[Orange] Zanikanie Wifi Calling
Post:04 cze 2022, 14:42
Posiadam Samsunga A21s z usługą Wifi Calling w Orange. Usługa działała wyśmienicie, dopóki nie zmieniłem łącza internetowego.
Do tej pory posiadałem neostrade ADSL od Orange o zawrotnej prędkości 3 mb/s DL i 0,7 mb/s UL (ping około 50ms) wraz z Funboxem 2.0. Wifi Calling działało świetnie. Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem światłowodu od Orange 300mb/s z Funboxem 6 i od tego momentu zaczęły się moje problemy z usługą Wifi Calling, a właściwie nie da się tej usługi używać.
- W losowym momencie wifi calling przestaje działać. Nawet stojąc obok rutera usługa potrafi się wyłączyć. Przechodząc do drugiego pokoju usługa zawsze się wyłącza, tak, jakby połączenie wifi było niestabilne lub za słabe (co się nie działo na łączu ADSL).
- Pomimo zastosowania repeatera i silniejszego zasięgu wifi na zewnątrz budynku usługa nie chce się włączyć. W tym tym samym miejscu na łączu ADSL usługa działała nawet bez repeatera przy szczątkowym zasięgu wifi.
- W trakcie rozmowy, gdy tylko telefon znajdzie zasięg 4G to połączenie jest zrzucane do VoLTE z którego nie da się korzystać, bo zasięg jest szczątkowy.
Protokół IPv6 wyłączyłem, rozdzieliłem pasma wifi 2,4 Ghz od 5 Ghz, dodatkowo postawiłem repeater, bridge, inny ruter i za każdym razem jest to samo. Wszystko stało się po zmianie gorszego łącza na lepsze. Czy ktoś miał podobnie? Czy jest jakieś rozwiązanie? Usługa jest dla mnie o tyle istotna, ponieważ w tamtej lokalizacji zasięg GSM praktycznie nie istnieje.
Do tej pory posiadałem neostrade ADSL od Orange o zawrotnej prędkości 3 mb/s DL i 0,7 mb/s UL (ping około 50ms) wraz z Funboxem 2.0. Wifi Calling działało świetnie. Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem światłowodu od Orange 300mb/s z Funboxem 6 i od tego momentu zaczęły się moje problemy z usługą Wifi Calling, a właściwie nie da się tej usługi używać.
- W losowym momencie wifi calling przestaje działać. Nawet stojąc obok rutera usługa potrafi się wyłączyć. Przechodząc do drugiego pokoju usługa zawsze się wyłącza, tak, jakby połączenie wifi było niestabilne lub za słabe (co się nie działo na łączu ADSL).
- Pomimo zastosowania repeatera i silniejszego zasięgu wifi na zewnątrz budynku usługa nie chce się włączyć. W tym tym samym miejscu na łączu ADSL usługa działała nawet bez repeatera przy szczątkowym zasięgu wifi.
- W trakcie rozmowy, gdy tylko telefon znajdzie zasięg 4G to połączenie jest zrzucane do VoLTE z którego nie da się korzystać, bo zasięg jest szczątkowy.
Protokół IPv6 wyłączyłem, rozdzieliłem pasma wifi 2,4 Ghz od 5 Ghz, dodatkowo postawiłem repeater, bridge, inny ruter i za każdym razem jest to samo. Wszystko stało się po zmianie gorszego łącza na lepsze. Czy ktoś miał podobnie? Czy jest jakieś rozwiązanie? Usługa jest dla mnie o tyle istotna, ponieważ w tamtej lokalizacji zasięg GSM praktycznie nie istnieje.