DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1129846  autor: kelcior
 30 mar 2022, 12:50
Przeniosłem sobie niedawno numer do sieci Play z Nju (w ich salonie), obecnie jestem na jakimś promocyjnym pakiecie (nie abo) i mam przedziwny problem, chyba już nawet samo Play nie ogarnia co oni tam namieszali. Albo przenieśli mnie bez mojej zgody i wiedzy do VM, albo zostałem tam przeniesiony przypadkowo i nie umieją tego odkręcić.
W praktyce wygląda to tak jakbym został przeniesiony do Play a w systemie przypisany do sieci Virgin Mobile.. na pierwszy rzut oka wszystko wygląda normalnie - mam normalnie konto na stronie Play, korzystam z aplikacji Play24 i w telefonie wyświetla operatora "Play" na pasku ale raz że mam tak tragiczne transfery które pamiętam za czasów jak byłem w Virgin Mobile rzędu ~2-4mb/s max. jeśli chodzi o ściąganie i wysył do 1mb/s naczęściej poniżej tego i to w centrum Krakowa przy pełnym zasięgu LTE+ krótko mówiąc lecę ewidentnie na nadajnikach VM z niskim priorytetem.
Ale to jeszcze nic teraz najlepsze - korzystając z kodów SMS Playa zwrotne odpowiedzi dostaje od sieci.. Virgin Mobile, przykładowo SMS na nr. 9999 o treści PLAY który to powinien doręczyć konfigurację APN dla sieci w której jestem czyli Play wysyła konfigurację dla sieci.. Virgin Mobile, drugi przykład - pisząc na ok@pomocplay.pl zgłoszenia są rejestrowane w systemie VM i dostaję odpowiedzi z... ok@virginmobile.pl ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Po kontakcie z obsługą Play i wyjaśnieniu sytuacji na czacie po paru dniach zadzwoniła konsultantka która twierdziła że chyba doszła w czym jest problem, że doszło do jakiejś tam pomyłki coś tam grzebała głęboko w ich systemie zmieniała i że niby problem był powiązany z tym że moja macierzysta sieć to był właśnie Virgin (numer 730xxxxxx) i że po północy zmiany w systemie miały wejść w życie i ponownym zalogowaniu się do sieci (tryb samolotowy on/off) problem miał być rozwiązany, co oczywiście się nie stało a zgłoszenie zamknięte bez możliwości kontaktu zwrotnego.
A więc musiałem to wszystko jeszcze raz tłumaczyć kolejnemu konsultantowi, skutek był taki że to nowe zgłoszenie nawet nie zostało rozpatrzone czy zamknięte a USUNIĘTE bez jakiegokolwiek kontaktu powrotnego z ich strony, po prostu zniknęło sobie z listy zgłoszeń gdybym tego nie sprawdził to tak bym sobie do dzisiaj czekał nie wiadomo na co.
No więc do 3 razy sztuka i teraz jeszcze raz musiałem to wszystko wyjaśniać kolejnemu konsultantowi i tak od poniedziałku czekam co wykombinują. Tym razem poprosiłem żeby przesłuchali rozmowę z tą konsultantką która coś tam ogarniała.
Najlepsze że zgłoszenia w Play można składać tylko przez aplikację bo na ich stronie wyłączyli taką możliwość więc wyjaśnianie tego niekumatym konsultantom za pomocą klawiaturki w telefonie zajmuje dosłownie wieczność. I tak przepadła mi już prawie połowa tego promocyjnego pakietu na 2 miesiące za przeniesienie numeru i nawet nie będę w stanie wykorzystać 5% z tego przy takich transferach internetu i zanim oni to ogarną.

I tak to się żyję w Play. :shock: Może ktoś miał podobny problem i domyśla się ocb?
 #1129847  autor: Remington
 30 mar 2022, 13:40
Dobrze wiedzieć, że jednak coś szykują by przenieść klientów z VM do Playa.

Nie obawiałbym się, że jesteś w Virgin, raczej dostałeś taryfę Virgin, której jak na razie w ogóle nie powinno w Play być.

Jaki operator widnieje po wyszukaniu numeru na https://bip.uke.gov.pl/numeracja/dostawca-uslug/ ? Jeśli P4 to wszystko gra, tylko problem błędnej taryfy trzeba odkręcić.
 #1129852  autor: kelcior
 30 mar 2022, 14:53
Mam aktywny bonus za przeniesienie (200 zł i 20GB do wykorzystania), problem polega na tym że prędkości to jest zupełne dno tak jakbym był w VM (niski priorytet) max. co mogę osiągnąć na pełnym zasięgu i LTE+ to +- 4mb/s i max 1mb/s wysył to jest właśnie podstawowy problem.
 #1129853  autor: Remington
 30 mar 2022, 15:05
Może i jest związek, ale mnie się tak nie wydaje. Jak sam widzisz wpadłeś w tryby maszyny związane z prawdopodobnie szykowanym przeniesieniem klientów z Virgina do Playa. Nie ma uzasadnienia dlaczego akurat ta oferta Playa (bo już na jedo systemach) miała być gorzej traktowana od pozostałych jego prepaidów.
 #1129854  autor: Karlos20
 30 mar 2022, 15:05
kelcior: bo ta taryfa tak ma; Taryfy Play Na Kartę (Start) czy Play Na Kartę Rok Ważności Konta mają ograniczenie prędkości do 7 mbps dla ściągania oraz do 1 mbps dla wysyłania. Tylko płatny pakiet spowoduje podniesienie prędkości internetu (nie dotyczy roamingu krajowego z Orange - tam prędkości maks. to odpowiednio 3 / 1 mbps).
Ostatnio zmieniony 30 mar 2022, 15:09 przez Karlos20, łącznie zmieniany 2 razy.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1129859  autor: babciagienia1p
 30 mar 2022, 16:38
@kelcior
Nie zawsze wszystko przepada. Możliwości:
1) Jeśli system rzeczywiście widzi Cię jako Play na Kartę Start, możesz przenieść się do taryfy Formuła Play na Kartę. Wtedy stracisz tylko 20 GB. Zostaną złotówki na koncie głównym i promocyjnym (promocyjne na na 60 dni) oraz roczna ważność konta. Dodatkowo będziesz mógł aktywować 100 GB na start na 30 dni.
2) Jeśli system widzi Cię jako Virgin, to idź do salonu i... przenieś się do Red Bulla (RBM 7 MNP). W tej taryfie ograniczenie prędkości jest do 70 Mbps. Będziesz mógł ponownie aktywować BzP, a po jego wykorzystaniu 100 Gb na start (po zmianie taryfy).
3) Możesz też przenieść się do innej sieci poza P4 i wrócić do Red Bulla. Następnie pkt.2.
Być może tragiczna prędkość jest związana z roamingiem krajowym. Spróbuj to sprawdzić i/lub zlikwidować przez restarty i zmianę BTS-a.
 #1130150  autor: kelcior
 06 kwie 2022, 09:12
Zajęło to ponad tydzień ale dzisiaj udało im się rozwiązać problem, przy okazji dowiedziałem się jeszcze że gość który przenosił mój nr. w salonie wpisał jakiś randomowy adres mimo że dałem mu swój dowód i jeszcze to musiałem poprawiać ale teraz jest wszystko ok.
 #1130162  autor: babciagienia1p
 06 kwie 2022, 14:10
@Remington
Nawet jak mają go w systemie, to nie mają prawa pytać o adres.
"Chcę przenieść - podaję Pesel i nr telefonu - proszę przyjąć wniosek".
Gdybym miała adres в Харкові albo y Бучі, to co wtedy?
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2022, 14:18 przez babciagienia1p, łącznie zmieniany 1 raz.