DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #827002  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 11:12
Goral: Ostatnia reklamacja została rozpatrzona już negatywnie dlatego pisałem wcześniej, że Plus nie będzie w nieskończoność łaskawy. Oczywiście sprawa będzie miała dalszy bieg o to możesz być spokojny. Maciej: Chętnie zrootowałbym mojego smartfona ale wtedy stracę gwarancję, która co dopiero się rozpoczęła. SACZI: ja też pytałem Plusa jak ja mam to weryfikować ale nie dostałem odpowiedzi. Co do podejścia Plusa do reklamacji to w moim przypadku w około 80% było to właśnie takie podejście.
 #827008  autor: MaciejM
 05 paź 2015, 11:30
Zibi12 od kiedy root to utrata gwarancji ? Poza tym można użyć aplikacji adblock plus która nie potrzebuje roota
 #827011  autor: Marens
 05 paź 2015, 11:49
Mam jeszcze pomysł na ominięcie problemu aby uruchomić zewnętrzne dynamiczne IP (apn pro.plusgsm.pl; 6,10zł/mies). Teoretycznie powinien być przez niego dostęp do LTE oraz nie powinni naliczać dodatkowych opłat za transmisje video.
 #827019  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 12:26
Marens: wpisywałem np standardowy APN www.plusgsm.pl i nie miałem LTE. Nie wiem jakby to było w opisywanym przez Ciebie przypadku. Muszę to sprawdzić. Maciej: Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że traci się gwarancję. Czy aby na pewno AD Block jest w stanie załatwić tę sprawę?
 #827029  autor: MaciejM
 05 paź 2015, 12:53
Można wykorzystać darmowe vpn, którego pełno w sieci ale to nie rozwiązanie. Zibi12 wystarczy dobrze napisać regułę myślę, że w przypadku adbloka też zadziała
 #827045  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 13:23
Maciej: Sprawdzałem tego ad blocka ale tam to chyba wpisuje się tylko gotowe adresy a tu chodzi o to żeby blokować wszystko, co zaczyna się od rtsp. No i co z aplikacjami. Ad block blokuje dane w przeglądarkach a w aplikacjach już chyba nie. Myślę jeszcze o jednej rzeczy. Streaming jest realizowany zwykle przez port 554. Może jest jakiś łatwiejszy sposób na blokadę tego portu. Tylko, że w dalszym ciągu są to półśrodki, bo u innych operatorów rtsp rozliczane jest normalnie z pakietów. Żeby Plus odblokował łaskawie LTE po APN internet to sprawa byłaby załatwiona. Napisałem do nich w tej sprawie i czekam na odpowiedź. Mam drugi numer z Power LTE i LTE hula po APN internet aż miło i rtsp rozliczane jest z pakietu. Dlaczego nie można tak samo w pakietach internetowych w taryfach głosowych?
 #827053  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 13:49
Marens: Czytałem regulamin tego zewnętrznego dynamicznego IP. Nie ma tam nic na temat video streamingu. Piszą jednak, że LTE na nim działa. Jak będę miał chwilę to zadzwonię na DOK i spróbuję się czegoś dowiedzieć. Od razu jednak ostrzegają, że przy takim publicznym IP jest większe ryzyko zawirusowania i o konieczności instalowania firewalla. Pytanie tylko czy jest możliwość skutecznej ochrony niezrootowanego androida.
 #827062  autor: maniek89
 05 paź 2015, 14:31
Wystarczy poszukać odpowiednich wątków na forum Plusa.
APN PLUS - działa LTE, streaming jest rozliczany dodatkowo poza pakietem.
APN INERNET - brak LTE, jednak wszystko idzie z pakietu.
W regulaminie pakietów internetowych Plusa jest zawsze zapis o tym, że nie obejmuje on transmisji w ramach MMS i Videostreamingu (w praktyce chodzi o każdy rodzaj streamingu - video, czy też tylko dźwięk, jak to ma się w przypadku radia internetowego.
"Pakiet Non Stop nie obejmuje transmisji danych w ramach usług: MMS, „Naciśnij i mów” oraz „Video streaming”".
 #827064  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 14:48
Maniek89: Znam bardzo dobrze ten zapis i na ten zapis notorycznie powołuje się Departament Reklamacji. Jest to jednak tylko półprawda. Owszem - jak najbardziej się z tym zgadzam, że Pakiet Internetowy Non Stop nie obejmuje video streamingu, ale dodatkowe opłaty za video streaming zgodnie z Regulaminem Transmisja Video Streaming pobierane być powinny tylko wtedy, gdy smartfon ma ustawiony APN video lub video.plusgsm.pl. Natomiast Pakiet Internetowy Non Stop rozliczany jest po APN plus, APN internet, APN www.plusgsm.pl i prywatnych APNach. Tak więc opłata 49gr/min powinna pojawiać się jedynie wtedy gdy mamy ustawione APNy video lub video.plusgsm.pl a jeśli mamy ustawiony APN plus to podobnie jak w przypadku APN internet wszystko powinno schodzić z pakietu. Dlatego zapis o tym, że pakiet nie obejmuje video streamingu nie uprawnia operatora do pobierania dodatkowych opłat po APN plus bo wtedy łamany jest regulamin Transmisja Video Streaming.
 #827067  autor: bazooka
 05 paź 2015, 14:55
Czyli krótko mówiąc, video streaming nie powinien działać bez APN video, a jeśli działa to Plus sobie wymyślił, że wówczas skasuje klienta co chyba łamie wyraźnie zasady regulaminowe i podlega zbadaniu sprawy przez UKE i takie zawiadomienie należałoby zgłosić.
 #827068  autor: maniek89
 05 paź 2015, 15:05
Ustaw APN Internet - jeśli masz aktywny pakiet non-stop powinno być wszystko rozliczane z niego. Stracisz dostęp do LTE, ale to w sumie lepsze niż nabijanie sobie rachunku za coś, co powinno być rozliczane z pakietu standardowo tak, jak u wszystkich innych operatorów.
 #827069  autor: goral2099
 05 paź 2015, 15:07
I telefon w tryb tylko WCDMA, bo chyba wcześniej pisałeś, że w automacie masz problemy.
 #827071  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 15:12
Tylko, że Plus naliczanie opłat zbywa formułką: Polkomtel nie ma wpływu na ustawienia telefonu klienta, które mogą spowodować naliczenie dodatkowych opłat. Tak więc trzeba by sobie brać kilkudniowy urlop i pewnie się bujać do UKE żeby udowodnić, że wszystko się dzieje przy APN plus :-)
 #827076  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 15:17
Goral, Maniek: Tak mam właśnie w chwili obecnej ustawiony ale korzystanie z internetu to teraz istna męczarnia:-) Nie wiem dlaczego ale co pewien czas zanika mi H+ i rozłącza mi internet. Na drugim numerze z Power LTE działa dobrze zarówno po HSPA jak i po LTE. Być może numery głosowe mają jakiś niższy priorytet po APN internet i je po prostu wywala gdy sieć jest przeciążona?
 #827085  autor: maniek89
 05 paź 2015, 15:55
Zibi12 pisze:Tak mam właśnie w chwili obecnej ustawiony ale korzystanie z internetu to teraz istna męczarnia:-) Nie wiem dlaczego ale co pewien czas zanika mi H+ i rozłącza mi internet.
Niuestety jakość Plusowego internetu pozostawia wiele do życzenia.
Zibi12 pisze: Być może numery głosowe mają jakiś niższy priorytet po APN internet i je po prostu wywala gdy sieć jest przeciążona?
Ciężko stwierdzić. Wszystko zależy właśnie od szeregu czynników.
Zibi12 pisze:Polkomtel nie ma wpływu na ustawienia telefonu klienta, które mogą spowodować naliczenie dodatkowych opłat.
Oni nie mają wpływu - ty masz, ustawiając APN Internet :)
 #827105  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 17:05
Maniek: z tymi ustawieniami tak to sobie można interpretować ale takie praktyki klientów im nie przysporzą :-) Mam jeszcze pytanie: Czy ktoś z Was orientuje się jak w Polkomtelu zorganizowana jest ta ich sieć? Interesuje mnie dlaczego nie można korzystać z LTE po APN internet w pakietach internetowych w taryfach głosowych a już w taryfach Power LTE można.
 #827115  autor: maniek89
 05 paź 2015, 17:58
No ja Cię doskonale rozumiem, bo w żadnej innej sieci nie ma oddzielnego rozliczania - wszystko co jest związane z poruszaniem się po internecie w telefonie, jest rozliczane z pakietu, jeśli tylko taki jest aktywny i nie potrzeba kombinacji alpejskich, by to wszystko funkcjonowało.
Zibi12 pisze: Interesuje mnie dlaczego nie można korzystać z LTE po APN internet w pakietach internetowych w taryfach głosowych a już w taryfach Power LTE można.
Pewnie nie, bo nie. Znalazłem informację na forum Plusa, że do korzystania z LTE w taryfach głosowych poprawnym APN'em jest Plus. Power LTE to typowa oferta dostępu do Internetu, siłą rzeczy strzałem w stopę byłoby rozliczanie streamingu np YouTube poza pakietem. W rozliczaniu pakietów internetowych w ofertach głosowych Plus najwidoczniej zatrzymał się na etapie, kiedy to taki Internet służył głównie do sprawdzenia czegoś na szybko. Teraz ze względu na rozwój techniczny w segmencie telefonów, które stały się osobistymi mini-komputerami, sposób korzystania z Internetu również się zmienił i zbliżył w zasadzie do tego, z jakim mamy do czynienia w komputerze, dlatego powinni ujednolicić to zamieszanie, bo znowu oferty (przynajmniej abonamentowej) takiej złej nie mają - dają spore paczki danych, których nie ma szans zużyć, poruszając się tylko po WWW.
 #827196  autor: SACZI
 06 paź 2015, 08:46
Zibi, nawet nie licz, że WItek zajmie się problemem!
Z rzecznikiem Polkomtela kadzą sobie na filmiku jak dwa koty przy rybie i myślisz, że Witja będzie wbijał im szpilę ... ?
 #827204  autor: Zibi12
 06 paź 2015, 09:43
SACZI: To już jest chyba były rzecznik :-) Dowiadywałem się na temat tego publicznego APNu pro.plusgsm.pl. Podobno można uruchomić go sobie w każdej taryfie. Działa na nim LTE i video streaming schodzi z pakietu. Przy okazji zapytałem po raz kolejny jak to w końcu u nich jest z tym video streamingiem i dlaczego naliczają dodatkowe opłaty przy APN plus. O dziwo w końcu przyznano mi rację, że po APN plus nie powinny być naliczane żadne dodatkowe opłaty i musi to być jakiś błąd systemowy. Obiecano mi zająć się tą sprawą i spisaliśmy zgłoszenie do Działu Technicznego - tyle, że zgłoszeń tych było już wiele. Jednak po raz pierwszy usłyszałem, że problem jednak jest a więc mam nadzieję, że tym razem pójdzie to w dobrym kierunku. Tak więc zgodnie z tym, co pisałem wcześniej, po APN plus wszystko powinno być rozliczane dokładnie tak jak po APN internet. Dlatego nie pozostaje nic innego tylko reklamacja jeśli po APN plus mamy naliczane jakieś dodatkowe opłaty. Ja zresztą zgłaszałem, że problem nie dotyczy tylko mnie, jak również to, że w przypadku pre paida problem ten też występuje. Na razie trzeba czekać na odpowiedź.
 #827957  autor: Zibi12
 08 paź 2015, 23:05
No i nadal nic. Zauważyłem przy okazji ciekawą rzecz. Wystarczy tylko otworzyć menu aplikacji Audio Republika i nie wciskać przycisku PLAY a i tak Plus naliczy z góry za minutę video streamingu. Ja tak zrobiłem wczoraj i od razu skasowali 0,49. Wciśniesz sobie przypadkowo płatną aplikację i już jesteś o 49 gr lżejszy, a jak? Mam wrażenie, Plus celowo i cichaczem wprowadził video streaming po APN plus licząc na szybką i łatwą kasę. A nuż się uda i nikt nie zauważy albo nie będzie protestował. A jak już ktoś głośno upomina się o swoje to wtedy niby obiecują, że się tym zajmią. Pytanie tylko kiedy? Miałeś rację SACZI: Witek ma w głębokim "poważaniu" mój problem. Najpierw sam mnie namawiał żebym przeszedł na forum to podyskutujemy, i co? Śpi ziemia. Wcale się nie odezwał. Mógłby chociaż jakiś news napisać, że operator ma błędy systemowe i omyłkowo naliczać może dodatkowe opłaty po APN plus. Na pewno taki news bardziej rzucałby się w oczy i pozwolił uniknąć problemów innym abonentom Plusa niż moje komentarze.