DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 149 z 192
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 192
 #1142162  autor: p2225
 22 sty 2023, 11:43
kacperek_z pisze:
22 sty 2023, 00:06
(Tak już zupełnie nawiasem mówiąc: od pewnego czasu w bundle'ach Orange znajduje się adres serwera IMAP vvm.orange.pl, który sugeruje, że z nie do końca wiadomych powodów Orange, po ponad 10 latach od premiery swojego pierwszego sprzedawanego iPhone'a w wersji 3G, planuje wdrożyć Visual Voicemail. :) Choć według relacji pewnego użytkownika na forum operatora, zyskał do niej w niewyjaśniony sposób dostęp już we wrześniu ubiegłego roku.)
U mnie pojawiło się chwilowo na taryfie korpo, ale obecnie w zakładce VVM widoczny jest komunikat: "Usługa Visual Voicemail jest teraz niedostępna. Zadzwoń na pocztę głosową". Mam nagranie na poczcie z 11 grudnia.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1142405  autor: Mixiorek
 25 sty 2023, 13:56
"Stałym, dobrym trendem jest rosnące wykorzystanie VoLTE i WiFi Calling. Na koniec grudnia 2022 roku rozmowy w tych standardach stanowiły już 56% całego ruchu głosowego w naszej sieci."
https://biuroprasowe.orange.pl/blog/pod ... ci-orange/

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1142414  autor: mirekm35
 25 sty 2023, 15:15
Czyli na pozostałe standardy przypada 44 %. To w takim razie ciekawe ile na poszczególne z nich, czyli 2G i 3G - to mogłoby być interesujące w kontekście wyłączenia 3G.
 #1142423  autor: Remington
 25 sty 2023, 16:38
56% i to przy tak ograniczonej liście urządzeń to wynik niesłychanie dobry.

Chyba, że liczą to jakoś kreatywnie, w stylu 56% "całego ruchu", ale na dopuszczanych telefonach.
 #1142425  autor: IC_Current
 25 sty 2023, 16:43
Mniej więcej tyle się spodziewałem, porównując do TM, które właśnie tyle miało prawie dwa lata temu po zezwoleniu na VoLTE dla prepaid. Czyli O opóźniony względem T o około 2 lata.
 #1142426  autor: kozien70
 25 sty 2023, 16:55
A masz aktualne statystyki T-mobile? Bo założenie, że wzrost jest rdr liniowy jest złe. Na starcie duży odsetek telefonów otrzymuje VoLTE/VoWiFi prawie od ręki: np. wszystkie Samsungi od 2017 roku, iPhone od 2014. Późniejsze wzrosty są już dużo wolniejsze i nie zakładałbym tu jakiejś dramatycznej różnicy w odsetku między O a Tm. Zauważ, że dużo marudzenia o brak VoLTE/VoWiFi w Orange jest od użytkowników telefonów o marginalnej sprzedaży w PL, typu Nokia, Motorola itp. albo z jakimś dziwnym softem (też margines). W skali operatora to wbrew pozorom może robić jedynie kilka % całego ruchu różnicy.
Samsung, Xiaomi, iPhone - usługi działają i w Orange i w Tm. A te marki robią największy udział w rynku.
 #1142438  autor: IC_Current
 25 sty 2023, 18:01
Te statystyki podawał do tej pory T na koniec każdego roku. Nie mam zapisane, ale będzie do znalezienia, oraz kiedy wdrażał VoLTE dla prepaid i ile wtedy użytkowników wskoczyło do VoLTE.
Orange też w sprawozdaniach podaje ile osób korzysta z VoIP. O ile dobrze pamiętam, to zazwyczaj co roku różnica jest ok 20% więcej całego ruchu na korzyść T.
 #1142441  autor: kozien70
 25 sty 2023, 18:43
Nie. Za 2021 rok różnica była 8% na korzyść T-mobile.
https://biuroprasowe.orange.pl/blog/syl ... ej-sms-ow/
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/pra ... opularnosc

Rok wcześniej różnica wynosiła 5-6% na korzyść T-mobile
https://mobirank.pl/2021/03/04/statysty ... -2020-rok/

Tak jak pisałem: mniej więcej kilka procent różnicy. No ciutke więcej, zakładając, że kilka to 2-3. Ta różnica też nie musi przekładać się wprost na różnicę w liczbie wspieranych producentów. Wystarczy, że w sieci T-mobile będzie więcej Samsungów/Xiaomi/iPhone niż w Orange.
Zobaczymy, jak to będzie w tym roku. Trzeba czekać na statystyki T-mobile. Być może w 2022 roku wzrost w Tm był sporo większy i m.in. dlatego przyspieszyli wyłączanie 3G (oprócz oszczędności za prąd rzecz jasna).
 #1142458  autor: rsig
 25 sty 2023, 23:35
Skoro podali tylko statystykę rozmów w VoLTE i Wifi Calling, a nie podali jaki procent telefonów w sieci ma VoLTE to znaczy że jest on znacznie niższy niż 56%. Bo gdyby był choć podchodzący (40-50%) to zapewne by go podali.
 #1142459  autor: kozien70
 25 sty 2023, 23:53
A znasz statystyki, które telefony dużo dzwonią, a które głównie leżą na kredensie? VoLTE czy 3G? Twoje szacunki są niemiarodajne bez takiej wiedzy.

Nawiasem: jakie znaczenie ma liczba telefonów wspierających VoLTE? Ważny jest generowany ruch, kto go więcej generuje, VoLTE czy 2G/3G. Sieć robi się pod ruch, liczba i typ telefonu ma znaczenie trzeciorzędne.

Przykładowo: niech w sieci będzie dopuszczony tylko jeden model z VoLTE, zamiast 150. Wszystkim z VoLTE wymienisz telefony na tylko ten jeden model. Tak samo wygenerują 56% ruchu. Na podstawie ruchu nijak nie oszacujesz liczby modeli wspierających technologię.
 #1142647  autor: Burito
 28 sty 2023, 13:20
Witam, mam pytanie w związku z opcjami VoLTE i VoWiFi w sieci Play na następujących telefonach:

1. Xiaomi Redmi 5 Plus,
2. Xiaomi Redmi 8T,
3. Xiaomi POCO F3 5G 8/256.

Telefon Xiaomi Redmi 5 Plus nie ma w ogóle tych opcji w menu, Xiaomi Redmi 8T ma tylko VoLTE, a nie ma ViWiFi.

Natomiast w Xiaomi POCO F3 5G 8/256 opcje VoLTE i VoWiFi działają dobrze.

Czy VoLTE to przełączenie rozmów na sieć BTS-ów w LTE, a VoWiFi to przełączenie ruchu na sieć Wi-Fi ?

Wiecie jak włączyć opcję VoLTE i VoWiFi na Xiaomi Redmi 5 Plus ?
A jak włączyć VoWiFi na Xiaomi Redmi 8T ?

I tak, następujące kody uruchamiają usługi, jak niżej:
a) VoLTE: *#*#86583#*#*
b) VoWIFI *#*#869434#*#*

Wklepałem te kody w telefonie i nie pojawiły się dodatkowe ustawienia w menu telefonu.
 #1142653  autor: Burito
 28 sty 2023, 14:28
@maniek357 udało mi się aktywować tymi kodami VoWiFi na Xiaomi Redmi 8T i pokazała się ta opcja w menu. Więc w Xiaomi Redmi 8T działają mi VoLTE I VoWifi.

Co ciekawe te kody wchodzą też na Xiaomi Redmi 8T, pokazuje się, że włączono VoLTE i VoWiFi ale w menu nie ma tych opcji.
 #1142674  autor: matias55
 28 sty 2023, 20:29
Ludziska wpadł mi temat uruchomienia VoLTE w Heyah na kartę. Kod jest chyba ten sam co w T-Mobile, ale wychodzi komunikat, że nie jest dostępny w mojej taryfie. Proszę potwierdzicie mi, czy w Heyah na kartę idzie to ruszyć?
 #1142676  autor: p2225
 28 sty 2023, 20:36
Aby uruchomić technologię VoLTE i VoWIFI wyślij bezpłatny SMS o treści TAK na numer 80 535 (nie dotyczy Heyah 01). Po otrzymaniu SMS potwierdzającego aktywowanie usługi możesz dzwonić, SMSować i MMSować korzystając z technologii LTE.
https://www.t-mobile.pl/c/volte-i-wifi
Jak nie zadziała to konieczne włączenie przez konsultanta.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1142677  autor: Burito
 28 sty 2023, 21:14
matias55 pisze:
28 sty 2023, 20:29
Ludziska wpadł mi temat uruchomienia VoLTE w Heyah na kartę. Kod jest chyba ten sam co w T-Mobile, ale wychodzi komunikat, że nie jest dostępny w mojej taryfie. Proszę potwierdzicie mi, czy w Heyah na kartę idzie to ruszyć?
Mi też poprzez smsa przychodziła wiadomość, że moja taryfa nie umożliwia aktywację tych usług. Zadzwoniłem na infolinię i aktywowali bez problemu. Operator to PLAY.
 #1142678  autor: Burito
 28 sty 2023, 21:15
matias55 pisze:
28 sty 2023, 20:29
Ludziska wpadł mi temat uruchomienia VoLTE w Heyah na kartę. Kod jest chyba ten sam co w T-Mobile, ale wychodzi komunikat, że nie jest dostępny w mojej taryfie. Proszę potwierdzicie mi, czy w Heyah na kartę idzie to ruszyć?
Mi też poprzez smsa przychodziła wiadomość, że moja taryfa nie umożliwia aktywacji tych usług. Zadzwoniłem na infolinię i aktywowali bez problemu. Operator to PLAY.
  • Strona 149 z 192
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 192
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 192