Oprogramowanie sieci szkieletowej operatora
Post:28 gru 2018, 20:13
Około tygodnia temu w brytyjskim O2 nastąpiła awaria transmisji danych. Rezultat to brak możliwości zalogowania się do LTE oraz potężne problemy z działaniem 2g/3g ze względu na przeciążenie. Awaria trwała ponad 48 godzin dotykając wiele usług jak np system kontroli transportu publicznego w Londynie, wiele firm taksówkarskich czy kurierskich. jako że siec posiada 35 milionów abonentów pisały o tym wszystkie gazety a sam operator obecnie wypłaca odszkodowania i rekompensaty,.
Ciekawe jednak było tłumaczenie przyczyn tego zamieszania. Otóż podobno była to wina Ericssona oraz awarii jego oprogramowania w sieci szkieletowej (core network) która miała doprowadzić do podobnych problemów u kilkunastu operatorów na całym świecie np japońskiego Softbanku, I tu nasuwa się pytanie: czy oznacza to iż operator ma jedynie dostarczaną usługę tzn obsługę transmisji danych" ale za pomocą infrastruktury i oprogramowania zewnętrznego będącego de facto poza jego kontrolą ? Czy jest to jakaś forma outsourcingu lub działania "w chmurze" ? I czy takie rozwiązanie jest czymś dobrym ? do tej pory sądziłem że dany dostawca dostarcza i instaluje oprogramowanie lub sprzęt które stają się własnością operatora.
Ciekawe jednak było tłumaczenie przyczyn tego zamieszania. Otóż podobno była to wina Ericssona oraz awarii jego oprogramowania w sieci szkieletowej (core network) która miała doprowadzić do podobnych problemów u kilkunastu operatorów na całym świecie np japońskiego Softbanku, I tu nasuwa się pytanie: czy oznacza to iż operator ma jedynie dostarczaną usługę tzn obsługę transmisji danych" ale za pomocą infrastruktury i oprogramowania zewnętrznego będącego de facto poza jego kontrolą ? Czy jest to jakaś forma outsourcingu lub działania "w chmurze" ? I czy takie rozwiązanie jest czymś dobrym ? do tej pory sądziłem że dany dostawca dostarcza i instaluje oprogramowanie lub sprzęt które stają się własnością operatora.