DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #300106  autor: kowcio
 27 lis 2008, 18:32
Ja niestety ostatnio muszę Wam powiedzieć, że Orange mnie lekko zaskoczyło. Jeszcze nigdy mnie nie rozłączyło podczas prowadzenia rozmów, ale niestety- wczoraj miało to miejsce dwa razy. Dokładnie to nie będę opisywał dokładnie w którym to miejscu, mało kto zna Poznań- więc nie widzę najmniejszego sensu). Jechałem w tramwaju przez centrum miasta z włączonym 3G, najpierw rozmowa zaczęła się zawieszać (czasami nic nie było słychać w słuchawce, czasem było słychać jakieś straszne trzaski, echo, wielki pisk po czym połączenie się rozłączyło). Wracając specjalnie włączyłem tryb tylko GSM w telefonie żeby sprawdzić, czy też występuje problem. Tak, problem występuje. Tylko zasadnicza różnica polecała na tym, że nie było takiego czegoś jak wyżej wspomniane: straszne trzaski, echo, wielki pisk, tylko po prostu przerywany był głos rozmówcy i po jakimś czasie połączenie zostało zakończone.
Od razu mówię, że nie jest to wina zbyt słabego zasięgu- w tym miejscu często znajduję się, często korzystam z telefonu, zasięg jest full, nigdy takich problemów nie było.

Co to może być? :| Jeszcze nigdy się z takim czymś nie spotkałem przy bardzo dobrym zasięgu. Myślałem, że to wina pojemności sieci, ale chyba nie, ponieważ problem występuje w sieci 2G i 3G, tylko i wyłącznie w jednym miejscu...

 #300156  autor: JayCee
 27 lis 2008, 21:05
kowcio, zgłoś to jako permanentny problem podając dokładnie lokalizację, poprawią handover i nie będzie problemu.

 #300245  autor: prezeswk
 28 lis 2008, 12:30
kowcio pisze:Myślałem, że to wina pojemności sieci, ale chyba nie, ponieważ problem występuje w sieci 2G i 3G, tylko i wyłącznie w jednym miejscu...
Możesz napisac jakie to miejsce - chętnie sprawdzę.
Pozdr

 #300741  autor: kowcio
 30 lis 2008, 13:06
prezeswk pisze:kowcio napisał/a:
Myślałem, że to wina pojemności sieci, ale chyba nie, ponieważ problem występuje w sieci 2G i 3G, tylko i wyłącznie w jednym miejscu...

Możesz napisac jakie to miejsce - chętnie sprawdzę.
Mogę. Jechałem w ten czas w tramwaju z Ronda Kaponiera w stronę Sobieskiego- trasą PST. Rozłączać zaczęło mnie w 2G zaraz za Mostem Teatralnym na samym początku trasy PST (połączenie zostało całkiem rozłączone gdzieś mniej więcej w połowie trasy między przystankiem Most Teatralny, a stacją PST Słowiańska). Godzina ok 18.
Wracając ok 19 (tutaj z włączonym 3G) rozłączyło mnie między al. Solidarności a Słowiańską, połączyłem się ponownie i było ok, ale za mostem teatralnym jakość rozmowy była tak niska, że czasami było słychać bardzo głośne trzaski, piski, dziwne echo lub zupełnie pustka, później byłem zmuszony samemu się rozłączyć, bo za taką rozmowę to ja dziękuję :-D

Spróbuję za jakiś czas połączyć się z tego miejsca, jeśli sytuacja się nie zmieni, napiszę ;)

 #300895  autor: prezeswk
 30 lis 2008, 23:23
kowcio pisze: Mogę. Jechałem w ten czas w tramwaju z Ronda Kaponiera w stronę Sobieskiego- trasą PST.
To pewnie kłopoty z handoverami. Zgłoś do BOKu ([email protected]) Może czegoś nie wpisali w config stacji (tak jak kiedyś przed świętami BN, jak odpalali stację ma Malta Decor - jak dostałeś się w zasięg tej komórki, to nie było siły rozłączało jak wyjechałeś z zasięgu, stacja poza własnymi, nie miała żadnych handoverów, przy czym inne stacje miały ją wpisaną jako sąsiada).

 #300998  autor: kowcio
 01 gru 2008, 16:56
prezeswk pisze:kowcio napisał/a:

Mogę. Jechałem w ten czas w tramwaju z Ronda Kaponiera w stronę Sobieskiego- trasą PST.

To pewnie kłopoty z handoverami. Zgłoś do BOKu ([email protected]) Może czegoś nie wpisali w config stacji (tak jak kiedyś przed świętami BN, jak odpalali stację ma Malta Decor - jak dostałeś się w zasięg tej komórki, to nie było siły rozłączało jak wyjechałeś z zasięgu, stacja poza własnymi, nie miała żadnych handoverów, przy czym inne stacje miały ją wpisaną jako sąsiada).
Napisałem już wczoraj, zobaczymy czy w ogóle mi odpiszą, jeśli tak to kiedy ;) Jak napiszą mi odpowiedź, zamieszczę ją tutaj. Podałem jeszcze swój numer telefonu, może z okazji świąt dadzą mi coś za zgłoszenie problemu w ramach rekompensaty, ale raczej w to nie wierzę :P

 #301018  autor: rogmaniek
 01 gru 2008, 18:07
Hejka;) jak fajnie, że także w Poznaniu znajdują się osoby, które interesują się telefonią komórkową he he! A to ciekawe z ta poręczą. Wychodzi na to, że mają najwięcej stacji DCS. Wg mnie przez to powinni mieć najlepszą przepustowość sieci w Poznaniu. Aczkolwiek Szwaby w PTC ostro poszli i w Poznaniu oraz w całej Wielkopolsce i mają wszystkich stacji najwięcej. Ciekawe czy to były kłopoty z tymi handoverami?! Też niecierpliwie czekam na odpowiedź he he! Pewnie wiecie, ale jakby co mogę udzielić info, gdzie Centek ma swoje stacje, powiedzmy na tej wymienionej części Poznania;). Z resztą jest też fajna stronka o BTSach w Wielkopolsce, choć mogli by rozszerzyć tytuł o stacje Node B hi hi!

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #301539  autor: kowcio
 04 gru 2008, 14:52
Dzisiaj dostałem odpowiedź na mojego w-maila:
Kod: Zaznacz cały
Witam
Dziękuje za przesłaną korespondencje.
Rozumiem,ze jest to duże utrudnienie ,dlatego zostało wprowadzone zgłoszenie do działu technicznego o nr xxx , w celu wyeliminowania utrudnień.


Pozdrawiam,
xxx xxx
Doradca w Departamencie Obsługi Klienta Indywidualnego
PTK Centertel Sp. z o. o.
tel.: *100, 510 100 100
Więc wszystko ok. Wysłali mi też SMSa, że potwierdzają przyjęcie zapytania nr. xxx. Przewidywana data odpowiedzi to 08.12. (następny poniedziałek).

Teraz dostałem drugiego SMSa (po godzinie), który bardzo mile mnie zaskoczył- Zapytanie nr. xxx z dnia 04.12. zostało zamknięte. Odp. zostanie przekazana telefonicznie w ciągu 48h.

Pewnie zadzwonią do mnie, jak będę w szkole :lol:

[ Dodano: 2008-12-04, 15:46 ]
Odpowiedź:
Kod: Zaznacz cały
Witam. Koniecznie prosimy o dokładne sprawdzenie telefonu i karty w Salonie Firmowym Orange jeśli problem nie ustąpi. Pozdrawiam. Orange.
Powiem tyle: zawiodłem się. Wyraźnie napisałem, że problem także występuje w innych telefonach z innymi kartami SIM Orange. Oni mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem? następny e-mail chyba napiszę czerwonym tłustym drukiem, może w ten czas ich olśni.

Dziwne.. Problem występuje tylko i wyłącznie w jednym miejscu, w różnych telefonach z różnymi kartami SIM, ale oni każą sprawdzić telefon i kartę SIM w Salonie :lol: :lol:

Może mi ktoś powiedzieć, jak oni sprawdzają takie karty SIM oraz telefony...? Zaraz mi wygarną, że wina jest moja- nie korzystam z telefonu zakupionego w Orange :smt005

Ale tak na marginesie, to mają u mnie ogromny Plus za szybką odpowiedź. Może i nie taką, jaką chciałem uzyskać, ale jest ;)

 #301792  autor: prezeswk
 05 gru 2008, 01:42
kowcio pisze:Dzisiaj dostałem odpowiedź na mojego w-maila ;)
Przejedź się tą samą trasą za kilka dni i powinno być OK. Dostałeś odpowiedź "standardową" typu" problem w telefonie (simie), u nas OK, jak problem nie ustąpi to do salonu (w kolejce postać - przy okazji może coś kupisz :) ?) - tak jest prawie zawsze. Przypuszczam, ze ktoś ruszy tyłek i to sprawdzi (naprawi). Ja miałem kilka sytuacji, w których zawsze pisali, ze u nich jest OK, a winny jest telefon, po czym po kilku dniach (tygodniach) usterka się sama naprawiała. Swego czasu wymienili anteny na BTSie, który mnie obsługuje. Bardzo pogorszył mi się zasięg, ponieważ jedna antena, która zwykle patrzyła na moje osiedle została ustawiona na... las. Napisałem do nich o pogorszeniu zasięgu z tej stacji, zapytałem się, czy ustawienie sektora na las jest celową i przemyślaną decyzją. Napisali, ze u nich wszystko OK, ze na zasięg ma wpływ wiele czynników i zalecili rozmowy sprzed okna (czyli w odpowiedzi założyli, że klient jest kompletnym debilem). Za dwa dni zasięg wrócił do stanu sprzed wymiany anten, patrzę na BTSa, a tam antena została obrócona z lasu w stronę osiedla. Przypadek, a może wiatr?
Co do testowania simów, owszem mają takie testery podłączane pod kompa. Jak mi kiedyś testowali sima (popsutego), to gościowi komputer się zawiesił i był zły, ze czegoś tam nie zapisał sobie. Cóż nie wierzył, że karta padła, to się przekonał :). Orange nie zmusza do używania telów od nich. Ja nie mam żadnego tela od nich, wszystkie z polskich sklepów (zresztą za mniej niż w Orange w abo za 35 PLN, a niektórych modeli w Orange w ogóle nie ma / nie będzie)

 #301806  autor: kowcio
 05 gru 2008, 09:38
Ja mam jeden telefon z Orange, którego nadal używam (Samsung X200), drugi niedawno zakupiony Samsung L700 jest z Saturna ;)
Dobra, przetestuję jeszcze raz i jak się nic nie zmieni, to będę do nich jeszcze raz pisał, a później zadzwonię :twisted:
Oni dobrze wiedzą, że w jedną stronę rozmawiałem przez X200, wracając rozmawiałem przez L700 :P Ale nagle popsuły mi się dwa telefony i dwa sim-y :D :lol:

 #301838  autor: prezeswk
 05 gru 2008, 12:20
kowcio pisze:Oni dobrze wiedzą, że w jedną stronę rozmawiałem przez X200, wracając rozmawiałem przez L700 :P Ale nagle popsuły mi się dwa telefony i dwa sim-y :D :lol:
Mogą wiedzieć z czego rozmawiałeś (po IMEIu), ale czy to sprawdzili? Nie sądzę.

 #301851  autor: kowcio
 05 gru 2008, 13:47
prezeswk pisze:kowcio napisał/a:
Oni dobrze wiedzą, że w jedną stronę rozmawiałem przez X200, wracając rozmawiałem przez L700 :P Ale nagle popsuły mi się dwa telefony i dwa sim-y :D :lol:

Mogą wiedzieć z czego rozmawiałeś (po IMEIu), ale czy to sprawdzili? Nie sądzę.
Pewnie, że mogli, ale co oni będą się przejmować :P Mi tam na tym za bardzo nie zalezy na tym, żeby to naprawili, ale jak chcą mieć porządną sieć niech to poprawią, tym bardziej, że to jest centrum miasta, dużego miasta. Dobra, poczekam trochę, ponownie zapukam do nich (napiszę, że sprawdziłem telefon i kartę SIM), jak znowu będzie taka odpowiedź, albo trochę inna- nadal niezadowalająca mnie zadzwonię do nich i zobaczymy na kogo trafię.

 #301870  autor: prezeswk
 05 gru 2008, 15:14
kowcio pisze: Dobra, poczekam trochę, ponownie zapukam do nich (napiszę, że sprawdziłem telefon i kartę SIM), jak znowu będzie taka odpowiedź, albo trochę inna- nadal niezadowalająca mnie zadzwonię do nich i zobaczymy na kogo trafię.
A ja bym im odpuścił. Szkoda czasu :) Zgłosiłeś problem, niech to sprawdzą. Zleją sprawę - coż ich problem.

 #305643  autor: Gokus
 23 gru 2008, 13:14
Moje problemy z Orange trwają już ponad rok...
U siebie w domu praktycznie nie mogę normalnie rozmawiać przez telefon, ciągle coś przerywa, głos zaczyna być zniekształcony, ostatnio zdarzyło się że w słuchawce zaczęło głośno szumieć, słychać strzępy słów a na koniec po prostu się rozłącza.
Nic nie pomaga to że stanę przy oknie albo w bezruchu.
Nic nie da to jak zadzwonię jeszcze raz, bo i tak czasem nawet po 10 sekundach znów mnie rozłączy :(
Sytuacja ma miejsce w Warszawie na Mokotowie w okolicach ulicy Bartyckiej.
W innych miejscach takich problemów nie mam, w szkole, podczas drogi powrotnej że szkoły itd. nic nie rozłącza i rozmowa jest dobrej jakości.
Mój telefon to K750i, wcześniej jak miałem W300i problem też był.
Wstępnie więc wykluczam że jest to wina telefonu, tym bardziej że dzieje się to w jednym miejscu a nie wszędzie.
Jutro będę miał nowy telefon - Samsunga U700, może jak ustawie w nim tryb 3G to sytuacja się poprawi, mam taką nadzieje.

Pozdrawiam :)

 #305779  autor: blacher
 24 gru 2008, 01:30
może zwyczajnie padłeś ofiarą dziury zasięgowej na styku 2 nadajników,aczkolwiek w wawie czy to Orange czy inna sięć
 #306149  autor: stz
 26 gru 2008, 22:14
set80 pisze:Witam,
Jakies 3 miesiace temu kupilem sobie aktywacje w orange wybierajac wysoki plan taryfowy, sam abonament to okolo 300 zl. gdyz telefon jest mi niezbedny do pracy. Niestety szybko sie okazalo ze jakosc sieci Orange jest TRAGICZNA. Non stop komunikat na wyswietlaczu "siec zajeta", trzy krotkie sygnaly po ktorych nastepuje rozlaczenie lub komunikat "przepraszamy, nie mozemy zrealizowac twojego polaczenia, sprobuj pozniej". O przerywaniu polaczen i o "gluchych" polaczeniach nie wspominajac. Dla mnie jednak najgorsza rzecza sa klopoty z dodzwonieniem sie do mnie, dziennie dostaje kilka lub kilkanascie smsow z informacja ze ktos dzwonil, mimo ze telefon byl nieuzywany i mial pelny zasieg.

Pozdrawiam,
Niestety ja mam dokładnie to samo. Mieszkam w Żurominie na północnym Mazowszu. Do komunikatu "przepraszamy, nie mozemy zrealizowac twojego polaczenia, sprobuj pozniej" już zdążyłem się przyzwyczaić, bo słyszę go praktycznie codziennie. Czasami jest komunikat o błędnym numerze lub, że osoba do której dzwonię jest poza zasięgiem, jak w rzeczywistości tak nie jest.

Miałem:M D160, S S6 Power, Philips Genie, N 5110, S C25, S S35, S S45, N 6210, S Sl45, S S55, S S65, S D600e, N 6103, LG KE800, SE K800i, LG KE970, SE C702N 5800 Mam: BB 9780 Bold, BB 9900 bold, Galaxy S III, BlackBerry Z30

 #312144  autor: meexxx
 22 sty 2009, 14:20
Mieszkam w dość zaludnionym terenie - ma telefon motorola V9. Na wyświetlaczu telefonu pojawia mi się ikona ze jestem w zasięgu sieci HSPDA - problem w tym ze nie mogę wykonać żadnego połączenia a jak ktoś do mnie dzwoni to słyszy ze abonent jest poza zasięgiem sieci. Mam pełen zasięg, problemy występuje tylko w miejscu mojego zamieszkania, jeśli jestem w innym miejscu i w zasięgu sieci HSPDA to powyższego problemu nie ma. Odpowiedz sieci która dostałem to przełączenie telefonu na tryb GSM - problem w tym że telefon ten V9 nie ma ręcznego wyboru częstotliwości pracy... siec odpowiedziała mi ze technologia HSPDA tak ma ze szybko sie zapełnia i zasugerowali złożenie reklamacji ... do Motoroli :)
 #312168  autor: Andrzej24
 22 sty 2009, 15:42
Dopisuję się do tego postu. W większości siła. Ja równiez jestem użytkownikiem Orange i mam te same problemy co mój przedmówca. Od kiedy Idea przeszła na Orange takie problemy zaczęły się dziać u mnie. Na początku nie wiedziałem o tym lecz gdy ludzie zaczęli się skarżyć, że nie mogą się dodzwonić zacząłem badać tą sprawę i mieli rację. Telefon full zasięg a system mówi że jestem poza zasięgiem. To samo z połączeniami. Mieszkam w takim miejscu, że łapię aż 7 różnych przekaźników. Teraz jest o tyle lepiej że został tylko jeden nadajnik co robi mi takie pióra. Piszę do Orange a oni tylko odpisują że analizują i mam czekać. Teraz dostałem odpowiedź że w moim rejonie nadajniki działają prawidłowo a ja mam dalej problem. Ręce opadają. Już prawie wszyscy moi znajomi odeszli z Orange tylko przez to. Ja się ich trzymam bo mam rodzinę w Krakowie która ma Orange i mam darmowo do nich. W innym przypadku dawno bym im podziękował za takie usługi.

 #312350  autor: Claudec
 23 sty 2009, 05:26
Andrzej24, u mnie ten sam problem występuje :(
Mieszkam jakieś 500m od BTS'a i co jakiś czas dostaje smsy z informacja o tym
że ktoś próbował się do mnie dozownic.
Na telefonie mam pełny zasięg a ludzie narzekają że jestem poza zasięgiem :/
Teraz mam już Play Kartę wiec orange służy tylko do odbierania połączeń,
jeśli numer orange jest niedostępny to dzwonią mi na Play.

 #312454  autor: user_delete10
 23 sty 2009, 18:06
Ale to pewnie są problemy bardzo lokalne,czyli pewnie gdybyście przemieścili się o 50 m byłoby inaczej,czyli by działało.Dużo ludzi się tak skarży widzę na forum,ale gdyby to było powszechne i uciążliwe wszędzie to problem ujrzałby światło dzienne i nabrał rozgłosu.Nie ma masowych odejść od tego opa,od żadnego.To wszystko takie anomalie a pisząc/dzwoniąc do BOKu nikt nic nie poradzi bo sprzęt rzeczywiście jest sprawny.Lokalne,chwilowe problemy to niestety nie jest awaria całego BTSa/NodeB.