DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1145243  autor: Ricki1980
 09 mar 2023, 22:43
Mam telefon Mi 11 Lite 5G w Play, używam VoLTE i nie ma problemu. Moja żona ma Redmi Note 11s też w Play i gdy używa VoLTE to telefon sam po kilkunastu sekundach rozłącza połączenie. Zauważyłem taką prawidłowość, że gdy oboje jesteśmy w zasięgu LTE i działa VoLTE to nie ma problemu, gdy ja lub inny numer jest w 3G jest problem i rozłącza połączenie. Gdy żona jest w 3G też nie ma problemu. Gdy korzysta z VoWiFi sytuacja jest podobna jak z VoLTE. O co chodzi? Dziś zleciłem reset ustawień u operatora i zero poprawy. Wina telefonu, czy może karty SIM?
 #1145296  autor: Ricki1980
 10 mar 2023, 13:21
Do tej pory było ok, zaczęło się od którejś aktualizacji. Aktualnie jest Android 12 i zero poprawy. Aby wykluczyć kartę SIM kupiłem starter i zrobię na nim test.
 #1145407  autor: Argelo
 11 mar 2023, 19:02
W Redmi Note 10 również przerywa połączenia w Play. Operator twierdzi, że jest to problem z oprogramowaniem telefonu i Xiaomi obiecało wydać poprawki. Na razie nic się nie zmieniło.
 #1145415  autor: kondziel
 11 mar 2023, 20:14
Moja mama ma 11S na sofcie Global, ale w T-Mobile i nigdy nie miała tego problemu ani na 13.0.6.0.SKEMIXM ani teraz 0.7.0.
Macie soft global czy europejski?
 #1145416  autor: 0kti
 11 mar 2023, 20:18
Poco F4 na sofcie Xiaomi.eu bez problemów z VoLTE i VOWIFI w PLAY.
 #1145421  autor: Moonoon
 11 mar 2023, 20:44
Moje obserwacje z VoLTE.
Problemy najczęściej pojawiają się tam gdzie telefon jest w zasięgu kilku stacji z których żadna nie jest dominująca i telefon skacze po nich. Efekt nasila się gdy telefon leży nieużywany, być może ma to związek z oszczędzaniem energii. Nasuwa się pytanie czy konfiguracja sieci ma na to wpływ na to zachowanie czy jest wina terminali ?

Play "ala" 5G
https://www.speedtest.net/result/a/8325716393
 #1145431  autor: Ricki1980
 11 mar 2023, 22:33
Połączenie VoLTE - VoLTE wewnątrz sieci z kodekiem EVS nie powoduje problemu. Gdy kodekiem jest AMR-WB na RN 11s powoduje rozłączenie rozmowy. Problem jest tylko w sieci Play i z tego co widzę dotyczy telefonów budżetowych i niższej średniej półki.
 #1149555  autor: Michuuuu
 10 maja 2023, 14:35
Wskoczyła może aktualizacja systemu naprawiająca ten problem? Na Redmi 9 problem jest taki sam, po wyłączeniu VoLTE połączenia nie są rozłączane.
 #1149579  autor: Ricki1980
 11 maja 2023, 07:23
Brak reakcji Xiaomi na ten problem. Play umywa ręce i każe wyłączyć VoLTE.
 #1149588  autor: TomLee
 11 maja 2023, 12:15
Bo to kwestia Xiaomi a nie Playa. U mnie wszystkie samsungi ok, stary xiaomi note 7 ok a w xiaomi Note 10 od początku jest z tym problem. Pracuje na wyłączonym volte i jest ok. Note 7 to chyba ostatni udany telefon budżetowy tego producenta.
 #1150605  autor: Ricki1980
 02 cze 2023, 11:31
Jakiś czas temu pojawił się Android 13 dla RN 11s. Działanie VoLTE zostało poprawione.
 #1151483  autor: kozien70
 14 cze 2023, 22:41
Leje, bo to wina telefonu i to producent telefonu powinien wydać odpowiednie poprawki, skoro jego i tylko jego telefony mają ten problem. I jak widać, dla niektórych modeli wydał, a inne olał. Mimo, że masz ten sam model różniący się pamięciami, to między wariantami z różnymi pamięciami soft również może się różnić. Wystarczy, że wkompilowane będą różne wersje oprogramowania modemu i jedna z nich nieprawidłowo obsługuje zmienione po stronie operatora ustawienia. Operator z jakichś przyczyn mógł/musiał je zmienić i nie będzie się teraz dostosowywał do badziewnego softu jakichś modeli jednego producenta "bo redmi 9 w takim a takim wariancie nie działa". To producent telefonu powinien zapewnić, że jego telefony są kompatybilne z operatorem, bo to nie operator jest odpowiedzialny za tworzenie oprogramowania słuchawki.
Technologia IMS/VoLTE/VoWiFi jest jaka jest i nie ma co teraz dyskutować o tym, czy wymyślono ją dobrze czy źle.
Nawiasem: po to jest właśnie certyfikacja kompatybilności VoLTE/VoWiFi, którą tak wyśmiewacie w Orange. Żeby nie było takich usterek jak ta z Xiaomi w Play. Chcecie, żeby operator "szedł na żywioł" i wpuszczał wszystko jak leci, to liczcie się z takimi babolami.
 #1151500  autor: bxx1
 15 cze 2023, 09:51
No tak.Ale w Orange miałem samsungi od s 20+ s21+ i teraz s23+ kupione poza orange ,czyli są nie certyfikowane i nigdy żadnych problemów nie było ani z VoLTE ani z VoWifi :D
 #1151506  autor: mariusz9a
 15 cze 2023, 10:52
A to jest jakieś wymaganie z Orange że Samsungi tylko kupione z brandem Orange będą działać? Mój S21+ kupiony w Play działa w każdej sieci. I szczerze mówiąc to nie rozumiem dlaczego miałby nie działać - to Samsung, tam producent dba o takie rzeczy i brand do tego nic nie ma... Inaczej mówiąc - funkcjonalność tego telefonu jest taka sama jak "czystego" bez jakichkolwiek brandów. Nie ma żadnych ograniczeń w modemie ani innych "softowych". Z Playowych rzeczy jest tylko ekran startowy, dodane dzwonki i kilka tapet, być może były preinstalowane jakieś aplikacje z Play, ale już tego nie pamiętam :-)
 #1151510  autor: kozien70
 15 cze 2023, 11:37
bxx1 pisze:
15 cze 2023, 09:51
No tak.Ale w Orange miałem samsungi od s 20+ s21+ i teraz s23+ kupione poza orange ,czyli są nie certyfikowane i nigdy żadnych problemów nie było ani z VoLTE ani z VoWifi :D
Nie mieszaj brandowania z certyfikacją pod VoLTE/VoWiFi. To dwie osobne sprawy i brand nie jest warunkiem koniecznym do certyfikacji. Telefon bez brandu może mieć również certyfikowaną obsługę tych usług.
Tak jak iPhone nie ma brandu a ma certyfikację, tak samo android bez brandu moze mieć.
 #1151550  autor: f0ku5
 15 cze 2023, 15:01
I akurat w przypadku Samsungów pochodzenie telefonu nie ma znaczenia, i tak będzie działać.