DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 154 z 191
  • 1
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 191
 #1144821  autor: kozien70
 04 mar 2023, 21:40
doktor pisze:
04 mar 2023, 20:37
Dzisiaj zauważyłem ciekawą rzecz. Telefon s21 dwie karty sim nr1 Orange i nr2 Play. W przypadku gdy mam włączony Internet przez kartę nr 2(Play) i jestem w miejscu gdzie nie ma zasięgu karty nr 1 (Orange) a zasieg PLAY jest to wskakuje mi np w Netmonitor ze dla Sim1 jest połączenie IWLAN i mogę prowadzić rozmowę z karty nr1 (Orange). Gdy wyłączę Internet na sim2 połączenie jest zrywane i nie da rady zestawić kolejnego połączenia(brak zasięgu Orange). Włączając ponownie dane na karcie Sim2 mogę dzwonić bez problemu. Szukam w necie informacji ten temat ale bezskutecznie.
Pisałem o tym w zeszłym roku. Robiłem nawet testy porównawcze iPhone vs Galaxy i wyszło mi, że iPhone ma to lepiej opracowane.
viewtopic.php?f=24&t=129835&p=1131273&h ... e#p1131273
 #1144869  autor: sebap
 06 mar 2023, 09:22
Witam wszystkich. Przeniosłem 2 numery z RedBull Mobile do Vectry. Dziś po północy usługi uruchomione, można dzwonić ale: na 1 numerze działa VoWiFi i VoLTE a na drugim nie działa. Dziś rano konsultant to niby włączył ale dalej nie działa. Oczywiście VoWiFi i VoLTE włączone z poziomu telefonu, telefon uruchamiany ponownie, wielokrotnie włączany i wyłączany tryb samolotowy.
Telefony to Realme 9 4G i Motorola Moto G60. W Realme te usługi działają, w Motoroli nie działają. Oczywiście w RedBull Mobile działały obie usługi w tej Motoroli.
Telefon bez brandu żadnego operatora.
Jakieś pomysły? ;)

Update: Konsultantka poradziła aby zamienić karty: z telefonu w którym działają te usługi do telefonu, w którym nie działają i odwrotnie i ta operacja pomogła.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2023, 17:46 przez sebap, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1144870  autor: mariusz9a
 06 mar 2023, 09:31
Ja mam ostatnio jakiś problem z rozmowami w VoWiFi na linii T-Mobile <-> Orange. Nie dość że czasami i pół minuty trwa wybieranie numeru, to potem podczas rozmowy potrafi "wycinać" i "krzaczyć" słowa. Zasięg sieci WiFi po obu stronach jest na bardzo dobrym poziomie. Telefony nie mają znaczenia. Te same lokalizacje po obu stronach, rozmowa T-Mobile <-> T-Mobile lub T-Mobile <-> Plus i jest wszystko ok. Także śmiem zakładać że w Orange coś się sypie :-/
Ktoś ma podobnie - problem globalny? Czy to tylko u mnie się coś sypie?
 #1145130  autor: janekiwan
 09 mar 2023, 09:58
Mam dziwną sytuację z Orange. Kupiłem sobie nowy telefon który jest przez nich certyfikowany do volte vowifi (poprzedni regularnie blokowali) I na karcie służbowej Orange vowifi od razu poszło, natomiast volte nie chce działać. Z czego to może wynikać? Myślałem że te dwie usługi są ze sobą ściśle powiązane.
 #1145158  autor: kozien70
 09 mar 2023, 12:54
Zgłoś się do BOK-u, że potrzebujesz uruchomienia usługi VoLTE, a jeśli jest uruchomiona to prosisz o restart. Po restarcie usługi przez BOK zrestartuj telefon.
 #1145401  autor: pawelwaw84
 11 mar 2023, 17:29
Cześć wszystkim. Zgłaszam się z problemem z WifiCalling w sieci T-Mobile na abonament. Mamy z żoną po telefonie Oppo Reno 5 Lite i w obydwu problem zaczął się od przejścia z Androida 11 na 12. Żadna kolejna aktualizacja nie pomogła, androida 13 jeszcze na ten telefon nie ma. Reset usługi z poziomu operatora nie pomaga. Łączenie z wifi zarówno 2.4 jak i 5 nic nie zmienia. Wifi calling okresowo samo się włącza i wyłącza i tak na zmianę. Czasem podziała pół dnia a czasem 10 minut i znika. Po jakimś czasie znów się włącza. Hard reset telefonu też nie pomógł. Problem jest o tyle dokuczliwy, że w miejscu zamieszkania zasięg jest słaby, więc VoWifi jest zbawieniem. VoLTE podczas gdy mamy zasięg LTE działa bez zarzutu. Czy macie jakieś pomysły co jeszcze można w tym kierunku zrobić by działało to na sztywno? Nawet w trybie samolotowym wifi calling działa w kratkę.
 #1145403  autor: matias55
 11 mar 2023, 17:43
Każdą aktualizację OTA można cofnąć jeżeli wiesz jaka była poprzednia. Zwykle nawet nie trzeba roota. Nokia 8 bez kłopotu wgrywam dowolny pakiet aktualizacji OTA i nic się nie psuje.
 #1145532  autor: janekiwan
 13 mar 2023, 11:28
kozien70 pisze:
09 mar 2023, 12:54
Zgłoś się do BOK-u, że potrzebujesz uruchomienia usługi VoLTE, a jeśli jest uruchomiona to prosisz o restart. Po restarcie usługi przez BOK zrestartuj telefon.
Dzięki za pomoc. U mnie okazało się że to chyba bardziej sprawa telefonu. Nie ma znaczka volte na tej SIMce, natomiast nie zrzuca do 3G przy połączeniu, używa kodeka EVS, więc chyba wszystko działa ok, to tylko kwestia braku ikonki.
 #1145548  autor: Pogodejmon
 13 mar 2023, 22:48
Witam wszystkich,

Nie widzę ustawień VoLTE w Realme 7 5G w sieci T-Mobile, pomimo że kilka dni wcześniej w Plusie działało wszystko znakomicie. Telefon został zakupiony w Plusie, więc domyślam się, że telefon może być "uczulony" na inne sieci, pomimo że nie posiadam w nim żadnych aplikacji systemowych z Plusa (więc raczej nie jest brandowany, chociaż kto wie). Karta Sim (T-Mobile) w innym urządzeniu widzi VoLTE oraz inna karta SIM (z Plusa) widzi w Realme 7 5G także VoLTE, więc wychodzi na to, że ten telefon nie obsługuje VoLTE z kartami SIM z sieci T-Mobile. Macie jakieś pomysły, co można jeszcze zrobić by włączyć VoLTE w tym urządzeniu? Reset do ust. fabrycznych/inny soft lub cokolwiek innego?

Generalnie brak VoLTE nie doskwiera mi aż tak bardzo w postaci gorszej jakości rozmów, a w tym że w trakcie połączenia głosowego nie mam w ogóle połączenia z Internetem, co jest dla mnie mocno niewygodne.

Podczas rozmów z konsultantami z T-Mobile i Plusa dowiedziałem się niewiele. T-Mobile twierdzi, że w każdym urządzeniu (telefonie) spoza sklepu T-Mobile może nie działać ta usługa i jest to normalna rzecz dla nich. W Plusie oznajmili mnie, że oni w żaden sposób nie blokują telefonów wychodzących z ich sklepu i problem leży po stronie obecnego operatora.

Według was da się to urządzenie uratować? Bo trochę szkoda mi tego telefonu, bo jednak całkiem płynnie nadal działa, a szkoda wydawać z 2 klocki w podobnych parametrach na inne urządzenie "tylko" z tego powodu.

Pozdrawiam
 #1145558  autor: Karlos20
 14 mar 2023, 01:24
Pogodejmon: potwierdzam info od f0ku5.
Sam mam ten telefon i nie ma wsparcia dla sieci T-Mobile (obsługuje tylko Fake5G tego operatora), dzięki czemu po wyłączeniu sieci 3G, co nam po necie z 5G czy szybkim necie w LTE, skoro gdy odbierzemy rozmowę wyrzuca nas na 2G i odcina nas od neta - co jest sytuacją bardzo kuriozalną. Na tym telefonie pełne wsparcie IMS+5G mamy tylko w Plusie oraz Playu i częściowo w Orange (szczególnie Flex).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1145637  autor: Pogodejmon
 14 mar 2023, 22:01
Karlos20 pisze:
14 mar 2023, 01:24
Pogodejmon: potwierdzam info od f0ku5.
Sam mam ten telefon i nie ma wsparcia dla sieci T-Mobile (obsługuje tylko Fake5G tego operatora), dzięki czemu po wyłączeniu sieci 3G, co nam po necie z 5G czy szybkim necie w LTE, skoro gdy odbierzemy rozmowę wyrzuca nas na 2G i odcina nas od neta - co jest sytuacją bardzo kuriozalną. Na tym telefonie pełne wsparcie IMS+5G mamy tylko w Plusie oraz Playu i częściowo w Orange (szczególnie Flex).
Szkoda że nigdy takich informacji nie można nigdzie oficjalnie znaleźć. Pewnie Ci którzy zmagali się z takimi już problemami wcześniej by weryfikowało taką sytuację u operatora. Nie mniej jeszcze kilka dni temu bym w ogóle nie przypuszczał, że operator może blokować pewne ustawienia, wręcz ingerować w jakimś urządzeniu...

Na razie chyba pozostanę z tym telefonem, póki jeszcze znakomicie działa pod względem szybkości czy żywotności baterii.
 #1145638  autor: bogna22
 14 mar 2023, 22:16
Jakieś zmiany w Xiaomi w Orange? Usługi IMS/VoLte działają dla wymuszonego LTE... Ten sam tel./sim, jeszcze kilka tygodni temu wymagały wsparcia 2/3G.
T umiał to od zawsze, P&P nie.
 #1145639  autor: f0ku5
 14 mar 2023, 22:32
Pogodejmon pisze:
14 mar 2023, 22:01
Karlos20 pisze:
14 mar 2023, 01:24
Pogodejmon: potwierdzam info od f0ku5.
Sam mam ten telefon i nie ma wsparcia dla sieci T-Mobile (obsługuje tylko Fake5G tego operatora), dzięki czemu po wyłączeniu sieci 3G, co nam po necie z 5G czy szybkim necie w LTE, skoro gdy odbierzemy rozmowę wyrzuca nas na 2G i odcina nas od neta - co jest sytuacją bardzo kuriozalną. Na tym telefonie pełne wsparcie IMS+5G mamy tylko w Plusie oraz Playu i częściowo w Orange (szczególnie Flex).
Szkoda że nigdy takich informacji nie można nigdzie oficjalnie znaleźć. Pewnie Ci którzy zmagali się z takimi już problemami wcześniej by weryfikowało taką sytuację u operatora. Nie mniej jeszcze kilka dni temu bym w ogóle nie przypuszczał, że operator może blokować pewne ustawienia, wręcz ingerować w jakimś urządzeniu...

Na razie chyba pozostanę z tym telefonem, póki jeszcze znakomicie działa pod względem szybkości czy żywotności baterii.
Oficjalne info jest na podlinkowanej przeze mnie stronie, a sama strona jest ogólnodostępna ;)
 #1145641  autor: Pogodejmon
 14 mar 2023, 22:44
f0ku5 pisze:
14 mar 2023, 22:32
Pogodejmon pisze:
14 mar 2023, 22:01
Karlos20 pisze:
14 mar 2023, 01:24
Pogodejmon: potwierdzam info od f0ku5.
Sam mam ten telefon i nie ma wsparcia dla sieci T-Mobile (obsługuje tylko Fake5G tego operatora), dzięki czemu po wyłączeniu sieci 3G, co nam po necie z 5G czy szybkim necie w LTE, skoro gdy odbierzemy rozmowę wyrzuca nas na 2G i odcina nas od neta - co jest sytuacją bardzo kuriozalną. Na tym telefonie pełne wsparcie IMS+5G mamy tylko w Plusie oraz Playu i częściowo w Orange (szczególnie Flex).
Szkoda że nigdy takich informacji nie można nigdzie oficjalnie znaleźć. Pewnie Ci którzy zmagali się z takimi już problemami wcześniej by weryfikowało taką sytuację u operatora. Nie mniej jeszcze kilka dni temu bym w ogóle nie przypuszczał, że operator może blokować pewne ustawienia, wręcz ingerować w jakimś urządzeniu...

Na razie chyba pozostanę z tym telefonem, póki jeszcze znakomicie działa pod względem szybkości czy żywotności baterii.
Oficjalne info jest na podlinkowanej przeze mnie stronie, a sama strona jest ogólnodostępna ;)
Oczywiście, również ta strona (https://wificalling-volte.pl/) jest ogólnodostępna, ale nikt normalny przy zmianie sieci, nie sprawdza wcześniej czy VoLTE będzie funkcjonowało na jakimś urządzeniu (jeśli wcześniej nie miał w ogóle świadomości, że może gdzieś nie działać). Teraz pewnie już tak, ale dla większości użytkowników to raczej kwestia, która powinna działać z automatu, zważywszy że operator zapewnia że usługa działa, ale niekonieczne na wszystkich urządzeniach i to nawet pozbawionego brandu.
 #1145642  autor: f0ku5
 14 mar 2023, 23:09
Niestety to tak nie działa, możemy tylko ubolewać. Chcesz mieć działające VoLTE i VoWiFi w każdej sieci i bez żadnego zająknięcia - tylko i wyłącznie Apple i Samsung.
 #1145660  autor: DEVI_UI
 15 mar 2023, 12:22
Odkąd wyłączono 3G połączenia na iPhonach notorycznie zrzucane są na 2G mimo aktywnego VoLTE. Taryfa korpo i heyah01. Ktoś się spotkał z taką sytuacją?

https://www.speedtest.net/android/8093068941.png
https://ibb.co/C26MPQX - 4CA L2600+2100+1800+800 Play MIMO 4x4 - LUB1012
:-)
 #1145766  autor: HappyBoy
 16 mar 2023, 09:56
IC_Current pisze:
04 mar 2023, 20:49
@doktor
Na japkofonach o tej funkcji czytałem już bardzo dawno temu, choć osobiście nie testowałem.
Tak na szybko rzuciłem hasło "VoWiFi over cellular data on a second SIM" i trochę wyników wyskoczyło, np drugi z brzegu https://forums.whirlpool.net.au/archive/3w8ykw1v
Można to uruchomić na P30 Pro ? Czy tylko ogryzki i Samsungi ?
  • Strona 154 z 191
  • 1
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 191
  • 1
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 191