DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 119 z 192
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 192
 #1123191  autor: Ubinoob
 12 paź 2021, 20:23
Prawda. Zależnie od telefonu, ale w ogólności słaby zasięg/jakość wifi = brak wificalling. Najgorsze jest to, że jak nie ma dostępnego LTE i trwa rozmowa to potrafi czasem zerwać połączenie, bo zasięg wifi trochę spadł. To akurat jest głupota, bo w takiej sytuacji powinno trzymać do upadłego, skoro nie może zrobić HO do 3G/2G.
 #1123192  autor: Remington
 12 paź 2021, 20:29
Zatem z naszych obserwacji wynika, że kolejność jest następująca:

przy preferowanym WiFi:
1. WiFi
2. VoLTE
3. 2G/3G

przy preferowanej sieci komórkowej:
1. VoLTE
2. 2G/3G
3. WiFi

Dalej nie widzę więc sensu preferowania sieci komórkowej. Gdybym chciał mając aktywne WiFi dzwonić przez sieć komórkową, wyłączyłbym WiFi Calling.
 #1123193  autor: bed
 12 paź 2021, 20:40
No dobra, ale w drugim przypadku jak przełącza z 2G/3G na VoWiFi skoro to niby nie ma prawa zadziałać? Czy zrywa połączenie i dopiero potem jak uruchomi się VoWiFi to można przez nie dzwonić?

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1123198  autor: marcin19883
 12 paź 2021, 23:00
bed pisze:
12 paź 2021, 20:40
No dobra, ale w drugim przypadku jak przełącza z 2G/3G na VoWiFi skoro to niby nie ma prawa zadziałać?
I masz racje. Nie przełączy się z 2G/3G na VoWifi. Te ustawienia, działają z LTE i Wifi. Cokolwiek wybierzesz, to tylko przeskakuje pomiędzy tymi technologiami, płynnie bez zrywania połączenia :-)
 #1123199  autor: muddy
 12 paź 2021, 23:04
Remington pisze:
12 paź 2021, 20:29
Dalej nie widzę więc sensu preferowania sieci komórkowej. Gdybym chciał mając aktywne WiFi dzwonić przez sieć komórkową, wyłączyłbym WiFi Calling.
Wówczas jednak nie będzie można odebrać połączenia w miejscu gdzie jest WiFi, a zabraknie sieci komórkowej, chyba że będę wiedział że jestem w takim właśnie miejscu i włączę ręcznie.

MM
 #1123222  autor: 3G
 13 paź 2021, 11:32
Remington pisze:
12 paź 2021, 20:00
Przy słabym lub niestabilnym WiFi, w ogóle nie włączy się WiFi Calling, albo szybko się wyłączy. To akurat znam z autopsji.
No dobra, ale jest gdzieś ten próg. To zależy jeszcze od telefonu. I nie mówię o Wi-Fi w ogóle niezdatnym do użycia.

https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
 #1123241  autor: Athantor
 13 paź 2021, 19:04
Może się komuś przyda:

Xiaomi POCO X3 PRO nie potrafi EVS (w Play):
Obrazek

Samsung S10@VoLTE → Xiaomi POCO X3 PRO @ VoWiFi ⟹ AMR-WB @ 23,85kbps
Bieżące MIUI 12.

:-)
 #1123299  autor: klaudia123
 14 paź 2021, 21:14
p2225 pisze:
14 paź 2021, 20:02
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/spr ... ony-3q2021
I tutaj też wszystkie ze wsparciem VoLTE/WiFi Caling :)
W T mają różowo, ale im na głowę pomarańcze nie walnęło jak w Orange... Drugi tydzień VoLTE działa we Flex, ale ten sam tel. z karta NJU już nie... choć VoWiFi brak.
Może jedną ciężarówkę mniej kasy do Francji i by ogarnęi burdel.
 #1123352  autor: kamilwr
 16 paź 2021, 10:58
Cześć. Wybaczcie jeśli nie powinienem tu pisać w mojej sprawie, a mam założyć oddzielny wątek. VoWifi w Play. Od 2 tygodni mam numer w tej sieci i nie mogę uruchomić tej usługi. Mam iPhone 13 Pro z iOS 15.0.2. Na urządzeniu wcześniej działało VoWifi T-Mobile. Jak przełożę kartę do Androida - VoWifi działa. Próbowałem chyba wszystkiego, wraz z resetem telefonu i odtworzeniu z kopii zapasowej jak i po czystej instalacji. Po próbie włączenia funkcji mam komunikat: „Aby pozwolić na rozmowy przez wifi na tym koncie, skontaktuj się z Play”. Po ok. 8 sekundach komunikat pojawia się ponownie. Można zobaczyć to tu: https://www.icloud.com/iclouddrive/097g ... fi_calling

W mailu napisano mi żebym wyłączył telefon i wyjął z niego kartę SIM na 5 minut. To nic nie daje. Komenda STOP i START na 282 też nic nie daje. Play tworzy nowe zgłoszenia, z których nic nie wynika. Odpisują zalecając podstawowe myki typu „uruchom ponownie urządzenie”. Po serii różnych prób mam dwa przypuszczenia: jest problem z wifi calling w Play na iOS 15 albo coś jest nie tak w jakichś systemowych parametrach mojego numeru w Play. Czy ktoś ma podobny problem?
 #1123357  autor: Pabloz
 16 paź 2021, 12:23
@kamilwr mam to samo na iPhone 13, też Play. Konsultanci na czacie spuszczali mnie na drzewo (restart usługi, restart telefonu itd.). Udało mi się zmusić któregoś do założenia zgłoszenia (poniedziałek, 11.10) - jak dotąd dostałem tylko info, że zgłoszenie wymaga głębszej analizy i może zająć więcej czasu. Ewidentnie jest jakiś problem na najnowszych japkach, trzeba bombardować BOK, nie ma innej rady.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2021, 17:28 przez Pabloz, łącznie zmieniany 1 raz.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
 #1123382  autor: miskaryzu
 17 paź 2021, 02:26
Spokojnie te lachudry z Playa wiedza doskonale o tym problemie. Bo ich stalkerowalem a w zasadzie BOK Playa i Viking Mobile az w końcu się dowiedziałem ze to globalna sprawa z urządzeniami iOS w tej sieci . Sam posiadam ajfona 12 i probowalem wszystkich softów od 14.8 do 15.1 beta 4 az w końcu dostałem od nich odpowiedz ze czekają na ustawienia od apple ( srututu majtki z drutu ) i z początkiem listopada powinno byc ok. Ze niby ma to związek z premiera nowych ajfonow i nowego iOS.niby Powtórka z zeszłego roku po premierze 12tek. Tak wiec spokojnie jak na wojnie i tylko spokój, cierpliwość nas uratuje :smt006
  • Strona 119 z 192
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 192
  • 1
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 192