DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 139 z 191
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 191
 #1134139  autor: loker
 27 lip 2022, 10:14
Potrzebuję zakupić telefon pancerny i chciałbym aby wspierał VoLTE i ew. Wi-Fi Calling. Obecnie numer(y) w lajtmobile, rozważam przeniesienie do Play odNowa. HAMMER 5 Smart wg. https://wificalling-volte.pl tylko T-Mobile + ew. Orange. Ktoś testował w Play i na 100% nie obsługuje czy nie sprawdzony? Co innego polecacie? Ew. Maxcom MK281, ale to obawiam się, że do "spokojnego" korzystania bardziej.

Sprawa oddzielna, ale powiązana: poza MobileVikings jakieś MVNO obsługują VoLTE lub Wi-Fi Calling? Dodać można UPC, ale to już w zasadzie Play.. A chyba widziałem u kogoś telefon z kartą nc+ i tez na sieci Play obsługa była. A inni?
 #1134216  autor: Mixiorek
 29 lip 2022, 12:11
Nie wiem "o jakim stopniu" pancerności mówimy? Sprawdzony w boju ale nie jest to telefon niezniszczalny:
Samsung Galaxy XCover 5
https://www.samsung.com/pl/smartphones/ ... 25fzkdeee/
Jest to Samsung więc można liczyć na pełne wsparcie naszych opów.

Jeżeli telefon ma robić za "cegłę na budowie" lub młotek to chyba CAT:
https://www.catphones.com/pl-pl/
Tyle, że to bardzo mało popularna marka więc nie wiem jak jest ze wsparciem dla VoLTE i VoWiFi.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1134386  autor: lle991
 01 sie 2022, 21:22
uikol pisze:
15 lip 2022, 12:22
Szkoda że Orange nie wspiera żadnej Nokii dla jednocześnie VoLTE i VoWiFi. Albo to żadna Nokia nie wspiera VoWiFi.
Tmo wspiera. Tylko co z tego skoro ta technologia jest wciąż niedoskonała.
- Telefon trzyma się szczątkowo pasma pojemnościowego w 1 miejscu skacząc pomiędzy 1800/2100/2600
- Przy sieci na auto nigdy nie loguje się do 800mhz, już przy >110dbm nurkuje do u900
- Jak ustawie na sztywno tylko lte (aby nie przerzucał do u900) to w losowych momentach nie można się do mnie dodzwonić 'błąd serwera. spróbuj ponownie później'

Jak działa to jest fajnie. Szybko nawiązuje połączenia i wyższy bitrate dla rozmów, ale póki co samo tmobile jest słabo skonfigurowane, a niestety każde zgłoszenie z prośbą o reakcje do technicznych do kopiujwklejka od pierwszej linii wsparcia - nie mam siły na walke z wiatrakami.



Sytuacja z teraz w tmobile:
Obrazek

Telefon ustawiony jako tylko lte i tak non stop.
Jak numer na który dzwonie zadzwoni do mnie to się wszystko odetka i ja będę mógł na ten nr się dodzwonić.
Jak sieć jest na auto to zrzuci do u900.
Telefony skaczą jak oszalałe między 1800/2100/2600 przy 100-110dbm i co jakiś czas schodzą do u900 85-89dbm

I teraz dochodź czy to
- wina sieci
- telefonów
- awaria lokalna

a na pomocy w tym nie pomagają bo nie zostali przeszkoleni do tego i walą ogólnikami.

Słabo. Trzeba będzie się pogodzić z gsm jak wyłączą 3g :lol:
 #1134395  autor: kozien70
 01 sie 2022, 22:55
Zanim wyłączą 3G to konfig sieci, a co za tym idzie jej zachowanie może zmienić się jeszcze 500 razy.
 #1134401  autor: lle991
 02 sie 2022, 02:41
Mają wyłączyć w 2023. Samo volte jest przecież od lat, operator się chwali ile to ruchu przez nie leci itd.
A konfiguracja leży i kwiczy skoro zrzuca mnie l800 jedynie przy wymuszonym 'tylko lte' przez *#*#4636#*#*

Obstawiam się, że zmieni się jedynie to, że zacznie agresywnie zrzucać do 2g wciąż nie korzystając z pasm zasięgowych lte, a na błąd serwera dostane standardowego strzała od pomocy: 'proszę ustawić wybór technologii na 'auto''
Obym się mylił :lol:
 #1134412  autor: bogna22
 02 sie 2022, 11:36
lle991 pisze:
02 sie 2022, 02:41
Mają wyłączyć w 2023. Samo volte jest przecież od lat, operator się chwali ile to ruchu przez nie leci itd.
A konfiguracja leży i kwiczy skoro zrzuca mnie l800 jedynie przy wymuszonym 'tylko lte' przez *#*#4636#*#*
...
Wszystko jest różowo cukierkowo, % chwalenia się VoLte zapewne dotyczy rozpoczęcia połączenia, a gdzie ono później ląduje to zapewnienie jakości :D
IMS ma jazdy i jazdy miał będzie,skoro wymuszone LTE nie umie zapewnić usług, masz w zapasie ogarnięte GSM.
W Nw! latasz lepiej niż swego czasu w Play po częstotliwościach/nadajnikach, ten drugi i skansen zaczęli coś działać w temacie. Często mam LTE800/900 jako podstawę i agregacje z czymś wyżej...
 #1134417  autor: Ubinoob
 02 sie 2022, 12:45
Ja tam np. jestem zadowolony z działania Playowego IMS. Oprócz małej czkawki, która trwała tydzień (opisywałem tutaj) to zachowuje się wzorowo (również w trybie LTE Only). Klei się ładnie aż do resztek L800 i potem następuje spadek do U900 i szybko roamingu Orange. Ogólnie Play dużo bardziej trzyma się LTE niż N!, gdzie oprócz żonglerki pasmami/stacjami, spadki do U900 są zdecydowanie częstsze.
 #1134418  autor: Mixiorek
 02 sie 2022, 12:52
Pytanie co się dzieje w danej sieci na tych resztkach LTE? Ja mam doświadczenia (Orange i TMobile) mówiące, że lepszy HO do używalnego 3G niż nieużywalne LTE na wyświetlaczu.
Oczywiście ze wszystkimi konsekwencjami 3G czyli odczuciem, że gdy LTE działa to działa wyraźnie lepiej ;-)

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1134419  autor: Ubinoob
 02 sie 2022, 12:58
Jeszcze nie tak dawno był dramat podczas rozmów na takiej resztce, ale teraz coś zmienili i podczas rozmowy zrzuca do U900 przy bardziej sensownych poziomach sygnału. Niemniej, nadal bardzo lubi trzymać się LTE, ale już rozsądniej. Natomiast jeśli chodzi o neta, to na resztkach L800 jest porażka i zdecydowanie powinno szybciej zrzucać do U900/roamingu (w końcu mają wjazd do LTE Orange). Czyli w skrócie, wedle moich odczuć: rozmowy -zrzut w dobrym momencie, net - bywa nieużywalny na resztkach L800
 #1134448  autor: matias55
 03 sie 2022, 11:37
Obecnie nadal bez zmian. Jakakolwiek rozmowa na VoLTE w T-Mobile przełącza zawsze na U900 po jakimś czasie. W takiej sytuacji na tę chwilę trzeba zaczekać aż zakończą proces wygaszania 3G i trzymać się go.
 #1134471  autor: bed
 03 sie 2022, 15:22
Niech go w ogóle rozpoczną, bo U900 ma sie doskonale wszędzie tam gdzie bylo do tej pory 🤣

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1135030  autor: kslevel11
 20 sie 2022, 00:38
Dobry wieczór,

Natrafiłem na ten wątek poprzez szukanie informacji w sieci na temat działania bądź braku działania VoLTE na OnePlus Nord 2. Widzę, że tu macie ogromne pojęcie na ten temat wobec czego chciałbym zapytać o parę rzeczy, bo nie sądziłem, że z tą technologią jest tyle zawirowań.

Jakby mi ktoś z Was mógł po krótce powiedzieć:

1. Przykładowo telefon posiada obsługę VoLTE - czy operator musi go "zatwierdzić" żeby ta technologia działała, bo inaczej po prostu nie będzie działać i kropka?
2. Telefon posiada obsługę VoLTE, ale ona nie działa. Wtedy trzeba się zwracać do operatora, do producenta, czy do obu? W nadziei, że mogą to włączyć. I czy takie "wnioski" mają sens?
3. W nawiązaniu do pkt. 2: Czy to jest tak, że producent musi w sofcie telefonu dodać ustawienia dla konkretnych sieci i to wystarcza do działania VoLTE? Czy oprócz tego, operator musi dane urządzenie jeszcze "zatwierdzić"?
4. Posiada ktoś z Was OnePlus Nord 2? Telefon mi mega leży, jestem z niego bardzo zadowolony ale niestety w Play nie działa VoLTE, albo to u mnie jest coś nie tak. Jeżeli ma ktoś z Was ten telefon proszę o info czy VoLTE działa u Was.

Z góry serdeczne dzięki za odpowiedź.
 #1135035  autor: p2225
 20 sie 2022, 09:39
kslevel11 pisze:
20 sie 2022, 00:38
1. Przykładowo telefon posiada obsługę VoLTE - czy operator musi go "zatwierdzić" żeby ta technologia działała, bo inaczej po prostu nie będzie działać i kropka?
Nasi operatorzy poza Orange, dopuszczają telefony z przygotowanym przez producenta oprogramowaniem zawierającym ich ustawienia usługi VoLTE/WiFi Calling. Tylko Orange wymaga certyfikacji, czyli wypracowania z nim ustawień dla każdego modelu telefonu. Jeśli dany model nie znajduje się na oficjalnej liście Orange - nie będzie działał. Wyjątkiem jest Orange Flex, gdzie póki co takich certyfikacji nie ma.
2. Telefon posiada obsługę VoLTE, ale ona nie działa. Wtedy trzeba się zwracać do operatora, do producenta, czy do obu? W nadziei, że mogą to włączyć. I czy takie "wnioski" mają sens?
Można napisać zgłoszenie, ale na szybkie efekty bym nie liczył.
3. W nawiązaniu do pkt. 2: Czy to jest tak, że producent musi w sofcie telefonu dodać ustawienia dla konkretnych sieci i to wystarcza do działania VoLTE? Czy oprócz tego, operator musi dane urządzenie jeszcze "zatwierdzić"?
Jak w punkcie 1. Tylko Orange wymaga zatwierdzenia.
4. Posiada ktoś z Was OnePlus Nord 2? Telefon mi mega leży, jestem z niego bardzo zadowolony ale niestety w Play nie działa VoLTE, albo to u mnie jest coś nie tak. Jeżeli ma ktoś z Was ten telefon proszę o info czy VoLTE działa u Was.
Polecam stronę: https://wificalling-volte.pl/
OnePlus Nord 2 powinien mieć VoLTE i WiFi Calling w T-mobile, mimo że nie jest na oficjalnej liście operatora.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1135084  autor: kslevel11
 21 sie 2022, 22:01
Bardzo dziękuję za odpowiedź.

A według Was kwestia obsługi czy też "certyfikowania" pójdzie bardziej w restrykcyjną czy liberalną stronę? Zastanawia mnie jak to będzie wyglądać w momencie faktycznego wyłączenia 3G, które bądź co bądź nadchodzi (tylko pytanie czy np. w takim Play stanie się powiedzmy za 2-3 lata czy jednak trochę później) - czy VoLTE zacznie działać na większej ilości urządzeń czy po prostu będą też przypadki, że zostaną rozmowy przez 2G?
 #1135099  autor: bogna22
 22 sie 2022, 10:20
kslevel11 pisze:
21 sie 2022, 22:01
...
A według Was kwestia obsługi czy też "certyfikowania" pójdzie bardziej w restrykcyjną czy liberalną stronę?
...
Bełkot marketingowy + podmiana WWW + kup u nas telefon... po ciuchu oni mogą mieć większą liczbę modeli zgodnych i je.. blokować. Kasa misiu.
Druga możliwość są technicznie słabi w temacie, wiec robią jak robią.
Reklamowanie wyłączenia 3G z wciskaniem 5G/Lte ma jedną wadę. Możesz się nadziać na reklamę porównawczą, iż "nie dajesz rady i do czegoś zmuszasz", a u nas od lat 5G i dla Ciebie 3g...
 #1135110  autor: muddy
 22 sie 2022, 13:25
bogna22 pisze:
22 sie 2022, 10:20
Bełkot marketingowy + podmiana WWW + kup u nas telefon... po ciuchu oni mogą mieć większą liczbę modeli zgodnych i je.. blokować. Kasa misiu.
Skąd masz takie informacje, albo może dowody? Z tego co pamiętam, w Orange zaczęło się od blokowania Xiaomi. Ja sam testowałem na Redmi Note 8T: wymuszenie włączenia VoLTE (kodem) faktycznie umożliwiało wykonywanie połączeń głosowych, ALE były spore problemy z obsługą SMSów: albo nie dochodziły, albo nie dało się ich wysłać. Być może były jeszcze jakieś inne kłopoty widoczne tylko po stronie techniki Orange. Prawdopodobnie to ułomność platformy Orange, jednak nie sądzę, by była to wyłącznie decyzja marketingowa/finansowa.

MM
 #1135111  autor: iphoneski
 22 sie 2022, 14:18
bogna22 pisze:
22 sie 2022, 10:20
Kasa misiu.
Jaka kasa? Ludzie nie ogarniają technologii i mają gdzieś po czym gadają - chcą wybrać numer i przyłożyć do ucha telefon, a resztę ma ogarniać operator. Jeśli dojdzie do wyłączenia 3G, polityka z dopuszczaniem telefonów z VoLTE będzie musiała być luźniejsza. Inaczej zatkają sobie 2G, bo większość nie wymieni telefonu tylko dlatego, że operator coś wyłączył. Klienci będą dzwonić po 2G, zatykać 2G i awanturować się na infolinii, bo nie da się rozmawiać. Gdyby chodziło o kasę, musieliby wyłączyć 3G i 2G, a zostawić jedynie LTE/5G. Tylko jakoś póki co żaden operator nie wspomina ani jednym słowem o wywaleniu 2G z eteru.
 #1135223  autor: Jan89
 26 sie 2022, 13:06
Plus wydał aktualizację do Huawei P smart 2019 do emui 12. Wraz z aktualizacją wjechało VoLTE i VoWiFi. Sądzę że do innych modeli Huawei pewnie też wypuścili aktualizację.
 #1135613  autor: glodek
 04 wrz 2022, 13:25
Na stronie Virgin Mobil na blogu, artykuł z lipca , że mają VoLTE. Kupiłem dziś starter i nie można włączyć. Czy komuś działa VoLTE? Wiem, że nie mieli wcześniej i ich opuściłem. PS. Dodzwoniłem się na infolinię, artykuł jest tylko informacyjny, ale oni nie mają VoLTE :D
  • Strona 139 z 191
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 191
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 191