Strona 1 z 1

[Orange] Kiedy koniec umowy i przejście na prepaid

Post:16 wrz 2014, 17:25
autor: pablo.c
Cześć
Moja żona ma obecnie abonament w Orange i planuje przejść na kartę. Umowa podpisana 10.11.2012 na 24 miesiące, okres rozliczeniowy jest do 24 dnia miesiąca. Z tego co czytałem na forum rozumuję, że rozwiązanie umowy nastąpi 24 grudnia, wraz z ostatnim pełnym okres rozliczeniowym. Dobrze myślę, czy będzie to 24 listopada?
Aby przejść na kartę należy wcześniej podpisać aneks do umowy a potem wypowiedzieć umowę lub złożyć wypowiedzenie wraz z przejściem na ofertę prepaid?

Pozdrawiam
Paweł

Post:16 wrz 2014, 18:16
autor: kamil1221
Nic nie wypowiadasz. Wypowiedzenie umowy = usunięcie numeru raz na zawsze.

Idziesz do salonu (abonent) na mies. przed zakończeniem umowy i prosisz o migrację na kartę. Możesz czasem spotkać się z migracją na kartę, gdzie przez 6 mies. musisz wykonać doładowanie w wysokości 25zł przez pierwsze 6 mies.

Post:16 wrz 2014, 19:56
autor: pablo.c
O żadnych doładowaniach przez pół roku nie może być mowy. Numer i tak będzie przeniesiony do Play, więc prędzej namówię żonę na zmianę numeru niż płacenie 6x25 zł.

Post:16 wrz 2014, 20:26
autor: kamil1221
To w takim razie nic nie wypowiadasz w Orange / nie migrujesz.
Abonent musi udać się do docelowego operatora, a to on już w jego imieniu załatwia formalności.

Post:16 wrz 2014, 20:30
autor: pablo.c
Nawet jak w Play będzie to oferta na kartę? Jeżeli tak to jeszcze lepiej.

Post:19 wrz 2014, 15:03
autor: Orange Ekspert
Potwierdzam to, co napisał @ kamil1221. Podpisywanie umowy na określoną liczbę doładowań nie jest konieczne. Dlaczego chcesz zrezygnować z oferty? Sprawdzałeś promocje dla przedłużających umowę?

Post:02 paź 2014, 22:22
autor: krzysztof.ka
Mam zamiar złożyć wypowiedzenie umowy na abonament w Orange i przejść na kartę.
Obecnie na koncie abonenckim mam numer komórkowy i internet mobilny. Korzystam z profilu na Orange.pl . Zastanawiam się, jak to będzie z dostępem do informacji o numerach: telefonicznym i mobilnym.
Dotąd logowałem się używając profilu do przypisanego do numeru telefonicznego. Jak to będzie po przejściu na kartę? Czy utrzymany będzie profil na numer telefoniczny, czy też będę musiał założyć od nowa profil na ten sam numer, ale już w ofercie na kartę?
Czy być może w tym momencie pod ten profil wskoczy numer internetu mobilnego, jako że jest przypisany do konta abonenckiego?
Może ktoś wie jak to wygląda? W pierwszy dzień po przejściu na kartę za bardzo nie będę mógł skorzystać z pomocy w salonach, bo to będzie dokładnie Boże Narodzenie 25 grudnia. Umowę podpisywałem dwa lata temu w Wigilię.

Post:05 paź 2014, 19:29
autor: Orange Ekspert
Po przejściu do oferty na kartę trzeba będzie się logować oddzielnie na te dwa numeru. Nie będą one już na wspólnym koncie. Będziesz mógł ewentualnie powiązać konta na Orange on-line http://www.orange.pl/pow_konta_tutorial.phtml

Post:05 paź 2014, 20:43
autor: krzysztof.ka
Dziękuję za odpowiedź. Czyli jak rozumiem, na istniejącym koncie pewnie pozostanie numer z usługą internetu mobilnego, a numer telefoniczny po przejściu na kartę będzie wymagał założenia nowego konta na Orange.pl i powiązać. Mam już kilka usług, więc nie ma problemu z tym. A jeszcze dopytam, czy po przejściu na kartę, numer będzie zarejestrowany czy trzeba będzie przejść się do salonu w celu rejestracji numeru?

Post:06 paź 2014, 19:47
autor: orson_dzi
kamil1221 pisze:Nic nie wypowiadasz. Wypowiedzenie umowy = usunięcie numeru raz na zawsze.

Idziesz do salonu (abonent) na mies. przed zakończeniem umowy i prosisz o migrację na kartę. Możesz czasem spotkać się z migracją na kartę, gdzie przez 6 mies. musisz wykonać doładowanie w wysokości 25zł przez pierwsze 6 mies.
Że jak? :shock:

Normalnie składasz wypowiedzenie, ale zaznaczasz w nim, że chcesz żeby numer przeszedł na kartę. Wtedy zamiast wyłączenia wprowadza się migrację na kartę. Teoretycznie robi się to tylko w salonie. Ale skąd te doładowania? Chyba, że Cię w salonie tak zakręcą, że sprzedadzą Ci umowę w Minutofonie, albo Zetafonie. Broń Boże nie podpisuj nic oprócz Twojego pisma z wypowiedzeniem ;) .
krzysztof.ka pisze:numer będzie zarejestrowany czy trzeba będzie przejść się do salonu w celu rejestracji numeru?
Będzie zarejestrowany.

Kod -20% na abonament przez 24miesiące

Post:07 paź 2014, 13:32
autor: magd-huko
Chetnych zapraszam na PW

Post:21 paź 2014, 12:47
autor: krzysztof.ka
Mam pytanie jeszcze o to, z jaką wartością środków na koncie przechodzi się z abonamentu na kartę? Czy środki wynoszą 0 PLN, czy jest coś na koncie na start?

Post:24 paź 2014, 01:04
autor: mkkot
Przecież Ci już napisali, że nie musisz przechodzić na kartę, tylko od razu zabierasz do Play. Jeśli chodzi o MNP do Play to tam jest chyba 1zł + 4zł środki promocyjne, no i +60zł promocyjne po pierwszym doładowaniu.

Post:24 paź 2014, 11:38
autor: krzysztof.ka
mkkot pisze:Przecież Ci już napisali, że nie musisz przechodzić na kartę, tylko od razu zabierasz do Play. Jeśli chodzi o MNP do Play to tam jest chyba 1zł + 4zł środki promocyjne, no i +60zł promocyjne po pierwszym doładowaniu.
A właściwie, to komu odpowiadałeś na pytanie, pablo.c czy mnie?
Rozumiem, 1:04 to późna godzina, ale zawsze warto sprawdzić, komu się odpowiada na pytanie. Pablo.c chce przejść z abo w Orange na kartę w Play. Nie pytał o środki dostępne zaraz po uruchomieniu karty w Play.
Ja zamierzam zostać w Orange i przejść z abo na kartę. To ja pytałem o wysokość środków na karcie po przejściu. I nie w Play, a w Orange.

Post:25 paź 2014, 14:55
autor: data17
Wypowiedzenie można wysyłać mailem na [email protected] tylko wtedy jak ktoś mówił traci się numer. Żeby przejść na kartę trzeba dodatkowo odwiedzić salon tak czy siak.

Post:25 paź 2014, 21:53
autor: krzysztof.ka
Dokładnie tak. Aby przejść na kartę z abonamentu, należy podpisać aneks do umowy w salonie. To wiadomo, bo już takie informacje były podane w tym wątku.
Mnie zastanawia co potem. Czy w pierwszym dniu po przejściu na kartę, karta jest od razu aktywna, czy trzeba telefon wyłączać i włączać (w TM tak jest), czy konto w orange on line zostaje czy trzeba tworzyć nowe konto. Co z sytuacją, kiedy na jednym koncie abonenckim jest usługa telefonii mobilnej i internetu mobilnego. Co się dzieje, jak jedna z usług wypada z konta abonenckiego? Tak jak u w moim przypadku. Logując się na konto w Orange on line przy wykorzystaniu dotychczasowego loginu loguję się na którą usługę? Na numer zmigrowany z abo na kartę, czy na numer internetu mobilnego? To jest ciekawostka.

Post:25 paź 2014, 22:35
autor: data17
Ja miałem taką sytuację był internet mobilny i abonament telefoniczny.
Tyle, że ja nie robiłem migracji na kartę i po prostu numer telefoniczny przepadł. I nie mogłem się zalogować na swoje stare konto orange online. Musiałem zrobić nowe konto pod internet mobilny. Ale historia faktur na tym nowym koncie była zachowana.