DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 136 z 192
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 192
 #1131773  autor: kacperek_z
 31 maja 2022, 16:29
Połączenia ViLTE/ViWiFi Orange (Samsung) — Play (Samsung/Xiaomi) na ten moment nie są możliwe, chęć dołączenia strumienia wideo jest odrzucana — druga strona po prostu otrzymuje żądanie zwykłego połączenia głosowego, a próba dołączenia wideo w czasie trwającej rozmowy głosowej jest automatycznie odrzucana.
Jeśli chodzi o próbę połączenia między dwoma kartami Orange, to próba przejścia na rozmowę wideo między telefonami Samsung i Xiaomi również jest niemożliwa, a jeśli chodzi o dwa samsungi, to niestety, te, które posiadam (poza S21 oczywiście), ViLTE w Orange na razie nie wspierają :)
 #1131777  autor: kacperek_z
 31 maja 2022, 18:27
rsig,
potwierdzam, że ViLTE w Play w roamingu krajowym Orange działa.
Oczywiście, z racji tego, jak funkcjonuje VoLTE roaming, ViLTE działa na wszystkich telefonach, które wspierają ViLTE w Play, nie tylko na Samsungach z nowym oprogramowaniem, obsługujących ViLTE w Orange.
 #1131840  autor: muddy
 01 cze 2022, 15:42
W S10 również pojawiła się opcja ViLTE dla Orange, więc mogłem przetestować między S10 a Note 20 Ultra: NIE działa. Po odebraniu telefony przechodzą w tryb głosowy.
Być może Orange dopiero planuje taką opcję? A może działa we Flex? A może po prostu pomyłka Samsunga?

MM
 #1131875  autor: Pabloz
 01 cze 2022, 21:14
Jak znam życie to pomyłka, wątpię, żeby ktoś nagle wpadł na pomysł wdrożenia tak niszowej usługi.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
 #1131876  autor: kozien70
 01 cze 2022, 21:19
Kiedyś polskie Galaxy S7 XEO również otrzymało ustawienia VoLTE Orange, zanim operator uruchomił usługę.
Niech ktoś spyta rzecznika na Twitterze czy planują w najbliższej przyszłości uruchomić ViLTE,bo pojawiło się ustawienie w Samsungach.
 #1131883  autor: rsig
 01 cze 2022, 23:34
Jeszcze w zeszłym roku ViLTE w Play nie działało w RK, teraz już działa. Więc może Orange, po tym jak umożliwił Playowcom ViLTE, sam zaczął eksperymentować z tą funkcją. Błąd Samsunga chyba też to nie jest, skoro ta opcja pojawiła w tylu modelach.
 #1132140  autor: muddy
 07 cze 2022, 08:59
Czy korzysta ktoś z VoWiFi w dość starym telefonie - Samsung J3 2017? Ze względu na słaby zasięg zainstalowałem w domu mamy łącze światłowodowe i włączyłem VoWiFi w tym telefonie, w sieci Orange, WiFi 2.4GHz (bo 5GHz ten telefon nie obsługuje), zasięg świetny w całym domu, zakłóceń niewiele bo to wieś a nie mieszkanie w bloku.
Niestety, działa to słabo: 2-3 rozmowy jest idealnie, po czym zdarza się, że połączenie jest zrywane po kilku minutach. Albo, co gorsza - druga strona słyszy tylko urywany dźwięk: co drugą - trzecią głoskę (w tym samym momencie mama słyszy wszystko doskonale). Ponowne połączenie się wtedy nie pomaga, ale pomaga restart telefonu.
Nie zaobserwowałem podobnych problemów w moim telefonie (Note 20), ale byłem tam dość krótko i nie dałem rady zrobić testów i upewnić się, że to wina jej telefonu... Jeśli ktoś spotkał się z podobnym problemem, to z czystym sumieniem mógłbym jej wymienić słuchawkę na nowszą ;-)

MM
 #1132178  autor: Ubinoob
 08 cze 2022, 00:02
Na s6 edge zauważyłem, że bardzo niechętnie trzyma VoWifi. Na S9+ zdecydowanie lepiej.

Pytanie do użytkowników Play. Miał ktoś z Was taką sytuację, że używając VoLTE/VoWifi jak odrzucicie połączenie to druga osoba słyszy "przepraszamy, wybrany numer nie istnieje"? Ostatnio zauważyłem, że po odrzuceniu, ludzie próbują mimo wszystko ponawiać połączenia i skarżą się potem, że podałem zły numer. Normalnie oduczyłem się odrzucać, przez ten błąd. Jak wyłączę VoLTE i rozmowa idzie po UMTS/GSM to jest normalny komunikat "przepraszamy, wybrany numer jest zajęty".
Konsultant standardowo zrobił reset karty SIM, ale to oczywiście nic nie dało.
 #1132187  autor: Gormar
 08 cze 2022, 09:51
Przed chwilą sprawdzałem odrzucanie połączenia z Virgin do Play (VoWiFi) i komunikat była prawidłowy ("chwilowo niedostępny"). Ciekawa sprawa, że jakiś czas temu również często miałem komunikat, że dany numer nie istnieje, ale to dzwoniąc z Play do Virgin Mobile.
 #1132190  autor: kozien70
 08 cze 2022, 10:00
Podobnie jak Gormar - zadzwoniłem przed chwilą na mój nr Play (VoLTE) z telefonu stacjonarnego Orange. Odrzuciłem połączenie na komórce, na stacjonarce usłyszałem Abonent chwilowo niedostępny, możesz mu wysłać notkę SMS.
 #1132192  autor: inm
 08 cze 2022, 11:09
Ubinoob pisze:
08 cze 2022, 00:02
Na s6 edge zauważyłem, że bardzo niechętnie trzyma VoWifi. Na S9+ zdecydowanie lepiej.

Pytanie do użytkowników Play. Miał ktoś z Was taką sytuację, że używając VoLTE/VoWifi jak odrzucicie połączenie to druga osoba słyszy "przepraszamy, wybrany numer nie istnieje"? Ostatnio zauważyłem, że po odrzuceniu, ludzie próbują mimo wszystko ponawiać połączenia i skarżą się potem, że podałem zły numer. Normalnie oduczyłem się odrzucać, przez ten błąd. Jak wyłączę VoLTE i rozmowa idzie po UMTS/GSM to jest normalny komunikat "przepraszamy, wybrany numer jest zajęty".
Konsultant standardowo zrobił reset karty SIM, ale to oczywiście nic nie dało.
Na jakim Samsungu wystąpił u Ciebie ten problem? U mnie na S21+ przed chwilą miałem ten sam komunikat że numer nie istnieje a kolega normalnie do mnie oddzwonił
 #1132778  autor: klaudia123
 24 cze 2022, 21:06
Zagadka techniczna, wymuszone pasmo LTE, mamy wtedy pełne VoLte i tylko w T-Mobile można dzwonić :)
Pozostałe sieci muszą mieć LTE/3G lub automat, aby w trybie VoLTE zadziałało jak wyżej :)
Co to za cuda w konfiguracji? Csfb miało zniknąć dzięki VoLte...
 #1132779  autor: Kryniczanin
 24 cze 2022, 21:16
W Plusie można wymusić tylko LTE i działa. W Play i Orange niestety musi być LTE i WCDMA bo po zalogowaniu do LTE nie rejestruje IMS bez WCDMA.
 #1132780  autor: klaudia123
 24 cze 2022, 21:23
Kryniczanin pisze:
24 cze 2022, 21:16
W Plusie można wymusić tylko LTE i działa. W Play i Orange niestety musi być LTE i WCDMA bo po zalogowaniu do LTE nie rejestruje IMS bez WCDMA.
Dziękuję za weryfikację, a teraz pytanie... Mix VoLTE/2G, raczej taka kombinacja nie zadziała, więc czy ktoś na forum jest techniczny, to błąd konfiguracji czy platformy?
 #1132795  autor: kacperek_z
 25 cze 2022, 09:12
U mnie — sprawdziłem przed chwilą — na Galaxy S21 5G rejestracja do usług IMS działa poprawnie przy wymuszonym trybie tylko LTE w T-Mobile, ale też w Orange, Plusie i w Play w roamingu krajowym Orange.
Play na zasięgu sieci macierzystej istotnie nie rejestruje się do usług IMS w trybie LTE-only. Niestety, nie potrafię wymusić trybu LTE+GSM w ustawieniach telefonu, więc tego nie sprawdzę.
  • Strona 136 z 192
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 192
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 192