DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 141 z 191
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 191
 #1136843  autor: kacperek_z
 04 paź 2022, 14:56
Według informacji uzyskanych od rzecznika sieci Orange, w ofercie Orange Flex działają połączenia wideo po LTE, tj. ViLTE. Ja niestety nie posiadam Fleksa — czy mógłby ktoś sprawdzić, czy to prawda? I czy na przykład połączenia ViLTE Flex <-> Play dochodzą do skutku? :)
Reszta pomarańczowych ofert nie dostąpiła jeszcze zaszczytu…
 #1136870  autor: klaudia123
 04 paź 2022, 19:59
Witajcie,
Redmi 9 4/64 Orange OFnK, tryb tylko LTE, po włączeniu Internetu owszem ikona transmisji jest... transfer nie. Szansa na takie zachowanie 50/50.
Pomaga chwilowe załączenie tryby samolotowego...
Tryb automatu to dramat dla baterii, tryb UMTS/LTE wszystko działa.
Szanowne Orange, może ogranie, swoje najtańsze jakie było IMS/VoLte?
 #1136872  autor: p2225
 04 paź 2022, 20:20
Orange Polska zawarł już w tej sprawie umowę z AT&T w Stanach Zjednoczonych. Operatorzy w tym kraju jako pierwsi ogłosili wyłączenie sieci 3G, dlatego ten rynek uznany został za priorytetowy. Na tym jednak nie koniec. Już w 2023 roku Orange Polska spodziewa się otwarcia kolejnych połączeń roamingowych VoLTE, dla takich krajów jak Niemcy, Francja, Włochy, Wielka Brytania, Holandia czy Hiszpania.
Na liście kompatybilnych urządzeń regularnie pojawiają się nowe urządzenia i tak naprawdę trudno dziś kupić telefon, który nie zapewni pełnej zgodności z VoLTE.
No nie wiem, np. Motorola? W Orange to całe 2 modele.
https://www.telepolis.pl/artykuly/ap/ko ... c-na-volte

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1136925  autor: Martino
 06 paź 2022, 11:59
Odkąd mam Orange Flex zauważyłem kompletnie inne priorytety ruchu voice w tej ofercie w porównaniu z OnK. Wcześniej mając OnK w domu mój 9T Pro rzadko kiedy przełączał się na VoWiFi, w zasadzie tylko wieczorami nieraz wskakiwało, kiedy sieć była na osiedlu mocno obciążona (szczególnie L800) no i w zasadzie tyle. Teraz jak mam Flexa słuchawka praktycznie cały czas siedzi w VoWiFi, zrzutów do VoLTE zauważam zaledwie... incydentalnie mało co, może max kilka dziennie na kilka max minut. Dla porównania w tym samym telefonie mam kartę Orange dla firm na abo i na niej sytuacja jest identyczna jak w OnK czyli fon siedzi cały czas na VoLTE i okazyjnie wskakuje VoWiFi. Dobrze myślę, że we Flex zrobili takie przemyślane priorytety ?
 #1136928  autor: Remington
 06 paź 2022, 13:13
To nie proprytety, one dotyczą sieci komórkowej. O ile nie zmieniłeś tego w ustawieniach (niektóre modele z Androidem to umożliwiają), WiFi Calling uaktywnia się zawsze jeśli tylko może. Jeśli wcześniej go nie miałeś lub miałeś rzadko, to kwestia Twojego łącza, a nie taryfy.
 #1137070  autor: patrix-83
 08 paź 2022, 20:02
W T-Mobile zanika mi i pojawia się i tak w kółko usługa VoWIFI i VoLTE i obsługa klienta nie jest w stanie mi pomóc. Zgłoszenia techniczne też nie przynoszą rezultatów, mam wrażenie jakbym dostawał odpowiedzi od kretynów którzy nie wiedzą o co chodzi.

Nigdy nie było takiego problemu w Krakowie z tymi usługami, sprawdziłem to na obu telefonach i na obu telefonach jest tak samo więc telefony mam sprawne a zaznaczam że mam telefony z obsługą 5G i ofertę 5G w T na kartę i jeszcze jak 2 miesiące temu testowałem kartę T-Mobile to wszystko śmigało w kwestii usług VoLTE i Wifi Calling. 2 miesiące po powrocie z innej sieci z numerem do T-Mobile i operator coś sperd...lił czy o co chodzi???

Volte i Vowifi działają prawidłowo w Play na moim internecie stacjonarnym w domu więc nie jest to wina ani moich obu telefonów ani mojego stałego łącza. Testowałem nawet T-mobile na internecie mobilnym żeby wykluczyć błąd internetu stacjonarnego i też jest to samo z usługą wifi calling i Volte, tyle że Volte ma inne podłoże przyczynowe o czym wyjaśniam poniżej.

Reset obu usług w T-Mobile nie przyniósł żadnej poprawy, wifi calling pojawia i się znika albo zniknie i pojawi się za 2 dni i znowu zniknie, Volte zanika bo T-Mobile swoimi ostatnimi konfiguracjami sieci doprowadził do tego że telefon przelogowuje się do 3G mając dostępne pod nosem 5G i 4G gdyż mam telefon 5G i ofertę 5G.

W opcjach PREFERENCJI wifi calling na karcie T-mobile w telefonie mam następujące ustawienia:
1. PREFEROWANE IMS
2. PREFEROWANE WIFI CALLING
3. PREFEROWANE POŁĄCZENIA KOMÓRKOWE

Oczywiście mam wybrane 2 bo jak dam 1 to wifi calling już w ogóle się nie załącza a jak wybiorę 3 to karta preferuje w pierwszej kolejności VoLTE.

Czy ktoś wie co się dzieje w T-Mobile i co oni spierd....z tymi 2 usługami głosowymi???
Co to do cholery jest PREFEROWANE IMS???
 #1137071  autor: 0kti
 08 paź 2022, 20:11
Poco F4
WiFi Calling trzyma bardzo stabilnie w T-mobile na moim telefonie. Wybór preferowane Wi-Fi. U mnie nie ma Preferowany IMS.
Volte też bardzo stabilnie.
 #1137072  autor: bxx1
 08 paź 2022, 20:28
Testowałem kartę T-Mobile Go ,pakiet za 39 zl ten z 5G.Żadnych problemów z tymi usługami.Działały lepiej niż w Orange.
Patrix-83 a wymień sobie karte sim.Ja w zeszłym roku miałem problem z zanikającym WiFiCalling w orange na kartę i wymiana karty sim pomogła.Ta karta przed wymianą miała miesiąc także nie sugerował bym się tym.Bo przeniosłeś teraz numer i masz ją nową.Spróbuj od tego najpierw skoro reset tych usług nic nie daje.
 #1137164  autor: klaudia123
 11 paź 2022, 17:32
patrix-83 pisze:
08 paź 2022, 20:02
W T-Mobile zanika mi i pojawia się i tak w kółko usługa VoWIFI i VoLTE i obsługa klienta nie jest w stanie mi pomóc.
...
Czasami pomaga wymiana karty SIM, u mnie karta "ma Pani w systemie VoLTE", a w # albo brak. W końcu kazano mi kupić starter i nieaktywność go, podmieniono na nią numer i działa... VoWiFi ma zawsze priorytet, w biurze w trybie samolotowym mniej drenuje baterię, a i ploty na komunikatorach szybciej dochodzą :mrgreen:
 #1137329  autor: patrix-83
 17 paź 2022, 09:10
Zgodnie z waszymi radami wymieniłem kartę sim w T-Mobile i niestety nadal to samo. Zgłosiłem problem do T-Mobile ponownie i oni problemu nie widzą a usługa VoWIFI nadal zanikała i pojawiała się w kółko.
VoLTE zanikało bo telefon przelogowywał się do 3G z tego względu że Panowie z T rozpoczęli najprawdopodobniej jakąś konfigurację sieci i spieprzyli wszystko i mit sieci "best in the test" runął jak domek z kart. Zaznaczam że podczas telefonowania do biura obsługi T-mobile z mojej lokalizacji w Krakowie zawsze słyszałem komunikat automatu "że stacje w mojej okolicy są obecnie przeciążone, internet może nie działać prawidłowo, już pracują nad rozwiązaniem problemu". Ten komunikat cały czas się pojawiał przez 2 tygodnie i nie zniknął bo bez dodatkowych stacji to z pustego i salomon nie naleje.

Obecnie numer przeniosłem do Orange (FLEX), usługi VoWIFI i VoLTE działają prawidłowo i cały czas i przede wszystkim nie ma żadnego przelogowywania do 3G, telefon trzyma się LTE bądź 5G a przecież jest to NETWORKS czyli ten sam podmiot który konfiguruje sieć pod T-Mobile.

Reasumując - tak kończy się rozdawanie nielimitowanego internetu w komórce i próby wyłączania 3G w PL przez T-Mobile - kończy się to uwaleniem w mojej lokalizacji dwóch do tej pory sprawnie działających usług tj. VoLTE i VoWIFI i kierowaniem ruchu do przeciążonego 3G. Brawo dla T!!!
 #1137334  autor: bxx1
 17 paź 2022, 09:39
Testuje w Krakowie i Orange i T-mobile.Nic takiego sie mi nigdy nie działo.Może to problem słuchawki?Ja na samsungu s21+ nie mam żadnych problemów z tymi usługami w Krakowie i T i O działają bardzo dobrze.Nie zauważyłem żadnych przelogowań do 3g w T- mobile.VoLTE działa poprawnie.To samo WoWifi działa lepiej w T niż w Orange.Dziwna sytuacja.Może podaj lokalizacje bo jak wiemy w krk są dziury zasięgowe...
 #1137335  autor: bxx1
 17 paź 2022, 09:42
patrix-83 pisze:
17 paź 2022, 09:10
Zgodnie z waszymi radami wymieniłem kartę sim w T-Mobile i niestety nadal to samo. Zgłosiłem problem do T-Mobile ponownie i oni problemu nie widzą a usługa VoWIFI nadal zanikała i pojawiała się w kółko.
VoLTE zanikało bo telefon przelogowywał się do 3G z tego względu że Panowie z T rozpoczęli najprawdopodobniej jakąś konfigurację sieci i spieprzyli wszystko i mit sieci "best in the test" runął jak domek z kart. Zaznaczam że podczas telefonowania do biura obsługi T-mobile z mojej lokalizacji w Krakowie zawsze słyszałem komunikat automatu "że stacje w mojej okolicy są obecnie przeciążone, internet może nie działać prawidłowo, już pracują nad rozwiązaniem problemu". Ten komunikat cały czas się pojawiał przez 2 tygodnie i nie zniknął bo bez dodatkowych stacji to z pustego i salomon nie naleje.

Obecnie numer przeniosłem do Orange (FLEX), usługi VoWIFI i VoLTE działają prawidłowo i cały czas i przede wszystkim nie ma żadnego przelogowywania do 3G, telefon trzyma się LTE bądź 5G a przecież jest to NETWORKS czyli ten sam podmiot który konfiguruje sieć pod T-Mobile.

Reasumując - tak kończy się rozdawanie nielimitowanego internetu w komórce i próby wyłączania 3G w PL przez T-Mobile - kończy się to uwaleniem w mojej lokalizacji dwóch do tej pory sprawnie działających usług tj. VoLTE i VoWIFI i kierowaniem ruchu do przeciążonego 3G. Brawo dla T!!!
Nic takiego miejsca nie ma na obecną chwile w Krakowie.
 #1137336  autor: Mixiorek
 17 paź 2022, 09:45
patrix-83 pisze:
17 paź 2022, 09:10
przecież jest to NETWORKS czyli ten sam podmiot który konfiguruje sieć pod T-Mobile.

No ale konfiguracja jest różna dla Orange i TMPL. Networks może równie dobrze zacząć zarządzać siecią Play i Plusa. I będą cztery różne podejścia.
Trzymanie się w Orange do upadłego LTE to był właśnie konfig dla Orange bo w TMPL spokojnie był HO do 3G. Często to LTE w Orange było nieużywalne. Voice cięty a transmisja nie szła.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1137357  autor: Martino
 17 paź 2022, 14:19
Remington pisze:
06 paź 2022, 13:13
To nie proprytety, one dotyczą sieci komórkowej. O ile nie zmieniłeś tego w ustawieniach (niektóre modele z Androidem to umożliwiają), WiFi Calling uaktywnia się zawsze jeśli tylko może. Jeśli wcześniej go nie miałeś lub miałeś rzadko, to kwestia Twojego łącza, a nie taryfy.
Nie mam w telefonie możliwości wyboru priorytetu mam po prostu włączone VoWiFi. Wiem, że niektóre słuchawki dają możliwość wyboru w menu co ma być preferowane VoWiFi czy VoLTE. U mnie w 9T Pro tego nie ma. Przy pasku aktywacji VoWiFi jest tylko dopisane właśnie "wykonuj połączenia przez WiFi zawsze kiedy to możliwe" i tak samo miałem mając kartę w OnK Z tą różnicą że wtedy bardzo rzadko wskakiwało owe VoWiFi a słuchawka siedziała cały czas w VoLTE i dopiero jak jakość sygnału LTE była naprawdę bardzo słaba, to wskakiwało VoWiFi. A teraz przy identycznych ustawieniach, ale mając już kartę we Flex telefon niezależnie od jakości sygnału LTE siedzi cały czas w Wi-Fi Calling. To na pewno nie kwestia łącza, bo od kilku lat jestem u tego samego operatora FTTH i parametry są niezmienne.
 #1137593  autor: glodek
 28 paź 2022, 14:25
Czy zauważył ktoś, że w Play żeby działał HDVoice+ (EVS) trzeba najpierw wysłać SMS-a, w celu włączenia Wifi Calling? Normalnie działa tylko HDVoice WB-AMR, dopiero po aktywacji, jest EVS. Wcześniej miałem Orange i nie były takich udziwnień. Czy tak jest w całym Play i ich MVNO?
 #1137596  autor: Moonoon
 28 paź 2022, 14:58
Działa Ci na karcie VoLTE ?
Trafiłem na kilka kart na których nie działało mimo interwencji w BOK lub co ciekawe działało na wybranych modelach Samsunga :lol:

Play "ala" 5G
https://www.speedtest.net/result/a/8325716393
 #1137599  autor: glodek
 28 paź 2022, 15:49
Moonoon pisze:
28 paź 2022, 14:58
Działa Ci na karcie VoLTE ?
Trafiłem na kilka kart na których nie działało mimo interwencji w BOK lub co ciekawe działało na wybranych modelach Samsunga :lol:
Wszystkie prepaidy działają, ale musze zawsze włączać przez BOK lub SMS. Czyli w prepaid nie ma z automatu tylko na abonament?
  • Strona 141 z 191
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 191
  • 1
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 191