Strona 1 z 1

Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 13:42
autor: marcinb
Znajomy opowiadał mi co go ostatnio dziwnego spotkało.

Ma abonament w sieci X, za kilka miesięcy jest koniec umowy. Był kontakt z propozycją przedłużenia kontraktu. Wynegocjowano warunki. Przyjeżdża kurier. Okazuje się, że dokument tożsamości który był wyznaczony jako uprawniający do odbioru przesylki jest nieważny (przeterminowany). Nic z tego nie wyszło. Odjeżdża.
Znajomy dzwoni do operatora i ma zapewnienie, że można odebrać na inny dokument (tym razem ważny), zostają naniesione zmiany w "systemie". Po kilku dniach kurier przyjeżdża ponownie. Aneks podpisany (zabiera), telefon zostawiony.

Minęły 4 tygodnie a tu jakiś sms z propozycją przedłużenia umowy. Znajomy sprawdza stan swojego konta telefonicznego w necie - umowa nie przedłużona, nadal kończy się za kilka miesięcy.

Wygląda na to, że dokumenty od kuriera nie dotarły do centrali. Telefon został, jego ponaglają do przedłużenia umowy i ponownie kuszą ofertą.

Miał ktoś podobny przypadek?

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 14:02
autor: chill94ck
Ja bym nie przedłużał, przeszedł na Pre-paid i zobaczył co operator zrobi dalej :) Telefon dostał kolega praktycznie za darmo :D

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 14:11
autor: Kryniczanin
Taaaa a potem tłumacz się przed prokuratorem. Świetne masz rady...

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 14:26
autor: chill94ck
Ale z czego ma się tłumaczyć?? Papiery podpisał, a że zaginęły przez kuriera to chyba nie jego wina nie?

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 14:32
autor: zielony71
Odmowa przedłużenia umowy jest teraz ścigana z urzędu czy dopiero na wniosek? :-D
Ale fakt, że rada jest kiepska, bo prędzej czy później aneks znajdą i każą płacić. To już lepiej podpisać drugi, bo przecież nie każą płacić 2x za to samo;-)

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 14:33
autor: Kryniczanin
Zrozum, że sprzęt zaginął a w nim siedzi karta Twojego sąsiada. Gdzie służby udadzą się w pierwszej kolejności jak op się obudzi? Do właściciela karty która siedzi w słuchawce o poszukiwanym IMEI.

Zielony - a jak papiery się nie znajdą? Op tak sobie spisze na straty? :D

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 14:36
autor: zielony71
Sprzęt nie zaginął, tylko został kupiony i jest na to faktura.

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 14:38
autor: Kryniczanin

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 14:41
autor: zielony71
No to jeszcze lepiej, dostanie gratis już trzeci telefon do jednej umowy;-)

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 15:53
autor: Gregrin
marcinb pisze:Ma abonament w sieci X
Pewnie orange :P
marcinb pisze:Znajomy dzwoni do operatora i ma zapewnienie, że można odebrać na inny dokument
Podejrzewam ze w systemie coś się "rozjechało" i nowa umowa jest na inny dokument dlatego sa rozbieżności.
Podobny przypadek (nie związany z dokumentami) jest tu http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 23&t=84464 ale w sumie nie napisali jak się skończyło ;)

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 17:12
autor: marcinb
Co byście zrobili na jego miejscu? :-)

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:21 cze 2016, 18:50
autor: WellDone
Zglosic do operatora, ze nie zostaly zmienione warunki zgodnie z aneksem.

Typowy przypadek dla Orange.
Po pierwsze nie da się przeprocesować nowego aneksu. Owszem system wyswietla taką możliwość natomiast przy realizacji zostanie odrzucony, bo w CRM będzie już taka informacja.
Po drugie: zamowienie nowego aneksu z nowym telefonem jest w takim przypadku traktowane zgodnie z Kodeksem Karnym jako próba oszustwa.

Byl taki przypadek lata temu w ERZE gdzie gość przedłużył 2 umowy, ale z powodu niezarejstrowanych IMEI-ów w magazynie Agenta nie można było przeprocesować aneksu przez system. Aby nie stracić klienta konsultant podpisał z klientem aneks na ręcznym druku informując klienta, że warunki zostaną wprowadzone za kilka dni jak będzie już możliwość aktywacji w systemie. Klient typowy cebulak poszedł do drugiego salonu, tym razem firmowego, gdzie podpisał raz jeszcze aneksy z nowymi telefonami. Sprawa wyszła na drugi dzień jak konsultant z salonu pierwszego chciał wprowadzić do systemu aneksy i wyświetlił się komunikat, że zbyt długa data zakończenia umowy... Klient nie przyznał się i nie chciał zwrócic telefonów, więc właściciel Salonu poszedł na policje. Jako, że debil już sprzedał te telefony z salonu drugiego, to było po ptokach. Jakby sprzedał te pierwsze to możnaby anulować drugi aneks i zwrócić na magazyn telefony a sprawa rozeszłaby sie po kosciach. Ale niestety nie dało się przeniesc sprzętu z kanału własnego operatora na kanał agenta więc sprawa poszła do sądu. Nie znam finału, ale gość dostał właśnie zarzuty z tytułu próby oszustwa.

@chill94ck to co ty tutaj piszesz to namowa do popełnienia przestepstwa. Cebulaku.

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:27 cze 2016, 20:53
autor: chill94ck
Po pierwsze nie obrażaj.

Po drugie jakie namawianie do przestępstwa? Aneks podpisał, drugi mu i tak nie przejdzie, więc ja bym zostawił tak jak jest. Na telefon ma fakture a jak będzie konsultant dzwonił może powiedzieć, że przedłużył umowę, dokumenty zaginęły i niech operator wymyśli rozwiązanie..

Re: Błąd przy przedłużaniu umowy

Post:28 cze 2016, 06:58
autor: Kryniczanin
cill94ck

No i co z tego, że ma fakturę? Może mieć 50. Jest świadomy, że umowę przedłużył i nie ma prawa drugi raz z tego skorzystać w najbliższym czasie.