DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1132215  autor: kacperek_z
 08 cze 2022, 22:32
Jeśli chodzi o Samsungi, na pewno kombinacja zasięgu Wi-Fi i operatora ma znaczenie. Wszelkie informacje na ten temat zawiera plik /etc/epdg_apns_conf.xml. Można go wyciągnąć Total Commanderem.

Podaję wartości RSSI, które są wpisane dla naszych operatorów jako progowe, minimalne wymagane do odpowiednio połączenia i rozłączenia sesji VoWiFi — pobrane z mojego Galaxy S21 5G:
[legenda — op: połączenie/rozłączenie]
Polkomtel: -65/-75 dBm
T-Mobile PL: -74/-85 dBm
Orange PL: -65/-75 dBm
Play: -72/-79 dBm

Co warto zauważyć, dla trybu Wi-Fi-only Orange ma zdefiniowane zdecydowanie niższe progi: -85/-90 dBm.

Wnioski:
* W Samsungach operator ma znaczenie dla działania VoWiFi.
* Można spodziewać się, że bez kombinacji, najlepiej VoWiFi będzie działało właśnie w T-Mobile, co również organoleptycznie stwierdziłem, jeszcze przed świadomością istnienia tego pliku ;)
* W Orange skuteczność działania VoWiFi można poprawić, włączając tryb samolotowy.
* Doraźna rada na problemy z VoWiFi — poprawienie sygnału Wi-Fi w domu. Ewentualnie zostaje edycja wspomnianego pliku (wymagany root).
 #1133017  autor: Vieslav
 28 cze 2022, 17:32
No więc właśnie jestem po testach na czyściutkim Galaxy A10 z Playa, który nigdy nie widział wifi calling ani tym bardziej karty z Orange. Po przełożeniu karty usługa zachowuje się identycznie jak na moim Galaxy A21s.
Nie mam innego numeru z Orange żeby sprawdzić działanie, moja karta nju mobile nie chce współpracować ani z VoLTE ani z VoWIFI.

Podsumowując:
+ usługa działała wyśmienicie na tragicznie działającej neostradzie do 10mb/s. Po zmianie łącza na światłowód usługa działa jw. czyli kiepsko albo wcale
- sprawdziłem ten sam numer na innym telefonie: bez zmian
- zasięg wifi bez zarzutu: testowałem przestawianie fuboxa, extendery, skakanie pomiędzy sieciami, 2G, 5G, 10G :lol: : nic to nie daje

Kolega @kacperek_z bardzo fajnie wyjaśnił temat i może jakaś aktualizacja, która popsuła działanie VoWIFI zbiegła się w czasie ze zmianą mojego łącza, a ja niepotrzebnie obwiniam Orange. Postaram się jeszcze załatwić jakiegoś Xiaomi do testów.
 #1133019  autor: marcin19883
 28 cze 2022, 17:44
Mi Wifi Calling działało w Orange nawet, gdy miałem w routerze kartę T-mobile z zasięgiem szczątkowym i dużymi pingami. Tylko wifi było mocne :D
 #1133046  autor: marcin19883
 29 cze 2022, 12:49
pakierhakierxd pisze:
29 cze 2022, 04:26
Na Xiaomi Orange wylacza non stop usluge.
Jak długo mam wspierany telefon Mi10T lite(prawie dwa lata) tak długo Orange na kartę u mnie trzyma VoWifi bezproblemowo.
 #1133075  autor: marcin19883
 29 cze 2022, 22:48
pakierhakierxd pisze:
29 cze 2022, 22:11
ja mialem mi 10 lite 5g ciagle wylaczal :P
Widocznie miałeś coś z netem, routerem nie tak. Ja korzystam z neta Playa na routerze. Ludzie pisali, że Orange światłowód jest problem, czy jakoś tak. Telefon nie jest niczemu winny. Liczy się stabilne wifi i net
 #1133082  autor: kozien70
 30 cze 2022, 08:51
Mam światłowód Orange od 5 lat, Funbox 3.0, korzystam z WiFI Calling w T-mobile i Play (wcześniej też w Orange) i usługi działają jak dzwon. Żadnych problemów z wyjątkiem tych, które były globalnymi awariami WiFi Calling w danej sieci. Aktualnie iPhone 13 Pro Max.
 #1135967  autor: Vieslav
 11 wrz 2022, 11:21
Problem (chyba) rozwiązany. Po zmianie internetu na innego dostawcę (a co za tym idzie również rutera), sytuacja nie zmienia się. Nie da się prowadzić rozmów przez VoWIFI.
Wniosek: wina telefonu.
 #1135996  autor: local
 11 wrz 2022, 23:26
Vieslav pisze:
11 wrz 2022, 11:21
Problem (chyba) rozwiązany. Po zmianie internetu na innego dostawcę (a co za tym idzie również rutera), sytuacja nie zmienia się. Nie da się prowadzić rozmów przez VoWIFI.
Próbowałeś z innym urządzeniem lub aktualizacji fw ?
 #1136209  autor: Vieslav
 18 wrz 2022, 09:58
koszalineo941268 pisze:
11 wrz 2022, 12:53
Masz odblokowane porty UDP 500 i 4500? Najpewniej router lub operator je blokują.
Nie próbowałem, ale ciekawe spostrzeżenie. Jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę. W ogóle to przyszło mi do głowy, że może mam wewnętrzne IP :shock: . Z neostradą wiadomo jak było - infrastruktura własna Orange, wszystko śmigało bez żadnych problemów. Ale czy to możliwe że Orange dał mi wewnętrzne IP? Przeszukałem net w tym temacie i zero informacji, więc raczej mało prawdopodobne.
local pisze: Próbowałeś z innym urządzeniem lub aktualizacji fw ?
Jakiś miesiąć temu mój Galaxy A21s dostał Androida 12. Po aktualizacji bez zmian. Sprawdzałem Xiaomi Mi 10T kupiony w Orange. Bez problemu na tym łączu. Natomiast Galaxy A21s ma problemy z wifi calling również na łączu innego operatora (jakiś lokalny światłowód ale też nie sprawdziłem, czy ip było wewnętrzne czy zewnętrzne). Wyglądało to tak, że nawet siedząc w tym samym pomieszczeniu co stoi ruter rozmowa wyglądała tak, jakby znikał zasięg (przerywało). Komunikatory śmigały bez zająknięcia.
 #1138289  autor: Vieslav
 12 lis 2022, 11:06
Problem został rozwiązany po wymianie Samsunga na Xiaomi.
 #1139827  autor: kacperek_z
 14 gru 2022, 23:48
Zachęcam do zapoznania się z treścią tego posta:
viewtopic.php?p=1139825#p1139825

W aplikacji EpdgTestApp można zmienić progi RSSI wymagane do działania VoWiFi bez roota i nabijania flagi Knox.

Dodam jeszcze, że przykładowo dzisiaj, zarówno moje samsungi, jak i iPhone'y, nie nawiązują sesji VoWiFi, gdy uzyskuję dostęp do Internetu przez Funboksa — zwykle dzieje się to bezproblemowo. W tym samym momencie, przez stary router mobilny, łączący się do WAN przez LTE Orange — bez problemu. Także czego byśmy nie zrobili, to i tak wiele zależy od nieodgadnionego widzimisię Orange — może nagle uznali, że mój IP (z puli Orange Światłowód) jest zagranicznym? :)
 #1139838  autor: bxx1
 15 gru 2022, 08:23
A coś więcej na ten temat tej aplikacji??Nie moge jej nigdzie znaleźć...
 #1139848  autor: kacperek_z
 15 gru 2022, 11:48
Opiszę w skrócie poszczególne kroki wymagane do uruchomienia EpdgTestApp i zmiany progów RSSI:

0. Wymaganie wstępne: telefon Samsung z Androidem w wersji 12 z pełnym One UI, umożliwiającym uruchomienie Mojego sejfu (telefony z One UI Core odpadają) — jeżeli po aktualizacji do 13, trzeba wykonać downgrade Odinem
1. Założenie kont AllianceX Shield oraz Discord na grupie AllianceX, uzyskanie dostępu do kanału shieldpro (wszystko jest na ich stronie, wystarczy wpisać w Google)
2. Wykonanie instrukcji w podpiętej wiadomości na kanale shieldpro i uruchomienie Alliance Shield Rebirth
3. W Alliance Shield Rebirth: App Manager -> szukajka i wpisać "EpdgTestApp" -> wybrać tę aplikację -> Activities -> Smart Epdg Test -> Open
4. W Smart Epdg Test: trzy kropki -> Settings -> Wifi RSSI A zmienić np. na proponowane -85 i wcisnąć Set, a Wifi RSSI B na -95 i Set

Powinno zadziałać. Z tym, że radzę mocno uważać, bo coś skiepścić tutaj nietrudno, a hard resetu chyba wolałby każdy uniknąć :wink:
 #1141366  autor: e8root
 10 sty 2023, 17:33
Na LG V30 i Funbox 6 mam stabilne VoWIFI.
Nawet chyba działa z SMSami bo mam ikonkę VoWIFI SMS a same SMSy dochodzą i to natychmiast.

Jedyny problem jaki miałem to ręczne wmuszenie w telefon usług IMS ponieważ mój telefon nie znajduje się na magicznej liście obsługiwanych telefonów. Dzwoniłem też do supportu gdzie podobno aktywowali usługę VoLTE ale powiedzieli też że może się samoczynnie wyłączyć jak nie mam telefonu z ich listy... no cóż, jak do tego dojdzie będę walczył bo telefon ewidentnie wszystko obsługuje.

W Funboxie mam włączone 2.4 i 5GHz na tym samym SSID. Dla 2.4GHz nie miałem szerokiego kanału 40MHz ale z nim też działa... w sumie to czy 2.4GHz czy 5GHz to nie powinno mieć znaczenia bo przez "WIFI" raczej rozumie się tutaj po prostu jakiekolwiek TCP/IP.

Sprawdziłem czy w ustawieniach UPnP pokazuje jakieś używane przez telefon porty i wychodzi że VoWIFI nie wymaga/używa UPnP.

Jedyne co przychodzi mi do głowy co mogłoby powodować problemy to jakiś firewall. Szybkie google i znalazłem że dla VoWIFI w Orange muszą być otwarte porty 500 i 4500.