Strona 1 z 1

Zmiana platformy w Plusie

Post:17 lis 2006, 14:24
autor: nstn
Od dłuższego czasu słyszę tu i tam, że PLus zmienił platformę, chyba dla prepaid'ów (jak mnie pamięć nie myli). Ale o co tak naprawdę chodzi? Zmienił platformę czyli co zmienił, trochę sprzętu, oprogramowanie?? Może ktoś napisać coś więcej na ten temat, z większą ilością szczegółów, bo w większości każdy wie, że nastąpiła zmiana (chyba ponad pół roku temu), ale każdy używa tylko ogólników.



--------------------------------------
----------NSTN----------------------
--------------------------------------

Post:17 lis 2006, 15:47
autor: D@rio
ja tylko slyszałem o "łataniu dziur" oprogramowaniem...

Post:17 lis 2006, 16:49
autor: babeo
Platforma ruszyła 21.12.2004 ...

Post:17 lis 2006, 21:19
autor: nstn
babeo83 pisze:Platforma ruszyła 21.12.2004 ...
Ale jaka to platforma? Co rozumiesz używając tutaj słowa platforma?

Post:17 lis 2006, 21:26
autor: D@rio
nstn pisze:
Ale jaka to platforma? Co rozumiesz używając tutaj słowa platforma?
Nokia OCP.

Post:18 lis 2006, 02:30
autor: babeo
nstn, miałem na myśli takei info z jednego z serwisów www:
Kod: Zaznacz cały
Od 21.12.br. w Plus GSM dostępna jest nowa platforma dla użytkowników Simplus. Platforma jest dedykowana głównie dla klientów korzystających z telefonów, które nie mają funkcjonalności Advice of Charge (wyświetlanie kredytu dostępnego na karcie SIM na wyświetlaczu lub w menu aparatu).

Post:18 lis 2006, 02:59
autor: nstn
ALE CO TO JEST PLATFORMA W TYM ZDANIU??????????????????????????????????????????????????????????CO TO ZNACZY??????????????????????????????????

Post:18 lis 2006, 20:29
autor: D@rio
no jak to co.....cały system monitorujący stan rozliczeń i system bilingowy oraz setki aplikacji odpowiadających za realizację usług dla sektoru pre-paid. Bo platforma to software + hardware ...w skrócie.

Post:18 lis 2006, 21:31
autor: nstn
Software - rozumiem, ale hardware - że niby co mieliby zmienić w samym sprzęcie?

Post:18 lis 2006, 21:38
autor: D@rio
no właśnie. Chyba nic mie zmieniali od początku. Przecież sam napisałem, i nawet p. Sadowska tak się "tłumaczyła" że aktualizowali tylko oprogramowanie...

Post:16 sty 2007, 19:48
autor: Cyj4nek
Ostatnio na własnej skórze przekonałem się, że zmiana platformy w Simplusie jednak miała miejsce. Jak to wcześniej zostało wspomniane
Kod: Zaznacz cały
Platforma jest dedykowana głównie dla klientów korzystających z telefonów, które nie mają funkcjonalności Advice of Charge (wyświetlanie kredytu dostępnego na karcie SIM na wyświetlaczu lub w menu aparatu).
Czyli jaśniej:
Gdy miałem Nokie 6100 stan mojego konta był cały czas wyświetlany na wyświetlaczu telefonu. Po przesiadce na 6230i nie było już tej opcji, co więcej stanu konta w żaden inny sposób nie dało się sprawdzić, a połączenia urywały się po 3-ech sekundach.
Lekarstwo? Proszę bardzo :D

Jest to spowodowane nie kompatybilnością telefonu z karta, a raczej ze sposobem nadawania informacji do niej.
Aby zmienić platformę należy wpisać w telefonie kod
Kod: Zaznacz cały
*101*11*99#
i potwierdzić naciskając przycisk zadzwoń.

To rozwiązanie ma swoje plusy i minusy:
- nie można przywrocić w żaden sposób poprzedniej pratwormy
+ konto jest rozliczane od razu po zakończeniu połączenia lub wysłania sms'a

Jeszcze jedno. Aby sprawdzić stan konta należy wpisać:
Kod: Zaznacz cały
*100#
i zadzwonić.

Ta zmiana może spowodować jednocześnie również zmianę taryfy.

Informacje uzyskane w BOK'u, zastosowane na Nokii 6230i. Działa :D

Trochę zmieniłem temat, ale myślę, że wszystko zostało wyjaśnione. Platforma została zmieniona, ponieważ nowsze modele telefonów nie informowały o stanie konta, przerywały rozmowy po 3 sekundach itd.

Myślę, że troszkę pomogłem. Tyle.

Pozdro

Post:16 sty 2007, 21:15
autor: D@rio
Cyj4nek pisze:Ta zmiana może spowodować jednocześnie również zmianę taryfy.
z tym się nie zgadzam.

Post:16 sty 2007, 22:14
autor: Kaczy
D@rio pisze:z tym się nie zgadzam
Kod: Zaznacz cały
Aktywacja usługi sprawdzania limitu Krótkim Kodem dostępna jest dla taryf taryf Easy, Team 7, Team 4 oraz 1_Sekunda
To 2. info ze strony simplusa. Wynikać z tego może, że jak ktoś ma inną (starszą) taryfę to po włączeniu limitu krótkim kodem taryfa zostanie zmieniona.

Swoją drogą jak robi się ten proces to pojawia się info, że taryfa Easy została włączona (czy jakoś tak).

Post:16 sty 2007, 22:24
autor: powiatowy
PROMOCJA
Jak podaje st6rona samiswoi.pl
Twój telefon zrywa połączenia? Skorzystaj bezpłatnie z usługi Dostępny Limit!
Rzeczywiście w plusie wszystko się nazywa promocją. Za darmo można sprawdzić ile się ma na koncie :smt005
http://www.samiswoi.pl/u235/navi/31819

[ Komentarz dodany przez: D@rio: 2007-01-16, 22:36 ]
Naucz się cytować posty...

Post:16 sty 2007, 22:45
autor: oprych
Tylko czekać, aż okaże się, że cały simplus to jedna wielka promocja :lol:

Post:17 sty 2007, 10:48
autor: Cyj4nek
Info o możliwości zmiany taryfy również pochodzi z BOK'u...
I u mnie pojawiło się info, ze taryfa Easy została uruchomiona. Faktem jest jednak, że była uruchomiona już wcześniej LoL :mrgreen:

Post:17 sty 2007, 11:28
autor: Kaczy
Cyj4nek pisze:Faktem jest jednak, że była uruchomiona już wcześniej LoL
Na ale gdyby była wcześniej jakaś starsza taryfa to by automatycznie zmieniło na Easy :)

Post:17 sty 2007, 16:34
autor: D@rio
ja testowałem kiedyś i nowa platforma współpracuje nawet ze starymi taryfami "Simplus 1-Sekunda", "Team", "Team2", "Team4". Sprawdziłem namacalnie. A więc BOK ma jakieś błędne informacje...