DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 159 z 191
  • 1
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 191
 #1146470  autor: kozien70
 28 mar 2023, 16:00
Widzę tutaj dużo przepychanek pt. czyja to wina: operatora czy producenta telefonu.
A ja się zastanawiam nad czymś innym. Standard jest jaki jest i tego nie zmienimy. A skoro jest mechanizm opisany kilka postów wcześniej przez kszaq i dyskutowany potem przeze mnie, to dlaczego operatorzy z niego nie chcą skorzystać? On wydaje się remedium na problemy z propagacją ustawień operatora. Czemu operatorzy z tego nie korzystają? Czy są jeszcze jakieś dodatkowe przeszkody techniczne? A może faktycznie nie korzystają, bo im się nie opłaca wspierać telefonów niesprzedawanych w sieci własnej, nie mają na tym zarobku i to jedyny powód?
 #1146471  autor: kwistas
 28 mar 2023, 16:09
W Niemczech operatorzy z takiego rozwiązania korzystają, praktycznie nie istnieje niekompatybilność z VoLTE, dziwne, że polski T-Mobile wzorem swojej matki sieci Telekom nie może użytecznych rozwiązań stosować, niemiecki o2 wpuszcza do VoLTE nawet mega egzotyki. Nawet w xiaomi które nie lubią nasi operatorzy potrafi ma Telekom działać wzorowo od hdvoice w 2G po VoLTE włączone natywnie bez pokazywania ikonki VoLTE koło zasięgu.
 #1146534  autor: maniek357
 29 mar 2023, 09:57
Numer przeniesiony kilka dni temu do Plusa na kartę. Aktywowane VoLTE i Wifi Calling kodem *101*11*1327#. Od momentu aktywacji, na każdej z technologii (2G, 3G, LTE), przestają działać połączenia wychodzące na dowolny numer (abonent niedostępny). Przychodzące działają normalnie. Testowane na dwóch telefonach. Dezaktywuję VoLTE i Wifi Calling - wszystko działa. Chyba to w Plusie dalej nie do końca dobrze działa, albo mam pecha i trafiłem na jakąś awarię w systemie :)
 #1146540  autor: Karlos20
 29 mar 2023, 10:59
maniek357: jaką masz taryfę? Możliwe, że znów to nie działa jak trzeba. Polecam jak najszybciej im to zgłosić.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1146543  autor: pawel100g
 29 mar 2023, 11:11
kozien70 pisze:
27 mar 2023, 14:37
Kup wysyłkowo w sklepie internetowym, zawsze wtedy masz 14 dni na zwrot.
Niestety, telefon nie jest dla mnie, przez co nie chce się "bawić" w odsyłki. Jeszcze będę się rozglądał za informacjami albo zaproponuje jakiś pewniejszy pod tym względem model.

Tak jak tutaj osoby piszą, to jest chore, żeby dalej tym – czy w danym modelu VoLTE zadziała, w danej sieci, czy nie – musiał się przejmować użytkownik, zwłaszcza gdy zbliża się koniec 3G
 #1146569  autor: matias55
 29 mar 2023, 18:39
pawel100g pisze:
29 mar 2023, 11:11
kozien70 pisze:
27 mar 2023, 14:37
Kup wysyłkowo w sklepie internetowym, zawsze wtedy masz 14 dni na zwrot.
Niestety, telefon nie jest dla mnie, przez co nie chce się "bawić" w odsyłki. Jeszcze będę się rozglądał za informacjami albo zaproponuje jakiś pewniejszy pod tym względem model.

Tak jak tutaj osoby piszą, to jest chore, żeby dalej tym – czy w danym modelu VoLTE zadziała, w danej sieci, czy nie – musiał się przejmować użytkownik, zwłaszcza gdy zbliża się koniec 3G
Na ten moment pewny koniec 3G to jedynie T-Mobile. Orange to jeszcze ponad rok. Plus i Play sądzę, że trochę później, więc zawsze można zmienić sieć.
 #1146597  autor: Sebastian7806
 29 mar 2023, 21:50
W Plusie na kartę jest awaria usług IMS (VoLTE i VoWiFi) każdy kto od kilku dni aktywował te usługi nie może wykonywać połączeń. Nieważne, czy to nowy starter, numer przeniesiony, czy stary numer, ale z dopiero co uruchomionymi usługami IMS - nie można zadzwonić na żaden numer. W słuchawce słychać komunikat "Abonent czasowo niedostępny". Nie działają także przekierowania na pocztę głosową. Poprawnie działają tylko - połączenia przychodzące, SMS, MMS oraz transmisja danych. Na razie jedynym zabiegiem techników Plusa jest informacja o konieczności wyłączenia VoLTE i VoWiFi. O planach naprawy nie słychać. Ważne jest jednak to, że ten kto miał już wcześniej te usługi aktywne, to dalej bez problemu może korzystać z VoLTE i VoWiFi. Problem jest tylko na tych kartach, na których dopiero co te usługi się włączyło.
 #1146647  autor: marcin19883
 30 mar 2023, 19:52
kwistas pisze:
28 mar 2023, 16:09
Nawet w xiaomi które nie lubią nasi operatorzy potrafi ma Telekom działać wzorowo od hdvoice w 2G po VoLTE
Lubią od przeszło 2 lat. Każdy wypuszczony telefon działa wzorowo z usługami Volte/VoWifi.
 #1146649  autor: torre24
 30 mar 2023, 19:58
Zamówiłem Pixel-a w poniedziałek i chciałbym podsumować jego działanie w polskich sieciach jeśli chodzi o VoLTE i WiFi Calling (bo 5G to nie działa w żadnej) zanim do mnie dojedzie. A więc:
- PLAY wspiera oficjalnie ten telefon jeśli chodzi o VoLTE;
- podobno działa VoLTE w T-Mobile ale nigdzie nie znalazłem wpisu jakiegoś usera, który by to potwierdził;
- o WiFi Calling można na razie zapomnieć.
Coś pominąłem?

BTW. Chodzi mi o działanie telefonu bez roota, nie znam się na tym i nie chciałbym uceglić słuchawki.
 #1146651  autor: kozien70
 30 mar 2023, 20:05
marcin19883 pisze:
30 mar 2023, 19:52
Lubią od przeszło 2 lat. Każdy wypuszczony telefon działa wzorowo z usługami Volte/VoWifi.
Tak wzorowo, że niedawno po aktualizacji użytkownicy różnych modeli Xiaomi zaczęli się uskarżać, że telefon przerywa rozmowy VoLTE po 20s jeżeli rozmowa jest w obrębie jednej sieci. Pomagało wyłączenie VoLTE. Można sobie poszukać w sieci skarg właścicieli. Ciekawe to "wzorowo".
 #1146656  autor: marcin19883
 30 mar 2023, 20:28
kozien70 pisze:
30 mar 2023, 20:05
niedawno po aktualizacji użytkownicy różnych modeli Xiaomi zaczęli się uskarżać, że telefon przerywa rozmowy VoLTE po 20s jeżeli rozmowa jest w obrębie jednej sieci.
A to ciekawe. Gdzie masz to info? jakie forum. Mi jeszcze nigdy żadna aktualizacja nie popsuła Volte/VoWifi na żadnym telefonie Xiaomi. Jedno wiem napewno, że problemy z telefonami mają użytkownicy, instalujący modowane softy np. xiaomi.eu-tygodniowe lub cokolwiek innego.
 #1146659  autor: IC_Current
 30 mar 2023, 20:34
Też mam trzy Xiaomi z oryginalnym softem we Flex i jednego staruszka Redmi 4 Pro z LineageOS w Plusie i wszystko hula idealnie.
 #1146660  autor: marcin19883
 30 mar 2023, 20:35
Xiaomi to nie Samsung czy Iphone, że co chwila coś zmienia w firmware modemów. Raczej configi IMS, pozostają niezmienione od nowości. To operator wdraża telefon do swojego systemu :)
 #1146661  autor: IC_Current
 30 mar 2023, 20:40
No nie do końca. Np na Mi 9 Lite kiedyś nie było oficjalnego wsparcia w Orange. Potem w Xiaomi zrobili aktualizację i wraz z nią zaczęło działać VoLTE. Potem była kolejna mała aktualizacja i pojawił się oficjalny regulamin usługi VoWiFi od Orange do akceptacji i zaczęło fungować oficjalnie VoWiFi bez potrzeby wbijania kodów.
Na Mi 11 Lite NE znowu na początku był konfig VoWiFi, gdzie wybierało się preferencje sieci (komórkowa/wifi), Po aktualizacji do Androida 12 w Orange już nie ma preferencji, tylko działa to jak na Samsungach (włączenie VoWiFi zawsze wymusza połączenie przez WiFi niezależnie od stanu sieci komórkowej). To jest domyślny konfig dla Orange. Ale już dla Play czy TM dalej są preferencje wyboru komórka/ WiFi aktywne. Dla TM jest nawet dodatkowe ustawienie preferencji w roamingu. Tylko Orange został okrojony.
 #1146662  autor: kozien70
 30 mar 2023, 20:49
marcin19883 pisze:
30 mar 2023, 20:28

A to ciekawe. Gdzie masz to info? jakie forum. Mi jeszcze nigdy żadna aktualizacja nie popsuła Volte/VoWifi na żadnym telefonie Xiaomi. Jedno wiem napewno, że problemy z telefonami mają użytkownicy, instalujący modowane softy np. xiaomi.eu-tygodniowe lub cokolwiek innego.
Daleko nie trzeba szukać. Proszę: viewtopic.php?t=133134
  • Strona 159 z 191
  • 1
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 191
  • 1
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 191