DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1139074  autor: hnkn
 28 lis 2022, 17:14
Cześć.
Czy ktoś z was spotkał się z taką sytuacją, że pomimo aktywnych paczek internetu w Orange Free na kartę, nie miał dostępu do internetu. Ani na infolinii ani w salonie, nie potrafią nic z tym zrobić.

Przeniosłem numer do Orange, aby skorzystać z promocji 300GB przez rok za darmo. I pomimo przyznanych paczek internetu, nie mam dostępu do sieci.
Można wykonywać połączenia i wysyłać smsy, jednak nie ma internetu. Na górnym pasku pokazuje prędkość kilku bitów na sekundę.
Karta była przekładana do różnych urządzeń, na których działają inne karty z Orange i nadal nic. Czyli nie jest to wina telefonu.
Na infolinii nic nie wiedzą, w salonie też nic, nawet wymienili mi SIM na nową, chociaż stwierdzili, że to nic nie da.
 #1139082  autor: Karlos20
 28 lis 2022, 17:44
Ważne - APNy:
* internet - działa na każdym urządzeniu z Androidem, HMS (Huawei) czy też w routerze
* internetipv6 - działa na urządzeniach z iOS / iPadOS / MacOS, Apple Watch.

Ale to nie wszystko, warto też sprawdzić inne ustawienia korzystając np. z telefonu na Androidzie przy APN "internet", bo takie ustawienie może być niewystarczające. I tak:
> proxy, Port, Nazwy użytkownika, hasło, serwer, MMSC - nic nie musimy wypełniać.
> MMC i MNC - odpowiednio 260 03
> tryb uwierzytelnienia - PAP (ale jak nic nie wybierzemy, to nic się nie stanie)
> typ APN - default, supl (ale jak nic nie wybierzemy, nie wpiszemy, to nic nie szkodzi)
> Protokół APN - IPv4
> Protokół APN podczas roamingu - IPv4
> nośnik - nie określono (nic nie wpisujemy)
> Typ MVNO - brak.
Następnie zapisujemy ustawienia, a następnie na kilka sekund aktywujemy tryb samolotowy, bądź uruchamiamy ponownie telefon (nie jest to zazwyczaj konieczne, gdyż transmisja 2G/3G/LTE/LTE+/5G uruchomi się automatycznie).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1139084  autor: hnkn
 28 lis 2022, 17:54
Na innych urządzeniach też nie działa, mimo że działają inne karty z tą samą taryfą i promocją. Próbowałem wszystkich ustawień
 #1139086  autor: hnkn
 28 lis 2022, 17:59
Nie mam nic z jabłka, ale jak już wyżej pisałem nie działa na innych dobrze skonfigurowanych urządzenia. Dzisiaj gosć w salonie w Orange "bawił" się ustawieniami i nic nie zdziałał.
 #1139087  autor: Remington
 28 lis 2022, 18:05
To zapytaj kogoś ze znajomych, na pewno ktoś ma Apple. Albo w jakimś serwisie/punkcie GSM. To jedyna możliwość stuprocentowej weryfikacji.

W międzyczasie wrzuć screeny z Mój Orange (www) - strona główna oraz lista aktywnych usług.
 #1139091  autor: Remington
 28 lis 2022, 18:25
To nie APN - widać, że sesja jest nawiązana. Ze złym by jej nie było.

Podejrzane jest, że lejek jest widoczny jako aktywny, a nie w trakcie aktywacji.

Może Karlos20 podpowie jak go zresetować - przez konsultanta czy doładowaniem za 5 zł?

[Edit]Spróbowałbym też wyłączyć blokady DCB. Lata temu właśnie one uniemożliwiły mojemu dziecku korzystanie z internetu.
 #1139093  autor: Karlos20
 28 lis 2022, 18:47
Podejrzewam aktywny lejek 64 kbps. Doładowanie konta może na jakiś czas rozwiązać problem, bo za sam fakt doładowania otrzymujemy pulę GB. Blokady DCB blokują konkretne strefy, aby osoba niepełnoletnia nie miała do nich dostępu i nie narażać się na dodatkowe koszty. Blokada rodzicielska blokuje z kolei serwisy potencjalnie dostępne dla osób 18+ i może blokować niektóre neutralne strony, warto to wyłączyć i samemu kontrolować przeglądanie neta u dziecka, a nie liczyć na dość agresywną blokadę u operatora.
Reasumując - wyłącz wszystkie blokady DCB i blokadę rodzicielską, następnie doładuj konto.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1139094  autor: hnkn
 28 lis 2022, 18:54
Wielkie dzięki wszystkim.
Pomogło wyłączenie wszystkich blokad. Nie wiem, która dokładnie blokowała. Wyłączyłem blokady premium, DCB, lejki, erotykę i 0700.
 #1139096  autor: Karlos20
 28 lis 2022, 20:18
hnkn: blokad narobiła opcja ogólnej blokady DCB (jedna z nich blokuje całkowicie otwieranie stron z konkretnych przeglądarek mobilnych) i kontroli rodzicielskiej. Opcja ograniczenia prędkości (lejek) tutaj jest pożądaną blokadą, gdyż po przekroczeniu GB z pakietu / bonusu za doładowania - aby uchronić przed zjadaniem kasy na koncie za neta, po prostu zwalnia do 64 kbps. Stronki bardzo wolno się ładują, ale komunikatory tekstowe działają. To znak, żeby kupić kolejny pakiet lub doładować konto.
Blokadę 700 / *7 można włączyć ponownie, ona blokuje tylko połączenia głosowe wysokopłatne.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥