Strona 1 z 1

[nju mobile] Brak połączenia w roamingu, njumobile utrzymuje, że karta jest "uszkodzona"

Post:06 sty 2021, 18:35
autor: cromo
Od kilku miesięcy walczę z njumobile o to, by ktoś kompetentny odpowiedział rzeczowo na problem techniczny z jakim się mierzę.

Mieszkam w USA, gdzie normalnie korzystałem ze swojego polskiego numeru przy użyciu VoWiFi. Nie miałem z tym absolutnie żadnego problemu aż do września, kiedy telefon przestał się łączyć do sieci – zarówno stacjonarnej jaki i VoWiFI. Próbowałem ręcznego wyboru sieci, różnych telefonów, różnych sieci WiFi – nic z tego.

Telefon widzi kartę SIM, bo pyta o kod PIN i poprawnie go odblokowuje, więc o fizycznym uszkodzeniu karty nie ma mowy. Co więcej, w trakcie jednej z rozmów z konsultantem njumobile dostałem informację, że widzieli po swojej stronie próbę łączenia do sieci w trakcie naszej rozmowy. Po przekazaniu do działu technicznego, otrzymałem od niego wiadomość z prośbą o przeprowadzenie kilku testów, m.in połączenia się przez VoWiFi i ręcznego wybrania sieci. Oczywiście wszystkie te próby już wielokrotnie wcześniej przeprowadziłem, niemniej wykonałem je raz jeszcze pro forma i odpisałem na wiadomość informując o braku efektu.

Niestety, ze względu na błąd w systemie njumobile, moje wiadomości w ogóle nie są widoczne po ich stronie, co już się wcześniej zdarzyło (ponad rok temu). W konsekwencji musiałem zadzwonić na infolinię ponownie, otworzyć nowe zgłoszenie, przy czym jak się okazało, osoba na infolinii złożyła reklamację, nie zgłoszenie techniczne – choć o to nie prosiłem.

Po 2 dniach dostałem odpowiedź od Doradcy ds. Klienta, czyli jak sądzę pierwszej linii wsparcia, a nie działu technicznego: "Jeżeli karta SIM nie loguje się do sieci w żadnym z urządzeń, uległa uszkodzeniu i należy ją wymienić. Koszt wymiany karty SIM wynosi zgodnie z cennikiem usług w ofercie nju na abonament 25 zł. (...) Przykro nam, że doszło do sytuacji, która sprawiła Panu kłopot, ale w świetle powyższych wyjaśnień nie możemy uznać Pana reklamacji.", z adnotacją, że "Powyższa odpowiedź wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego. Jednocześnie informujemy o przysługującym prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a w przypadku, gdy reklamującym jest konsument dodatkowo w postępowaniach, o których mowa w art. 109 ustawy Prawo telekomunikacyjne." . Co więcej, poinformowali, że kartę musiałbym wymienić na swój koszt!

W konsekwencji wystosowałem pismo do prezesa UKE z prośbą o mediację, na co dostałem po kilku tygodniach odpowiedź (zgrubsza): "Operator przeprowadził ponowna weryfikację i informuje, że usługa na wskazanym przez Pana numerze działa poprawnie, zatem jeśli problem występuje niezależnie od lokalizacji to opisana sytuacja wskazuje na uszkodzenie (niepoprawne działanie karty SIM) i zalecana jest jej wymiana.". Jedyne, do czego się przyznali, to problem techniczny z rejestracją moich odpowiedzi w ich portalu online.

W związku z tym mam pytanie do osób technicznych tutaj: czy naprawdę karta mogła ulec uszkodzeniu, pomimo, że telefon monituje o podanie kodu PIN, czy po prostu Orange ma tak fatalny przepływ komunikacji w kanałach wewnętrznej, że sprawa nigdy nie trafiła do pierwszej linii wsparcia?

Nie chcę się bujać z wymianą karty, fatygując przyjaciół czy rodzinę o ogarniecie wysyłki jej do USA po to tylko, by się okazało, że wymiana nic nie pomogła.

Będę wdzięczny za pomoc – również w ewentualnym potwierdzeniu, że karta jest sprawna.

Re: Brak połączenia w roamingu, njumobile utrzymuje, że karta jest "uszkodzona"

Post:06 sty 2021, 18:45
autor: Remington
Zdarzyć się mogło wszystko choć jest to niezwykle mało prawdopodobne.

Przede wszystkim, czy próbowałeś użyć karty w innym urządzeniu? Nie przez WiFi tylko sieć komórkową.

Re: Brak połączenia w roamingu, njumobile utrzymuje, że karta jest "uszkodzona"

Post:06 sty 2021, 18:51
autor: cromo
Tak, próbowałem w 3 różnych telefonach, we wszystkich z tym samym efektem.

Re: Brak połączenia w roamingu, njumobile utrzymuje, że karta jest "uszkodzona"

Post:06 sty 2021, 18:53
autor: Remington
Czyli albo karta, albo jakieś ustawienia po stronie Orange.

Re: Brak połączenia w roamingu, njumobile utrzymuje, że karta jest "uszkodzona"

Post:06 sty 2021, 19:34
autor: cromo
No tak, ale tyle to ja sam wiem ;) Rzecz w tym, że potrzebuję pomocy w:
    potwierdzeniu, że karta jest sprawna skontaktowaniu się bezpośrednio z obsługą techniczną albo jakąkolwiek inną instancją 

Re: Brak połączenia w roamingu, njumobile utrzymuje, że karta jest "uszkodzona"

Post:06 sty 2021, 19:45
autor: Remington
Tylko wizyta z kartą w Polsce pozwoli sprawdzić to na własną rękę.

Poza proszeniem operatora o ponowną weryfikację, nic innego chyba Ci nie pozostaje.