DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 132 z 191
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 191
 #1129147  autor: marcin19883
 10 mar 2022, 19:15
Tomaszfraczek pisze:
09 mar 2022, 23:23
Bo ustawienia 50.0 są dopiero w wersji iOS 15.4, która wyjdzie oficjalnie na 99% w przyszłym tygodniu.
Ja się tego nie doczekam. Iphone 6s wraca do kolegi, ja go tylko na testy miałem :-)
 #1129195  autor: klaudia123
 12 mar 2022, 21:01
Pytanie techniczne o VoLTE. Ustawiając telefon w tryb tylko LTE, rozmowy/sms/mms/Internet, działa bezproblemowo tylko w T-Mobile/Play. Plus i Orange na czymś przyoszczędzili czy skonfigurowali usługę TAS/IMS na odczepnego?
Wiadomo PL zaścianek, kiedy na świecie powszechne jest 5G i pociągi 320-450km/s u nas mają problem z km drogi... Ale zadziwia mnie zacofanie, nie wykorzystywanie na max, tego co się posiada.
 #1129197  autor: Remington
 12 mar 2022, 22:56
klaudia123 pisze:
12 mar 2022, 21:01
Wiadomo PL zaścianek, kiedy na świecie powszechne jest 5G i pociągi 320-450km/s

To jest dobry przykład, bo te pociągi są tam od lat 90., a u nas od kilku jest zaledwie Pendolino i to spowolnione na łukach.

Kiedy nie wiadomo o co chodzi, wtedy wiadomo o co chodzi. Ktoś przyoszczędził z tych czy innych względów. Albo przepłacił za badziew, bo tam gdzie duże pieniądze jest i korupcja.
 #1129676  autor: klaudia123
 24 mar 2022, 20:35
Jak polskim sieciom idzie z roamingiem...
Play, T-Mobile mają IMS z tych normalnych, a Plus i Orange mają coś :mrgreen:
Jak wygląda integracja VoLte Roaming, czy króluje raczej S8 Home Routing?
Ktoś ma dane odnoście integracji polskich IMS?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2022, 20:50 przez klaudia123, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1129803  autor: Tomaszfraczek
 29 mar 2022, 10:18
bogna22 pisze:
28 mar 2022, 17:45
IMS Orange dla Xiaomi, obsługuje komplet usług w trybie "tylko LTE". Do niedawna połączenia były niemożliwe do realizacji.
A wie ktoś jak to jest np. na Galaxy S22 Ultra w T-Mobile? Czy tam też działa komplet usług na LTE only?
 #1129898  autor: bogna22
 31 mar 2022, 13:16
Tomaszfraczek [/quote pisze:
A wie ktoś jak to jest np. na Galaxy S22 Ultra w T-Mobile?
...
Samsung to ulubieniec polskich IMS, a T-Mobile jest ogarnięty w temacie. Na Samsung a12/a52 i redmi 9, wszystkie usługi działały po tylko LTE czy WiFi, więc model wyżej też powinien :)

PS. Zasięg LTE w PL jest dobry, tylko konfiguracja z pobytem w 3G przy LTE800 dziwna. Owszem jakościowo sygnał ciut słabszy, ale używalny.
 #1129977  autor: matias55
 02 kwie 2022, 04:29
bogna22 pisze:
31 mar 2022, 13:16
PS. Zasięg LTE w PL jest dobry, tylko konfiguracja z pobytem w 3G przy LTE800 dziwna. Owszem jakościowo sygnał ciut słabszy, ale używalny.
Ja to widzę, że to może być podobnie jak z 3G w T-Mobile kiedyś. Gdy moja rozmowa (niezależnie od aparatu) trwała jaki jakiś czas, sieć zrzucała mnie do 2G 900. Na VoLTE mam identyczną sytuacje teraz. Rozmowa trwa sobie różnie raz 30 minut lub czasami godzinę, potem zrzuca mnie do 3G. Jakość rozmowy spada oczywiście do AMR-WB 12.65 kbit/s. Liczę, że jak na dobre sieć "T" pozbędzie się 3G, to jakość sygnału będzie wyższa i nie będzie mnie zrzucać na archaiczne 2G.
 #1130022  autor: bogna22
 02 kwie 2022, 18:58
matias55 pisze:
02 kwie 2022, 04:29

Ja to widzę, że to może być podobnie jak z 3G w T-Mobile kiedyś. Gdy moja rozmowa (niezależnie od aparatu) trwała jaki jakiś czas, sieć zrzucała mnie do 2G 900. Na VoLTE mam identyczną sytuacje teraz.
...
Zachowanie prawidłowe, sieć "robi miejsce" na ruch data/głos dla innych. Widocznie parametry techniczne zmusiły do zrzutu do 2G. Sieć nie gwarantuje Ci jakości/kodeka/pasma, ma zachować ciągłość połączenia w granicach możliwości.
Ustaw telefon w tylko LTE, wtedy "Ci inni" będą Ci robić miejsce :mrgreen:
 #1130051  autor: matias55
 03 kwie 2022, 16:57
bogna22 pisze:
02 kwie 2022, 18:58
matias55 pisze:
02 kwie 2022, 04:29

Ja to widzę, że to może być podobnie jak z 3G w T-Mobile kiedyś. Gdy moja rozmowa (niezależnie od aparatu) trwała jaki jakiś czas, sieć zrzucała mnie do 2G 900. Na VoLTE mam identyczną sytuacje teraz.
...
Zachowanie prawidłowe, sieć "robi miejsce" na ruch data/głos dla innych. Widocznie parametry techniczne zmusiły do zrzutu do 2G. Sieć nie gwarantuje Ci jakości/kodeka/pasma, ma zachować ciągłość połączenia w granicach możliwości.
Ustaw telefon w tylko LTE, wtedy "Ci inni" będą Ci robić miejsce :mrgreen:
Ciekawe, bo od 2019 roku jakoś sztywno trzyma 3G i w tedy faktycznie spada do 2G wówczas, gdy warunki są kiepskie. Dodam, że wcześniej zrzucał sobie losowo do 2G a sam sygnał zawsze miałem na poziomie -85dBm, -95 dBm dla UMTS-u.

Może być tak jak piszesz. Jeżeli rozmowa była dłuższa sieć wolała zwolnić 3G dla innych. Ustawiłem LTE Only, ale o ile pamiętam też potrafi zrzucić do 3G. Muszę jeszcze po testować.
 #1130079  autor: rogmaniek
 04 kwie 2022, 13:29
Cześć.

Kupiłem kolejną Motkę - tym razem G50. Niestety, jedna kwestia mnie zaskoczyła. Z kartą Play, po uruchomieniu telefonu, działała usługa WiFi Calling/VoWiFi. Już po pierwszej aktualizacji zabezpieczeń opcja znikła. Nie jest widoczny suwak do włączenia ww. usługi w ogólnych ustawieniach sieci, jak i w ustawieniach aplikacji Telefon. Na szczęście działa VoLTE. Z kartą Orange też niestety jest tak samo. Przywrócenie ustawień fabrycznych nie pomogło.

W necie, dla Motki, nie znajduję niestety żadnego kodu na włączenie powiedzmy ukrytej funkcji VoWiFi/WiFi Calling.

Może Macie jakieś pomysły, co na to wpłynęło i jak przywrócić tę opcję?

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
 #1130084  autor: franiu129
 04 kwie 2022, 14:09
Cześć, ja za to mam problem z działaniem Wifi Calling na Xiaomi 11 Lite 5G NE w Orange. Telefon na oficjalnej, jedynej słusznej liście operatora a mimo wszystko usługi nie działają poprawnie. Sprawa była zgłaszana już u operatora, resetowali ustawienia, sugerowali również powrót do ustawień fabrycznych - bez skutku.
Karta SIM sprawdzana w innych telefonach - na S20FE 5G i iPhone SE działa bez zarzutu, telefony gości w domu łączą się bez problemu.
Co najdziwniejsze po wyłączeniu i włączeniu telefonu albo wyłączeniu i włączeniu karty SIM usługi na chwilę się uruchamiają.
Nie mam już pomysłu co dalej robić, Orange standardowo twierdzi że u nich wszystko jest w porządku a ja oczywiście muszę wychodzić przed dom żeby móc dzwonić jak człowiek :cry:
 #1130087  autor: iphoneski
 04 kwie 2022, 14:56
Niestety, wifi calling w Orange to usługa mocno średnia. Gdy byłem w Play, miałem to włączone cały czas i po prostu w zasięgu wifi gadałem po wifi, a w zasięgu LTE gadałem po LTE i tyle. W Orange włączam jedynie w razie potrzeby, czyli w miejscach bez zasięgu operatora. Jeśli miałbym korzystać z tego cały czas, to już chyba wolałbym zmienić sieć.
 #1130101  autor: xperia
 04 kwie 2022, 17:22
@iphoneski dlaczego? Jest jakiś problem?
Ja od pierwszego dnia gdy Orange wprowadziło usługę używam tylko wifi calling na porządku dziennym - wszystkie rozmowy idą po wifi calling.
Fakt, wcześniej smsy/mmsy nie działały i ogólnie mówiąc, Orange chyba „najgorzej wdrożyło” tę usługę porównując do konkurencji, ale problemów z rozmowami przez te lata nigdy nie miałem.
 #1130102  autor: p2225
 04 kwie 2022, 18:18
Usługi VoLTE i WiFi Calling stanowiły już około 43% całości ruchu i wzrosły o 31% w porównaniu rok do roku.
Dziś Orange podał, że przez WiFi Calling wysyła się także coraz więcej SMS-ów. W lutym 2022 roku Orange miał już 2,1 mln klientów, którzy wysłali SMS-y ze swojej sieci WiFi. Przez WiFi zostało wysłanych 20% wszystkich wiadomości tekstowych.
https://gsmonline.pl/artykuly/jak-wysla ... z-internet

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1130107  autor: iphoneski
 04 kwie 2022, 20:21
@xperia
Jest po prostu mniej stabilne i trochę nieprzewidywalne w porównaniu do VoLTE. Z takich najbardziej irytujących: dłuższy czas zestawiania rozmowy niż w VoLTE, po utracie internetu z wifi ale będąc połączony z routerem połączenie idzie po 3G zamiast VoLTE, wczoraj próbując zadzwonić wieczorem w ten sposób rozmowa wcale nie doszła do skutku. Sprawdzane na różnych wifi o dobrej stabilności i efekt podobny. Da się używać, ale mając wokół siebie kilka nadajników 4CA o wiele lepiej dzwonić mi po LTE.
 #1130117  autor: 3G
 04 kwie 2022, 21:53
To ciekawe. Ja w Plusie prowadzę wszystkie rozmowy w domu po VoWiFi, zero problemów. Podobnie jak jestem u rodziny. No chyba, że wyjdę z zasięgu, a nie mam LTE to wiadomo.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1130119  autor: Remington
 04 kwie 2022, 22:35
To u mnie WiFi Calling w trybie ciągłym spisuje się następująco:

Orange - trzyma doskonale, bardzo rzadko się rozłącza i jeśli to na krótko

T-Mobile - trzyma jeszcze lepiej niż Orange, zauważam rozłączanie mniej więcej raz na tydzień na dość krótko

Plus - trzyma dobrze, ale często zrywa na kilka godzin lub całą noc (można to skrócić poprzez wyłączenie i włączenie WiFi)

Play - trzyma połączenie bardzo dobrze, porównywalnie z T-Mobile

i na deser ciekawostka: Telekom DE - trzyma kapitalnie, ani razu nie straciło połączenia z siecią

Poza Orange, który używam na iPhone 5S, pozostałe karty opisałem na podstawie korzystania z nich na Redmi 8A lub POCO M3.
 #1130124  autor: matias55
 05 kwie 2022, 01:21
Osobiście potwierdzam WiFi Calling w T-Mobile działa świetnie. Chcąc utrzymać kodek AMR-WB 23.85 kbps wolę częściej łączyć się przez w/w usługę, bo obecnie VoLTE potrafi w różnych sytuacjach wywalić do 3G.
 #1130125  autor: iphoneski
 05 kwie 2022, 07:40
Może to więc jakaś przypadłość Flexa w Orange. Tak jak pisałem wyżej, w Play działało mi bardzo fajnie i korzystałem cały czas, w T też nie miałem problemów, No ale z T korzystałem dość krótko. Jedynie właśnie w Flex nie jestem zadowolony z działania tej usługi.
  • Strona 132 z 191
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 191
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 191