Przy słabym lub niestabilnym WiFi, w ogóle nie włączy się WiFi Calling, albo szybko się wyłączy. To akurat znam z autopsji.
- Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Prawda. Zależnie od telefonu, ale w ogólności słaby zasięg/jakość wifi = brak wificalling. Najgorsze jest to, że jak nie ma dostępnego LTE i trwa rozmowa to potrafi czasem zerwać połączenie, bo zasięg wifi trochę spadł. To akurat jest głupota, bo w takiej sytuacji powinno trzymać do upadłego, skoro nie może zrobić HO do 3G/2G.
Zatem z naszych obserwacji wynika, że kolejność jest następująca:
przy preferowanym WiFi:
1. WiFi
2. VoLTE
3. 2G/3G
przy preferowanej sieci komórkowej:
1. VoLTE
2. 2G/3G
3. WiFi
Dalej nie widzę więc sensu preferowania sieci komórkowej. Gdybym chciał mając aktywne WiFi dzwonić przez sieć komórkową, wyłączyłbym WiFi Calling.
przy preferowanym WiFi:
1. WiFi
2. VoLTE
3. 2G/3G
przy preferowanej sieci komórkowej:
1. VoLTE
2. 2G/3G
3. WiFi
Dalej nie widzę więc sensu preferowania sieci komórkowej. Gdybym chciał mając aktywne WiFi dzwonić przez sieć komórkową, wyłączyłbym WiFi Calling.
No dobra, ale w drugim przypadku jak przełącza z 2G/3G na VoWiFi skoro to niby nie ma prawa zadziałać? Czy zrywa połączenie i dopiero potem jak uruchomi się VoWiFi to można przez nie dzwonić?
B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
Nie mówię o przełączaniu, lecz o wyborze sieci przy nawiązywaniu połączenia.
I masz racje. Nie przełączy się z 2G/3G na VoWifi. Te ustawienia, działają z LTE i Wifi. Cokolwiek wybierzesz, to tylko przeskakuje pomiędzy tymi technologiami, płynnie bez zrywania połączenia
Wówczas jednak nie będzie można odebrać połączenia w miejscu gdzie jest WiFi, a zabraknie sieci komórkowej, chyba że będę wiedział że jestem w takim właśnie miejscu i włączę ręcznie.
MM
No dobra, ale jest gdzieś ten próg. To zależy jeszcze od telefonu. I nie mówię o Wi-Fi w ogóle niezdatnym do użycia.
https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/spr ... ony-3q2021
I tutaj też wszystkie ze wsparciem VoLTE/WiFi Caling
I tutaj też wszystkie ze wsparciem VoLTE/WiFi Caling
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
W T mają różowo, ale im na głowę pomarańcze nie walnęło jak w Orange... Drugi tydzień VoLTE działa we Flex, ale ten sam tel. z karta NJU już nie... choć VoWiFi brak.p2225 pisze: ↑14 paź 2021, 20:02https://www.telepolis.pl/wiadomosci/spr ... ony-3q2021
I tutaj też wszystkie ze wsparciem VoLTE/WiFi Caling
Może jedną ciężarówkę mniej kasy do Francji i by ogarnęi burdel.
Bo to dwie różne paltformy szanowna Klaudio
Tak jest już od lat, Ameryka nie odkryta..
Tak jest już od lat, Ameryka nie odkryta..
Cześć. Wybaczcie jeśli nie powinienem tu pisać w mojej sprawie, a mam założyć oddzielny wątek. VoWifi w Play. Od 2 tygodni mam numer w tej sieci i nie mogę uruchomić tej usługi. Mam iPhone 13 Pro z iOS 15.0.2. Na urządzeniu wcześniej działało VoWifi T-Mobile. Jak przełożę kartę do Androida - VoWifi działa. Próbowałem chyba wszystkiego, wraz z resetem telefonu i odtworzeniu z kopii zapasowej jak i po czystej instalacji. Po próbie włączenia funkcji mam komunikat: „Aby pozwolić na rozmowy przez wifi na tym koncie, skontaktuj się z Play”. Po ok. 8 sekundach komunikat pojawia się ponownie. Można zobaczyć to tu: https://www.icloud.com/iclouddrive/097g ... fi_calling
W mailu napisano mi żebym wyłączył telefon i wyjął z niego kartę SIM na 5 minut. To nic nie daje. Komenda STOP i START na 282 też nic nie daje. Play tworzy nowe zgłoszenia, z których nic nie wynika. Odpisują zalecając podstawowe myki typu „uruchom ponownie urządzenie”. Po serii różnych prób mam dwa przypuszczenia: jest problem z wifi calling w Play na iOS 15 albo coś jest nie tak w jakichś systemowych parametrach mojego numeru w Play. Czy ktoś ma podobny problem?
W mailu napisano mi żebym wyłączył telefon i wyjął z niego kartę SIM na 5 minut. To nic nie daje. Komenda STOP i START na 282 też nic nie daje. Play tworzy nowe zgłoszenia, z których nic nie wynika. Odpisują zalecając podstawowe myki typu „uruchom ponownie urządzenie”. Po serii różnych prób mam dwa przypuszczenia: jest problem z wifi calling w Play na iOS 15 albo coś jest nie tak w jakichś systemowych parametrach mojego numeru w Play. Czy ktoś ma podobny problem?
Dałeś linka do swojego pliku, nie do udostępnienia.
@kamilwr mam to samo na iPhone 13, też Play. Konsultanci na czacie spuszczali mnie na drzewo (restart usługi, restart telefonu itd.). Udało mi się zmusić któregoś do założenia zgłoszenia (poniedziałek, 11.10) - jak dotąd dostałem tylko info, że zgłoszenie wymaga głębszej analizy i może zająć więcej czasu. Ewidentnie jest jakiś problem na najnowszych japkach, trzeba bombardować BOK, nie ma innej rady.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2021, 17:28 przez Pabloz, łącznie zmieniany 1 raz.
Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
Teraz powinno być OK: https://drive.google.com/file/d/1WrzOmw ... p=drivesdk
Czyli nie jestem sam. Dzięki za cynk!
Czyli nie jestem sam. Dzięki za cynk!
Spokojnie te lachudry z Playa wiedza doskonale o tym problemie. Bo ich stalkerowalem a w zasadzie BOK Playa i Viking Mobile az w końcu się dowiedziałem ze to globalna sprawa z urządzeniami iOS w tej sieci . Sam posiadam ajfona 12 i probowalem wszystkich softów od 14.8 do 15.1 beta 4 az w końcu dostałem od nich odpowiedz ze czekają na ustawienia od apple ( srututu majtki z drutu ) i z początkiem listopada powinno byc ok. Ze niby ma to związek z premiera nowych ajfonow i nowego iOS.niby Powtórka z zeszłego roku po premierze 12tek. Tak wiec spokojnie jak na wojnie i tylko spokój, cierpliwość nas uratuje
W Plusie nie mają takiego problemu z iPhonami
VoWifi w Play / Mobile Vikings naprawione. Telefon iphone 12 ios 15.1rc
W Play już działa - iPhone 13 Pro, iOS 15.0.2