DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1105945  autor: grzegi
 01 lis 2020, 19:41
Cześć,

słuchajcie przychodzę po poradę, jak ugryźć temat. Obecnie korzystam z oferty OFnK (stara wersja) i dość mocno pasuje mi ta taryfa, nie chciałbym zmieniać operatora, ale do rzeczy.

Za całkiem niedługi czas przeprowadzam się do Świętej Katarzyny pod Wrocławiem (woj. dolnośląskie, gmina Siechnice) i byłem ostatnio w mieszkaniu sprawdzić zasięg.

Zasięg Orange w budynku jest fatalny - jest albo jedna kreska H+/LTE albo ledwo co E.
Napisałem w związku z tym do operatora i odpisali mi "Grzegorz, dzień dobry. Sprawdziłam i w lokalizacji, którą podałeś mamy odnotowane zakłócenia zewnętrzne. Sprawę zgłosiliśmy już do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Mam nadzieję, że sytuacja zostanie szybko wyjaśniona i będziesz mógł korzystać z usług bez utrudnień."

Jak mniemam zakłócenia zewnętrzne to zapewne nielegalne wzmacniacze sygnału. Z wypowiedzi mieszkańców wynika, że Orange wykpiwa się "zakłóceniami zewnętrznymi" już dobrych kilka lat, a UKE odbija sobie piłeczkę między Policją o ukranie użytkowników nielegalnych wzmacniaczy.

Czy można zrobić coś sensownego w tej kwestii, żeby nie skończyło się na wiecznym "oczekiwaniu na usunięcie przyczyny zakłóceń zewnętrznych przez UKE?"

Wszelka pomoc mile widziana.
 #1105950  autor: Moonoon
 01 lis 2020, 20:37
Sam sobie odpowiedziałeś, przyczyna jest jedna fatalny zasięg. Nie słuchaj tłumaczeń infolinii. Na dzień dobry proponuję zmianę operatora na Play. Ma jako jedyny 4 sektorową wypasioną stację na kościele w samym centrum. Na dniach rusza druga wypasiona stacja na wjeździe od strony Siechnic. Konkurencja pozamiatana :mrgreen:
We Wrocławiu i okolicach Play też daje radę więc na dzień dzisiejszy innego rozwiązania nie wiedzę.
Kup starter za 5 zł , uruchom darmowy pakiet 100GB do końca 2020 i testuj w nowym miejscu zamieszkania. Daj znać jak testy wypadły :D

Play "ala" 5G
https://www.speedtest.net/result/a/8325716393
 #1105952  autor: iphoneski
 01 lis 2020, 21:15
Ewentualnie aktywacja wifi calling (jeśli telefon wspiera) i rozmawianie w domu po wifi jeśli bardzo zależy ci na pozostaniu w tej ofercie.
 #1105959  autor: grzegi
 01 lis 2020, 21:59
Moonoon pisze:
01 lis 2020, 20:37
Sam sobie odpowiedziałeś, przyczyna jest jedna fatalny zasięg. Nie słuchaj tłumaczeń infolinii. Na dzień dobry proponuję zmianę operatora na Play. Ma jako jedyny 4 sektorową wypasioną stację na kościele w samym centrum. Na dniach rusza druga wypasiona stacja na wjeździe od strony Siechnic. Konkurencja pozamiatana :mrgreen:
We Wrocławiu i okolicach Play też daje radę więc na dzień dzisiejszy innego rozwiązania nie wiedzę.
Kup starter za 5 zł , uruchom darmowy pakiet 100GB do końca 2020 i testuj w nowym miejscu zamieszkania. Daj znać jak testy wypadły :D
Dzięki. A co, też jesteś z tamtych okolic, bo widzę dość obeznany jesteś?
 #1105960  autor: Moonoon
 01 lis 2020, 22:28
Jestem z Wrocławia ale zwiedzam okolice na rowerze więc łącze dwie pasje :mrgreen:
Znajoma mieszkała w Św. Katarzynie parę lat temu i były dokładnie takie same problemy z zasiegiem Orange i Plus.
W okolicy już ruszyła lub lada moment ruszy nowa stacja obok Turowa z sektorem skierowanym na Św. Katarzynę.
W planach są stacje: Groblice i Wierzbno
Przenieś numer do Play na kartę (pakiet 100GB czeka) i swobodnie korzystaj z sieci :D

Play "ala" 5G
https://www.speedtest.net/result/a/8325716393
 #1105961  autor: matek451
 01 lis 2020, 23:30
Oczywiście ze na tym terenie Play rzadzi ale nawet nie zrobiłes testow Orange w tej lokalizacji, to podejście charakterystyczne dla 95% ludzi, nie maja pojęcia jak rozwiązać problemy a test jest zawsze podstawą do wyboru operatora w konkretnej lokalizacji.
 #1105963  autor: grzegi
 02 lis 2020, 06:27
matek451 pisze:
01 lis 2020, 23:30
Oczywiście ze na tym terenie Play rzadzi ale nawet nie zrobiłes testow Orange w tej lokalizacji, to podejście charakterystyczne dla 95% ludzi, nie maja pojęcia jak rozwiązać problemy a test jest zawsze podstawą do wyboru operatora w konkretnej lokalizacji.
Ale gadasz bzdury. Jak nie zrobiłem testów? Przyjechałem z miejsca w którym teraz mieszkam z telefonem w ręku i zasięg okazał się zwyczajnie do zupy. Co mogłem więcej zrobić?
 #1105965  autor: matek451
 02 lis 2020, 08:49
Nie masz zielonego pojęcia o czym piszę, testy pozwalają sprawdzić parametry sygnału w tej lokalizacji i na ich podstawie mozna próbować fachowo rozwiązać problem.Ty widać wyraźnie mało wiesz na ten temat skoro kontaktujesz się jak każdy Janusz z operatorem ślepo wierząc że ci pomoże i tylko marnuje czas.Zwracasz się po pomoc a lekcewazysz kogoś kto prosi cię o prosty test, nie ma sensu ci pomagać.
 #1105967  autor: iphoneski
 02 lis 2020, 08:58
Tylko, że takie testy mają znaczenie jedynie w przypadku internetu mobilnego do użytku domowego, bo pozwalają optymalnie dobrać antenę i ustawienie sprzętu A co one dadzą w przypadku braku zasięgu w telefonie? Całkowite nic, bo zasięgu nie wyczarują, anteny zewnętrznej do telefonu też nie zainstalujesz.
Więc po co miał je robić? Dla twojej satysfakcji? Nie ma zasięgu to nie ma - aplikacja nic nie zrobi. Alvo zmiana sieci na Play albo wifi calling po necie.
 #1105969  autor: matek451
 02 lis 2020, 10:40
A WiFi Calling? To po pierwsze , po drugie od dawna można korzystać z routera LTE/3gi bramki GSM która jest wbudowana , karta głosowa operatora z pakietem internetowym w routerze który korzysta z anteny zewnetrznej pozwala korzystać z połaczeń głosowych na telefonie bezprzewodowym podłaczonym do RJ11 w routerze i korzystać jednoczesnie z internetu na urzadzeniach podłaczonych po LAN czy WiFi do routera.
Twój wpis nic nie wnosi, a polecanie kolejnego operatora na ślepo to kolejny bład, nic w ciemno, test Play wewnatrz domu z aplikacja pokaze eNB., pasma LTE, parametry sygnału a speedtest jak działa z niego operator. Powatarzasz obiegowe bzdury, większośc nie robi testów a potem płacze ze wybrali złego operatora, to nic nie kosztuje a wyjasnia wiele, szczególnie komuś kto potrafi oczywiście interpretować uzyskane wyniki i dotyczy to też innych narzędzi diagnozujacych sygnał i operatora.
W przypadku składania reklamacji warto tez mieć jakieś dane dotyczace parametrów sygnału operatora u siebie aby nie dać się mu kiwać.
 #1105970  autor: Moonoon
 02 lis 2020, 11:50
Można kombinować jak nie ma alternatywy, robić jakieś protezy tylko po co do parku pójdzie z routerem ? Zmieni operatora i po problemie. Można monitorować sieć, zgłaszać problemy do operatora i walczyć z wiatrakami.ale z mojego doświadczenia to nic lub prawie nic nie da. Mój kolega męczył się wraz sąsiadami z Plusem w Smolcu i co lata mijały i nic. Rozmowy nie da się przeprowadzić internet działa tak, że proste apki nie działają... Zmienił operatora zachował numer i po problemie. U innego kolegi były problemy i nawet przyjechali technicy z Orange sprawdzić problem. Stwierdzi, że wszystko działa prawidłowo pewnie ma telefon uszkodzony ( 4 różne słuchawki). Odjechali kumpel zadzwonił do nich ale nie mógł się dogadać, bo tak rwało rozmowę hehe...Zmienił operatora i zasieg miał nawet podziemnym garażu.
Od momentu gdzy weszła możliwość przeniesienia numeru nie ma co się bronić przes zamianą operatora,
tym bardziej, że kolega ma ofertę na kartę i nie jest związany umową terminową.

Play "ala" 5G
https://www.speedtest.net/result/a/8325716393
 #1105972  autor: Moonoon
 02 lis 2020, 12:18
Żeby nie było, że jestem przeciwnikiem monitorowania i testów wręcz przeciwnie.
Jak nie ma zasięgu od zawsze to sensu reklamować nie ma.
Kilka lat temu zgłaszałem w Plusie awarię 1 sektora stacji. Transfer LTE w max 1-2Mb. Na pozostałych sektorach było ok kilkadziesiąt Mb. Na 99% była to awaria a nie przeciążenie, bo wcześniej było ok a sektor był skierowany na działki.Minął rok i nadal to samo. Po roku zgłosiłem ponownie na plusforum ponownie i o dziwo naprawili, dostałem nawet powiadomienie o zakończeniu naprawy :-).

Play "ala" 5G
https://www.speedtest.net/result/a/8325716393