DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #826899  autor: Zibi12
 04 paź 2015, 20:11
Dzięki SACZI za sprawdzenie. Sam jestem ciekaw jak to będzie w Twoim przypadku. Ja to sprawdzałem na trzech różnych smartfonach przy APN plus i wszędzie mi naliczało opłaty, również w Simplusie. Za to w Play, Orange i T-Mobile wszystko było rozliczane na tych smartfonach w ramach pakietów.
 #826907  autor: SACZI
 04 paź 2015, 21:01
No póki co, godzinę po uruchomieniu, dopłata nadal wynosi 0PLN.
 #826908  autor: Gregrin
 04 paź 2015, 21:04
A masz już te połączenie w wykazie ??
Ostatnio zmieniony 04 paź 2015, 22:47 przez Gregrin, łącznie zmieniany 1 raz.
 #826909  autor: Zibi12
 04 paź 2015, 21:14
Dokładnie SACZI. Gregrin dobrze pisze. Musisz mieć to połączenie w zestawieniu połączeń. Jeśli uruchomiłeś aplikację na 3, 4 minuty to może to być około 3MB pod warunkiem oczywiście, że będziesz miał to rozliczone z pakietu. W przeciwnym razie będzie tylko pozycja o nazwie UslMultimed wraz z liczbą minut i kosztem.
 #826951  autor: SACZI
 05 paź 2015, 07:04
Niestety, masz rację Zabi...
Mam dodatkowe koszty ok 1,5 PLN za 3 min.
Widzę to w wykazie połączeń jako 3min usługa mms.
 #826952  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 07:12
Tego się właśnie obawiałem. Mój przypadek nie jest jedyny. Ciekaw jestem czy od strony technicznej jest szansa na wyjście z problemu. Pomijam oczywiście zmianę APNu na internet bo w moim przypadku uniemożliwia mi to praktycznie korzystanie z internetu. Czy pozostaje już tylko dochodzenie swoich praw np w UKE czy UOKiKu. Dlatego byłoby miło gdyby się sprawą zainteresował Witek, bo być może jemu udałoby się coś więcej dowiedzieć w tej sprawie.
 #826953  autor: cyanoone
 05 paź 2015, 07:31
Dlaczego apn internet uniemożliwia korzystanie z sieci? Apn Internet nie ma nata.

Plus-->Play (2015) -->Plus (2018)
Klucz-->Orange-->Lajt (2017)
 #826960  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 08:35
Cyanoone: Kiedy zmienię APN na internet mam następujące problemy: Kiedy w smartfonie mam włączone LTE wtedy smarfon cały czas próbuje się zalogować do LTE. Na wyświetlaczu pojawia mi się na kilka , kilkanaście sekund napis LTE po czym smartfon zrzucany jest do HSPA i tak na okrągło. Kiedy się to dzieje połączenie internetowe jest zrywane. Kiedy natomiast wyłącze LTE problem polega na tym, że muszę czekać nieraz 2,3 minuty po włączeniu transmisji danych aż na wyświetlaczu pojawi się 3G lub HSPA. Do tego czasu nie mam połączenia. Kiedy już się uda to połączenie nawiązać to często zdarza się tak, że podczas aktywnego połączenia niknie mi napis HSPA z wyświetlacza i połączenie jest zrywane. I znów trzeba czekać nawet kilka minut aż HSPA się pojawi. W taki sposób nie da się korzystać z internetu. Gdyby Plus odblokował LTE po APN internet tak jak jest to w przypadku taryf Power LTE wówczas nie byłoby takich problemów.
 #826964  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 08:54
I sami zobaczcie Koledzy. Klient podpisuje umowę, ma oryginalne ustawienia internetu w smartfonie czyli po APN plus, ściąga sobie jakąś aplikację z Google Play lub Windows Store i niczego nieświadomy nabija sobie rachunek. Takich aplikacji jest na prawdę bardzo dużo. Ja akurat podałem Audio Republika, bo wiedziałem na 100% że jest tak właśnie rozliczana ale dokładnie tak samo rozliczanych jest wiele innych aplikacji z radiem internetowym, choć nie wszystkie. Również aplikacje do podglądu widoku z kamer CCTV. Wszystko to i tak jest mały pikuś, bo mi naliczyło nawet mimo, że korzystałem z zainstalowanej oryginalnie przeglądarki. No i skąd ja mam w tej sytuacji wiedzieć za co Plus naliczy mi opłaty a za co nie? SACZI włączył apkę na 3 minuty i już miał 1.50. A gdyby nie wiedział i włączył na cały dzień to miałby 500zł.
 #826981  autor: MaciejM
 05 paź 2015, 09:40
Wygląda na to, że wszystko co idzie po protokole rtsp w Plusie jest płatne...
 #826988  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 10:10
Zgadza się Maciej tylko, że w większości aplikacji nie ma jak podejrzeć czy strumień idzie po http czy rtsp. No i ma się to nijak do regulaminu usługi video streaming, za którą opłata w wysokości 49gr/min powinna być pobierana tylko po APN video lub video.plusgsm.pl a nie po APN plus.

SACZI - widocznie ESKA nadaje po http.
 #826993  autor: SACZI
 05 paź 2015, 10:30
MaciejM pisze:Wygląda na to, że wszystko co idzie po protokole rtsp w Plusie jest płatne...
A ja pierwszy raz o takim protokole słyszę...
I jak mam to weryfikować?
W sklepie google audio republika nawet nie wspomina o jakimkolwiek protokole!
W uprawnieniach jest tylko pełny dostęp do sieci.

BTW, czy Plus zawsze podchodzi do reklamacji z buta?
Tzn, standardowo u nas wszystko OK, 10 paragrafów, wyklepana formułka i bujaj się z tym dalej Kliencie.
 #826996  autor: MaciejM
 05 paź 2015, 10:43
Przeczytaj, a będziesz wiedział o co chodzi i za co Plus może naliczyć dodatkowe opłaty.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Real_Time ... g_Protocol

Weeb.tv też czasami korzysta z rtsp. Mając androida z rootem można zablokować protokół rtsp nie będą działać niektóre radia ale też i nie będzie dodatkowych opłat.

Biorąc pod uwagę zdziadziałość Plusa nie prędko to zmieni.
 #827000  autor: goral2099
 05 paź 2015, 10:55
Zibi12: To w końcu reklamacje w Plusie są rozpatrywane na Twoją korzyść, czy nie? Skoro nie możesz zwalczyć tego sam, od miesięcy jak piszesz, czemu nie zwrócisz się do urzędu odpowiedniego? Nagłośnić sprawę - jak najbardziej. Ale musisz jeszcze to zgłosić komu trzeba. :)
 #827002  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 11:12
Goral: Ostatnia reklamacja została rozpatrzona już negatywnie dlatego pisałem wcześniej, że Plus nie będzie w nieskończoność łaskawy. Oczywiście sprawa będzie miała dalszy bieg o to możesz być spokojny. Maciej: Chętnie zrootowałbym mojego smartfona ale wtedy stracę gwarancję, która co dopiero się rozpoczęła. SACZI: ja też pytałem Plusa jak ja mam to weryfikować ale nie dostałem odpowiedzi. Co do podejścia Plusa do reklamacji to w moim przypadku w około 80% było to właśnie takie podejście.
 #827008  autor: MaciejM
 05 paź 2015, 11:30
Zibi12 od kiedy root to utrata gwarancji ? Poza tym można użyć aplikacji adblock plus która nie potrzebuje roota
 #827011  autor: Marens
 05 paź 2015, 11:49
Mam jeszcze pomysł na ominięcie problemu aby uruchomić zewnętrzne dynamiczne IP (apn pro.plusgsm.pl; 6,10zł/mies). Teoretycznie powinien być przez niego dostęp do LTE oraz nie powinni naliczać dodatkowych opłat za transmisje video.
 #827019  autor: Zibi12
 05 paź 2015, 12:26
Marens: wpisywałem np standardowy APN www.plusgsm.pl i nie miałem LTE. Nie wiem jakby to było w opisywanym przez Ciebie przypadku. Muszę to sprawdzić. Maciej: Z uzyskanych przeze mnie informacji wynika, że traci się gwarancję. Czy aby na pewno AD Block jest w stanie załatwić tę sprawę?
 #827029  autor: MaciejM
 05 paź 2015, 12:53
Można wykorzystać darmowe vpn, którego pełno w sieci ale to nie rozwiązanie. Zibi12 wystarczy dobrze napisać regułę myślę, że w przypadku adbloka też zadziała