DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1109259  autor: f0ku5
 03 sty 2021, 20:32
Słuchajcie, jakiś czas temu zauważyłem dość dziwny i poważny problem. Ja mam Flexa, mój tata również. Parę razy w przeciągu ostatnich powiedzmy trzech miesięcy przytrafiła się nam taka sytuacja, w której normalnie po odbyciu rozmowy (bez względu na to kto do kogo dzwoni) potrzebuję do niego zadzwonić ponownie po jakichś 15-30 minutach. Problem w tym, że nie mogę. Połączenie nie dochodzi do skutku i po dłuższej chwili ciszy w słuchawce dostaję komunikat, że abonent jest nieosiągalny. Tata w tym momencie nie prowadzi żadnej drugiej rozmowy, telefon leży na biurku.
Sytuacja taka po pewnym czasie wraca do normy, tj. nagle znów ponownie mogę się dodzwonić, a mój tata w momencie otrzymania ode mnie połączenia dostaje jednocześnie sms'y informujące o próbach połączenia.

Czy ktoś wie gdzie może leżeć problem? Taka sytuacja była w momencie, kiedy obydwaj mieliśmy iPhone. Teraz testuję S20 FE 5G i sytuacja jest taka sama. Przy próbie połączenia z mojego numeru służbowego identyczna sytuacja.
Tata ma we Flexie jedną kartę SIM w postaci eSIM'a, który niedawno był wymieniany z powodu całkowitej reinstalacji systemu. Zarówno przed wymianą, jak i po jest to samo.

Sprawa została zgłoszona do Flexa i weryfikują, ale przy okazji pytam tutaj. Może ktoś miał podobne problemy :)
 #1109262  autor: kozien70
 03 sty 2021, 20:44
Po pierwsze: wyłącz u niego VoLTE i sprawdź.
Jeśli nie pomoże, zmień kartę na zwykłą i sprawdź.
Nie miałem takich problemów w Orange (w Play owszem, nieraz), ale zrobiłbym najpierw te dwie rzeczy.
 #1109263  autor: iphoneski
 03 sty 2021, 21:03
Coś musi być typowo z waszymi numerami, niech Flex to weryfikuje. Często rozmawiam z różnymi ludźmi z Flex z mojego numeru też w Flex i wszystko jest poprawnie. Trochę ludzi tam przeszło z mojego polecenia, ściągnęli potem swoich i nikt mi nic nie zgłaszał.
 #1109269  autor: f0ku5
 03 sty 2021, 21:46
Teoretycznie zasięg może być problemem. Typowo betonowa zabudowa warszawskiego Ursynowa i przez większość czasu 1 kreska zasięgu w iPhonie (zapewne LTE 2600).
VoLTE wolałbym nie wyłączać, to jest jednak usługa, która bardzo wiele daje. Spróbujemy natomiast zapewne wymiany na standardową kartę SIM. Tata włączył dziś też VoWiFi na stałe i będziemy dalej monitorować.
 #1109271  autor: kozien70
 03 sty 2021, 21:54
Wyłącz VoLTE nie u operatora, a w telefonie. Na jeden dzień żeby zrobić test. Jeden dzień rozmów w 3G nie zabije Ci słuchu, a wyeliminujesz potencjalnie bardzo prawdopodobną przyczynę. Zwłaszcza jeśli Tata ma nędzny zasięg LTE.
 #1109272  autor: iphoneski
 03 sty 2021, 22:00
Szkoda, że dopiero teraz spróbowaliście wifi calling. Te modemy Intela w iPhone do modeli 11 włącznie nie były jakoś wyjątkowo dobre. A przy konfigu z priorytetem na 2600 i słabym zasięgu mogły mieć problem z przyjęciem połączenia.
 #1162633  autor: lordbyd
 03 sty 2024, 23:40
Po trzech latach odkopuje temat 😁 i chciałbym zapytać autora jak rozwiązał problem?
Mam podobne problemy z Orange w sieci firmowej. Losowe numery są poza zasięgiem i klienci nie mogą się dodzwonić.
Obecnie przestawiłem telefony w tryb 3G/2G i problem chyba zniknął. Są to jednak prowizoryczne metody.
 #1162636  autor: f0ku5
 04 sty 2024, 00:49
U taty problem zniknął po włączeniu w domu VoWiFi, chyba na warszawskim Natolinie mają problemy z zasięgiem ;)
W międzyczasie ja też uciekłem z Flexa i już nawet zapomniałem, że mieliśmy takie problemy.
 #1162643  autor: lordbyd
 04 sty 2024, 07:49
Dzięki Kolego za odpowiedź.

Podejrzewam również, że to kwestia słabego zasięgu LTE wewnątrz budynku.
Niestety VoWiFi nie działa w centrali wirtualnej z kodami ussd.
Pozostaje na razie tryb 3G a niedługo poczciwy GSM 😁
 #1163072  autor: andkra1
 11 sty 2024, 12:14
f0ku5 pisze:
04 sty 2024, 00:49
U taty problem zniknął po włączeniu w domu VoWiFi, chyba na warszawskim Natolinie mają problemy z zasięgiem ;)
W międzyczasie ja też uciekłem z Flexa i już nawet zapomniałem, że mieliśmy takie problemy.
Czy nie używasz 2 kart SIM?
ja mam podobnie w Play gdy Data jest na Orange, problem nie występuje zawsze....