Strona 1 z 6
Tragiczny Orange
Post:30 maja 2007, 14:00
autor: set80
Witam,
Jakies 3 miesiace temu kupilem sobie aktywacje w orange wybierajac wysoki plan taryfowy, sam abonament to okolo 300 zl. gdyz telefon jest mi niezbedny do pracy. Niestety szybko sie okazalo ze jakosc sieci Orange jest TRAGICZNA. Non stop komunikat na wyswietlaczu "siec zajeta", trzy krotkie sygnaly po ktorych nastepuje rozlaczenie lub komunikat "przepraszamy, nie mozemy zrealizowac twojego polaczenia, sprobuj pozniej". O przerywaniu polaczen i o "gluchych" polaczeniach nie wspominajac. Dla mnie jednak najgorsza rzecza sa klopoty z dodzwonieniem sie do mnie, dziennie dostaje kilka lub kilkanascie smsow z informacja ze ktos dzwonil, mimo ze telefon byl nieuzywany i mial pelny zasieg.
Prosze o opinie innych uzytkownikow tej sieci jak u nich ma sie sprawa z polaczeniami? Czy ktos moze wie jakie sa plany orange na poprawienie sytuacji?
I wreszcie... czy istnieje szansa rozwiazania umowy z winy operatora przy takich problemach?
Pytam bo konsultanci BOK jak zwykle nic nie wiedza...
Pozdrawiam,
Post:30 maja 2007, 14:14
autor: D@rio
Jaką masz konkretnie taryfę?
Radzę Ci złożyć reklamację. Masz możliwość dostania rabatu na abonament.
set80 pisze:I wreszcie... czy istnieje szansa rozwiazania umowy z winy operatora przy takich problemach?
w Orange raczej nie.
Post:30 maja 2007, 14:23
autor: babeo
set80 pisze:Prosze o opinie innych uzytkownikow tej sieci jak u nich ma sie sprawa z polaczeniami?
Przez ponad 5 lat bycia w tej sieci, to o czym piszesz miałem może ...raz. Czy te problemy są w jednym miejscu (Warszawa) czy jeździsz po całej Polsce?
Post:30 maja 2007, 14:23
autor: Tidus
Miałem kiedyś podobne problemy, ale było to jeszcze za czasów Idei, jakieś 5 lat temu... teraz jest już OK. Zadzwoń do BOKu

Post:30 maja 2007, 14:26
autor: set80
Taryfa to orange dla firm 600.
Skladanie reklamacji w tej sieci to porazka. Chca zeby podac dokladnie lokalizacje, godzine i numer tel. na ktory dzwonilem lub ktory nie mogl sie do mnie dodzwonic. Kto na to znajdzie czas, z reszta problemy sa niemal w calym miescie. Myslalem zeby opisac sprawe w UKE lub UOKiK ale nie wiem czy to ma sens.
Echhh, z Plusem nigdy tak nie mialem...
[ Dodano: 2007-05-30, 14:29 ]
Warszawa i raz mi sie zdarzylo w Bialymstoku.
Cholera czy jestem jedyny z takim problemem? Moze karta SIM jest walnieta bo sprawdzalem na kilku telefonach i jest to sama
Post:30 maja 2007, 14:35
autor: PiKi
set80 pisze:Prosze o opinie innych uzytkownikow tej sieci jak u nich ma sie sprawa z polaczeniami?
A więc ja też miałem jakieś pół roku temu takie problemy z połączeniami. Teraz jest już trochę lepiej, choć zdaża się co jakiś czas. Jest to bardzo irytujące, a gdy masz tel. firmowy może się okazać i kosztowne, bo irytacja udziela się się obu stronom. Gdzieś już o tym było na forum.
Telefon jak i karta jest raczej w porządku.
Radzę Ci tak jak
D@rio zamęczyć ich reklamacjami i po prostu op......!
Tutaj masz o tym opisane i mniej więcej wyjaśnione.
Post:30 maja 2007, 15:27
autor: D@rio
babeo pisze:
Przez ponad 5 lat bycia w tej sieci, to o czym piszesz miałem może ...raz. Czy te problemy są w jednym miejscu (Warszawa) czy jeździsz po całej Polsce?
Warszawa jest znana z takich problemów. Ciekawi mnie w jakiej dzielnicy mieszka...
set80 pisze:Skladanie reklamacji w tej sieci to porazka. Chca zeby podac dokladnie lokalizacje, godzine i numer tel. na ktory dzwonilem lub ktory nie mogl sie do mnie dodzwonic. Kto na to znajdzie czas, z reszta problemy sa niemal w calym miescie. Myslalem zeby opisac sprawe w UKE lub UOKiK ale nie wiem czy to ma sens.
Echhh, z Plusem nigdy tak nie mialem...
napisz im pisemnie, ogólnie, podając orientacyjne lokalizacje i orientacyjne ramy czasowe. Tak czy tak muszą się dostosować. No i kopię reklamacji z adnotacją wyślij do UKE (nie zaszkodzi).Oczywiście na piśmie reklamacyjnym zanotuj że poszło to również do wiadomości UKE.
Post:30 maja 2007, 16:14
autor: Pawrzes
set80 pisze:Cholera czy jestem jedyny z takim problemem?
Nie sam, taka jest jakość Orange w Warszawie głównie w centralnych dzielnicach. U mnie też normalnie nie da się korzystać z Orange i jest coraz gorzej, rozbudowy sieci prawie nie widać...
Post:30 maja 2007, 16:16
autor: frgt/10
Radzę korzystać z trybu gsm tylko, a nie umts ;p u mnie pomogło, bo czsami jak jest przerwa w umts'ie to się robi bałagan
Post:30 maja 2007, 16:27
autor: D@rio
frgt/10 pisze:Radzę korzystać z trybu gsm tylko, a nie umts ;p u mnie pomogło, bo czsami jak jest przerwa w umts'ie to się robi bałagan
a ja bym właśnie radził odwrotnie

w UMTS'ie nie powinno być takich problemów...
to zazwyczaj GSM jest "zapchany"...
Post:30 maja 2007, 17:04
autor: Vieslav
Przez 5 lat w Orange (wcześniej Idea) ani razu mi się coś takiego nie zdarzyło. Nawet przy rozmowach ponad 1,5 godziny połączenia nie zrywa. Ale wiadomo, że Lublin mniejszy niż Warszawa

.
Post:30 maja 2007, 17:49
autor: user_delete9
ja tez podejrzewam ze to umts. u mnie na umts'ie w poznaniu tez bardzo czesto takie numery sie dzieja... przelacz sie na 2G w sluchawce jesli jest taka opcja.
Post:31 maja 2007, 09:35
autor: set80
Fakt ze jak do tej pory wiekszosc problemow wystepowala gdy telefon korzystal z UMTS. Przelaczylem go na GSM i zobaczymy co bedzie...
A tak na marginesie, juz wspolczuje uzytkownikom PLAY jak ruszy ich siec 3G i beda mieli to samo co ja w Orange...
Post:31 maja 2007, 09:51
autor: frgt/10
D@rio pisze:a ja bym właśnie radził odwrotnie

w UMTS'ie nie powinno być takich problemów...
to zazwyczaj GSM jest "zapchany"...
No widzisz, a ja to znam z autopsji

Dlatego poleciłem takie rozwiązanie. Można spróbować obu - wtedy będzie wiadomo kto miał rację

Post:31 maja 2007, 13:28
autor: pyp
set80 pisze:A tak na marginesie, juz wspolczuje uzytkownikom PLAY jak ruszy ich siec 3G i beda mieli to samo co ja w Orange...
Play`owcy już moga korzystać z 3G na infrastruktyrze polkomtela i narzioe żadnych takich problemów nie było poruszanych. Ja myśle że Play siec bedzie budował rzetelnie. Technika i jakośc idzie w szybkim tępie do góry i mysle że bedzie OK. A zresztą Play to podobno sieć charakteryzująca się multimediami to własnie na 3G powinno im najbardziej zależec (zeby była dobra opinia)
Post:31 maja 2007, 14:30
autor: D@rio
frgt/10 pisze:
No widzisz, a ja to znam z autopsji Dlatego poleciłem takie rozwiązanie. Można spróbować obu - wtedy będzie wiadomo kto miał rację
wiesz, w Centertelu też się różne dziwna cuda dzieją, więć ja wcale nie przeczę że to Ty tę rację masz

z Centkiem akurat nie mam nic wspólnego...
pyp pisze:Play`owcy już moga korzystać z 3G na infrastruktyrze polkomtela
z 3G Polkomtela też.
Post:31 maja 2007, 14:36
autor: frgt/10
D@rio pisze:wiesz, w Centertelu też się różne dziwna cuda dzieją, więć ja wcale nie przeczę że to Ty tę rację masz

z Centkiem akurat nie mam nic wspólnego...
No prawda, prawda. Smutne to, ale cóż. W sumie jak zmieniłem na V3 z tej 6280 to mi się jakość rozmów polepszyła. Nie mam problemów, sms zawsze wychodzi, a nie jak kiedyś, że zdarzały się zwisy sieci. Coś ten UMTS to jeszcze nie tak jak powinno być.
Post:01 cze 2007, 00:06
autor: pyp
frgt/10 pisze:Coś ten UMTS to jeszcze nie tak jak powinno być.
Zalezy jeszcze gdzie się korzysta z tego UMTS, tam gdzie jest słaby zasięg, to wiadomo że może być kaszana. Ale jak jest taka kwestia że w Warszawie są takie problemy z Orange to ja sam się dziwie...
Post:02 cze 2007, 15:41
autor: set80
Potwierdzam, problemy wystepuja z UMTS w Orange, po przelaczeniu na GSM jest znacznie lepiej! Napewno nie byl to problem zasiegu UMTS bo w dzielnicach z ktorymi byl problem (srodmiescie, centrum, praga, tarchomin) zasieg 3G jest bardzo dobry. Modernizacji sieci nie widac, pozostaje zatem nadzieje za coraz wiecej ludzi bedzie przenosic sie do innych sieci i Orange nareszcie nie bedzie przeciazony

Post:02 cze 2007, 16:05
autor: pyp
set80 pisze:Potwierdzam, problemy wystepuja z UMTS w Orange,
Jest to kwestia taka że być może telefony 3G mają automatycznie ustawiane 3G jako sieć, i wszyscy nawet nieswiadomie korzystają z UMTS a nie GSM. Osoby które nie korzystają z Wideopołaczeń lub szybkiego internetu, lepiej niech poprzełaczają się na GSM żeby nie blokować UMTS`u. Bo innego wytłumaczenia nie ma, no chyba że Orange ma jakieś techniczne problemy z 3G.