rsig pisze: ↑19 lip 2020, 11:17
Athantor pisze: ↑17 lip 2020, 22:15
Jak dla mnie to trochę durnota, że nie jest włączone u wszystkich fabrycznie, tylko trzeba zalogować się z zatwierdzonego sprzętu.
To uniwersalna metoda (w Play)? Bo jakoś ciężko mi uwierzyć że operator tworzy listę certyfikowanych telefonów tylko po to żeby tak łatwo było ją ominąć.
Tak podejrzewam, że mają określone klasy urządzeń, które serwer SIP wpuszcza na dzień dobry. Np wszystkie UA pasujące do „Samsung SM-G9[3-9][0-9]F”.
Musi być jakaś przyczyna, przez którą trzeba wysyłać SMS-a by włączyć usługę, w którym jakiś mechanizm rozpoznaje model telefonu i jego „dopuszczenie” do niej. Nie zdziwiłbym się, że ten sam mechanizm blokuje „wolny” dostęp do usługi. Może awaryjnie, na wypadek gdyby automat wpuszczający nie zadziałał?
Podejrzewam też, że wszystkie konta mają „fabrycznie” wyłączoną tę usługę, a dostęp z "certyfikowanego" aparatu automatycznie ją włącza i już pozostawia w takim stanie, dzięki czemu "niecertyfikowane" urządzenia działają. Orange np. resetuje stan usługi dla Xiaomi.
Bo nie ma chyba „VoLTE autodiscovery protocol”? Aparat się łączy na jakieś epdg.epc.mnc006.mcc260.pub.3gppnetwork.org przez odpowiedni profil, a Asterisk po drugiej stronie pozwala się zalogować albo nie?
Jaka jest przyczyna domyślnego niewłączenia tej usługi? Nie wiem i szczerze powiem ciężko się domyślać