DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 90 z 191
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 191
 #1114868  autor: 3G
 10 kwie 2021, 22:13
Benjamin Linus pisze:
10 kwie 2021, 22:05
S8+ z softem PRT - włożone 2 karty Orange i na żadnej nie ma VoLTE ( suwak na szaro włączony) ani VoWiFi.
Usługi na kartach aktywne?
U mnie w Orange działają.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1114881  autor: Kryniczanin
 11 kwie 2021, 17:56
Pierwsza była relacja T-mobile - Play i również trafienie z cudem na połączenie HD.
Na odwrót, i nie była taka trudna do uzyskania bo działała w konfiguracji Play >>> T-Mobile 88XXXXXXX.

Teraz hit nowy telefon służbowy obsługujący VoLte i Wifi Calling a co zrobił pracodawca - nie zamówił tych usług :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #1114888  autor: kozien70
 11 kwie 2021, 19:49
Kryniczanin pisze:
11 kwie 2021, 17:56
Pierwsza była relacja T-mobile - Play i również trafienie z cudem na połączenie HD.
Na odwrót, i nie była taka trudna do uzyskania bo działała w konfiguracji Play >>> T-Mobile 88XXXXXXX.

Nie podałem kierunku tylko ogólnie relację.
Trzeba było mieć numer 888 przeniesiony do Play. No faktycznie HD "trywialne" do osiągnięcia dla zwykłego abonenta którejś z tych sieci...
A i to nie gwarantowało niczego. Pamiętam, specjalnie kupiłem starter 888xxx xxxx, przeniosłem go do Play a i tak podczas testów połączenia HD między Play a T-mobile miałem raz na 3-4 próby.
 #1114890  autor: Benjamin Linus
 11 kwie 2021, 19:59
3G pisze:
10 kwie 2021, 22:13
Benjamin Linus pisze:
10 kwie 2021, 22:05
S8+ z softem PRT - włożone 2 karty Orange i na żadnej nie ma VoLTE ( suwak na szaro włączony) ani VoWiFi.
Usługi na kartach aktywne?
U mnie w Orange działają.
Trzeba jakoś aktywować ?

Jak w tel włączałem suwak od VoWifi to pojawiła się informacja od Orange że uruchamiam VoWifi, ale nie wiedziałem że VoLTE trzeba jakoś włącząc
 #1114899  autor: marcin19883
 12 kwie 2021, 01:49
PLAY coś ostatnio grzebie nocami. Od kilku dni Volte/VoWifi znika. :) A w dzień się pojawia.
Ps. A jednak PLAY resetuje ustawienia i trzeba włączać wifi calling od nowa.
 #1114911  autor: marcin19883
 12 kwie 2021, 16:46
Taka ciekawostka. Świeży numer ORANGE. Usługi Volte/VoWifi trzeba ręcznie na czacie uruchamiać. Telefon wspierany oficjalnie. Automat nie włączył usług sam :D
 #1115016  autor: mskrot
 15 kwie 2021, 11:19
Świeży numer w NJU dopiero co uruchomiony.
Karta włożona do telefonu Samsung A5 2017 z polskiej dystrybucji z softem XEO.
Telefon znajduje się na liście https://www.njumobile.pl/obsluga/uslugi,volte
Zasięg LTE+, usługi uruchomione w menu telefonu.
Ani VoLTE, ani VoWiFi nie działają.
Na pytanie zadane obsłudze klienta NJU otrzymałem odpowiedź:
"Państwa karta SIM jest przystosowana do obsługi usług i same usługi VoLTE i wifi Calling też są aktywne na numerze xxxxxxxxx.
Jednak posiadany przez Państwa telefon nie pochodzi z dystrybucji naszej sieci, co wyklucza możliwość skorzystania z tych usług".
:-(
A chciałem przenieść dwa numery z Play do abo NJU 29+9... Dobrze, że najpierw kupiłem starter za 4 zeta, żeby przetestować, co i jak działa...
 #1115017  autor: f0ku5
 15 kwie 2021, 11:26
Niestety w tym przypadku mogą mieć rację. Stare telefony Samsunga wymagają softu operatora, aby to wszystko działało.
Dopiero nowsze telefony mają to wszystko zaszyte w oprogramowaniu XEO. Sam pamiętam, że jak miałem tego konkretnego Samsunga w T-Mobile to specjalnie szukałem na Allegro telefonu z brandem żeby mi wszystko działało :P
 #1115018  autor: mskrot
 15 kwie 2021, 11:41
Powiadasz, że nowe Samsungi z XEO powinny to ogarnąć? Tego A5 2017 użyłem tak testowo, bo leżał nieużywany w szufladzie. Docelowo oba numery miałyby pracować w NJU na Samsungach M31S. Przełożę jeszcze tą kartę z NJU do M31S i sprawdzę, czy VoLTE i VoWiFi zadziała.
 #1115019  autor: qqwerty1313
 15 kwie 2021, 12:12
f0ku5 pisze:
15 kwie 2021, 11:26
Sam pamiętam, że jak miałem tego konkretnego Samsunga w T-Mobile to specjalnie szukałem na Allegro telefonu z brandem żeby mi wszystko działało :P
Nie wiem jak w przypadku tego modelu, ale swego czasu miałem Note 9 z brandem Orange i wgranie XEO, albo ponownie softu z brandem było dość proste i bezproblemowe, jedyną uciążliwością była konieczność resetu fabrycznego. Może warto spróbować, żeby mieć pewność?
 #1115020  autor: 3G
 15 kwie 2021, 12:16
mskrot pisze:
15 kwie 2021, 11:41
Powiadasz, że nowe Samsungi z XEO powinny to ogarnąć?
Tak i nawet nie tylko XEO. Przykładowo S9+ z dystrybucji Playa (PRT) ogarnia VoLTE i VoWiFi każdej polskiej sieci. Analogicznie inne "w miarę współczesne" Samsungi, nie wiem dokładnie od którego modelu.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1115022  autor: muddy
 15 kwie 2021, 13:17
mskrot pisze:
15 kwie 2021, 11:19
Na pytanie zadane obsłudze klienta NJU otrzymałem odpowiedź:
"Państwa karta SIM jest przystosowana do obsługi usług i same usługi VoLTE i wifi Calling też są aktywne na numerze xxxxxxxxx.
Jednak posiadany przez Państwa telefon nie pochodzi z dystrybucji naszej sieci, co wyklucza możliwość skorzystania z tych usług".
:-(
Po pierwsze, to "standardowa" odpowiedź BOK, która nie zawsze ma związek z rzeczywistością.
Po drugie, wszystkie Samsungi od 2017 roku wspierają usługi VoLTE i VoWiFi w Orange w oprogramowaniu XEO.
Jednak Samsung ZEPSUŁ ustawienia dla NJU pod koniec 2020 roku TYLKO dla NJU. W skrócie, w wersjach do ok. października 2020 roku w oprogramowaniu XEO "sieć" NJU nie była w żaden sposób osobno konfigurowana - po prostu korzystała z ustawień takich jak Orange. Ktoś w Samsungu zrobił "usprawnienie" i w wersjach wydawanych od października/listopada wprowadzili osobne ustawienia dla NJU, w których NIE WŁĄCZYLI VoLTE/VoWiFi. Czyli - w tym przypadku - konsultant NJU ma rację: A5 2017 będzie działał z oprogramowaniem Orange (OPV).
Najnowsze oprogramowanie XEO dla A520F zostało wydane w listopadzie i właśnie w nim pojawiły się ustawienia z błędem.
Z tego co wiem, Orange już skontaktowało się z Samsungiem i w niektórych flagowych telefonach z XEO już w grudniu/styczniu pojawiały się poprawki, w których NJU znów jest wspierane. Niestety, A5 2017 to dość stary model, nie jestem pewien czy będzie kolejna aktualizacja oprogramowania.
W skrócie - tym razem można winić Samsunga, a nie Orange :(

Jeszcze jedna uwaga: faktycznie w Samsungach z Androidem 11 ustawienia VoLTE/VoWiFi wyglądają na wbudowane w firmware/aplikację telefonu, a nie są częścią ustawień CSC zależnych od kraju/regionu/brandingu (takie są moje wnioski z analizy plików firmware). Stąd - działanie tych usług w "obcych" sieciach w telefonach z oprogramowaniem brandowanym.

MM
 #1115023  autor: Remington
 15 kwie 2021, 13:33
muddy pisze:
15 kwie 2021, 13:17
Samsung ZEPSUŁ
Ktoś w Samsungu
można winić Samsunga

Że niby Samsung zna się na polskich markach i submarkach i sam z siebie dodał osobną konfigurację dla Nju? Nic z tych rzeczy, musieli dostać dane z Orange, zapewne przygotowane na kolanie i niezweryfikowane.
 #1115024  autor: muddy
 15 kwie 2021, 14:25
Remington pisze:
15 kwie 2021, 13:33
Że niby Samsung zna się na polskich markach i submarkach i sam z siebie dodał osobną konfigurację dla Nju? Nic z tych rzeczy, musieli dostać dane z Orange, zapewne przygotowane na kolanie i niezweryfikowane.
Nie sądzę, gdyż konfiguracja w oprogramowaniu brandowanym (OPV) nie zmieniła się - nju cały czas działa poprawnie. Konfiguracja Orange / nju z oprogramowania XEO i z OPV różnią się pewnymi szczegółami, nie jest to copy-paste, więc ktoś z Samsunga ingeruje w XEO. Orange jest odpowiedzialne za OPV.

Poza tym, Samsung w swoich ustawieniach XEO dodawał inne "egzotyczne" konfiguracje sieci - już teraz nie pamiętam, ale np. osobno Cyfrowy Polsat, przez jakiś chyba jakiś "losowy" operator wirtualny który już nie istnieje... Heyah od zawsze było skonfigurowane osobno do T-Mobile - w Heyah nie ma włączonych usług IMS, w T-Mobile są. A to wygląda jak twórczość własna jakiegoś "praktykanta" w polskim oddziale Samsunga, który chciał "usprawnić" rozpoznawanie nju jako osobnej sieci - bo skoro Heyah jest osobno, to może nju też powinno. Pewnie nie wiedział, co tym zepsuje.

MM
 #1115027  autor: bed
 15 kwie 2021, 16:12
muddy pisze:
15 kwie 2021, 13:17
Najnowsze oprogramowanie XEO dla A520F zostało wydane w listopadzie i właśnie w nim pojawiły się ustawienia z błędem.
Ja widzę najnowsze ze stycznia, więc może to poprawili wtedy - trzeba sprawdzić czy telefon wykrywa jakąś aktualizację oprogramowania.
S7 dość szybko im poszło z naprawą, u mnie na S7 Edge też był problem, ale to prawie oczywiste że jak w S7 był problem to w Egde też będzie.

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
  • Strona 90 z 191
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 191
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 191