieslav pisze:Orange i Era/Heyah jako jedyni operatorzy nie oferują tej usługi. Co innego stacjonarne: tam u chyba każdego operatora można to włączyć.
Orange nie oferuje tego z bardzo prostego powodu... otoz pracownicy Orange dzwonia do klientów z nr zastrzezonych wiec orange nie bedzie sobie robic pod gorke :-)

Post:13 lip 2010, 18:36
autor: thonka
Mila89 pisze:Orange dzwonia do klientów z nr zastrzezonych wiec orange nie bedzie sobie robic pod gorke :-)
to beda musieli to zmienic. ja od dawien dawna nie odbieram takich polaczen rowniez jak bylem w orange.

era miala wprowadzic do konca ub. kwartalu i cisza ;)
tylko play stanelo na wysokosci zadania.

Post:13 lip 2010, 20:34
autor: mariusz9a
thonka pisze:tylko play stanelo na wysokosci zadania.
I Plus, który ma to od dawna.